30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Wanna, van mij een dikke knuffel! Wat sneu dat Ruben iets dwars lijkt te zitten. Lijkt me een vervelend gevoel, je wilt hem helpen maar je weet niet precies wat er aan de hand is. Hoop dat hij snel zijn draai weer mag vinden!

Moontje, hoe gaat het met je hond?, Al wat opgeknapt? Leuk filmpje van Tessa!

Pooh, hoe kan het dat zijn armpjes gaan zwaaien in zijn slaap?

ALL< Ik snap helemaal niets van mijn temp :-k . Hij blijft rond de 36.9 schommelen, maar dat is voor mij niet heel hoog. Het zou kunnen dat ik de komende dagen nog mijn ei krijg (zie banner, die staat ingesteld op een cyclus van 38 dagen met een LF van 9 dagen, zo liep mijn vorige cyclus ), maar ik heb nu helemaal geen last van vruchtbare afscheiding, dus dat verwacht ik niet. Krijg zelf het vermoeden dat ik geen ei heb gehad deze cyclus :( . Zou wel erg jammer zijn, aangezien we zoooooooo onze best heb gedaan :x .
    Zal zo even mij kaartje hierin zetten, kunnen jullie kijken.

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ziet er toch goed uit hoor mbo1!!!

jens zwaait met zn armpjes op het moment dat ie in slaap aan het vallen is. Ik denk dat je het kan vergelijken met het gevoel wat wij soms hebben, dat het net is alsof je valt. Ook als er op dat moment onverwachte geluiden zijn, schrikt hij en zwaaien armpjes de lucht in,zodat ie daar van schrikt, wakker wordt en overstuur raakt.
    We moeten vrijdag naar de kinderarts ivm controle van zij heupjes door die stuitligging. Daar wil ik toch ook even gaan vragen of we hem mogen inbakeren

3. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Pooh, OK, nu snap ik het, t'is een soort schrikreactie.
    Vind je echt dat mij kaartje er goed uitziet? Denk jij dat mijn ei inderdaad al geweest is, of dat hij nog steeds kan komen? Ik vertrouw FF hierin niet helemaal, vind die temp.daling-en stijging zo minimaal. Klusmarathon is ook nog steeds aan de gang, durf er nog niet mee te stoppen. Ben hier een beetje onzeker over :oops: .

4. POOH! Ik wikkel Rick altijd lekker in een omslagdoek. Dat zit dan niet zo heel strak maar geeft wel een lekker gevoel. Als hij wakker wordt dan liggen de armpjes toch wel weer langs zijn hoofdje. Maar zo slaapt hij lekker in.

Nou, het leed lijkt geschied! Vanmorgen 3 vieze luiers, vanacht hebben we nog geholpen maar nu gaat het vanzelf PHEW!!!

ZUSJE! Wat grappig, is het ook een leuk kindje????

LIEFS

5. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ja hoor, hij is 1 jaartje ouder dan sterre.
    We krijgen dus een Kato en Rik als nieuwe buurkindjes.
    De ouders lijken me ook toffe mensen.
    Nog een maandje en dan wonen ze hier, ze zijn aan het verbouwen op dit moment.

6. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    MB01: vind je FF kaartje er wel goed uit zien! Ik blijf voor je duimen!

Pooh: dat heeft Ruben dus ook, hij schrikt van zijn eigen handjes :)
    Heb vrijdag van de kinderarts te horen gekregen dat hij nog een beetje twijfelt over Rubens heupjes (vanwege een extra plooitje aan zijn ene bil als hij op zijn buik ligt, stand van de knietjes en hij ontspant niet zo, dus het spreiden van zijn heupjes is lastig) Hij krijgt daar nog een extra foto voor, maar ik mocht hem gerust inbakeren. Verdenking is gelukkig laag, want hij lag niet in stuit en het komt niet in de familie voor.

Verder hier gister een mega huildag gehad. werd er echt helemaal wanhopig van, kreeg hem gewoon niet stil. Vandaag ietsje beter, maar nog steeds veel huilen... Weet niet wat er is. Hahaha, vind mezelf soms een slechte moeder dat ik niet aan zijn huiltje kan horen wat er mis is! Ach, misschien toch het bekende "sprongetje" ?

7. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he wanna, de dokter vertelde me dat het happygevoel dat ze bij de geboorte meekrijgen is verdwenen tegen de kids 5a6 weken oud zijn, ze durven vanaf dan hun trekjes te laten zien en huilen soms wat meer als voorheen.
    het ligt echt niet aan u hoor, ook Sterre heeft momenten dat we zeggen als je kon spreken was het voor ons veel makkelijker, je moet tot ze spreken alles maar uitzoeken wat ze willen en mankeren.
    Dus kop op, zet hem eens lekker in een extra badje met camille en hij zal zich veel beter voelen.
    Zo doen wij het ook ;)

8. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Thanks Zico!

Helaas heeft Ruben een hekel aan in bad gaan.....
    :)

9. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Leuk om te zien dat jullie kindjes nog heel erg jong zijn...
    Geniet maar nog van dat hele kleine ;)

10. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mb01, ik denk dat FF gelijk heeft met je eisprong hoor!!! toi toi toi. Heb je goed geklust? ;)
    @wanna, ja dat sprongetje had Jens vorige week. Nu gaat het beter en gaat ie meer kletsen en voorzichtig meer lachen! Ik had hem bijna de hele dag op schoot of op de arm. Ik kon amper naar de wc gaan zonder alarm af te laten gaan. Hij sliep ook heel onrustig en kort :(
    Morgen ochtend moet ik zelf voor nacontrole bij de gyn komen, donderdag weeg uurtje op het Cb en vrijdag naar kinderarts voor jens zn heupjes. Druk weekje dus! Donderdag ochtend komt mn schoonmoeder over uit zweden en die blijft tot zaterdag. Ze ziet Jens dan voor het eerst!

Ben net met Jens effe op pad geweest. Hij heeft bijna 2 uur liggen pitten in de maxicosi.
    Nu ligt ie in zn hangmat in de box. Over een half uur is het toch flesjes tijd.
    Heb voor moederdag en ketting gekocht, van proud mama. Echt leuK! Je kan er een roze of blauwe kraal aan laten hangen, zodat je kan laten zien hoeveel kindjes je hebt en wat voor geslacht. Voor mn vriendin dr verjaardag heb ik er ook 1. zij heeft 2 jongens en een meid, dus 2 blauwe en 1 roze kraal!
    http://www.darekidswear.com/very-proud- ... ts_id/2726

11. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    amaai; daar heeft Sterre geen probleem mee. Ze zit er te graag in, onze badkamer is een zwembad als ze erin gezeten heeft.

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Jazeker ik ben er ook nog hoor, kreeg geen mailtjes meer :( heb heel wat gemist lees ik.

Daantje, wat een beauty's zeg. Echt pracht kindjes, links Lotus en rechts Joah??
    Hoe gaat het nu zo een weekje verder. Doen ze het goed en hoe voel je je lichamelijk?
    Hoe is de bevalling gegaan... ik weet het je bent super druk, maar ben ook nieuwsgierig hoor.

Oh ik ben zo druk meiden, het werk stijgt even boven mijn hoofd uit.
    Dus ik laat het even hierbij :oops:

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hai allemaal!

GEFELICITEERD DAANTJE!!!!! Wat een mooie mensjes heb je gebaard! ;) Met mooie en bijzondere namen die ik goed vind passen bij je mooie en bijzondere kindjes!

De rest zit nog tot de oren in de poep zie ik, of gebrek daaraan... Ogèrm voor die kleintjes en hun ouders... Sterkte meiden! Behalve Sterre natuurlijk, die zich vermaakt in bad. :)

MB: mijn duimen draaien al een tijdje voor je hoor, ik blijf er gewoon mee doorgaan.

Rapoenzel: welkom als / bij de dertig plussers!

Met mij gaat alles goed. Gisteren bij de verlos geweest, ook daar alles helemaal OK. Tja, er gebeurt zo weinig bij mij dat ik me soms afvraag waarom we zo vaak naar de verlos gaan, haha! Hoewel het natuurlijk wel iedere keer bijzonder is om het hartje van de kleine meid te horen, deze keer hoefde de verlos ook niet meer te zoeken en lag ons meisje er voor de verandering rustig bij.
    Hadden jullie ook van die drukke kindjes in de buik? Ikke wel, vind het een heerlijk en geruststellend gevoel en hoef er niks bijzonders voor te doen of ernaar op zoek te gaan ofzo. Ze houdt wel van boksen en voetbal zo te voelen. ;)

14. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Wat heerlijk is dat he Miepie, als je die beweginkjes voelt in je buik! Ik vond het heel gek toen dat na de bevalling ineens weg was (miste het zelfs een beetje :) )

Hier heeft Ruben een wat betere dag gehad. D.w.z. 's ochtends nog wel erg jengelig, maar 's middags geslapen als een roosje. 's Avonds weer half uur drie kwartier huilen, maar daarna weer knock-out. Ben dus niet ontevreden. Net de nachtvoeding gedaan en hou hem nog even rechtop tegen me aan want ik krijg er geen boertje uit (hij slaapt gewoon door :) ) en intussen effe internetten op mijn i-pod :)
    Ga zo maar eens ons kereltje (en mezelf) in bed leggen

Trusten ladies,

Liefs,
    Wanna

15. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @wanna, fijn dat het beter ging met Ruben. Wij zitten met het probleem dat als ie 's nachts zn voeding heeft gehad om een uur of 4, hij niet meer in zn bed wil slapen. We leggen hem wel terug, maar hij begint te jengelen en we hebben beide geen puf om hem dan uitgebreid in slaap te sussen. Dus nemen we hem het laatste anderhalf-2 uurtjes tussen in. Het isn iet elke nacht zo, maar wel vaak!

@all ,wij gaan zo naar het gravida spreekuur, nacontrole bij mij. Mn moeder gaat mee, zodat ze kan helpen met Jens. Ik ben nog steeds pittig ongesteld, nu al sinds zaterdag. Ik hoop dat alles goed gekeurd wordt. En ik wil zoiezo mijn bevallig nog effe doorspreken, want ik heb een totaal ander beeld ervan dan mn moeder en mn vriend. En ik wil een duidelijk beeld hebben van wat er mis ging met Jens en wat die apgar score van hem voor gevolgen kan hebben

16. goedemorgen, hier van 22.45 uur tot 01.00 uur met hem bezig geweest. Vreselijk krampen en aan het persen. Toen weer een beetje overgegeven. DUs weer alles uit en in de was...... gelukkig de voeding van 04.00 uur goed doorstaan. Net heeft hij weer gegeten (07.00 uur) en hij ligt nu nog wakker rond te kijken, ik laat hem maar.

Ik voel me nog steeds beroerd.

LIEFS

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Soof, das geen fijn nachtje zeg!
    Boaz heeft van half 10 tot half 8 geslapen, heerlijk! :D

18. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Wauw Mieke, dat klinkt heeerlijk :)

Pooh: hoe is het gegaan? Wat antwoorden op je vragen gekregen?

Gister kraamvisite gehad van twee vriendinnen/ex-collega's was erg gezellig! Wel naar om te horen dat een ander collegaatje net bij 17 weken een miskraam heeft gehad. Bah wat verdrietig zeg!

Net heerlijk anderhalf uur aan de telefoon gehangen met mijn beste vriendin. Zij is twee maanden geleden geemigreerd naar nieuw zeeland. Ik mis haar echt ontzettend! We hebben samen zoveel meegemaakt! (samen gestudeerd, samen een half jaar in de tropen gewerkt)
    Vorig jaar is ze erbij geweest toen mijn miskraam eindelijk op gang kwam en ik huilend van pijn niet meer wist waar ik het zoeken moest. Toen stond ze ineens voor de deur en heeft me er doorheen getrokken en hebben we samen naar het vruchtje/kindje gekeken... We hadden het allebei heel fijn gevonden als ze er nu ook had kunnen zijn. Heel jammer dat ze Ruben nu niet kan zien. Gelukkig bellen we wel veel. (Voordeel was toen ik in het ziekenhuis lag en 's nachts niet kon slapen, ik (ivm tijdsverschil) midden in de nacht met haar kon bellen :)

Ik ga nu snel maar even onder de douche springen en ontbijten, want ons kruimeltje zal zich zo wel weer melden voor de volgende fles. Met het bezoek vanmijn collega's merk ik nu wel dat ik mijn werk best mis! Ook wel fijn om gewoon even te werken ipv fles geven, verschonen en wasjes draaien :)

19. ik kan niet meer dames!!! ik ben doodop................

20. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    oh soof , i know how you feel. tis niet makkelijk,knuffel van een andere mama met wallen.
    ;)

Ben voor ja doedel naar het ziekenhuis geweest. Heel gedoe met jens, flesje geven etc etc...ben ik amper 2 minuten binnen geweest bij een co assistente die volgens mij e nstuk jonger was als ik. Niets gecontroleerd van mn wond of bloeddruk ofzo. Alleen verteld over mn ontstoken knip, zegt ze, tis littekenvlees, gaat van zelf weg, maar nooit helemaal.
    Nou, lekker dan.
    Vrijdag moeten we weer met jens, dan naar de kinderarts. Dus hopelijk kan ik daar wat meer vragen stellen..pfff

Deel Deze Pagina