oooh wanna, ook dat klinkt bekend!!! hahaha! Ergens wel zielig dat ze zo snel ontregeld zijn. maar ja, aan de andere kant is het ook niet zo gek. Ze kunnen zich alleen uiten door te huilen. Vanochtend om 4.30 kreeg jens de fles en ging daarna uitgebreid liggen poepen. Wanneer ik een poep luier verwissel is hij altijd vrolijk en hij lag nu ook uitgebreid te lachen en te kletsen... schattig! We gaan zo weer even op verjaardags visite. Een uurtje maar hoor en dan vanmiddag rust houden voor meneertje. Hij ligt nu weer in zn hangmat te slapen!
Daantje, fijn je weer even hier langs te zien wippen. Mooi nummer idd. Logisch dat je nog niet de oude bent en ook nog moe. Onrustige baby's: gelukkig heeft Boaz daar niet heel veel last van, tuurlijk merk je het wel aan hem hoor wanneer een dagje erg druk is geweest voor hem. Maar ik probeer toch zoveel mogelijk met hem dat soort dingen wel te doen, hem ook te laten wennen aan slapen wanneer we op visite zijn. Niet onnodig stilletjes door het huis te gaan wanneer hij slaapt etc. Hij moet daar van ons zo veel mogelijk aan wennen. Maar ik kan me ook voorstellen wanneer je beebje daar toch extra gevoelig voor is je dat niet doet en dat hij/zij daar dan behoolijk van slag van kan zijn/worden. Toch ben ik ook van mening dat het wel goed is om hem zo min mogelijk op te pakken en hem toch even aan zijn lot over te laten, zo leert hij het wel. Maar ik moet toegeven dat in vergelijking tot jullie verhalen Boaz volgens mij daar minder last van heeft en toch wat makkelijker is. Of heb ik het verkeerd? Stemmen jullie nog even op Boaz: http://www.babyvanhetjaar.nl/baby/17969
Helemaal vergeten op te reageren, maar wat een super mooi cadeau zeg! Ik had van mijn vriend een mooie gouden ring met groei diamant gekregen voor de geboorte van Boaz, zo lief. Kwam hij aan met het doosje in het ziekenhuis, hihi.
he daantje moest er even een traantje bij laten.. Wel goed rusten hoor en lekker genieten, die twee kleintjes zijn belangrijker dan wij Lekker hoor soof, even saampjes genieten! Super dat je vriendin dit even voor jullie doet Mbo spannend! ik duim weer hoor! Puck! hoe gaat het met je meid? Goed om je weer even te zien. voor mij begint morgen toch een beetje de mmm... jammer maar het is tot nu toe niet gelukt. All, hier nu waarschijnlijk op het wachtbankje. Temp vanmorgen met 0,4 gestegen dus ik denk gister eisprong. Goed getimed met klussen dus nu weer even afwachten. Pfft wat moet een mens een geduld hebben zeg Wat een mooi weer he meiden! lekker genieten. Liefs, simi
simi! Succes ik duim voor je !! mieke! dat is ook een mooi cadeau zeg! HIer is het een zilveren geworden, ik wilde hem bij onze trouwring dragen en die is witgoud. Dus dat paste het beste. ALL! Gisteren bij de HA geweest voor mijzel. Ik mag nu een aantal keer op gesprek komen om alles eenbeetje op een rijtje te zetten. GIsteren weer de hele dag gehuild Het moeder worden heeft bij mij zo'n enorme inpact dat ik echt even helemaal bij moet komen. Ik ben vreselijk onzeker tov Rick en dat is natuurliljk niet goed. Eens in de twee weken komt er nu iemand in huis poetsen en manlief gaat even een groot deel op zich nemen. Is een enorme stap voor mij aangezien ik altijd alles zelf wil kunnen doen Een paar dagen voor pinksteren moet manlief op studiereis, ik ga dan lekker naar mijn vader om even bij te tanken. LIEFS
Soof: wat goed dat je die stap hebt gezet! kan me voorstellen dat het moeilijk is als je alles graag zelf wilt doen, maar dit is wel beter zo. Denk aan jezelf!! Mieke: als ik jouw verhalen zo hoor is Boaz inderdaad wat makkelijker dan ons boefje gelukkig heeft hij vandaag een slaapdagje, haha, hij is gewoon aan het inhalen van gister! Heb ik tenminste wat meer tijd! Heb net al de tuin omgespit. tandartsafspraak geregels. uurtje online nascholing gedaan (kom nu niet toe aan congresbezoek en heb de puntjes nodig voor mijn 5 jaarlijkse herregistratie), wasje gedraaid, prima zo! ik ga hem maar weer eens wakker maken voor de fles
@mieke, als ik het zo lees in boaz inderdaad vrij makkelijk. Of misschien zijn jullie er handiger in,hahaha! Jens huilt zichzelf gewoon niet in slaap. Ik heb hem wel vaker 45 minuten en zelfs langer laten huilen. Tussendoor troosten maakt hem alleen maar bozer, dus gluur ik door zn deur om te kijken of er niets is. Maar in slaap vallen of stil worden, ho maar! Ik moet toegeven dat ik het ook erg moeilijk vind om hem zo te horen krijsen dan. Net alsof je hem alleen laat/ afstoot..zo'n gevoel krijg ik dan. @soof, goede aktie van je! Ik weet het af en toe ook niet meer. maar probeer positief te blijven. al krijst die de boel bij elkaar, ik geef hem kusjes, zing liedjes en blijf gezellig tegen hem kletsen etc. Maar inderdaad, van het huishouden komt soms niet veel. Ben blij dat ik net heb kunnen strijken en zn kledingkastje heb kunnen opruimen terwijl hij slaapt. Het is heerlijk om even tijd voor jezelf te hebben. In het weekend, of 's avonds als mn vriend thuis is pakken we samen wat beet, de badkamer ,stofzuigen etc.
Ik laat Rick echt niet langer dan 15 min huilen hoor! Dat kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen. Gelukkig huilt hij bijna niet of hij heeft honger of krmapjes. Dat scheelt wel weer!
Ik weet soms niet waarom hij huilt, erg he? Dan weet ik dat ie een volle buik heeft en een schone luier en toch huilt hij. ach volgende week weer naar het bureau, kijken of we mogen inbakeren. Hopelijk helpt dat wat
O gelukkig Pooh, en ik maar denken dat ik de enige verdorven moeder was die werkelijk geen flauw benul heeft waarom haar kind nu weer huilt "Oei ik groei" en "je baby"' staan vol met opmerkingen als "al na een paar weken leert moeder de huiltjes herkennen en weet ze wat er aan de hand is" NOT! dan denk ik echt: temp voelt normaal, buik is vol, broek is schoon, beentjes trappelen niet, dus darmkrampjes lijken het niet, we hebben net een uur geknuffeld, dus gebrek aan liefde en aandacht kan het ook niet zijn :-k Ach, soms kom ik er echt gewoon niet achter. Net de fles gegeven, valt hij tijdens het boeren weer in slaap :-s Heb hem nog nauwelijks wakker gezien vandaag. Hoop maar dat dat niet betekent dat hij vannacht gaat spoken!
Soof wat goed van je dat je die stap gezet hebt hoor! Het is ook allemaal niet niks. Je hele leven is in eens heel anders geworden en als het dan allemaal ook even niet zo makkelijk gaat. En dan gaat je mannetje ook nog op reis. En weet je dat onzekere hebben we allemaal wel hoor, dat is helemaal niet gek en het hoort enigszins ook een beetje bij het sprongetje waar Rick nu een beetje doorheen gaat, mama gaat daar gewoon in mee hoor. Ik heb ook heel wat kraamtranen gelaten de eerste weken en soms nog wel als het me allemaal even te veel wordt. Simi, ondanks dat het jammer is dat jullie nu uiteindelijk toch de mmm in zullen gaan, toch is er ook een lichtpuntje. Er gaat nu echt iets aan gedaan worden en dat is ook wel fijn na zoveel maanden aanploeteren. Pooh, wat een lieve foto van Jens zeg. Ik weet niet of wij handiger zijn, Boaz is gewoon toch wel erg makkelijk en relaxt eigenlijk. Wanna, hmmmm ik herken zijn huiltjes toch wel hoor is het geen vermoeidheid huiltje van Ruben? Soms zijn ze zo moe dat het slapen gaan toch ook niet wil lukken daardoor. Och och die Boaz is echt verkouden. Hij heeft hele waterige rode oogjes en zit een beetje te kreunen en snotteren. Hij wil ook niet slapen, gek genoeg want dat lijkt me juist zo lekker wanneer je niet helemaal fit bent. Maar ondertussen blijft hij best vrolijk doen, hihi. Heb hem nu voor de zoveelste keer in bedje gelegd, hij is eindelijk in slaap gevallen.
nou hier was het 3,5 uur slapen ,flesje en toen was ie me toch vrolijk. kletsen, spartelen lachen in zn bedje. met zn doekje kroelen, echt schattig. in bad gedaan en nu net beneden! ik moet straks na de pufclub, we hebben 6 weken na gym!! ben benieuwd naar alle verhalen
POOH en WANNA! Op hoeveel voedingen zitten die van jullie per dag. Graag ook even gewicht en hoeveelheid per fles en wat drinken ze gemiddeld. En om de hoeveel tijd komt ie dus..... ben niet nieuwsgierig wil het alleen erg raag weten! Rick is zo aan het rommelen, dan drinkt hij maar weinig en wil dan snel weer dirnken... pfff ik weet ook niet hoe ik hem weer in het gareel krijg! Hij slaat zxo onrustig op de dag. Behalve op zijn buikje dan slaapt hij als een roos!
hoi soof! Jens was vorige week 5020 gram en dronk toen 7x125 ml. Nu moest hij op 6x135 ml over en dat gaat goed. Dus hij krijgt om de 4 uur een fles van 135 ml (inclusief 1 schepje nutriton overdag en 2 schepjes 's nachts). 5 van die flessen zijn overdag e n de 6e fles laten we hem zelf voor komen s' nachts. jens slaapt ook het liefst op zn buik of zij. Overdag slaapt ie in de hangmat in de box want ik krijgt hem niet in zn bedje. Dan slaapt hij op zn zij. Gek genoeg slaapt ie wel de hele nacht in zn bedje en dan op zn rug???? vreemd he?!
Soof: we gaan Ruben morgen weer wegen, maar ik schat dat hij rond de 4 kilo zit nu. We maken 6 flessen van 120 water + 4 scheppen (=ongeveer 130-135 ml) Daar zitten dan ook 2 schepjes johannesbroodpitmeel in. Dat maakt het alemaal wat dikker, zodat vooral het laatste beetje niet meer uit de fles komt. In praktijk drinkt hij wisselend 110-125 ml ervan op (voor de nacht proberen we de hele fles erin te gieten ). Al met al denk ik dat we rond 700 ml per dag komen. Sinds dit weekend laat hij 's nachts iets meer tijd ertussen (5 tot 6 uur) Als we toch 6 flessen willen blijven geven moeten we overdag dus 3,5 uur ertussen laten ipv 4 uur, zoals we dat voorheen deden. dat betekent wel dat ik hem er soms wakker vor moet maken. Ik ga morgen naar het weeguurtje om eens te overleggen. Denk wel dat we voorlopig zo verder gaan, want lijkt me te vroeg om naar 5 flessen te gaan. @All: net brief van rechtsbijstand gehad over ons conflict met het KDV. Die hebben ook een advocaat ingeschakeld en eisen nu doodleuk de kosten van 6 maanden kinderopvang a 3500 euro. Ik zit hier echt te janken! Hoewel het een smak geld is, overweeg ik toch echt niet om dan maar gedurende die periode van hun opvang gebruik te maken en ons hummeltje naar die klootzakken te sturen. Pffff waar halen we nu zoveel geld vandaan??
jeetje wanna, wat een geld!! pfff. dat schud ik niet effe uit mn mouw! Is er dan helemaal niets tegen te doen? Echt belachelijk!
Jezus Wanna wat een geld zeg! Oh ik hoop echt dat het opgeloist wordt, al is het maar een schikking voor minder geld.... Heb net overleg gehad met CB, er moet min. 3 uur tussen komen. Maar hij mag best 8 flessen drinken. En gemiddeld mag hij 700cc drinken. Het komt er nu op aan dat hij iig leert reken tot 3 uur. Dus aan de slag met speentje en eventueel de pink! Ook hier skaapt hij het beste op zijn buik........ op zijn zij vind hij helemaal niks. En inderdaad in de nacht kan je hem rustig op zijn rugje leggen....... snap er ook niets van hoor. Maar overdag leg ik hem lekker op zijn buikje hoor, hij moet ook voldoende rust krijgen vind ik! LIEFS
Pfff Wanna wat een stelletje ongeregeld daar zeg, belachelijk. Je moet ook nog de teruggave van de belastingdienst er aftrekken hoor, niet vergeten. Moet je maar even met jullie rechtsbijstand bespreken. Maar staat er nou ergens in hun papieren dat dit de consequentie is wanneer je je terugtrekt? Kan me voorstellen dat je moet huilen hoor het is ook om te huilen. Misschien hiermee naar Radar of consumenten iets of zo. Soof heeft Rick niet een sprongetje, dan drinken ze onregelmatiger en vaker.