30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mieke: probleem is dat het contract voor twee interpretaties vatbaar is. Ik heb in oktober nog gebeld om te vragen of we het contract konden tekenen bij wijze van "reservering" en of we konden annuleren als we dat maar ruim van tevoren zouden doen. dat meisje aan de telefoon zei toen dat dat geen probleem was, dus ja, dan interpreteer je het contract anders en ga je er in goed vertrouwen vanuit dat je het kunt tekenen. nu ontkennen ze dus stellig ooit zoiets gezegd te hebben (dan is het mijn woord tegen het hunne) en beroepen ze zich op hun uitleg van het contract. Het asociale vind ik dat we dus bijna een half jaar van te voren geannuleerd hebben en dat zij nu zeggen dat ze toch recht hebben op de vergoeding van kinderopvang tot januari 2010 omdat "zij ook kosten maken" Yeah right! Het is een kinderdagverblijf met 6 groepen van 15 kinderen. Denk niet dat op 90 kinderen, de opvang van Ruben zoveel extra werk is dat ze daarvoor iemand extra moeten aannemen!
    Heb wel de neiging om ze , als we inderdaad deze smak geld moeten betalen, op een of andere manier aan de schandpaal te nagelen! Zo ga je toch niet met mensen om!

2. Simi

Simi Actief lid

24 okt 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    Hoi Meiden,

even snel laten weten hoe het vanmorgen is gegaan.
    Moest eerst 45 min wachten en waren pas 11:15 aan de beurt ipv 10:30 grrr.
    Cyclus ziet er toch goed uit ondanks onregelmatigheden in duur. Gelijk een inwendige echo gehad en ook dat zag er goed uit. Ik heb een eisprong want anders geen temp shift en mijn ei was nu gesprongen voor deze cyclus. Dacht ik al, was maandag ;)
    Toch nog opnieuw zaadjes laten onderzoeken door hun lab ondanks dat uitslag er goed uitzag. Ze gaan dan alle gegevens (leeftijd/cyclus/zwemmers/echo/familiegeschiedenis etc) samenvoegen en dan een prognose doen wat de kans is op een spontane zwangerschap.
    Zwemmers check kan pas op z'n vroegst 15 juni :confused: Maar ja dat is tijdens mijn vruchtbare dagen dus dan nog maar een week later... en dan 4 weken later nieuwe afspraak voor hoe nu verder. Omdat alles er goed uitzag liet ze al wel doorschemeren dat het dan waarsch nog 6 maanden proberen wordt want er lijkt niets mis te zijn. En daarna zouden we evt in aanmerking komen voor IUI.
    Maar ik ga er nu maar van uit dat we gewoon verder proberen.
    Heb er een beetje een dubbel gevoel bij. We zijn gezond en in theorie moet het kunnen, prachtig en super! Maar aan de andere kant denk ik dan wel waarom duurt het zo lang? :oops:

Zo nu even verderwerken meiden, zal vanavond verder lezen en reageren.

Liefs, simi

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Simi, kan me voorstellen dat dit nu heel dubbel is. Waarom duurt het dan idd zo lang als er niets mis lijkt te zijn. Raar toch he, en ook dat ze je dan ook nog een half jaar door laten ploeteren.

Wanna, ik heb helemaal geen contract hier hoeven tekenen, alleen een inschrijfformulier verder niks. En wanneer je 6 maanden van te voren aangeeft dat je er geen gebruik van wilt maken moet dit toch ruim voldoende van te voren zijn. Een opzegtermijn wanneer je kindje ergens op een kdv zit is ook 2 maanden. En ze maken helemaal geen kosten, want waarschijnlijk was er al een ander kindje die na Ruben wel graag geplaatst had willen worden, dus dan is die plek toch weer zo opgevuld. Ze hoeven niet bang te zijn dat door jullie annulering dat er dan geen opvulling komt lijkt mij.
    Is er niet een soort bond voor KDV's of zo, net zoiets als een vakbond waar je terecht kunt om aan te geven hoe zij met mensen omgaan!

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @simi, toch fijn dat je goed gekeurd bent. je hebt een eisprong en inwendig lijkt het goed te zijn. nou maar hopen dat de zwemmers ook goed zijn! sterkte met wachten he?!

@wanns, ik heb ook een contract getekend toen we de officiele plaatsingsdatum accepteerde.

zoooo,hier meldt een trotse mama zich.Jens had zn flesje op en was in een super goed humeur, lachen,kletsen etc! Toen heb ik hem voor het eerst onder de babygym gelegd, zo'n speelkleed met mobiel van winnie de pooh. Heeft ie een half uur liggen trappelen, kletsen en kijken. helemaal geweldig vond hij het! dat is echt voor het eerst!!smelt smelt!
    over het algemeen laten wij hem ook slapen hoor, al is het tijd voor een flesje. gelukkig was hij nu net ook aan het woelen om wakker te worden. maar hoe lang laten jullie ze doorslapen overdag?? ik ek het wel eens tot een uutje, maar anders komt ie zo moeilijk aan zn 6 flessen!

5. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mieke: zoals jij beschrijft met twee maanden opzegtermijn enzo, zijn inderdaad de regels van de overkoepelende organisatie voor KDV's. maar nu blijkt dat dit KDV daar niet bij aangesloeten is en zijn eigen reglement hanteert. O ja, en die belastingteruggave heeft niks met dit bedrag te maken, want dat vragen we aan op basis van het KDV waar we wel mee in zee gaan. Zie het somber in en baaaaal enorm.

Pooh: ik laat overdag inderdaad niet te lang doorslapen, want anders kom ik ook in de knoei met die 6 flessen en wordt de laatste voeding weer na middernacht (en dan moet ik daar weer een wekker voor gaan zetten, wat ik overigens noodgedwongen de laatste twee dagen wel gedaan heb, want kwam echt niet uit)

Nou, ons mannetje meldt zich weer, dus ik ga even een flesje maken :)

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wanna: wat een raar verhaal zeg, ik kan er ook niks zinnigs over zeggen qua goede raad ofzo. Goed (maar ook naar) dat jullie een advocaat in de arm hebben genomen. Echt heel vaag en jeeeeeeee wat een geld durven die gasten te vragen! Schandalig.... Ze moeten eens met de kdv's in mijn woonplaats gaan praten, hier is het precies omgekeerd. Er is voor ons niks te kiezen, je mag blij zijn met een plekje aan de andere kant van de stad en wachtlijsten die oplopen tot 24 maanden. Dat lees je goed. Twee jaar. Net zo schandalig. Hoe kan het nou zo oneerlijk verdeeld zijn?

Simi: hm, ik begrijp je gemengde gevoelens. Ik vind het eerlijk gezegd raar dat ze mensen van onze leeftijd zo lang aan laten ploeteren. Je bent toch al lang genoeg bezig? Ik zou er helemaal gek van worden van ongeduld, dus sterkte ermee!

Met mij gaat het nog steeds goed! Ben wel bang dat ik Boaz ga vergezellen in de verkoudheid maar volgens mij heerst er iets, toch? Jammer, ik heb alle griepgolven overleefd tot nu toe :). Hoop dan ook dat het niet door gaat zetten.
    Ik krijg de laatste tijd zoveel opmerkingen over mijn zwangerschap! Ik heb nog steeds geen enorrrrrme buik maar begin nu duidelijk te groeien en iedereen ziet dat ineens ofzo. Maar gelukkig allemaal hartstikke leuk hoor, bv. al mijn collega's zijn ZO enthousiast, dat lees ik hier op het forum ook echt wel anders. En ik geniet er zelf ook echt van sinds een paar weken, ben bijna nooit meer misselijk en heb weer energie, jippie! :-D

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @miepei, fijn dat je je je, naast je verkoudheid, zo goed voelt! heerlijk hoor! En je bent al aardig op weg zeg!!! Top!

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Thanx! :D

Ik volg jouw en jullie avonturen met je kleintjes op de voet hoor, kan ik me een beetje voorbereiden want wat je zegt: het schiet al behoorlijk op!

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @miepie, heb jij geen hyves?? dan kunnen we elkaar nog beter volgen ;)

@soof, hoe is het vandaag net Rick gegaan??

10. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    pffff, zo goed als het gisteren ging...pffffffff
    Vanochtend om 7.00 flesje gegeven en daarna alleen maar hazeslaapjes gedaan van hooguit 15 minuten. Als ik hem neerlegde werd ie gelijk wakker genoeg om de boel bij elkaar te gillen.
    Ik werd er gek van. Nu slaapt is gelukkig al 2 uur en heb ik kunnen strijken en onze koffers kunnen pakken. papa gaat morgen t/m zondag naar zweden voor de begrafenis van zijn opa. Jens en ik gaan bij mijn moeder in noordwijk logeren.

11. Het gaat vandaag goed met Rick, ik leg hem nu na de fles en verschoning even in de box en als ie in slaap dreigt te vallen in bed. Gaat tot nu toe perfect!
    Ik zit vandaag ook in de knoei met de voedingstijden, eens kijken of ik wat kan rekken....

Vanavond komt mijn vriendin oppassen en gaan wij verplicht de deur uit hhihih. Heb er wel zin in hoor. Even samen, dat hebben we heel hard nodig!

LIEFS SOPHIA

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    goed idee soof! Wat gaan jullie doen? Bioscoop, etentje??

13. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Allemaal bedankt voor de morele steun bij onze ruzie met dat kl#te KDV!

Net op CB geweest. Ruben was goed gegroeid, maarliefst 4030 gram nu! (600 gram in 16 dagen!) Verpleegkundige vond dus ook dat we de voeding even niet verder op moesten hogen (hij krijgt zo'n 700 cc per dag, 5 X 110-120 en 1 x 130)
    Ze had ook geen flauw idee waarom ruben steeds zo huilt als je hem neerlegt. Van alles besproken: lijken geen krampjes, lijkt geen honger... Ze vroeg nog even of hij een voorkeurshouding heeft. Nou heeft 'ie dat wel sinds een week of twee, dus ze vroeg zich of of daar nog een oorzaak lag. Maar op zijn buik tilde hij zijn hoofdje netjes op en draaide niet echt naar 1 bepaalde kant. Heb wel de folder meegekregen "scheef hoofdje" maar ze dacht niet echt dat dat het was. Inbakeren? Ja, dat doen we al!
    Tja, hij is nog zo klein, dan misschien toch maar meer vasthouden en knuffelen...? Maar dat doe ik al anderhalf uur na elke voeding. (Bovendien valt dan het hele idee van Ria Blom: knuffelen-box-wakker in bed leggen, in duigen)
    Ben er dus niet veel verder mee gekomen. We kunnen hem vandaag nauwelijks neerleggen of hij gaat weer huilen. En op de arm valt hij wel in slaap.

net stond de verpleegkundige van het CB op het antwoordapparaat. ze had er nog even over nagedacht en vroeg zzich af of craniosacraaltherapie of een osteopaat wat voor ons was. Nu werk ik zelf in de gezondheidszorg en ben nogal fan van de "reguliere" geneeskunde, maar sta wel open voor alternatieve geneeswijzen. Maar drie weken geleden stond er een artikel in het nederlands tijdschrift voor geneeskunde over een babietje dat erin bleef en na manipulatie door de therapeut een ademstilstand kreeg. Nou weet ik wel dat dat ook weer een uitzondering is, maar ben er wel een beetje huiverig voor. Vind het ook een beetje moeilijk te begrijpen, zo'n "cranio-sacraal ritme" in je ruggemerg dat dan klachten veroorzaakt. Hoe zijn jullie ervaringen?

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Ik herken helemaal Jens in Ruben. Op de arm in slaap vallen lukt goed, maar hem dan weer wegleggen is een hele truc. Vandaag was het echt een shit dag. Tot 1530 weigerde hij te slapen. Spelen wilde hij niet, honger had ie ook niet etc etc. Leg ik hem weg wordt ie zo pisnijdig dat ie rood wordt, zweterig en helemaal over de rode. En dat houdt ie gewoon een uur vol hoor. Als ik hem dan zelf huilend op pak, is ie zo stil. Dan denk ik ,shit hij heeft weer gewonnen. Puntje bij paaltje zat ik vandaag tot 1400 in pyama en kon ik in de 15 minuten dat ie sliep effe snel douchen. Ik voelde me vandaag echt verbannen tot de bank, met kind op schoot, sussen en in slaap proberen te krijgen.
    Gisteren ging het zo goed. Hij sliep goed, was vrolijk en speelde veel.
    Ik vind het soms zooooo moeilijk, mama zijn. Dan denk ik ,wat doe ik nou fout?? Vind hij me niet lief? En als ie zo huilt voel ik me een slechte moeder.

Nu lag hij een uur op bed en begint ie weer te krijsen. Het is pas fles tijd over een uur. Ik heb over zn bolletje geaaid en hem goed toe gestopt, maar hij raakt alleen maar meer over de zeik als ie me hoort of ziet. Dat terwijl ik niets zeg en de lichten uit laat. :(

Ik ga het er a.s dinsdag ook eens over hebben op het CB. Er kan wel zo mooi in die boeken staan hoe het moet en wanneer hij moet slapen, maar in de praktijk werkt het bij ons niet zo goed. Ben benieuwd wat de nacht brengt...en fff papa gaat van het wekend nog weg ook.

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Bij de februari mama's zijn best veel baby's behandelt door een osteopaat en die zagen gelijk na 1 behandeling al echt resultaat. Ik zou dat zeker doen hoor meiden.
    Baat het niet dan schaat het niet en als je er na 1 x geen vertrouwen in hebt dan stop je er weer mee. En zo'n kleintje waarbij het dan fout ging is dan natuurlijk weer een verhaal wat je weer hoort en dan hoor je misschien weer geen positieve verhalen. Wat natuurlijk vreselijk is voor dat babietje hoor.

16. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    O Pooh! Het lijkt wel of je mijn dag en mijn gevoelens beschrijft! Maar we doen echt niets fout! En we zijn echt goeie moeders! Dikke knuffel voor jou!
    Heb mijn man gevraagd de late voeding te doen (over een uurtje) Gelukkig valt Ruben dan meestal wel in slaap en met een beetje geluk kan ik dan nu even een paar uurtjes slapen (dan kan ik het allemaal weer wat beter aan :) )
    Had eerder naar bed gewild, maar kwam toch in de verleiding om nog even het songfestival te zien. De toppers zijn weggestemd (lees: weggekrijst) door Ruben :)

17. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    knuffel terug wanna! Ik hoop dat dit maar weer zo'n fase is...pff.
    vannacht was drama, hij heeft bij ons geslapen en dat ging goed, maar het zou niet nodig moeten zijn!
    wij vertrekken zo richting Noordwijk. papa vliegt om 1440 naar Stockholm. Ik zie er wel tegen op hoor, maar gelukkig helpt mn moeder me dit weekend dus.

18. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Dat kan zoveel schelen Pooh, als je zelf eens een nachtje goed hebt kunnen slapen! Kun je je moeder vragen hem vannacht te verzorgen? Dan trek je het zelf ook wat beter.
    Sterkte ook voor je vriend.

Ons druifje ligt knock-out tegen me aan na de fles. 's Nachts en 's ochtends vroeg krijst hij niet na de voeding, wat mij weer sterkt in het idee dat het niet iets lichamelijks is, maar iets wat tussen zijn ienimini oortjes zit :)
    Hij is gewoon nog moe nu (net als ik :))
    Dat craniosacraal therapie vind ik lastig. Kan me niet echt wat voorstellen bij eb en vloed ritmes in je bindweefsel en vocht rond je schedel en ruggemerg. Bovendien zijn van osteopathie (waar het van afstamt) vaker akelige complicaties beschreven, dus ik zit er niet echt op te wachten om dat uit te proberen op ons kleintje.

19. Simi

Simi Actief lid

24 okt 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    He wanna, ik heb er zelf geen ervaring mee maar gister even zitten googlen wat het nu is. Een osteopaat lijkt mij meer richting manuele fysiotherapie gaan en daarom heftiger. Overigens ben ik zelf regelmatig onder behandeling van een manueel therapeut ivm "slap" bindweefsel en daardoor verschuiving van mn wervels. Het helpt mij erg goed maar ik kan me voorstellen dat dit voor zo'n klein kindje te heftig is. Zou ik geloof ik zelf ook niet snel doen.
    Wat ik las van cranio sarcaal therapie lijkt mij veel minder invasief. Zoals ik het las leek het mij meer op drukpunten therapie maar dan gericht op het cranio sarcaal deel van het lichaam.
    Ik heb zelf even hier zitten lezen:
    http://craniosacraaltherapie.altned.net/ en dan persoonlijke ervaringen
    Maar natuurlijk staan hier wel alleen de goede recencies...

Het blijft lastig maar het belangrijkste is denk ik je gevoel volgen. Kon je hier op het forum niet ook "deskundigen' vragen stellen. Zoals een verloskundige etc.? Misschien hebben zij hier ervaringen mee.

In ieder geval een dikke knuffel voor jullie mama's!
    =D> =D> =D>
    En liefde is het allerbelangrijkst. Maar een beetje slaap voor een mama is ook erg fijn ;)
    succes en liefs, simi

20. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Superbedankt Simi! Lief dat je dat voor me opgezocht hebt! En wel een goeie tip om het eens hier op het orum aan de verloskundige te vragen!

Deel Deze Pagina