30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    MB01: hahaha, we zijn inderdaad bijna nog nieuwsgieriger dan jij :)
    Bij mij begint de nagym op 8 juni. Wel leuk, inderdaad ook om er even tussenuit te zijn.
    Hier kost het trouwens maar 15 euro (via thuiszorg)

Pooh: leuk dat het zo gezellig was op gym! En lekker dat je daarna even een nachtje kon slapen! Morgen is mijn man vrij, dus ik ga hem vragen of hij ook komende nacht de voeding wil doen. Misschien ga ik vanavond naar een nascholingsclubje dat we met een stel collega's 1 x per maand doen. Ben al drie maanden niet meer geweest en lijkt me wel gezellig. Is half uurtje rijden hiervandaan. Mmm, nog even over nadenken.

Miepie: wat gaat dat snel he! Nu alweer 28 weken voorbij! Voor je het weet heb je ook zo'n heerlijk krijsende baby hoor! En ach, zelfs als de bevalling hels is, die ben je zo weer vergeten! gaat alles verder goed?

Soof: Zo'n soort planning zat ik zelf ook over te denken. Zo begin 2010 maar weer eens stoppen met de pil en kijken hoe het gaat. (Dat is dan ook de minimumperiode die ertussen moet zitten gezien mijn keizersnede) Al zou ik wel heel verbaasd zijn als het dan snel raak zou zijn (en mijn baas zou ook "not amused" zijn, but who cares!?)
    Dom dom dom zag ik gister dat ik al voor de tweede keer deze week de pil ben vergeten (tja, al drie jaar niet meer geslikt, moet er nog een beetje inkomen :) ) En laten we nu net afgelopen weekend geklust hebben. Hahaha, kans is vrijwel nihil, maar ik schrok toch even. Toen ik dat tegen mijn man zei, zei hij: nou, zo erg is dat toch niet, mocht het toch zo zijn?! Vond ik wel lief. Dacht dat hij er nog helemaaaaaal niet aan moest denken als er al een tweede kwam. (Al moet ik eerlijk bekennen dat ik er nu echt niet blij mee zou zijn)

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    oeh nou ik moet er zelf nog effe niet aan denken hoor. nu weer zwanger zijn. niet dat nr 2 niet welkom is, maar ik heb mn handen vol aan jens. hij is trouwens erg lief vandaag. redelijk goed geslapen overdag, x 3 kwartier, toen 5 kwartier en nu een half uur. kan beter,maar oke.;)

hij lag net te gapen dus ik hem naar bed brengen. gaat ie liggen kletsen en keet schoppen. dus hebben we saampjes maar effe flink gespeeld. hij lag dik een half uur te schateren in zn bed, zucht zwijmel

3. Ik ben even heel verdrietig........

We hadden hier een nestje merels. Daarstraks zat ons jongste hondje achter een jonkie aan die uitgevlogen was. Ik heb haar kunnen vangen en terug gezet in het nest. INtussen was onze kat naar buiten ontsnapt en toen het vogeltje weer probeerde weg te vliegen had de kat haar dus te pakken. Ik was er nog snel genoeg bij en de kat heb ik binnen gedonderd.
    Het volgeltje had ik in de struiken laten vliegen, zodat ze veilig zat tot papa en mama in de buurt waren. Ik draai me om en loop terug naar het huis en terwijl ik dat doe hoor ik een hoop lawaai.
    Een KLOTE kraai had het vogeltje te pakken en papa en mama probeerden haar te redden.

Net heb ik haar lijfje van het dak van de garage gehaald, het kopje is eraf. De moeder en vader zitten nu steeds heel dichtbij te piepen. Ik heb het kleine beestje maar begraven, gadverdarrie ik zit heel de tijd te huilen.

HOezo moederinstinct....................

4. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Ja doe de zantac in de fles en voeg er rijstbloem of crereals choco van nestle bij toe voor de smaak. Ook 3 druppels cinababy voor de krampen, Sterre vindt de choco het lekkerste natuurlijk.
    Kan geen kwaad, we doen er 2 koffielepels bij elke voeding bij.

Je kan ook de Zantac in een spuitje doen en beetje pap bijvoegen , maar wij doen ze in de fles.

Wat een gezicht he die zantac maar heel goed

5. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he wat lees ik hier , ga ik binnenkort als het lukt nog eens adoptietante worden? Jiepie zusje.
    Ook van bil geweest? :)
    Spannend he die eerste keer terug.
    Hier ook door alle commotie van de operatie ook 6 weken nikske, zag ventje weg kwijnen, maar kon het gewoon niet aan.
    Nu zijn we weer aan het repeteren en zal bij repeteren blijven, hiihihi ventje is gesterliseerd en ik spiraal dus , .... repeteren.
    Zit weer met barstende nekpijn:(

6. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    hallo dames

mijn half jaar na de gyn is voorbij en mocht gisteren terug voor vervolg gesprek.
    ik dacht zal even plaatsen hoe dat is verlopen.

ik ging gisteren vol emotie en stress naar het ziekenhuis met een vol hoofd met vragen.
    ik was gelukkig meteen aan de beurt.
    toen ik ging zitten vroeg ze eerst hoe het gegaan was het laatste half jaar en hoe het met ons ging.(meteen kwamen de tranen)
    oh geloof me ze was zo lief een luisterend oor dat deed ze zo goed dat ik spontaan helemaal rustig werd.
    het voelde echt goed.
    vervolgens stelde ze voor om een kijk operatie (hydro laproscopie)
    die krijg ik volgende week vrijdag 29 mei om 9:15

daarna krijgen we 8 juni een vervolg gesprek ze vertelde dat als je die kijkoperatie hebt gehad je een grotere kans om zwanger te worden hebt, en moesten dan nog een paar maanden zelf moesten proberen,
    ik heb toen gevraagd of we niet meteen met iui of iets konden beginnen omdat we al zo lang wachten,
    dit ging ze overleggen en we horen daar 8 juni meer van.(maar dacht dat dat wel kon)
    deze maand maken we dan wel geen kans om zwanger te worden omdat ik die kijkoperatie op de dag van mijn ei krijg.

er is gisteren een rust over me heen gekomen wat ik niet kan beschrijven ik had een gesprek van eigenlijk een half uur maar ze had bijna anderhalf uur de tijd voor me zo fijn (ik had het geluk dat haar klant na mij was uitgevallen)

mbo: succes met testen.

groetjes puck

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @soof,,,ah ged wat zielig. helemaal als je papa en mama vogel hoort roepen/piepen..brrr
    ik zou ook gaan janken

@zico, ja mannen kunnen snel weg kwijnen zonder een potje van bil te gaan. maar om het nou tegen je zin in te gana doen... ;_(

@puck123, meid wat een stress. Goed van je dat je duidelijk hebt laten weten at je het niet meer trekt zo!Spannende tijden!! veel succes met alles

8. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hoi meiden,

Soof/ Wanna, tjee, dat jullie nu al aan het nadenken zijn over een tweede kindje. Als ik naar mezelf kijk, ik zou al blij zijn als ik ooit 1 kindje krijg. En ik denk nu ook dat het er dan 1 blijft. Vind dit hele gedoe van zwanger worden behoorlijk stressvol, lijkt me een heerlijk idee als ik dat nooit meer hoef mee te maken. Maar ja, jullie hebben het eindresultaat natuurlijk al in handen, dat is anders. Maar jullie wisten van tevoren al dat je 2 kindjes zou willen?
    Het zal wat zijn wanna, als je nu "per ongeluk" zwanger zou worden. Ik heb een collega die ook zwanger werd toen ze de 1e keer weer sex had gehad na haar bevalling. Die zei "ik weet precies wanneer het verwekt is, want ik heb het nog maar 1x gedaan". Was wel een goed verhaal, maar wel heftig hoor, 2 kindjes die zo weinig in leeftijd schelen, echt heeeeel druk.

Soof, aaaaah wat zielig. Is hier ook altijd een ramp met die nestjes. 1 van mijn katten is een echte jager, die neemt ook af en toe zo'n piepklein vogeltjes mee naar huis. Ik wordt er altijd kotsmisselijk van, maar kan ook niet boos worden op mijn kat, die doet wat de natuur hem ingeeft. Maar het is heel naar.

Puck, wat fijn zeg, dat je door het gesprek een rustig gevoel hebt gekregen. Wel heel spannend allemaal, maar eindelijk gaat er iets gebueren. Succes ermee!!!!! :thumup:

ALL, dag 42...... [-o< [-o< [-o< [-o< . Ben de laatste dagen behoorlijk chagarijnig, kan weinig hebben. Hoop elke dag dat mijn lichaam meer signalen gaat afgeven dat het goed zit, maar tot nu toe allen maar die steekjes in mijn onderbuik en pijnlijke borsten (aan de bovenzijde en zijkant, alsof ik spierpijn heb). En gewoon al het idee dat de test aangeeft dat ik niet zwanger ben, ik weet nu al dat ik dan in een dip zit. Ben er zo bang voor dat mijn ongi om een andere reden wegblijft :( .
    Ik heb gewoon totaal geen blij gevoel over me, maak me alleen maar zorgen. BLEGH, ben gewoon mezelf niet...... :(

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mb01, ik geef je toch goede hoop hoor, dit komt me bekend voor. ik durfde ook nooit te hopen .....eng he,

10. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Zico: hahaha, ons hummeltje is nog iets te klein voor chocola en pap :) maar afwisselend met de fles krijgen we de zantac er wel in

Puck: wat fijn dat ze zo de tijd voor jullie nam! En dat ernou echt wat gaat gebeuren!

Soof: wat een zielig verhaal van die vogeltjes! Moest er hier bijna ook om huilen, hoezo nog hormonaal gestoord :)

Mb01: persoonlijk wist ik al wel dat ik graag twee kindjes zou willen, maar ik hoop daar toch echt nog effe mee te wachten :) Tuurlijk verheug ik me ook niet op weer een paar jaar stressen of het dit keer nu wel raak zou zijn, maar inderdaad, het was het allemaal wel waard. Ach, we zien wel, over een jaartje of zo.
    (Trouwens: het eerste wat ik merkte waren zere borsten, vooral aan de zijkant! Duim duim duim!)

11. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    zo, met terug van een wandelingetje en een lekker lunch in het Biesbos. Dom he, het blijkt maar 15 minuten met de auto hier vandaan te zijn. En nu pas hebben we het ontdekt. Er was ook een grote zwemvijver met leuke speeltuin erbij. Iets om te onthouden!
    Jens was veel te nieuwsgierig en wilde maar om zich heen kijken. Dus van slapen kwam er niet veel. Nu ligt ie met papa op bed.

12. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Net terug van winkelen in Breda, heerlijk.
    Heb er enkele spulletjes gekocht en m'n voeten zijn uitgeteld nu

13. PUCK! Wat fijn om te horen dat het nu in gang gezet gaat worden. Heel veel succes!

MB! SPANNEND........... maar probeer nuchter te blijven lieverd. Je lichaam is een groot raadsel!

ALL! Vandaag naar Kevelaer geweest, we hebben een doopkaars voor Rick en een trouwkaars voor onszelf gekocht en een heel lief kruisje voor op Rick zijn kamer! We zijn niet super gelovig hoor, maar willen hem toch graag wat meegeven.

LIEFS

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    effe spammen. Hij lacht al sinds vorige week, maar nu eindelijk vast kunnen leggen op de camera!

effe een dilemma vraagje aan de moeders. Voorbeeld, aan het begin van de middag kregen we hem niet in slaap ,dus hadden we bedacht met hem te gaan wandelen, want dan valt hij altijd wel in slaap. Dus tas gepakt, auto vol geladen, Jens moest in de maxicosi, ligt ie net te pitten bij oma op schoot. ga je dan nog weg ja of nee?!
    Wel weg gegaan en ja in de wagen sliep hij een uurtje. Kom je thuis, slaapt ie, maar ik wilde niet dat ie in de maxi cosi zou blijven liggen. Dus zachtjes op getild naar boven en daar lukte het niet om hem slapend in bed te leggen. duh!

Vraag is dus, wat zouden jullie doen?

15. Het toch ook zo doen hoor, wij zijn vandaag de hele dag dus weggeweest en hij heeft de hele dag geslapen. Nu thuis is ie klaarwakker.
    Als hij niet wil slapen dan wil hij gewoon graag bij jullie zijn en lichamleijk contact even hebben, knuffel hem lekker en als hij slaperig wordt op bed leggen. Gaat hij huilen? Begin weer opnieuw. Uiteindelijk valt hij zelf in slaap hoor! Babies hebben ook graag contact met je voor een veilig gevoel, VERWENNEN kan echt niet, wel GEWENNEN. EN het allerbelangrijkste daarin is dat je hem niet volledig slapend in zijn bedej legt. Wel soezend!
    Want dan wordt hij er bewust van dat het bedje is om te slapen en dat jij dan ook weggaat!

Hier werkt het prima!

LIEFS

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Puck, leuk je weer even hier te zien en wat een fijn nieuws dat je zo serieus genomen wordt in het ziekenhuis. Dat ze de tijd hebben genomen! En ook fijn dat je er nu heel gerust over bent. Aan de ene kant toch een beetje jammer dat je na de operatie nog een paar maandjes moet proberen, maar zoals ze al aangeven, hun ervaring is dat het dan wel snel zou moeten gaan. Hou ons op de hoogte hoor!

MB, spannend zeg. Mijn borsten deden ook erg pijn, daarvoor ook wel hoor, maar dit keer was het echt anders. Kan me voorstellen dat het toch best nog wel eng is om te testen, je wilt niet weer teleurgesteld worden.

Pooh, ben het met Soof eens. Het is niet de juiste manier om je kindje echt slapend in zijn bedje te leggen, wat licht soezend is prima. En zoals jullie het gedaan hebben doen we het zelf ook. Boaz wordt meestal ook wel wakker dan hoor, maar gewoon laten liggen, beetje protest en hij valt in slaap. Dat hebben we vanaf het begin af aan zo gedaan en zelfs wanneer we hem nu wakker in zijn bedje leggen valt hij toch in slaap.

Zico, lekker geshopt dus. Was Breda open vandaag dan??

Soof, zielig he van dat vogeltje. Hier ook heel vaak hoor. Niet alleen jonge vogeltjes, ook grote vogels, muizen, kikkers... zucht.

17. Simi

Simi Actief lid

24 okt 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    Goedemorgen meiden,

Mama's als ik zo jullie verhalen lees lijkt het steeds "beter" te gaan met het ritme! Fijn hoor.

Miepie fijn hoor dat het bij jou zo geod gaat. ik hoop dat het zo blijft!

Puck goed hoor dat er nu wat gaat gebeuren ondanks dat het om een operatie gaat..

Balen Zico, lijkt het even beter te gaan maar de pijn blijft, getver. Kan het ook komen van het vele lopen met shoppen?

Mbo, wat een geduld.. Maar ik begrijp je angst ook helemaal. Ik heb er niet zo'n geloof meer in dat het spontaan zal gaan. Ik ga voor je duimen! Hoe was je nachtdienst?

Hier gaat het zo,zo. vanmorgen weer een veeg helderroze bloed net zoals de laatste 2 ronden dus ik ga ervan uit dat mijn ongie er weer aankomt helaas. Heb mezelf wel bedacht dat ik bij onze vervolgafspraak meer ga vragen over het 2e deel van mijn cyclus. Ik had al een nieuw topic aangemaakt maar geen reactie's gekregen..
    Ik heb nl meestal een 2e tempshift. als je hierover leest komt dat omdat het bevruchte eitje dan de progesteron productie overneemt. Maar mag je dan ook andersom redeneren? "Ik heb die shift dus er zal een bevrucht eitje zijn?"
    Hmm het blijft lastig.

We gaan vandaag lekker even een beetje schilderen en in de tuin rommelen want het lijkt mooi weer te worden!
    Liefs, simi

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @simi, ja dat zou kunnen, denk ik. Maar zeker weten doe ik het niet!

@mb01, is er al getestttttttttttt?????????????????????????????

@mieke en soof, ons ritme ziet er als volgt uit. Wakker worden, luier wisselen, flesje, boeren, spelen, rustig worden, slapen etc etc
    Over het algemeen kan hij het volhouden om een uur te spelen voor hij huilerig en moe wordt. Dan neem ik hem mee naar zn kamertje, ga schommelen in zn schommelstoel tot ie rustig/slaperig is en leg hem in zn bedje. Als hij rustig blijft ga ik weg anders zit ik even naast hem (waar hij me niet ziet) en hou desnoods zn handje vast tot ie rustig is.
    Maar dat laatste kan wel een uur duren. Misschien went hij er nog aan en dat het dan sneller gaat.

19. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Ik zal maar met de deur in huis vallen.....

IK BEN ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!
    Ik kan het eigenlijk nog niet geloven, maar de test gaf toch echt 2 strepen aan!!!!!
    Ik ben ZOOOOOO opgelucht, blij en trots!!!!!!!!!!!!!!

Verhaal van het testen: Ik was de afgelopen dagen zo humeurig, vanmorgen zei mijn vriend "ik ben het zat, we gaan nu testen". Ik zag het totaal niet zitten, zat huilend op de wc. Mijn vriend was enorm lief, die heeft het heft in handen genomen. Ik durfde ook echt niet te gaan kijken, dus hem erop af gestuurd. Hij kwam de kamer in met een neutraal gezicht, om vervolgens die test met 2 strepen te voorschijn te halen!!!!!! Van dat rondedansje kwam niets terecht, ik kon alleen maar huilen......

Kan het nu nog steeds niet geloven, vind het heel onwerkelijk. Er zit een mini-mensje in mijn buik.....het is echt een wonder!

Ga zo meteen een banner plaatsen, eens even kijken hoe ver ik eigenlijk ben :D

20. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Zo gelukt.......precies 6 weken zwanger!!!!!!

Simi, PB-tje

Deel Deze Pagina