@wannabemum, Ik heb inderdaad de pil gebruikt en heb veel last van de verandering van hormonen momenteel: misselijk, koppijn, opgeblazengevoel, gewoon zwangerschapsverschijnselen, maar dan zonder zwangerschap haha. Nee ik ben ook nog niet van plan zo'n ovutest aan te schaffen, wacht deze ronde zeker nog af. Wil wel proberen om de twee dagen te gaan klussen, zal vriendlief enorm blij mee zijn, ha,ha!
Meiden, misschien kijk ik met mijn ogen dicht, maar eh... Kun je je ook weer abonneren op dit forum, of kan dat niet? Ik krijg in ieder geval geen berichtjes meer! Soof: hoe is het met Rick?? Staaltje: haha, mazzel dat je vriend dat helemaal ziet zitten (was voor sommigen van ons wel anders en dan is het een hele opgave om om de dag te klussen) Hoop dat je een regelmatige cyclus krijgt, dat scheelt wel in de onzekerheid iedere keer. Hou er wel rekening mee dat het soms een tijdje kan duren voor je ook echt weer ovuleert, dus als het niet meteen lukt komt dat gewoon omdat je lichaam weer een beetje op gang moet komen Nou, ga maar weer eens op zoek naar mijn banner...
Staaltje welkom en heel veel succes Wanna wanneer je een berichtje typt dan zie je helemaal onderaan (niet in je typvenster) maar bij overige opties een uitklapvenstertje -Abonnement op onderwerp, hierin staat, directe e-mailnotificatie of je kunt andere opties kiezen. Deze moet je dan instellen.
Wanna, nou, je hebt meer geduld dan mij gehad met die wachtwoorden .... Soof, heee, daar ben je weer ! Hoe gaat het met de voorbereidingen voor de doop? Miepie, ik had 5 dagen vrij, dus die tijd maar gebruikt om een start te maken in het kamertje. En ik heb een vriend die niet kan stilzitten, dus hij is blij dat hij weer een klusproject kan gaan doen . Heb je al wat uitgezocht bij Ikea, of zie het het ter plekke wel? Pooh, zohee, goede nacht achter de rug, fijn! Staaltje, welkom! Ik ben net pas zwanger van mijn 1e beebje, het hele klusgedoe staat nog vers in mijn geheugen. Ik had zelf een onregelmatige cyclus, de timing was dus heel lastig. Uiteindelijk zwanger geraakt door een klusmarathon , ruim 2 weken lang om de dag geklust. Ik zou zeggen, hou het in het begin leuk voor jezelf. Geef je lichaam de tijd om zich aan te passen en probeer eerst uit te vinden hoe je cyclus in elkaar zit. Hoop voor je dat het snel raak mag zijn, maar bereidt je er ook op voor dat het langer kan duren. ALL, Gister het goede nieuws aan mijn broertje verteld, ze waren er helemaal ondersteboven van . Mijn schoonzusje vind het onwijs leuk dat we nog eventjes samen zwanger zijn, zij is nu 30 weken. Bij hun de babykamer bekeken, leuk om te zien hoe trots ze zijn!
Gefeliciteerd mb02 met je zwangerschap! In welke ronde was het raak? @wannaBmum: je schreef "Hou er wel rekening mee dat het soms een tijdje kan duren voor je ook echt weer ovuleert, dus als het niet meteen lukt komt dat gewoon omdat je lichaam weer een beetje op gang moet komen" Ik dacht dat de ovulatie gewoon altijd plaatsvindt. Kan het ook stilliggen, dus geen ei komen, door het stoppen met de pil? Ik ben gelukkig tot nu toe nog mooi regelmatig, 28 dagen. Altijd al geweest, ook voor pilgebruik.
Hallo allemaal, Allereerst proficiat aan de zwangeren! Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn... Ben zelf 34, sept. word ik 35 (vriendlief is bijna 10 jaar jonger),deze maand 4 jaar samen en we zijn zo'n 17/18 maanden aan 't proberen zwanger te raken. Heb even globaal gelezen wat jullie ervaringen/verhalen zijn...en wat komen sommige dingen toch bekend voor Vriendlief wil natuurlijk óók graag een kleine samen verwezelijken...alleen jammer dat ie nu net tijdens de meest vruchtbare periode zo moe is....hmmmm, hoe komt dat toch? We hebben menig gesprek gehad, een aantal mndn terug had ik het compleet gehad met alles bij te houden en heb een lichamelijke vakantie ingelast Héérlijk!! Nu gaan we er écht samen voor, en we zien 't wel! Het is niet zo dat we om de dag klussen...behalve afgelopen weekend leek het er wel op...hij had m'n ei "proberen te volgen" hahaha! Goedzo! Ik ben benieuwd...maar ik ga er nu vanuit (noem het instinctief-gevoel) dat we nog in 2009 zwanger zullen raken!!! Iedere maand voelde ik wel iets, of zag mn aders op de borsten weer verschijnen...Heb er een nieuw (voor mij dan) dingetje bij sinds een paar maanden...Misselijk zijn ná je menstruatie...tot aan de volgende. Joepie... Zo...nou, dat was even een héél lang verhaal maar ben blij dat ik 't kwijt kan hier, en hoop met jullie af te mogen tellen Groetjes, deb
Hoi nieuwe meiden, welkom en veel succes en vooral plezier met klussen! Mb, wat is het leuk om het iedereen te kunnen vertellen he? Heerlijk, geniet ervan! Ik heb een beetje op internet gekeken wat ze hebben aan meubeltjes bij de Ikea. Niet superveel keuze maar dat is voor deze beroepstwijfelaar alleen maar beter, haha! We gaan dit weekend maar eens een kijkje nemen hoe het er in het echt uitziet. Als we het écht niks vinden, kunnen we altijd nog via MP kijken he? Inmiddels gaat mijn nachtrust achteruit vanwege pijn in mijn rug. Het gekke is dat ik er overdag geen last van heb en ook niet eens als ik net ben opgestaan. Alleen liggen en draaien is een crime. Maar goed, verder niks te klagen hoor, ik hoef er maar 1x per nacht uit om te plassen dus daar bof ik weer, hahaha!
Deb, hartelijk welkom en heel veel succes! jullie zijn al een tijdje bezig lees ik! hoop dat het snel mag lukken en tot die tijd lezen we graag je perikelen mee hoor!! Miepie, leuk dat je je oude avatar weer terug hebt he! Enne in het weekend naar Ikea, pffff waar je zin in hebt, hihi. Ik zou maar lekker vroeg gaan dan!! Succes. Had de witte meubeltjes trouwens bij vrienden van ons gezien en die zijn best leuk hoor!
@miepei, wij hebben de commode en kledingkast van Ikea. Maar de commode is eigenlijk een "gewone" ladekast, want alle andere zijn te laag voor ons! commode :http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20108090 kledingkast:http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90111391
@miepei, wij hebben de commode en kledingkast van Ikea. Maar de commode is eigenlijk een "gewone" ladekast, want alle andere zijn te laag voor ons! commode :http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20108090 kledingkast:http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90111391 nieuwe meiden welkom!!! @all, snel eten en dan naar pufclub...laatste keer gymen, volgende keer met baby!!! Morgen weer werken...hellup!!! ik zie er steeds meer tegen op!
Het gaat redelijk met Rick, vorige week begonnen met de Pepti 1 maar dat is volgens mij een drama, hij is op zijn zachts gezegd erg vervelend ervan........... HIj heeft nu nog meer buikpijn, straks komt onze buurvrouw die wewrkt op de kinderafdeling en komt kijken hoe hij drinkt etc. zij denkt dat het eerder aan de fles ligt dan aan de voeding. Ik ben benieiuwd. Het gaat goed met de voorbereidingen, moet alleen nog het boekje uitprinten en dan volgende week een afspraak in de kerk met de koster. Dan krijgen we wat uitleg. Heb een mooie lichte broek besteld bij Otto met een mooie hoed, ik had zelf nog een mooie bloes en een jasje. Eens kijken of dat allemaal bij elkaar past en ik er toch een beetje trouwerig uit kan zien! Ik ga gymen LIEFS
arme rick en arme Soof! wat een gedoe met die voeding!!! Meiden, ik begin vandaag weer met werken! Ik had best wel weer zin, maar de laatste dagen ging ik er steeds meer tegen op zien. ik zal mn mannetje zo missen! Vandaag is mn vriend thuis, dus dat zit wel goed. Maar jeetje, wat zie ik tegen dat werken op! Ben benieuwd hoe moe ik vanavond ben! Denken jullie aan me?!
Pooh, sterkte op je eerste werkdag. Ik hoop dat het mee zal vallen want je zult er toch weer aan moeten geloven natuurlijk! Papa past goed op Jens hoor maar wat gaat de tijd toch snel he.
Pooh, zal aan je denken! Succes deze 1e dag! Miepie, hahaha, ik hoop dat je bij Ikea slaagt, want als je op mp gaat kijken...Daar wordt je bedolven onder de kinderkamers, in alle kleuren/vormen en maten. Niet goed voor een twijfelaar! Soof, pepti 1? Klinkt heel vervelend voor Rick, maar ik weet niet wat het is. Succes met je voorbereidingen! Staaltje, fijn dat je een regelmatige cyclus hebt, dat scheelt een hoop gedoe. Ik ben februari 2008 gestopt met de pil, in mei werd ik pas weer ongesteld. Dus het heeft 11 maanden geduurd voordat ik zwanger was. Deb, jij ook welkom! Heerlijk he, om hier je verhaal kwijt te kunnen. Hoop dat 2009 ook voor jou een vruchtbaar jaar mag worden! ALL, heel naar bericht gehad, het kindje van een collega is overleden. Kindje was vanaf de geboorte al heel ziek, had een niet- behandelbare hartafwijking. Kindje heeft nog een jaar geleefd, wat een wondertje was. BRRRR, krijg het elke keer koud als ik eraan denk....
MB02! Pepti is de voeding voor koemelkallergie van Nutrilon. We zijn ermee gestopt hoor, hij reageert daar zo heftig op! GIsteravond is de buurvrouw geweest, zij werkt in het zh op de kinderafdeling en geeft allergiespreekuur. ZIj heeft hem tot 00.30 uur geobserveerd en ingebakert. Meneer slaapt als een roos. Haar conclusie ie dat hij overprikkelt is(dacht ik zelf ook wel, maar had de link niet gelegd), de heeft in een draagdoek gedaan na de voeding en toen was hij direct rustig en viel in slaap. IK heb dat vanmorgen ook gedaan en hij heeft zo 3 1/2 uur bij mij geslapen. In een onmogelijke houding hahaha maar dat schijnen ze heerlijk te vinden. We moeten nu meer rust en regelmaat inbouwen, dat had ik al wel. Maar omdat hij steeds huileriger werd heb ik dat helemaal vergeten zeg maar..... Maar het gaat goed komen! LIEFS
Soof: wat een gedoe! Maar fijn dat de regelmaat en draagdoek lijkt te helpen. Voor ruben was het inbakeren echt een oplossing. Maar vandaag voelt hij warm en is enorm huilerig. Heeft steeds 37,5 dus niet echt koorts, maar wel wat hoog voor zijn doen. Durf hem dus vandaag ook niet in te bakeren. Pooh: En?? hoe was je eerste werkdag? Deb: welkom!! Jullie zijn inderdaad al even bezig, maar goed dat je er zo optimistisch mee omgaat. Hoop van harte dat 2009 jullie jaar mag worden. Staaltje: ik heb de eerste paar maanden na het stoppen met de pil wel een regelmatige cyclus gehad, maar geen tempsprong en ook geen positieve ovulatietest. Na 5 maanden plotseling wel en toen ook iedere cyclus. MB: wat een naar bericht van je collega! Ook al zie je het aankomen, toch verschrikkelijk! Leuk dat je broer en schoonzus zo leuk reageerden!
zie je nou soof, dat heeft Jens dus ook. zo zielig! mn eerste werkdag viel mee. T was effe raar, want 2 collega's zijn weg en er zijn 3 nieuwe. Ik miste Jens heel erg en heb 2x naar huis gebeld. Het ging goed, maar veel slapen heeft ie niet gedaan. Alleen van die korte slaapjes. Hij is nu dus ook weer huilerig. Ga nu een fles maken en hem hopelijk in bed stoppen!
Hoihoi! Lijkt me raar Pooh, om weer te gaan werken na en eigenlijk nog tijdens alle perikelen en het wennen aan je nieuwe "huisgenootje"... Zeker als je ineens ook andere collega's hebt. Ik vind 2 keer naar huis bellen trouwens heel keurig hoor! Hoeveel uur per week werk je nu? Ik ben nu aan het aftellen naar mijn verlof, over twee weken is het zo ver! En doordat ik meteen ouderschapsverlof opneem, ben ik in totaal een halfjaar 'vrij'! Ik vond het wel mooi om in het nieuwe jaar weer te beginnen met werken, hihi. Tijdens mijn verlof wordt mijn bedrijf gereorganiseerd dus ik kom pas werken als er wat meer rust is (hoop ik). O trouwens, mijn weekend begint deze week op vrijdag , dus dan gaan we Ikea-en, haha! Mijn vent wilde eerst zaterdagochtend vroeg (brrrr....), die is nog zo naïef om te denken dat de rest van nederland dan nog op 1 oor ligt . Vrijdag is nog wel te doen over het algemeen. Ik vond de spullen die ze hadden daar er best leuk uitzien hoor, maar soms zijn Ikea-spullen zo gammel dus daar wil ik toch even goed naar kijken. Hoop inderdaad dat het niet MP hoeft te worden ivm te veel keuze ja, hahaha! Vandaag werd ik gebeld door de dame van de kraamzorg die met mij een afspraak wilde plannen voor de intake. Ik vond haar meteen een muts, eerlijk gezegd, erg he? Ze had al helemaal bedacht wanneer het haar uit komt want dan is ze in mijn woonplaats maar ik werk overdag en het was in mijn laatste werkweek dus het kwam mij helemaal niet uit. Toen vroeg ik of ze ook 's avonds langs komen, dat was alsof ik een oneerbaar voorstel deed. Nou, dan maar de week erop zei ik, dan heb ik namelijk verlof en alle tijd van de wereld, deed ze ook moeilijk over want dan had ze nog niet een afspraak in mijn woonplaats. Vaag hoor, ik ben toch niet de enige werkende vrouw? En het is toch haar werk waarbij ze veel moet reizen? Ik snap best dat ze probeert alles een beetje te plannen maar het bleek dat ze die dag nog helemaal niks had staan! Dus bij deze was ik de afspraak in mijn woonplaats, haha! Niet meteen een warme kennismaking dus . Heb aan mijn vent gevraagd of hij erbij kan zijn want stel dat het in het echt ook niet klikt, dan wil ik wel een back-up, zeg maar. Ben benieuwd, ik hou jullie op de hoogte!
Miepie, heerlijk zeg, nog 2 weken werken. Gaat nu echt opschieten! En een half jaar niet werken, heb je goed geregeld. Nou zeg, je zou van een kraamverzorgster verwachten dat ze flexibel zijn, maar niet dus . Mijn schoonzusje hefet ook net zo'n vrouw over de vloer gehad, ze was stikzenuwachtig of alles wel in orde was. Ze komen ook kijken of alles wel "werkbaar" is voor de kraamverzorgster, ze was bang dat ze van ales moest veranderen. Maar dat viel mee, al moest ze wel de meubels wat anders neerzetten. Ik had al gezlen dat het bed op 70 cm hoogte moet staan, maar dat is bij mijn bed echt onmogelijk. Ik heb geen poten waar je klossen onder kan zetten. Mijn vriend had het idee om mij dan in de woonkamer te parkeren in zo'n ziekenhuisbed! Lekker handig, kindje boven, ik beneden.....mannen. Maar ti's wel een "probleem", hoe ga jij dat oplossen? Pooh, fijn dat de 1e werkdag is meegevallen. Is je vriend 1 dag minder gaan werken? soof, ooooh, weer wat geleerd . Wel fijn dat je buurvrouw naar rick wilde kijken, zo te lezen heeft ze goede tips gegeven. Hoop dat het rick meer rust geeft. ALL, nog 6 nachtjes slapen, dan kan ik eindelijk naar de verloskundige. Ik weet dat ik zwanger ben, maar een deel van mij wilt dat nog niet geloven. Zo raar, dan zeg ik bijv tegen mijn vriend " dat doen we wel als ik echt zwanger ben" . Ik heb het echt nodig om met mijn eigen ogen te zien dat er een mini-mensje in mijn buik zit, dan kan ik het pas geloven.