Wow, MB, nog maar een paar nachtjes slapen! Krijg je meteen een echo? Of hebben ze bij die praktijk geen echo-apparatuur? En heb je trouwens gekozen voor de dichtstbijzijnde? Had ik even niet meegekregen... Inmiddels heb ik begrepen dat het ook zo kan zijn dat deze dame van de kraamzorg alleen de intakes doet en dat zij dus niet persé mijn aanstaande kraamhulp hoeft te zijn. Zou mooi zijn, hihi. Lastig probleem met je bed MB, ik lees hier op het forum meer dat mensen bedden hebben die niet op klossen kunnen. Kun je even kijken bij "babyuitzet", daar vind je misschien oplossingen. Volgens mij doen sommige vrouwen dat wel hoor, dat ze een apart bed in een andere kamer doen (en de baby ook dan!) maar het zou niet mijn voorkeur hebben. O ja, wat ik ook wel lees is een extra éénpersoonsmatras aan jouw kant maar jeetje, dan ligt je man tegen de zijkant van jouw extra matras, haha! Wij hebben gelukkig dat probleem niet, ons bed heeft "gewoon" 4 poten en we zijn bierkratjes aan het sparen om eronder te doen. Verder zien we wel of ons huissie wordt "goedgekeurd". Mijn grootste voorwaarde is dat de kraamhulp met onze katjes normaal omgaat en met mijn man natuurlijk, want daar heb ik ook hele nare verhalen over gehoord (dat mannen echt 100% genegeerd worden bijvoorbeeld). O, en met mij, ook niet onbelangrijk. Ik heb al visioenen van borstvoeding die niet lukt en zo'n haaibaai die je dwingt en ruzie onder invloed van hormonen enzo . MB, weet jij al wat je gaat doen met verlof? Of wat je mogelijkheden zijn? Ik zou zeggen, duik er eens goed in, misschien wordt je ouderschapsverlof net als bij mij die eerste 13 weken wel (gedeeltelijk) vergoed en dan heb je denk ik iets meer mogelijkheden.
Pooh: volgens mij ga ik dat ook doen, paar keer naar huis bellen als ik weer aan het werk ben. Het kinderdagverblijf is ook vrij dicht bij mijn werk, dus misschien kom ik nog wel in de verleiding om in de middagpauze even langs te gaan Wauw Miepie een half jaar vrij! dat heb je goed geregeld! en wat goed dat je ouderschapsverlof (gedeeltelijk) vergoed wordt! Heb daar ook over gedacht, maar omdat ik nog geen vast contract had kon dat niet (en bovendien wordt het bij ons niet vergoed, dus dan maakt het niet zoveel uit of je parttime gaat werken of verlof neemt) Zaterdagochtend naar Ikea is inderdaad geen goed idee Wij hadden ook zo'n vrouw van de thuiszorg die langs wilde komen toen ik nog aan het werk was. was eerst ook niet zo flexibel, omdat ik in een dorp woon waar ze ook niet zo vaak moest zijn. Nou, haar probleem hoor! Meestal is het inderdaad niet diegene die later bij je langs komt. Zeker als je met een groter thuszorg bureau in zee bent gegaan. (Zijn vaak voormalig kraamverzorgsters die geen huishoudelijk werk meer doen en zo) Wij hadden een prima kraamverzorgster. maakte ook de boterhammetjes voor mijn man, hahaha, hij was niet gewend om door mij zo verwend te worden! MB: wat spannend, nog een paar daagjes! inderdaad een goeie vraag, weet je of deze praktijk een eigen echo heeft zodat ze meteen kunnen kijken? Ik dacht eerst ook dat ons bed niet op klossen kon. Het heeft namelijk niet 4 poten, maar rust op een aantal dwarsbalken. maar daar konden de klossen toch onder en anders zijn bierkratjes vaak nog wel een optie! Ruben is sinds gister weer een beetje van de waps, veel huilen, wat warm en klam (durf hem daarom ook niet steeds in te bakeren) en wat dunne ontlasting. Zou hij toch iets onder de leden hebben? Heb trouwens toch het idee dat ik de laatste weken meer mijn handen vol aan hem heb en niet aan huishouden en alvast wat werken toe kom dan in het begin. Ben ook best moe met nog steeds die nachtvoedingen. Ben benieuwd hoe me dat straks bevalt als ik weer aan het werk ben. Nog anderhalve week en dan moet ik weer aan de slag!
Dat wordt aanpoten, Wanna.... Wat gaat dat toch snel he, ik weet nog dat we allemaal op nieuws van je zaten te wachten toen je was bevallen en nu is Ruben alweer (ruim) 10 weken! Kan me niet eens voorstellen hoe dat voor jezelf moet zijn, als je eigenlijk nog helemaal in de baby-wereld leeft en weer moet gaan werken. Ik hoop niet dat hij iets onder de leden heeft, op de foto ziet hij er in ieder geval meer dan tevreden uit! Ik ben een enorrrrrme gelukspik hoor, met mijn verlofregelingen. Ik werk namelijk voor de overheid en die zijn heel goed met hun secundaire voorwaarden (verder kan het soms behoorlijk zuigen trouwens, maar dat even terzijde ). Dus ik ben heel blij met deze mogelijkheden want 10 tot 12 weken is best weinig om helemaal aan de nieuwe situatie te wennen. Aan de andere kant moet je natuurlijk érgens beginnen als je weer gaat/wilt werken maar ik ben blij dat ik dat moment nog ietsje mag uitstellen. Overigens maakt ouderschapsverlof nemen of parttime werken in die zin wel verschil, in dat je met ouderschapsverlof recht hebt terug te keren in de positie en het aantal uren die in jouw contract staan. Kán een voordeel zijn... Maar vergoed is altijd wel heel prettig hoor! Hee, de kraamhulp moet natuurlijk niet 1. te knap, 2. te leuk en 3. mijn man meer verwennen dan hij van mij gewend is, dat lijkt me duidelijk!
Hahaha Miepie! Hoop dat je een superlelijke, poetsverslaafde, jongbejaarde kraamverzorgster krijgt die je overlaadt met vers gemaakte fruitsalades en je huis spik en span achter laat Klopt dat je met ouderschapsverlof recht houdt op je volledige uren (maar ook dus plicht als die periode voorbij is) Aangezien ik al 60 uur werk bij fulltime contract, vond ik het wel fijn om naar parttime te gaan zodat ik niet straks na een paar jaar wordt gevraagd weer fulltime te gaan werken. Mmm, heb eigenlijk ook wel zin om naar ikea te gaan. Wij hebben daar een heel leuk babydekentje vandaag dat we vooral in het begin veel gebruikt hebben om om hem heen te slaan met voeden. En de hydrofielluiers van Ikea vond ik ook heel fijn. (hahaha, als ik mezelf zo een jaar geleden had horen praten had ik echt gedacht: "wat een tutje zeg, get real!")
@wanna, het werken valt mij weer mee. Gisteren voelde ik me een soort herintreder,,hahahaha, maar vandaag ging het een stuk beter! mn moeder heeft voor het eerst op Jens gepast en alles volgens onze "regels" gedaan. Het ging erg goed, hij heeft goed geslapen en ze heeft er van genoten. Ik mis hem wel erg en mn hart brak toen ik hem hoorde huilen door de telefoon vanmiddag. maar ze was hem net naar bed aan het doen toen ik belde! Ze heeft hem tijdens de slaapjes in het slaapzakje gedaan met de armen naar binnen en daar reageerde hij goed op! Dus dat blijven we overdag maar doen dan! Morgen nog een dag, dan is papa thuis! Is ruben ziek?? misschien is ie daarom onrustiger. Ik kom ook niet veel aan het huishouden toe hoor. Ben al blij als ik de keuken heb opgeruimt of de wc gesopt. Het meeste doe ik nu in het weekend als we samen thuis zijn!
Miepie, en, geslaagd bij Ikea? Hahaha, moet inderdaad een voorwaarde zijn, dat kraamverzorgsters niet te knap zijn en niet te amicaal tegen de mannen doen... . Tja , dat bed...ga inderdaad even lezen hoe andere vrouwen dat doen. Maar een extra matras zie ik niet zo zitten, dan lig ik echt heel hoog en niet zo gezellig voor mijn vriend. Ik ga me maar eens verdiepen in dat ouderschapsverlof, geen idee wat de regeling daarvoor is op mijn werk. Ik weet nu al dat ik 6 weken van tevoren stop met werken. Ik ben de hele dag in beweging op mijn werk en moet regelmatig achter kinderen aanrennen, zie ik echt niet zitten met zo'n dikke buik. Aan mijn verlof wil ik dan 2 weken vakantie plakken, heb ik ongeveer 3 maanden. Ben nu ook aan het uitrekenen of ik 10% minder kan gaan werken, dan kom ik uit op 25 uur per week, vind ik eigenlijk meer dan genoeg. Kortom...heb nog een hoop uit te zoeken... Wanna, hoe gaat ie met Ruben? Wat gaat de tijd snel zeg, jij ook bijna weer aan het werk. Pooh, leuk zeg, dat de 1e oppasdag van je moeder goed is gegaan! Kan me goed voorstellen dat de zorg uit handen geven best lastig is, nu al moet je hem een beetje loslaten.... ALL, vandaag de begrafenis van het kindje van mijn collega. Zie er behoorlijk tegenop, wordt altijd zo emotioneel bij dat soort gelegenheden. Maar ja, dit hoort bij het leven. En ik wil mijn collega ook steun bieden, het is zo'n lieverd!
Hallo meiden, Jeetje wat gaan de weken snel, jullie zijn alweer aan het starten met werken. Sterkte meiden! Pfft mbo dat is nog best een geregel. Heb jij eigenlijk wisselend dag, avond en nachtdiensten? En volgende week al naar de verlos! Iedereen geslaagd bij IKEA? Nieuwe meiden welkom! En klets lekker mee. We hebben best een gevarieerd kluppie. Hier niet zo goed geklust deze keer... ik was een paar dagen van huis voor het werk en mannetje was ook een beetje moe. Volgende keer gaan we het beter doen. Ga even boodschappen doen en dan lekker in mijn tuintje rommelen. Liefs, simi
MB: Ruben lijkt vandaag een betere dag te hebben (knock on wood) Hoop dat het doorzet. Hij ligt nu al een dik uur te slapen na badje en flesje. Als je lichamelijk actief werk doet, zou ik ook met 34 weken stoppen. En 25 uur is inderdaad prima straks. Kun je inderdaad niks met klossen? (Je bed hoeft daarvoor echt niet perse 4 poten te hebben, dwarsbalken en zo passen ook) Simi: tja, gaat inderdaad snel he, Ruben alweer twee en halve maand! Heb net ook even lekker in de tuin gerommeld. Zodadelijk nog even gras en mos tussen de voegen van de tegels halen (minst leuke werkje dat ik te lang heb uitgesteld )
Hoihoi, wat is iedereen druk? Het is hier vrij rustig... Ik hoop dat de baby's allemaal een beetje lief zijn voor hun moeders, dn dat de tuinen er nu mooi bijstaan en nieuwe werkende moeders niet voor pampus liggen! MB, ben benieuwd hoe je de begrafenis hebt doorstaan. Begrafenissen zijn altijd verdrietig maar als het een kleintje betreft... Naar hoor..... :x Zo hee, wat een shopdag gisteren, wow! Ik heb nog nooit zo hard gewinkeld geloof ik. Maar we zijn goed geslaagd dus voorlopig hoeft het niet meer, hihi. Eerst 's ochtends onze mooie Bugaboo opgehaald. Lachen hoor, we wonen namelijk op loopafstand van de winkel waar we die hebben gekocht, dus we liepen met lege wagen door de stad. Mijn vent net doen of de wagen omkieperde enzo, net een stel pubers. En dan de hel... ik bedoel de woonboulevard. Nou, het was rustig in de hel! Echt waar, nog nooit meegemaakt, zou het door de crisis komen? We hebben gekeken bij de Babyplanet en Prenatal maar uiteindelijk toch alles (behalve een box) bij Ikea gekocht. Wat een verschil in prijzen zeg! En de Ikea-spullen zijn nog gewoon leuk ook. We laten alles volgende week bezorgen, ook zoiets: alles is gewoon op voorraad, heerlijk! Ik heb alleen wel de hele nacht gedroomd over ledikantjes, boxen, prijskaartjes en zingende kinderstoeltjes...
Hahaha Miepie, kan me erg goed voorstellen dat je daar ook nog eens over gaat dromen, zou ik ook hebben hoor! En goed geslaagd dus. Welke kleur hebben jullie de bugaboo genomen? Haha en dan met een lege naar huis lopen, alvast een voorproefje voor straks, hoe voelde het MB, ze hebben volgende week bij prenatal 20% korting op kinderwagens, alleen niet de Stokke, maar misschien toch nog even de moeite om te kijken? Prenatal | Hier alles goed, blij dat het weekend is. Wat heb ik het druk zeg, werk, Boaz, huis en dan moet er ook nog sociaal contact onderhouden worden.
dames wat doe ik verkeerd? Ik krijg geen email, en ik heb volgens mij dat wel aangegeven. Het is er ook niet duidelijker op geworden SORRY! Met Rick gaat het goed, vandaag licht verhoging dus nu ligt hij zo in bed. Inderdaad niet ingebakerd. Ik heb gisteren en wikkel-draagdoek gekocht. Het is zo fijn om hem zo te dragen, heel dicht tegen mij aan!!! Zal er een foto van maken als hij er weer in ligt! Hoe is het met mijn lieve ZUSJE!!!! Meiden geniet van mooie weer! LIEFS
Mieke, respect hoor, dat je alles draaiende weet te houden. Slaapt Boaz al beter door, of nog steeds gebroken nachten? Miepie, goed zeg, dat je geslaagd bent ! In 1 dag, ik vind het knap. Gaan jullie het zelf in elkaar zetten? En dat zingende kinderstoeltje, die heb ik ook gezien bij de babyplanet! Zo'n stoeltje wat je kind in een moordend tempo heen en weer slingerd, en daarbij van die zenuwachtige deuntjes procudceert, toch? Ik stond er ook vol verbazing bij te kijken, wie zet zo'n mini-kermisatractie in zijn huis? En bevalt de bugaboo? Ik ga bij Ikea een ladenkast kopen die ik als commode ga gebruiken. Mijn vriend is lang, dus de meeste commodes zijn veel te laag. Bij ikea hebben ze een ladenkast van 1.00 hoog, dat is prima. En voor maar 70 euro, dus ook een stuk goedkoper dan de "officiele" commodes. Bedje en kast probeer ik via mp te kopen, wil toch gewoon" wit. Wanna, fijn dat het beter gaat met ruben! Fijn werkje inderdaad, onkruid wegkrabben...., is hier ook wel nodig. Simi, tja, een kind op de wereld zetten blijkt nog een hoop geregel met zich mee te brengen . Mijn rooster heeft een 4-wekelijks cyclus, dus ik heb elke 4 weken hetzelfde rooster. Maar daarin zitten alle diensten, vroeg/laat en slaapdiensten. Ook nog vergaderingen, flexibele uren (waarin ik kantoorwerk doe) en af en toe een cursus. Dus heel onregelmatig, maar wel elke 4 weken hetzelfde ritme (berijp je het nog?!). ALL. De begrafenis was heel verdrietig, maar toch sprak er ook veel liefde en kracht uit de dienst. Mijn collega is gelovig, dus zij ziet de dood als thuiskomen voor haar kindje. Ze was zelf heel krachtig en sprak vol liefde en dankbaarheid over haar kindje, zo bijzonder. Ben zelf niet gelovig, maar hun rotsvaste geloof heeft mij wel geraakt. Vraagje: Ik ben van plan me in te schrijven voor een "cursus" over het geven van borstvoeding, bij borstvoedingorganisatie La Leche League. Wil goed voorbereid aan bv beginnen, en lijkt me wel handig vooraf info. en tips te krijgen. Hebben jullie zo'n cursus gevolgd, en is dit wel /niet aan te raden?
Haha, die lege Bugaboo was een aparte gewaarwording. Ruzie maken wie er nu achter mag, mijn vent werd meteen vertederd aangekeken door een andere moeder, hahaha!!! Ik had nog een knuffel mee willen nemen voor erin maar toch besloten dat dat nog suffer zou zijn dan een lege wagen. Hij rijdt trouwens wel echt heel lekker hoor, we hebben meteen kinderkopjes en een grindpaadje uitgeprobeerd en hij lijkt wel vanzelf te rijden, heel fijn. We hebben een antraciet basis gekozen en een rode aanvullende bekleding van canvas want we hebben katjes en dan is fleece niet heel handig ivm haren. Had wel graag roze willen kiezen maar je weet gewoon maar nooit 100% zeker of het wel een meiske is he? MB, hoe voel je je van dag tot dag, gaat het goed? Geen last van hormonen, misselijkheid? Je hebt zwaar werk hoor, met die verschillende diensten, al is het dan wel met enige regelmaat. Maar goed ik viel in slaap achter mijn pc'tje iedere dag op mijn werk, juist omdat er dan soms niet zo veel te doen was en ik toch al op mijn gat zat. Dat stoeltje!!!!! Dat bedoelde ik, wat een afschuwelijk ding zeg! überlelijk om te beginnen maar echt pure kindermishandeling en trouwens ook volwassenmishandeling! Wie koopt zoiets? (eh.... hoop niemand hier, haha!) Het leek wel surreëel, alsof we in een film van Chucky terecht waren gekomen, brrrrr..... Scheel je veel in lengte met je vriend? Want voor jou moet de commode natuurlijk weer niet te hoog zijn, maar dat moet je maar even uitproberen. Wij hebben ook een ladenkast gekocht, de Hemnes voor 129 euro. Kun je geen commode voor kopen hoor! In ieder geval niet een commode met evenveel bergruimte (OK, op MP wel natuurlijk). O ja, let ook op de diepte he? Dat er wel een aankleedkussen op past. En verder hebben wij ook ledikantje en kast in wit, vind ik toch het leukst. Ik heb nog geen cursus gedaan over borstvoeding, ik ga die denk ik via de verloskundigenpraktijk doen. Ik twijfel al heel lang of ik het wel wil, maar nu wordt het allemaal toch een beetje minder abstract dus ben er eigenlijk nu pas een beetje "aan toe" om erover na te denken. Kijk alleen een beetje op tegen eventuele "propaganda" wat een paar vriendinnen van me hadden, die durfden bijna niet géén bv te gaan geven, haha! Eigenlijk zou ik het liefst gewoon van beide keuzes evenveel en even goede voorlichting krijgen maar ja, zo werkt het nu eenmaal niet helaas. Nou, ik ga eens even een beetje van het lekkere weer genieten, fijne dag iedereen!
Ik heb een kleine cursus gehad van de thuiszorg, vond dat goed. Maar ik denk dat een goede voorbereiding altijd goed is. BIj mij liep het voorspoedig (behalve ikzelf zat niet lekker in mijn vel...) maar als de BV nioet meteen goed werkt dan is het denk ik wel fijn als je een goede achtergrond hebt. Mag ik vragen waar het kindje van je collega aan is overleden? LIEFS
hoi meiden. wij hebben een eerste prive les babymassage thuis gehad. Was leuk en jens vond het ook lekker. Hij pieste wel 2x papa nat, maar oke!! Hij ligt nu te slapen, hopelijk houdt ie het even vol. Vanavond bbq bij vrienden, dus dan hoop ik dat ie even genoeg geslapen heeft of daar goed slaapt!
Cursus borstvoeding: wij zijn naar 1 voorlichtingsavond geweest en dat was prima. De kraamhulp weet ook heel veel en mocht je een paar dagen in het ziekenhuis moeten blijven dan kunnen ze je daar ook heel goed op weg helpen. Een langer durende cursus lijkt me niet echt nodig hoor mb, maar het is wat je zelf wilt natuurlijk! Leuke kleurcombi Miepie! Ach en een 2e hoeft natuurlijk geen meid te zijn als die er eventueel komt, dus dan is roze niet handig hihi. Maar je kunt dat heel makkelijk vervangen voor een andere kleur toch? Soof, fijn dat het goed gaat met jullie!! Pooh, wij gaan ook bbq-en, eet smakelijk vast.
Wat is het rustig hier! Kreeg geen berichtjes meer, maar dat klopt dus wel. Hier ook geen cursus BV gedaan. (Was wel een avond van de thuiszorg, maar gemist omdat mijn man toen net zijn achillespees scheurde) Heb in het ziekenhuis wel veel instructie gehad en ook de thuiszorg kan je veel vertellen. Denk niet dat het echt nodig is. Dat muziekmakende swingende kinderstoeltje out of hell hadden wij ook gezien bij Babypark. Hebben ons er rot om gelachen dat je je baby, onder het genot van mozart, met duizelingwekkende G-krachten een shaken baby syndrome kon bezorgen. Wilde ik hem dus ook even aan mijn tweelingzus laten zien (onder het motto "kan je lachuh!"); was er net een moeder die haar baby erin zette. Wilde net roepen "NEE, DOE HET NIET!" toen die baby al zo ongeveer gelanceerd werd, maar dat kind vond het prachtig!! Gister heerlijk met Ruben op het gras in de tuin gespeeld en vandaag had hij ook een prima dag. Hij heeft sinds vrijdag helemaal het huh-huh geluidjes maken ontdekt, zoooo schattig! Hele verhaaltjes vertelt hij en lacht er dan trots bij!
Wanna, heerlijk he dat kletsen. Boaz lacht nu echt met geluid, dus niet gewoon huh huh als lachje, maar echt giechelen zeg maar, zo schattig en dan liggen wij hier in een deuk! mb, ik heb een mooi en uitgebreid boek over borstvoeding gekocht, maar eerlijk gezegd vergeten dat ik het had. Je zou het van mij over kunnen nemen als je interesse hebt
Hoi, Ik ben ook een 30-plusser en wij proberen al bijna 1,5 jaar zwanger te worden. Helaas is het nog niet gelukt, maar we hebben er vertrouwen in dat het helemaal goed zal komen. Ik heb een beetje gelezen en verschillende meiden zijn inmiddels moeder geworden. Alsnog gefeliciteerd. Hopelijk mogen we ons snel bij jullie aansluiten.