Timon welkom hier, ik hoop dat het nu toch maar snel mag komen bij jullie! Bij ons heeft het 2 jaar geduurd. Groetjes Sophia
Timon, welkom en klets gezellig mee. Bij de meesten van ons heeft het wel wat langer geduurd en duurt het voor veel meiden ook al best lang! Voor ons was het net binnen het jaar.
Als ik jullie verhalen zo lees denk ik dat die borstvoedings-cursus niet nodig is. De verloskundige zal ook nog wel info geven, wacht dat ook maar even af. HAHAHA, ben blij dat ik niet de enige ben die niet van muziekmakende, bewegende stoeltjes houdt. Maar zo te lezen vinden de kids het wel leuk, mits ze een sterke maag hebben . Miepie, net een weekend gewerkt, met een groep met kleine, drukke kinderen. Had vrijdag een slaapdienst, en de eerste kids waren om 5 uur!!!!! wakker. Gister moest ik werken van 7.30 tot 15.30, en zat er helemaal doorheen. Doodmoe, hoofdpijn, moest me echt de dag doorslepen. Dus als ik veel moet werken en het dan ook nog druk is (en ik slaaptekort heb), dan merk ik dat ik veel minder energie heb. Op dat soort momenten zou ik het fijn vinden als mijn collega's het weten. Nu zeg ik niets en loop gewoon door....met als resulaat dat ik thuis geen stap meer kan zetten. Verder heb ik last van mijn borsten, zou blij zijn als dat eindelijk wat afzakt . Vooral als ik mijn BH s'avonds uitdoe....AUW. Ze zijn ook al gegroeid, ben ook bang dat het mensen gaat opvallen. Had zaterdag een strak shirtje aan en voelde me er niet echt prettig in. Er zijn vast vrouwen die een meer gevulde cup fijn vinden, maar aangezien ik al DD heb...meer vullling gaat wel erg opvallen . Voorlopig de bouwvakker maar even ontwijken...hahaha. Mieke en wanna, leuk zeg, dat jullie mannetjes zo vaak lachen. Gister mijn neefje weer gezien, hij is nu 7 maanden. Hij lag ook heerlijk op het gras te spelen, vond zijn voeten hoogst interessant. En maar lachen om alles wat hij zag en hoorde....vooral als oma een kinderliedje ging zingen (wat wij iets minder kunnen waarderen). Echt ongeloofelijk hoe snel hij zich ontwikkeld, dus dames.....geniet van het nu! Pooh, leuk zeg, zo'n priveles babymassage! Heeft hij zich goed gedragen bij de BBQ? SOOf, het kindje van mijn collega had een aangeboren hartafwijking, wat niet behandeld kon worden. Hij had een levensverwachting van een paar dagen, hij heeft uiteindelijk 14 maanden geleefd. Het was een heel bijzonder kindje, blijft ontzettend verdrietig dat hij is overleden. Timon, Welkom! ALL< Zoals al te lezen is, ik zit er even helemaal doorheen. Kon gister wel huilen op mijn werk, zag het niet meer zitten. De kinderen waren zooooo druk en luisterde voor geen meter, ik had echt zin om te gillen "HOU ALLEMAAL JE KOP DICHT!!!!". Ben nu nog steeds moe, doe het rustig aan vandaag. Woensdag naar de verloskundige, wordt wel heel soannend nu!!!!!
Timon: welkom! Klets gezellig mee! Voor ons heeft het een kleine anderhalf jaar geduurd. Ik hoop dat je pendels kloppen MB: dat herken ik wel, weinig klachten in het begin, maar zooooo moe! Kan me voorstellen dat het fijner is als je het straks op je werk kunt vertellen, dat ze wat rekening met je kunnen houden. Neem aan dat je collega's niet weten dat je zwanger wilde worden? Het is het overwegen waard om het nu al te vertellen toch, tenzij je voor jezelf liever wacht tot 3-4 maanden? @All: net naar de (kinder)orthopaed geweest met Ruben ivm lage verdenking heupdysplasie. Wat een botterik zeg! Stonden binnen tien minuten weer buiten. Hij wil nog wel een echo laten doen. Op mijn vraag of ik Ruben tot die tijd nog wel mocht inbakeren (moest ik namelijk van de consultatiebureau arts en de kinderarts met hem bespreken) zei hij een beetje geirriteerd: wat is dat nou weer? daar heb ik nog nooit van gehoord! Ik hem uitgelegd wat inbakeren is, zegt 'ie: vraag dat maar aan iemand anders, ik heb alleen verstand van botten en spieren! Nou ja...
O ja MB: die boobies waren bij mij ook een probleem. Ging van DD naar F/G Heleboel bloesjes en gilets kon ik niet meer aan, Pamela anderson was er niks bij! Geen gezicht! Mijn zus lag blauw van het lachen onderin de paskamer van de lingeriezaak. Wacht maar tot daar ook nog stuwing bovenop komt
Hahaha Wanna, idd wat een botte boer zeg! sorry maar moest er toch om lachen, ondanks dat jij nu niet echt wijzer bent geworden. Hopelijk heb je een volgende keer (hopelijk komt die niet) een ander. Boops: oh hier 1 cup groter en 1 omvang groter, dus bereid je daar maar vast op voor. Ik ben trouwens echt aan het afbouwen, maar gisteravond toen ik in bed lach kreeg ik toch wel even een brok in mijn keel. Straks nooit meer mijn mannetje aan mijn borst... boehoe! hihihi. Hmmm nu ik het hier zo neer zit, begin ik even te denken. Boaz zou (ja zou) vanaf 7 juli 2 dagen per week naar het KDV gaan. Maar omdat nu mijn opdracht voor de zomer niet doorgaat, opdracht voor 6-8 weken buiten de deur, hebben we zijn plaatsing geannuleerd, en blijft hij wel op de wachtlijst voor halve dagopvang. Nu loopt het dus t/m 31 juli. En eigenlijk zou ik dus hiervoor stoppen met de BV. Maar ja dat is nu dus niet meer nodig. De vrijheid die ik nu heb overdag met de flesjes is wel heel erg fijn, maar ik zou er ook langer mee door kunnen gaan... dilemma dus. MB, zoals je zegt dat wij moeten genieten omdat ze zo 7 maanden zijn.... geniet jij maar want je bent zo de 7 maanden voorbij Goh, dat kindje heeft dan toch nog best lang geleefd zeg, dat maakt het nog moeilijker denk ik voor de ouders.
WANNA! Wat een eikel zeg daar ging ik nooit meer heen! MIEKE! Ik wist het wel, gewoonnog lekker doorgaan, zegt iemand die spijt heeft Zo kan je hem toch nog een tijdje bij je hebben en neem je lekker meer de tijd om afscheid ervan te nemen!! HIER: Rick doet het echt fantastisch met het inbakeren. Hij heeft vanacht 8 uur geslapen , helaas vanmiddag flink over de rooie wakker geworden. Heb hem nu in de draagdoek en binnen 2 min. sliep hij. DRaait nog wat onrustig, maar ja hij is stil Liefs
He zusje hier alles ok hoor en heb groot nieuws IK MAG DONDERDAG TERUG GAAN WERKEN !!!!! Eindelijk na 2 1/2 maand. De wonde is zo goed als dicht, nog een 23 dagen en we vertrekken op groot verlof, dus veel werken zal ik niet moeten doen.
Dank jullie voor dit warme welkom. Hoe lang hebben jullie over het zwanger raken gedaan? Sommige meiden gaven het al aan. Is dit eigenlijk gewoon voor 30-plussers? Ik vond het wel erg lastig toen ik hoorde dat mijn schoonzusje (eind 20) had gezegd dat ze niet wist dat ze van 1 maand stoppen met de pil al zwanger kon raken. Terwijl ze medisch onderlegt is!!!:x Maar goed, mijn neefje is alweer ruim 6 maanden en een schitterend mannetje. Een vriendin van me was onverwachts zwanger. Ja, eigenlijk wat maandjes vroeger dan gepland dus moest de bruiloft enkele maanden eerder plaats vinden. Ik snap wel dat ze het best zwaar vond, maar wat kon ik me ergeren. Mens, wij zijn al ruim een jaar bezig. Bij jou lukt het tenminste. Ik wil 'm zo overnemen,hoor. We zitten sinds 3 maanden in de mmm. Deze week het 2e gesprek bij de gyn. voor de uitslagen van bloed en sperma. Duurt allemaal wel lang. Dit is 2 maanden na het eerste gesprek, pfff.
..En we zijn er weer... Een heerlijk weekendje Belgische Ardennen gehad, een verassings-cadeau voor ons mam die morgen 60 jaartjes wordt. We zijn met 3 auto's gegaan omdat we met nogal veel 'kids' thuis zijn. 4 in totaal. Mijn broer (33j), zijn vrouw en hun kleine (een schatje van 10 mnd), mijn 2 zusjes (bijna 17 en bijna 20j), één vriendje, ikzelf en mijn vriend..én onze hond van 50kg. Compleet verrast haalden wij haar afgelopen vrijdag op, op haar werk...we mochten de auto's verstoppen op de plaats, én onzelf in het kantoor van haar baas! Om het verhaal compleet te maken, werdt ze zogenaamd even 'op 't matje geroepen', ze deed de deur open .....en Tadaaaaa!!! VERASSINGGGG!!!! er volgde traantjes van ontroering, blijdschap..álles. Tja, dat snap ik wel, als ál je kids plots vóór je neus staan...OP je werk Lekker wezen kanoën, wandelen, BBQ, gewoon lekker genoten... Gister avond pas laat teruggekomen, en ik was kapot 8)... Hihihi...dus heb vandaag héél eventjes 2 uurtjes op de bank geslapen, ik was ineens vertrokken gewoon hahaha! Heb wel last van m'n kuitwerk...pfffff Hier gaat het ook allemaal gewoon door las ik.... jeetje wat erg van dat kindje...aan de andere kant denk je dan dat ie "nog" 14 mnd geleefd heeft, al is dat héél jong, maar wel langer dan werdt verwacht...Dan ben je inderdaad zó ontzettend dankbaar voor de tijd die je samen nog hebt mogen doorbrengen... Ikea spulletjes...*zucht*...ik let nu op van alles en nog wat hahaha! Aanbiedingen, koopjes...leuke spulletjes..ach, heb zelfs onlangs een liedjes boekje gekocht...vanuit "Die Goeie Ouwe Tijd". Meer niet, vooralsnog... Schaterlachjes..ach die zijn LEUK!!!! Mijn nichtje had gisteren zeker een kwartier de slappe lach hahaha, zó leuk!!! De tranen lopen dan inderdaad over je wangen!!! En als dat gezichtje van d'r dan weer in de "normale" plooi gaat zitten hahahahaha!!! Ik kwam niet bij Borstomvang..hahaha tja, dat schijnt zelfs per maand te variëren (zélfs al je niet eens zwanger bent ...ik wéét 't) (Nog 7 dagen tot aan mn nod las ik..hahaha, wel fijn zo'n weekend. Kun je er niet mee bezig zijn ook. BEHALVE die ongelooflijk gespannen, zere, met blauwe aders omringde borsten...Maar dat heb ik zo nu en dan toch wel.) Dus, het zal me benieuwen wát dan dé symptomen gaan zijn áls die ooit gaan komen dan. We zullen zien of we dan déze maand wél raak hebben geschoten? Deze week ontzettend druk, aankomend weekend gaan we mee varen op 't jacht (oei, wat klinkt dat bekakt hahhaa!!) van de papa van mijn vriend. Heerlijk wéér een weekendje, alleen dán op 't water. Hadden we nog nooit gedaan. Vandaar dat het een langer verhaal is geworden dan gedacht....maar wie weet vinden jullie dat niet eens erg, omdat er nu niet zo veel geschreven werdt Hey, en dáár ís het zonnetje weer, kga eens genieten... Liefs, deb
Hoi allemaal! Timon, welkom! Hopelijk gaat het jullie ook lukken in de mmm... Bij ons was het de eerste keer raak, maar dat eindigde in een miskraam. Toen duurde het een maand of 4 voordat ik zwanger werd van het meisje dat nu in mijn buik zit. Het is onze eerste. MB, je hebt het zwaar, sterkte meid! Erg is het dat je juist die eerste tijd zoooooo ontzettend moe bent (en chagrijnig en misselijk en slapjes en gewoon hormonaal en doorhalen wat niet van toepassing is) en je wil het nog niet vertellen! Maar het gaat over hoor, echt! O, en niemand ziet het aan je hoor... Tenminste, mijn ervaring is dat mensen er zelf gewoon echt niet mee bezig zijn dat anderen misschien wel bezig zijn met zwanger worden. Ik dacht ook meteen dat iedereen het aan me kon zien en merken (geen wijntjes op een kerstborrel zou toch op moeten vallen, niet?) maar nee hoor. En dat na een miskraam zelfs nog dus iedereen wist dat we ermee bezig waren! Hee Wanna, wat een eikel zeg! Tsjongejonge. Goeie reclame voor je eigen vak, hahaha! En Mieke: beter spijt van wat je wel hebt gedaan dan van wat je niet hebt gedaan. Als jij de mogelijkheid hebt en je vindt het zo fijn om borstvoeding te geven, dan zou ik dat toch wel doen als ik jou was... Volg je gevoel meis! Fijn dat je weer kan werken Zico! (en ik maar uitkijken naar mijn verlof, haha maar dat is natuurlijk compleet anders)
Soof: wat fijn dat Rick zo goed op inbakeren reageert. Gebruik je ook Pacco doeken? Zico: tjee, eindelijk weer aan de slag! daar zul je wel aan toe zijn na al die ellende. Gaat het afgezien van de wond ook wat beter? Gingen jullie nog weg met vakantie? Timom: erg is dat he, als je zelf graag zwanger wilt worden lijkt het helemaal of iedereen in je omgeving "gewoon van de lucht" al zwanger raakt! Frustrerend. Ook wel vervelend dat het zo lang duurt eer je de uitslagen van de eerste onderzoeken krijgt. Vaak plannen ze trouwens ook deels bewust meer tijd tussen de afdraken, omdat in het tweede jaar een groot deel alsnog vanzelf zwanger raakt. Wij zijn na anderhalf jaar zwanger geraakt. Wel een paar maanden eerder een miskraam (ongeveer na 1 jaar proberen) De gynaecoloog vond toen dat we nog een half jaar door moesten (het was tenslotte al ens gelukt, maar helaas verkeerd afgelopen) Gelukkig was ik 3 maanden na de curettage weer zwanger. Succes met jullie gesprek deze week. laat je even weten hoe het gegaan is? Deb: hahaha, je zit inderdaad op de praatstoel, maar erg gezellig om zoveel van je te horen! Leuk, dat verrassingsweekendje naar de ardennen! Zijn je ouders nog zo vitaal dat ze ook gaan kanoen? En een weekendje op een jacht klinkt inderdaad wel chique! Bofkont! Miepie: ja grappig he, ben je net zwanger, voel je je de hele dag superspeciaal en niemand die het in de gaten heeft Aftellen naar je verlof nu he? Wat gaat het snel! Een vriendin van mij is vorige week met 36 weken met verlof gegaan... en toen met 36+2 bevallen. Dus eh... bewaar niet teveel plannen voor die laatste weken Tja, die orthopaed in opleiding kon ik wel achter het behang plakken :x Heb de echo zo gepland dat hij al vertrokken is als ik een nieuwe afspraak heb voor de uitslag. Zien we dus iemand anders Morgen ga ik met mijn zus heerlijk bijkletsen tijdens een beauty verwendagje! zo'n zin in! Zie er weliswaar niet uit met mijn hangbuikje en paarse keizersnede litteken, but who cares
De ene wond staat een korstje op en de andere kan ieder moment dicht zijn, ben zo blij Ja we vertrekken op 7 juli tot 25 ste naar Zuid Frankrijk . Mis m'n collega's wel He wanna, kan geen kwaad dat litteken, ken dat ik heb er 1 van heup tot heup en dan over m'n borsten gezwegen , die zien ook paars Die van m'n buik kan ik niet verstoppen met een broekje, helaas
ZUSJE! Wat fijn zeg dat het eindelijk beter gaat en dat je mag gaan werk. Fijn toch dat het maar een paar dagen nog is tot de vakantie, zo kan je langzaam wennen WANNA! Veel plezier meid! En inderdaad who cares Ik gebruik gemaakte doeken van de buurvrouw, zijn gemaakt van zh-lakens hihihih werken prima hoor Mijn mannejte moppert nog wel flink op het moment dat ik de kamer verlaat, maar na 15 min is ie vertrokken hoor! Soms na 1 uur weer wakker, maar ook dan valt ie weer in slaap TRUSTEN ALLEMAAL! LIEFS
Wanna, wat een eikel zeg! Hij heeft zeker iets te vaak naar House gekeken.....Hahaha, jij bent dus ook naar cup pamela gegaan. Veel plezier op je verwen-dag! Mieke, ik zou nog even doorgaan met de bv, zo te lezen genieten jij en boaz er allebei nog van. Maar ik kan me voorstellen dat de vrijheid die je krijgt van flesjes wel erg aantrekkelijk is, kan je man ook eens inspringen. Soof, joehoe, zo te lezen gaat het goed met rick! Zico, wat een fijn nieuws zeg! Timon, ik heb er zelf 11 maanden over gedaan (+ 3 maanden wachten tot mijn ongi weer op gang kwam), ben nu voor het eerst zwanger. Was wel al naar de huisarts geweest ivm lange en onregelmatige cyclus, zou in mei een verwijzing krijgen voor de gyn. Maar dat was dus niet meer nodig, daar ben ik wel heel blij mee. Spannend, 2e gesprek bij de gyn. Hoop op een goede uitslag, maar ook dat ze actie gaan ondernemen. Ooooh, ik weet alles van mensen in je omgeving die 1-2-3 zwanger lijken te zijn. In de tijd dat ik bezig was zijn mijn beide schoonzusjes binnen 2 maanden zwanger geworden, dat was echt een ramp. Je bent blij voor hen, maar het doet zo'n pijn van binnen . Deb, klinkt als een heerlijk weekend! Leuk om je moeder zo te verassen. Spannend, die dagen voor de NOD. Ik haalde me altijd van alles in mijn hoofd, voelde elk pijntje en krampje. Dan is het inderdaad fijn als je wat afleiding hebt. Ik duim voor je! Miepie, gaat vandaag alweer beter, dagje rust doet wonderen. Je hebt gelijk, ik voel me zelf anders en denk dat dit aan mij te zien is. Maar dat is natuurlijk niet zo. En ik werk met alleen maar vrouwen, dus neem aan dat die geen intersse hebben in mijn bostomvang . ALL, Morgen naar de verloskundige, heb om 10 uur een afspraak. Het voelt heel bizar, alsof het vanaf morgen pas "echt" is. Het idee dat ik dan zie dat er leven in mijn buik zit, ik kan het niet helemaal bevatten. En dan de angst dat er niets te zien zal zijn, geen idee hoe ik zal reageren als ik dat te horen krijg. PFFFF, zal blij zijn als het achter de rug is......wat een spanning.
mb, is het alleen een intake bij de vk of krijg je ook gelijk een echo? Succes morgen, trek er maar een uurtje voor uit hoor, ze gaat je van alles vragen. Gaat je vriend ook mee? Zico, fijn dat het beter gaat en dat je weer mag gaan werken. Soof, klinkt goed hoor, het gaat dus lekker thuis. BV, tja gisteravond toch maar weer even gevoed en dat is toch wel fijn. Maar ik twijfel heel erg. Heb toch de tijd genomen om het af te bouwen tot waar ik nu ben en eerlijk gezegd heeft het allemaal zo zijn voors en tegens natuurlijk. Zat ik daar met lekkende boops, die heb ik nu niet meer. Hoef geen bv-bh meer aan en dat betekent dat ik ook geen rekening meer hoef te houden met de shirts/kleding die ik draag. En ach intieme momentjes creëer ik er gewoon bij hoor.
zo hallo, wat is hier veel geschreven!!! Gezellig!!! Ik ben net terug van het CB met Jens. Alles was goed, hij weegt nu 6390 gram en is 64 cm!! oeF!!!! lang en slank dus! Hij ligt nu te pitten met 2 prikken in zijn beentjes, ahhh! Hij moest wel erg huilen maar was ook moe! Gisteren ben ik op kraamvisite geweest bij iemand van het forum. Haar zoontje is nu 7 weken en wat een verschil is dat met die van mij! Hij begint net te lachen en Jens klets sinds gisteren hele zinnen en lacht de hele dag door! Hij was gisteren middag weer slecht met slapen maar bleef vrolijk en kletsen. Volgens mij had ie gisteren opeens in de gaten dat dat erg leuk is!!! Ik zat net te vertellen aan de CB-arts dat ie aan het oefenen is met pakken maar dat het nog niet lukt. Wat doet meneertje, pakt ie opeens een rammelaar op die naast hem ligt en gaat er driftig mee zwaaien hahahaha! Over dat inbakeren zei ze dat we volgende week moeten afwachten, maar dat je met 4 maanden al weer moet afbouwen. Nou lekker is dat, want Jens wordt zaterdag 3 maanden !! Ach, we zien het wel! uh oh, ik hoor hem, ik lees staks wel verder