30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Soof: nog gefeliciteerd! Zou natuurlijk graag foto's willen zien van jullie mooie dag!

Sanne: welkom!!

@All: even een dipdagje vandaag. Ruben heeft veel last van de warmte. We durven hem met deze temperatuur niet in te bakeren en daardoor slaapt hij een stuk slechter. Gevolg: vannacht van half 3 tot 5 huilen huilen huilen.
    Verder vandaag met hem naar het ziekenhuis voor een echo van zijn heupjes. Was gelukkig helemaal goed. Daarna snel naar het consultatiebureau voor zijn prikje (zo zielig ;) )

Verder ben ik net begonnen met de vierde strip van de pil sinds mijn bevalling. In de stopweken ben ik niet ongesteld geworden. Had die vraag hier ook al aan de verloskundige gesteld op het forum (die vond het ook niet normaal) en daarom vandaag maar eens contact gezocht met de gynaecoloog. Die vond het ook niet normaal en denkt aan mogelijke verklevingen in de baarmoeder en wil een contrastecho laten doen. Ik was best even van de waps... :( We hopen op termijn toch nog een tweede kindje te mogen krijgen, maar dit is wel even een domper. Mijn moeder is hier om op te passen en die zei "doe toch niet zo negatief!" En "Je hebt toch al een kindje!? wees daar dan blij mee!" Nou, dat kon ik echt even niet hebben!

liefs,

Wanna

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hee wanna, wat een vervelend nieuws zeg! Had je daar voor Ruben ook al last van of komt het helemaal rauw op je dak? Ik duim dat je een goede echo krijgt, wanneer heb je een afspraak?

Enneh, die moeders.... Even tot 10 tellen en verder negeren zo'n vervelende opmerking direct na zulk nieuws. (of naar buiten rennen en naar een willekeurige boom gaan schreeuwen ofzo...)

3. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @wanna, Jens heeft ook last van de warmte. Hij ligt hele dagen en nachten in een rompertje al sinds zaterdag. Vandaag hebben ze een screen voor zn slaapkamerraam gemonteerd. Hopelijk wordt het nu wat minder heet, want het was gisteren 29 graden daar.
    Fijn dat Ruben zn heupjes ook goed zijn gekeurd! Fijn is dat he?

@miepie, trek jij het nog met die hitte?? Ik moet er effe niet aan denken!! :(

@all, de kinder fysio is vanmiddag geweest en is onder de indruk van Jens. Hij speelt meer, huilt minder en kletst de oren van je kop af. Hij heeft helemaal zn handjes ontdekt en pakt alles vast om het in zn mond te stoppen. Hij vindt het ook erg leuk om op schoot mee na te tafelen. Dan zit ie met zn voeten op tafel (nu mag het nog) en brabbelt wat af!
    Zn hoofdje ziet er ook beter uit. Hopelijk blijft het zo doorgaan!

Vanaf deze week heb ik de dinsdag avond Jens vrij en mn vriend de vrijdag avond. Ik heb heerlijk in de tuin gezeten terwijl papa Jens naar bad probeert te brengen. EN papa wil vrijdag weer gaan sporten. Effe kijken of het werkt, maar we zien er beide naar uit om een avondje per week vrij te hebben!

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wat fijn dat Jens het zo goed doet. Begrijpelijk dat de fysio op heeft gekeken.

Het is prettig om een avondje voor jezelf te hebben. Geniet er maar lekker van. Oke, deze avond is voorbij.. maar toch...;)

5. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Miepie: voor de geboorte van Ruben had ik een regelmatige menstruatie. Dit is waarschijnlijk het gevolg van een te grondige verwijdering van de placenta tijdens de keizersnede (tja, noem je dat dat een fout of een complicatie...)
    en na die opmerking van mijn moeder heb ik inderdaad even tot 10 geteld... (en toen dat niet hielp ben ik naar buiten gerend en heb bij gebrek aan bomen in onze tuin tegen een willekeurige hortensia staan mopperen :) )

Weet wel dat ik niet van het ergste uit moet gaan. Maar lastige is dat ik door mijn vak er net iets teveel van weet. In mijn ervaring is het indit soort situaties meestal nog maar de vraag of het ooit nog wel goed komt. En daarover zit ik best een beetje in de rats... :( en ik zit ook niet echt te wachten op tig hysteroscopieen om verklevingen weg te halen...
    Stomme is dat ik meteen na de keizersnede al dacht "wat hebben ze dat grondig schoongemaakt!" want op de eerste dag na kon ik meteen met een inlegkruisje toe qua bloedverlies (ipv die matrassen die als kraamverband moeten dienen)

Pooh; goed idee zo'n baby-vrije avond :)

Iemand de laatste tijd nog iets van Caro, Sjors of Daantje gehoord?

6. mb02

mb02 Bekend lid

Soof, fijn zeg, dat het donderdag een geslaagde dag was. Tís toch afwachten hoe alles gaat verlopen, ook met rick. Maar zo te lezen heeft hij zich prima vermaakt. PFFFF, zal niet meegvallen zijn, rondlopen in disney met die warmte....

Miepie, hahaha, de nesteldrang heeft officieel toegeslagen;). Doet me denken aan mijn schoonzusje, die is ook antistrijken , maar moest ineens ALLES glad hebben, ook de hydrofieldoeken:D. Heb daar hard om moeten lachen....Hoe staat het met het kamertje, is alles al in elkaar.
    Met mij gaat het goed, heb zowel in mijn hoofd als in mijn lichaam de rust weer gevonden. Het blijft wel lastig, ben overgevoelig voor nieuws dat die en die weer zwanger is (vooral als diegene al meerdere kinderne heeft, belachelijk uiteraard, maar bedenk me dan dat ik nu eerst mag;)). En elke dikke buik die ik zie....dan gaat er wel een steek door mijn hart en voelt mijn buik wel heel leeg:(. Maar ja, ik blijf positief, mijn tijd komt nog wel.

Wanna, jeetje, wat een rotnieuws. Hoop uiteraard voor je dat het een andere oorzaak heeft. En lekkere reactie van je moeder, wat kunnen sommige mensen toch tactvol zijn:x.

Pooh, goed hee, dat die fysio onder de indruk is van jens:). Vervelend he, dat de warmte op de slaapkamer blijft hangen, hoop dat het screen helpt. Superidee, om een avond voor jezelf te hebben. Vooral met dit heerijke weer, lekker in de tuin zitten met een goed boek en een wijntje.

ALL, gister dus weer aan het werk gegaan, was wel even raar. Iedereen deed heel voorzichtig en ik merkte dat ze het moeilijk vonden om erover te praten. Dus ben ik er zelf maar over begonnen, daarna was alles weer als vanouds. Wel raar dat ze nu weten dat ik bezig ben met zwanger worden. Sommige collega´s reageerde ook met "joh, ik dacht dat jij geen kinderen wilde". Zo zie je maar,als je de 30 gepasseerd bent en je hebt nog geen kinderen, dan trekken mensen meteen hun conclusies.....
    Vandaag om 13 uur krijgt mijn schoonzusje de uitslag te horen van de onderzoeken. Spannend, hoop dat het meevalt.

7. mb02

mb02 Bekend lid

Wanna, lees net je laatste bericht. Hoop niet dat je mij te nieuwsgierig vindt, maar ben jij voor ruben 2x zwanger geweest? Dit ivm de keizersnee die je hebt gehad?
    En inderdaad, soms is het een nadeel als je ergens teveel vanaf weet. Maar probeer hier maar blanco in te staan, niet teveel doemscenarios in je hoofd halen.

8. MB! FIjn dat het op je werk weer gaat als vanouds. Ik had ook die reactie hoor (wil jij wel kinderen??? ;)) Bij ons wist de omgeving dan wel dat het niet zo vanzelf sprekend ging maar dan nog!

ALL! Rick wil niet eten... heeft denk ik genoeg van de wamrte. Nou mama ook ;) vanmiddag zwemmen, even lekker afkoelen!
    Ik ga zo lekker de was vouwen!

LIEFS

9. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    MB: nee, misschien heb ik het verkeerd geformuleerd, maar voor de zwangerschap van Ruben ben ik 1 x eerder zwanger geweest (2008) en heb ik een miskraam gehad bij 12 weken. Na opwekken met medicijnen heb ik daarna een curettage gehad. Daarna kwam mijn cyclus weer netjes op gang.
    Ik bedoelde dat het probleem van het-niet-menstrueren waarschijnlijk het gevolg is van de keizersnede waarmee Ruben geboren is. (Met verwijderen van placenta iets teveel slijmvlies meegeschraapt)

Goed dat je het meteen benoemt hebt op je werk. Anders blijft er toch een gespannen sfeer hangen omdat niemand erover durft te beginnen.
    Moeilijk hè om dan allemaal zwangere buiken te zien. Ik vond dat ook erg lastig vorig jaar. Vond het ook heel vervelend om in de wachtkamer van de gyn tussen al die bolle buiken te zitten.
    Sterkte nog en dikke knuffel!

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi lieve meiden!

Ik ben er weer en het was zalig! Heerlijk weer zeg en dan is het strand zoooo lekker dichtbij. Jammer genoeg is het weer voorbij, had langer willen blijven maar een klus riep, helaas kan ik nog niet beginnen en baal ik daar dus enorm van!

Boaz heeft zich keurig gedragen en goed geslapen. Uiteraard wel iets moeilijker dan thuis, maar het is zo'n lieverd en makkelijk mannetje.
    Ook op het strand heeft hij het erg naar zijn zin gehad.

Soof, gefeliciteerd en zo te lezen hebben jullie van jullie dag genoten.

Timon, je ei nog goed weten te benutten?

Pooh, fijn dat het na de behandeling beter gaat met Jens.

mb, gelukkig gaat het weer met je en waren ze vol begrip op je werk.

Wanna, oeh dat is niet zo leuk, wanneer krijg je de echo? Enne het is dus nog niet gezegd dat het ook zo is he! kop op meid.

SanneRosa, welkom!

Miepie, oh jij hebt het goed voor elkaar met je verlof ;)

11. mb02

mb02 Bekend lid

Mieke, heerlijk zeg! Ben ook fan van de wadden, je komt daar altijd tot rust. En fijn dat Boaz het goed gedaan heeft!

Wanna, OK, had het verkeerd geinterpreteerd. Dacht even dat je voor ruben ook al een keizersnee had gehad, vond het al zo heftig.

All, mijn schoonzusje heeft toch echt zwangerschapsvergiftiging :(. Ze moet in het ziekenhuis blijven tot ze bevalt, ze mag haar bed niet meer uit. Ze doen er nu alles aan om de beeb nog 2 weken in de buik te houden, maar als het slechter gaat met mijn schoonzus kan hij elk moment gehaald worden. Ze is nu 32 weken dus de beeb kan in principe komen, maar ja, hij krijgt dan wel een moeilijke start. Ben gister langs geweest en schrok, ze ligt nu aan allerlei slangen en heeft een catheter. Pfff, ben er zelf ook door van slag.....

12. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    He mieke! leuk dat jullie zulke fijne dagen hebben gehad. wel zonde dat je speciaal terug komt voor een klus en dan niet kunt beginnen!! Dus Boaz vond het leuk op het strand? Speelt hij ook al een beetje met zand of heb je hem gewoon op een handdoek onder de parasol gezet?
    Wij gaan in september nog een paar daagjes naar Zeeland. ruben is dan 5 en halve maand. Hoop dat we mooi weer hebben zodat we ook met hem naar het strand kunnen.
    Ik ga voor mezelf niet van het ergste uit hoor. we zien wel. ik kan over twee weken bij de gynaecoloog terecht. maar als je de pil gebruikt en je menstrueert niet, dan ligt het dus per definitie aan je baarmoeder. Dus ofwel er zit een stolsel voor de uitgang, of er is meer aan de hand. ik hoop op het eerste, maar wil ook rekening houden met het tweede. Vorig jaar met die miskraam en misoprostol inductie en dit jaar met de pre-ecclampsie, ging ik er steeds van uit dat het allemaal helemaal soepel zou lopen, en dat viel toen zo enorm tegen dat ik nu liever iets meer voorbereid ben :)

Soof: heb je lekker gezwommen?

13. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    MB; zie net je berichtje! wat een schrik zeg! wel goed dat ze in ieder geval al 32 weken is, als het moet, dan kunnen ze haar kindje in ieder geval snel halen. Ligt het kindje ook een beetje op schema qua groei? Sterkte!

14. ja het zwwemmen was heel erg leuk, begon even te huilen. Maar heb hem maar heel dicht tegen me aangehouden en toen ging het beter. Was wel een welkome afkoeling hoor!

Vandaag voor het eerst aan het werk meiden ;) gaat goed hoor, hij is bij opa en oma dus dat is minder erg dan het KDV!

LIEFS

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    mb, pfoeh wat een schrik zeg voor je broer en schoonzusje.
    Nu maar hopen dat die kleine mooi kan blijven zitten en nog even kan doorgroeien en dat het voor je schoonzusje niet erger zal worden.
    Liever geboren worden met 34 weken, dan kan het kleintje als het sterk genoeg is sneller naar huis dan bij 32 weken.

Wanna, haha nee Boaz speelt nog niet met zand hoor, hihi.
    Lekker op de handdoek onder de parasol of in de wagenbak.
    Wanneer gaan jullie in sept. naar Zeeland, wij gaan van 7-11 naar Posrt Zeelande van CP.
    Wanneer krijg je nu die echo?

Soof, heerlijk die verkoeling in het zwembad, was het binnen of buiten?
    En hoe is het werken gegaan? En natuurlijk thuis met Rick bij opa en oma?

16. Het was wel binnen zwemmen, gelukkig want buiten vind ik het niet te harden! :$

Het werken gaat goed, ik ben hier aan het puinruimen en alles opnieuw aan het indelen. De vaste club die hier zat is er niet meer en ik en Marc gaan het kantoor straks draaien dus ik ga er onze werkwijze ingooien (in overleg met de baas uiteraard). Is wel even lekker hoor, goeie airco :D

Rick heeft goed geslapen en gegeten bij oma en papa haalt hem zo weer op!

LIEFS

17. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Soof: fijn dat het werken goed gaat. Heb vorige week ook eerst eens flink puingeruimd en daarna lekker aan de slag. Vind het ook wel weer fijn om aan het werk te zijn. Deze week heeft mijn moeder ons geholpen met oppassen (hadden KDV pas vanaf volgende week geregeld) En dat is inderdaad vertrouwder dan KDV.

Mieke; wij gaan vanaf 7 september anderhalve week. Zaten te twijfelen tussen port Zeelande van CP of Aquadelta. Hebben uiteiendlijk voor het laatste gekozen, maar is ook aan het Grevelingermeer, dus dichtbij.
    Op 16 juli kan in bij de gynaecoloog terecht. Denk niet dat ze meteen een waterecho kunnen maken, maar misschien eerst kijken met een gewone echo om te zien of er een stolsel zit?

18. mb02

mb02 Bekend lid

Soof, begrijp ik het nu goed, ga je samen met je man het bureau draaien? Leuk als het je eigen toko wordt, kan je inderdaad alles doen zoals je zelf wilt ;). Lekker dat rick het goed doet bij opa en oma!

Ik heb zo yoga, doen we buiten. Hoop een beetje in de schaduw, want pfffff........tís zweetweer. Daarna ga ik hard studeren op een paar solonummers van mijn koor, heb morgen een optreden. Moet oa hallelujah (je weet wel, die lisa van idols ook zingt) uit mijn hoofd leren, moeilijk :( !

DOOOEEEEGGGG

19. MB! Succes met oefenen en met optreden natuurlijk. Leuk nummer!

Ja wij gaan inderdaad samen het reisbureau draaien, er komt nog wel een collega bij hoor. En vanaf volhend jaar kijken of we het kunnen gaan overnemen! Echt super leuk!

Rick had het goed gedaan, alleen gisteravond bijna niks gedronken alleen maar gehuild. Klerehitte :x hij heeft er gewoon last van, zielig manneke! Gelukkig wel goed geslapen en vanmorgen weer lekker gedronken!

LIEFS

20. debenbas

debenbas Actief lid

4 mrt 2009
    160
    0
    0
    Hallo dames,

Nou, jullie zitten niet stil zo te lezen ;)
    Lekker kunnen genieten van de zon allemaal? Behalve de benauwdheid dan...Beetje verkleurd al? Of gewoon vet bruin? 8)

MB, hoe is 't met je schoonzusje?

Hier ff een vraagje..
    Heb mijn menstruatie 19-6 gehad,
    23-6 in de middag laatste beetje én "eiwit"slijm,
    23-6 op 24-6 avond "huiswerk" gemaakt
    25 op 26-6 huiswerk gemaakt
    28-6(zondag) en 1-7 (dinsdag) ook

Nu heb ik gisteravond(laat, 2 op 3 juli) na een plasje gedaan te hebben op 't w.c. papier een rozig sliertje tussen het "eiwit" slijm gevonden. heb deze ook laten zien aan mijn vriend (niet dat hij nu weet hoe dat precies komt of zo..;) )
    Het is wel op de 14e dag, en nu heb ik eens gelezen dat het de eisprong geweest kan zijn, maar die zou pas over 2 dagen komen, en normaal voel ik die ook echt wel. Nu niks gevoeld.
    Heeft iemand van jullie dit al eens meegemaakt? Ik kan me niet voorstellen dat dit nu al een innesteling is hoor,of een gesprongen adertje... eisprong..tja, maar zó heb ik 't nog nooit gehad.

We hebben nu een soort van om-de-2-dagen-klus-tijd-schema, alleen was manlief gister te moe, en gaan we vandaag nog eens huiswerk maken :D Stél dat 't toch de eisprong was...

Bedankt vast!
    liefs, deb

Deel Deze Pagina