30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debenbas

debenbas Actief lid

4 mrt 2009
    160
    0
    0
    #6481 debenbas, 7 jul 2009
    Laatst bewerkt: 7 jul 2009
    8)Héérlijk Sjors....*zucht*, dacht mijn ventje er nu al maar zo over...
    Hij wil wachten, tot zijn ma niet meer leeft :)?Ja dát klinkt nu héél bizar!!) ze heeft nl kanker gehad en is nu geloof ik 5 jaar vrij , maar heeft heel wat tia's en zelfs wat beroertes gehad.
    We wonen in de buurt, dus als er wat is (al is 't midden in de nacht) zijn we er in no-time.
    Vanuit zijn gevoel én familie (oma en een oom kunnen/willen niet reizen) wil hij dus niet nu emigreren. Ook vanwege z'n baan....ook al is er wel wat voor hem te doen in Barcelona;) maar ik zou 't liefst halverwege Spanje willen wonen, dáár kennen we ook meer mensen.

Poohbear, Sjors thnx voor jullie antwoord alvast...ik ben benieuwd hier...ja alweer, iedere maand.:D
    Pooh, hoe lang duurde het voor jou als ik vragen mag? En zijn jullie meteen, of na een tijdje wachten, met vruchtbaarheidsbehandelingen begonnen?

Mijn onderbuik is nu wat gespannen, ik weet van mezelf dat ik overal op ga letten :) maar het blijkt iedere maand tóch weer spannend.
    Of ik er nu mee bezig ben of 'niet' ;)

Onze Lobbes zit vanaf pup-tijd op cursus...het was een super-actief beestje, wie weet héél geschikt als reddingshond.
    Alleen door de cursussen is ie wat beter gaan luisteren.
    Hoe lief ie er ook uitziet, het is een karaktertje hoor!
    Daagt graag uit, en moet vaak weer op z'n plaats gezet worden in de rang-orde;) Hij is nu op zo'n uitprobeer-toer, een paar x in de (week?!)maand.
    Als we er niet mee op cursus waren gegaan(?), had ie óf "dominant" kunnen worden óf supervervelend!!
    (bij verkeerde begeleiding/opvoeding, als je niet BOVEN je hond staat, gelukkig zijn wij zelf nogal dominant :D dus dat zit wel goed)

En NU is het een lieve rustige (ahum) hond aan 't worden...hij is een
    paar maanden geleden gecastreerd.
    Verder geloof ik wel dat ook al is een hond nóg zo lief, ik zal een kind NOOIT alleen laten bij een kind(**hond dus!!!hihihi..dooske), ook al vertrouw ik 'm nog zo.
    Het blijven dieren...
    Gelukkig is onze hond in die zin al aan kinderen gewend, ook mijn nichtje (kindje van m'n broer, 11 mnd) moest de yoghurt op d'r gezichtje afstaan...ÉÉN grote Lap tong langs 't gezichtje en 't mondje was al schoon * hij is goed ontwormd&ontvlooid&gewassen*!
    Hij is héél lief en zachtjes, laat zich knijpen in z'n wangen...ze mag alles bijna, maar weet nu niet echt wat ze doet natuurlijk.
    Voor ons was het direct een test, Lobbes=geslaagd:D

:)...oops, een heel verhaal geworden, en dan heb ik 't over onze hond...benieuwd als we een kleine hebben...

2. debenbas

debenbas Actief lid

4 mrt 2009
    160
    0
    0
    Sophia...;).....WAT is een Tukker????!!!!:DPlies plies leg uit!
    Hahaha, wel een funny name!

3. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @debenbas
    Ik was met mn 17e nog nooit ongesteld geweest, onderzocht en toen zei de gyn, kom maar terug als je moeder wilt worden
    Dat wilde ik nooit, altijd aan de pil geweest tot opeens mn bio-klokje ging tikken.
    November 2006 gestopt met de pil, werd nooit ongesteld.
    naar de huisarts gegaan en die wilde me een jaar laten wachten...maar toen heb ik het effe hard gespeeld en stond ik juni 2007 bij de gyn. Alles onderzocht, man was gezond, ik PCO, niet of zelden een eisprong dus.
    5 x geprobeerd met Clomid, om een eisprong op te wekken, 5 keer groeide er geen eitje.
    April 2008 over gegaan op spuiten, dat leverde 2 eitjes op maar geen zwangerschap. Juni 2008 weer spuiten, 1 eitje en bingo!!!
    Het was een zwaar jaar, 2-3 x per week voor een inwendige echo naar het ziekenhuis. Maar het resultaat mag er wezen!!!
    Wij hadden de mazzel dat mn man goede zwemmers had, anders werd het inseminatie of zelfs IVF!

4. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Pooh: Ruben schuift ook door zijn hele bed en ligt ook vaak overdwars. Met een slaapzakje is het wel wat minder, maar hij krijgt het, als hij ECHT wil, dan ook nog voor elkaar. Dus ik lees graag mee als hier nog goeie tips verschijnen.

Deb: je mag hier alle vragen stellen hoor. Hoeft niet bij andere topics :) Ik had beide keren zo'n 5 dagen voor NOD heel ietsiepietsie bloedverlies. 2 dagen voor NOD zere borsten, anders dan anders, meer aan de zijkant, alsof ik blauwe plekken had.
    Net als Soof ben ik ook een Tukker :D oftewel geboren en getogen Twentenaar! (En eh... in Twente heet een broek ook 'n boks :D )

5. debenbas

debenbas Actief lid

4 mrt 2009
    160
    0
    0
    :$:$:$:$:$:$:$:$:$:$
    Een dikke pluim een een bloemetje voor jou Pooh! Jeetje zeg! Dát is toch wel wat anders dan dat je "gewoon" je eisprong en "gewoon" je menstruatie krijgt...pffff, kippevel verhaal!
    ....Ach, laat ik het bloemetje maar voor álle mama's doen ;) Per slot van rekening wéét je pas hoe het is, als je er eenmaal aan begint...en dan is het nóg afwachten allemaal...
    Vrouwlijk lichaam is volgens mij nét zo'n groot wonder als 'het ontstaan' van een nieuw leventje 8)

6. debenbas

debenbas Actief lid

4 mrt 2009
    160
    0
    0
    :DHihihi!! AHAAAAA!!! ThanX Wanna!
    Wéér wat geleerd vandaag :p
    Tukkers, Kruikezeikers...what else?

Over zwanger worden ben ik zóóóóó gezond-benieuwd...*klokje tik tik tik*
    Heb sinds die (enige) positieve test (bijna 2 jaar geleden) last van gespannen borsten/blauwe aders (iedere maand) zijkanten en tepels zijn gevoelig, ben sinds een 1/2 jaar misselijk ná iedere eisprong :(
    dus vandaar mijn vragen.
    ;)ik weet 't vaak niet meer, moet gewoon "geduldig" zijn iedere einde van de maand. maar FIJN te lezen wat je zou kunnen verwachten met jullie verhalen, ook al zijn we uiteraard allemaal anders:p

7. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Net als Soof en Wanna ben ook ik een geboren en getogen tukker. Gezellig hoor al die tukkers bij elkaar.

Deb hopelijk ben je snel zwanger en kun je ons van tips voorzien. Hihihi

8. debenbas

debenbas Actief lid

4 mrt 2009
    160
    0
    0
    :DGezellige Tukkers hier!!
    *zegt de kruikezeiker*
    Maar eh...tips?tips? hahaha! Wat voor tips bedoel je Sjors?
    Geef graag tips hoor daar niet van:p

9. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Hahaha weet ook niet wat ze bedoeld.
    Of wil je al een tweede Sjors? :)

10. debenbas

debenbas Actief lid

4 mrt 2009
    160
    0
    0
    ....tips voor een Portugese hond???:p
    Sjors de IIe hahaha ja, zou kunnen!
    ...wie weet heb je gelijk wanna :D het BLIJFT toch kriebelen allemaal he;) Baby's-baby's-baby's

11. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Ik bedoel eigenlijk combinatie hond en een baby. Aangezien onze hond al gewend was aan kinderen is het nu geen probleem, maar straks met een nieuwe pup? wie weet. En nee nog geen 2de sjors. hebben teveel werk en teweinig ruimte

12. debenbas

debenbas Actief lid

4 mrt 2009
    160
    0
    0
    :DOohhh zo ja!
    Fijn dat jullie al een kindvriendelijke-hond hebben, dat scheelt zéker als je een straks 'goede' pup kiest.
    Je weet wellicht nu waar je op kan letten bij het uitkiezen van zo'n schattige 4voeter?
    Neem evt. (indien mogelijk uiteraard) de kleine mee bij het uitzoeken, dus als je al een nestje hebt gevonden.
    Dan went ie vast aan de geur van jullie baby.
    Daarbij is het zo dat een hond een roedel dier is, dus die neemt het gedrag van de 'oudere' hond over...goede kans dus dat bij de juiste pup, het goede gedrag doorgegeven wordt ;)

Wat voor een honden hebben ze eigenlijk in Portugal? Ook mixjes? Vuilnisbakkenrassen zijn vaak zó grappig!!

13. debenbas

debenbas Actief lid

4 mrt 2009
    160
    0
    0
    p.s. als die kleine van jullie nog van die heerlijke poepluiers heeft, laat de nieuwe pup eraan ruiken...
    doen ze in de regel altijd, en MOCHT er in de toekomst nog een klein sjorsje aankomen;)...de eerste poepluier altijd even laten ruiken aan de honden.
    Dan weten ze dat er een nieuwe 'pup' in de familie is, ze moeten hun plaats toch weten he?;)
    Honden staan onder aan de ladder.

14. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Oooooh (op z'n twents uitgesproken ;) ) Nou snap ik 'm ook!
    Tips voor babies en honden bedoel je :) Ben zelf niet zo'n hondenmens. Uberhaupt geen huisdieren mens, vond mijn vrijheid zo heerlijk, geen verplichtingen wat betreft uitlaten, voeren, onverwachte dingen doen en zo. (Hahaha, maar dan wel voor een bay kiezen, alsof dat geen handenbindertjes zijn :D )

15. debenbas

debenbas Actief lid

4 mrt 2009
    160
    0
    0
    Aaaahhh (Geweldig met de zachte "G"), *op z'n brabants*:D
    Hahaha! Ja, je moet geluk hebben...onze joekel is nét een 2 jarig kind, hij KIJKT ook zo...;) Weet preciés waar je 't over hebt!
    Maar het is een fijn gegeven dat ie eigenlijk gewoon thuis kan blijven als wij eens weg moeten/willen, en ja, dan is een kleine wel een ander verhaal natuurlijk:D
    Maar ik kan niet wachten!!!

uitlaten kan ik niet in m'n eentje, vanwege m'n rug, en meneer weegt 50kg...
    Één onverwachte beweging naar de eendjes of andere hondjes...en debje ligt *pats*boem* op d'r snuffert!!!:p...om dan m'n rug maar niet te noemen!
    hij is ook zó enthousiast!!

16. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hier een dierenliefhebber maar vooral een "kattenvrouwtje"! :D Ik heb er twee, ben ook heel benieuwd hoe ze gaan reageren op een baby. Denk dat de ene zich gaat verstoppen op zolder en zich nooit meer laat zien ;) en die andere vindt het wel spannend/beetje eng maar kan haar nieuwsgiergheid niet bedwingen. De laatste keer dat hier kleine kindjes waren, zaten de kindjes heel gebiologeerd naar de poes te kijken om een hoekje heen (niet aan huisdieren gewend) en de poes andersom, zoooo schattig! Maar ze durfde niet dichtbij te komen. Ik vind huisdieren heel belangrijk, zowel voor mezelf als voor kinderen. Maar kan me ook voorstellen dat men het veel werk vindt, of veel verantwoordelijkheid. Ik ben ook gewoon makkelijk en katten zijn ook makkelijk.

En dan mensen die vragen wat je gaat doen met de katten. Euhhhh.... ????? Bij het grofvuil ofzo? Die blijven natuurlijk, sjongejonge! Maar goed, blijkbaar dienen we ook te verhuizen, te beginnen met strijken ;) en te stoppen met uit eten gaan of terrasjes pakken. Blend in with the crowd...

Ah Deb, kwalen zoeken, dat herken ik. Is ook voor iedereen anders. Achteraf was het eerste teken dat ik mijn wijntje ineens niet lekker vond met een week of 3. En ik had lage rugpijn al heel snel. Trok ook wel weg hoor, maar daar voelde ik het denk ik het eerste aan.

Meiden, voel me nog steeds niet lekker... :( Maar het gaat al wel een beetje beter dan gisteren. Vanavond heb ik een voorlichting over borstvoeding. Ben benieuwd of ik me op laat fokken door propaganda, hihihi....

En nog bedankt voor de bevallingsherstelverhalen! Zo te lezen deed iedereen het hier hartstikke goed, ondanks onze bejaardheid. dat geeft hoop! En die bruiloft is echt heel klein hoor, 4 man maar dus geen feest (maar misschien wel een etentje, weet nog niet). Ga ervan uit dat ik dat wel ga redden... :)

17. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    He jong-bejaarde Miep ;) Komt vast goed met die bruiloft! Wat een vraag zeg, "wat jullie met de katten doen"! Natuurlijk hou je die. Ben benieuwd hoe het straks bij jullie gaat!
    En eh... niks blend in with the crowd! Toen Ruben drie weken oud was hebben we hem in de wandelwagen gepleurd (gelegd, natuurlijk) en zijn lekker een terrasje gaan pakken en daarna uit eten. (meneer heeft er niks van meegekregen en wij hadden een heerlijke avond!) Al vond de kraamverzorgster mij volgens mij een beetje maf toen ze vroeg wat wij normaliter allemaal strijken en ik zei : Niks! En toen ze vroeg welke kleuren we samen wassen en ik zei: "ALLES! En als het na die tijd een andere kleur heeft... wennen we gewoon aan de nieuwe kleur!"

Deb: hahaha, zie het al voor me, jij op je snuffel over straat gesleept worden aan de riem van 50 kg mega-hond :D

18. debenbas

debenbas Actief lid

4 mrt 2009
    160
    0
    0
    :Dhihi Miepie...gelukkig dat 't normaal is hahha! Ik twijfelde eerst, zal ik 't wel of niet vragen...maar ik blijf een vrouw die met een klokje rondloopt blijkbaar ;) wil álles weten, ook al is het totaal verschillend!!!Maakt niet uit! Kom maar op hahaha!
    Rugpijn heb ik nl al vanaf sept./okt.'08, maar dat is door 't werk gekomen, dus weet nu niet meer wat wél en niet erbij hoort...(zit nu ook thuis, éérst ziektewet gehad, en nu "Koos".....werkeloos.Gelukkig t/m volgend jaar zomer een uitkering, dus kán gelukkig goed gaan herstellen nu).

Heb je katten???? Leuk!!! Ik moest mijn katje helaas bij ons mam thuis laten, bij zijn broertje, dus die vermaken zich opperbest :D
    Mijn vriend is helaas allergisch voor katten, vindt ie zelf héél erg,heeft nu ook pillen als we naar ons mam gaan...Hij wil ze tóch kunnen oppakken en aaien he?
    Het is zéker belangrijk voor kleine kids om op te groeien met dieren, al is het bij een kinderboerderij op visite gaan :p
    Toen ons mam zwanger was van mijn zusjes (inmiddels bijna 20 en 17 jaar) hadden we ook een kat, lief beestje...Maar wij deden de kattebak schoonmaken. Verder is óók een kat deel van je familie, zijn superslimme dieren met een totaal éigen willetje ja! hahaha!

Beterschapjes hoor, las dat je niet lekker bent? Bah, en dat in Juli (lekker warm)...én kleintje in je buikje, hopelijk voel je je snel weer beter.

Hihihihi, ik lig in 'n deuk van jouw berichtje Wanna!:D(dat slepen over de grond is dus wel gebeurd, maar bij ons mam...precies zoals ik 't schreef hahaha! Sorry Mam!Ze heeft er wel wat blauwe plekken op nagehouden, met op haar bovenbeen eentje zo groot als een kleine meloen....mensen stonden erbij en keken ernaar, ze is 60, had goed iets kunnen breken.)

Maar vooral van de strijk :D!!!! Ik strijk als m'n broek d'r écht niet mee door kan...(kreukels) en mijn vriendje is heel goed opgevoed...strijkt z'n eigen blousen hahaha!
    ...ken mensen die zélfs de sokken en onderbroekjes/strings :$ strijken!!! Nou, dán ben je écht niet wijs!!!(*sorry als ik iemand beledigd heb nu hahaha)

19. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @debenbas... bedankt voor de bloeeemen!!! ;)

jeetje, ik kijk effe niet en er zijn weer hele pagina's bij gebabbeld...gezellie!!
    Enne, ik praat plat rotterdams!! hahaha
    Enne, ik strijk ook niet!!!

20. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik wist wel dat deze club bij me past... (ik pink even een ontroerd traantje weg hoor, snif) Niet strijken is hier compleet normaal zie ik, wat heerlijk! Onze schoonmaakster was ook een beetje verbaasd toen ik zei dat ik niet strijk en helemaal toen zei ik: maar ik kan wel héél strak vouwen daardoor! :D Mijn man doet zijn eigen hemden en ik koop gewoon niks dat gestreken moet worden. En zo ook met de was, net als Wanna: of ik wen aan de nieuwe kleur, of ik koop gewoon nieuw. Meestal duurt het wel even voor het echt verpest is namelijk, haha! Het valt me bij dit forum op (of misschien lijkt het alleen maar zo hoor) dat juist de jongere meiden heel erg bezig zijn met huishouden en in de traditionele verdeling vast zitten...

En wij wonen in de binnenstad, dan ga je toch niet níet naar terrasjes, restaurantjes in je vrije tijd??? Daarom wonen we hier juist, ook straks met onze kleine en de poezen!

Deel Deze Pagina