30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mieke en Soof: thanks voor jullie bemoediging!

Mieke: Op zich verwacht ik ook geen problemen hoor. Maar de meest voor de hand liggende verklaring van een "onschuldig ruisje" was het dus niet (ja, dat wil zeggen, dat was het ook, maar er was dus nog een tweede ruisje bij) En natuurlijk heb ik liever dat het in de gaten gehouden wordt dan dat het helemaal gemist wordt (de CB arts heeft de twee soorten ruisjes twee weken geleden niet gehoord) maar je maakt je onwillekeurig toch wat zorgen.
    Ach, hou me voor: hij groeit goed, drinkt goed, is vrolijk. Veel last heeft hij er in ieder geval niet van!

2. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    wannebum: jeetje wat een pech hopelijk is het wat mieke zegt en gaat het ruisje vanzelf weg. en wat je al zegt hij eet en drinkt goed en is vrolijk dus dat ondergewicht zal ook wel wegtrekken.

pooh hoe gaat het? sterkte!

hier alles ok ik ben net naar biometrie in het ziekenhuis geweest met een doos appelflappen om ze het goede nieuws te vertellen en ze waren zo blij en gezellig. teven had ik voor mijn dokter een zomer pakketje vanuit de kapsalon samengesteld voor haar vakantie met een mooie kaart er bij om te bedanken zodat ze op vakantie nog aan de mooie momenten van haar vak kan nagenieten.
    die dokter was zo lief maar vooral een luisterend oor omdat het klussen tussen ons niet wou vlotten en dat was zo prettig.

maandag 27 juli hebben we een echo spannend

ga nu even het grasje maaien

groetjes

3. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Wanna, dat is wel schrikken hoor. Maar wel fijn dat je nu onder controle bent. En inderdaad als Ruben het zo goed doet, zou ik me niet teveel zorgen maken.

Puck, hoe voel je je? Is het nog gelukt om de hyves weer ontzichtbaar te maken? En nog reacties gehad of is het helemaal goed gegaan.

Hier is Daan erg jengelig, hij heeft last van slaap tekort:). Wij zijn namelijk zaterdagavond met vrienden een terrasje gaan pakken, en Daan wilde absoluut niet slapen. Hij vond het veels te leuk, veel aandacht voor hem van andere mensen op het terras, was erg leuk, maar ja was wel 12 uur toen we thuis waren en meneer slaapt normaal uiterlijk om half 10. En gisteren wilde hij ook gewoon veel aandacht en dat breekt hem nu op.

Nog even spammen:
    Daan helpt papa

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    nou daar ben ik dan. De kinderarts riep alleen maar, wat een onzin, wat een onzin. Ik vertelde dat we zo zenuwachtig waren geworden van die brief. Ze vindt zijn hoofd normaal, de afplatting ook niet erg en de fontanellen zijn open. Ze schrijft geen brief uit voor chronische fysio en gaat zelf de fysio bellen dat ze niet meer hoeft te komen! hahaha!

Wel is zin hoofd aan de grote kant volgens dat schema wat ze hebben. En voor alle zekerheid krijgt Jens volgende week dinsdag een schedelecho!!
    pffffff,

Hij was super lief en zat te flirten met iedereen in de wachtkamer. Toen we thuis kwamen ben ik gelijk anderhalf uur met hem gaan lopen. Hj sliep en ik kon mn energie effe kwijt. Toen samen 2 uurtjes op bed in slaap gevallen.
    Ben net wakker...

@wanna, ged, dat klinkt ook niet fijn!!! Is het niet iets waar ze overheen groeien??

5. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Pooh, wat fijn! En ook fijn dat de arts de fysio belt. Ach en dan nu nog een schedelecho. Daar zal ook wel niets uitkomen. Nu weer lekker genieten van Jens hoor! Dikke knuf.
    Maare wanneer kom je naar Portugal???

6. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    pooh wat een geruststelling zeg
    maar wel weer spannend die schedelecho volgende week dinsdag.
    hoe voel je zelf nu ben je gerustgesteld?

sjors ja ik heb alles verwijderd van hyves ik heb geen reacties gehad dus hopelijk heeft niemand het gelezen.
    ik voel me goed beetje gammel en eet minder (euh ik at ook wel erg veel dus dat is niet erg) en ben nu daardoor al anderhalve kilo kwijt.

groetjes

7. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Pooh: wat een opluchting zeg!
    Ruben heeft ook een heeeeeel groot hoofd :D Zijn lengte en gewicht zitten op de onderlijn van de groeicurve, maar zijn hoofd is bovengemiddeld. (Op het CB hadden ze ook al eens het woord waterhoofd laten valle, GRRR, toen zei ik ook: ach, grote koppen zitten gewoon in onze familie ;) )

8. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @sjors75, we komen halverwege november een weekje!!!!

@all, bedankt voor de steun meiden! Ik ga morgen wel mn beklag doen op het CB. Als iemand iets ziet wat niet goed is bij mn kind, zeg het dan eerlijk en ga niet van die enge brieven meegeven waar je zelf een ernstige diagnose in zet. Jens zijn hoofd was nu 45 cm, op de hoogste lijn van het schema dus...

9. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    dames er komt zo vel tegelijk bij elkaar bij mij even jullie advies.

zoals jullie misschien weten heb ik een eigen zaak (kapsalon)
    nu heb ik al meer dan een jaar pols klachten wat blijkt nu na een mri scan dat ik een cyste heb die tegen het gewricht aan groeit waar ik mijn pols mee naar boven en beneden beweeg het werd steeds erger dus ik ben nu 40% arbeidsongeschikt en daarmee gaat het redelijk goed. (maar kan niet meer wielrennen en bepaalde sporten en bewegingen doen) ik heb gewoon geen kracht dat doet heel zeer

nu durfde ze in het ziekenhuis in veldhoven niet te opereren omdat ze bang waren andere delen te beschadigen.
    daar was ik niet blij mee en ben toen naar een ziekenhuis in nijmegen door verwezen (sint maarten kliniek)
    nu heb ik te horen gekregen daar dat ze wel willen opereren en dat ze dat eigenlijk ook wel adviseren omdat ik er z,n last van heb en belemmerd word in mijn vak maar ook in mijn hobby,s en dagelijkse dingen.

maar nu komt het: 6 weken gips en een half jaar tot een jaar revalideren om mijn kracht terug te krijgen
    een litteken van 8 cm over lengte van mijn arm
    ze moeten bot uit mijn onderarm halen om de holte van de cyste op te vullen
    en dan heb ik 60 tot 70 % kans op verbetering.:x

wat moet ik nu doen?
    de operatie uitstellen, maar dan kan ik mijn eigen kindje niet fatsoenlijk optillen en dan zit ik er naderhand nog mee (ik hoop eigenlijk dat het dan minder wordt)

of nu laten opereren en hopen dat alles goed gaat en dan in mijn zwangerschap revalideren?

ik ka geen goed advies vragen binnen mijn vrienden want die weten niet van mijn zwangerschap af.

groetjes

10. sjors75

sjors75 Niet meer actief

o Puck, o wat moeilijk. Volgens mij zou ik ervoor kiezen om de operatie nu te laten doen. Het zal zwaar zijn, maar om straks je baby niet te kunnen tillen is volgens mij helemaal onmogelijk.
    Succes met het nemen van je beslissing. dikke knuf

11. PUCK! Dat is inderdaad erg moeilijk. Ik zou er toch zeker van willen zijn dat een operatie je gaat helpen.......... Ik begrijp dat het nu ook niet goed gaat, maar zal een operatie echt slagen. Ik weet uit ervaring bij een vriendin dat het niet altijd slaagt, althans de pijn blijft. Is operatie de enige mogelijkheid?

Andere vraag, had jij mevrouw Evelien Moret?

LIEFS

12. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    sophia
    ja volgens mij had die de IUI gedaan maar mijn biometrie arts voor de gesprekken was dr van Erven een jonge dame maar zeer geschikt voor haar vak

ja de cyste gaat niet vanzelf weg dus een operatie is een must ik had ook al gevraagd voor andere opties.
    ik ben dus ook bang vor verslechtering en/of dezelfde pijn blijven houden na de operatie.
    oh ik weet echt niet wat ik moet doen!!!

13. oh wat moel;ijk, neem er gewoon heel goed de tijd voor meid! En vraag wat het herstel tijdens een zwangerschap is!

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    moeilijk puck!!! Maar als ik zie hoe zwaar die kleintjes zijn en worden, zou ik er nu voor kiezen om de operatie te doen!
    aar dat een cyste weghalen zo ingrijpend is.... daar ben ik verbaast om!!! Een cyste is toch een vochtknobbel??? Zit ie dan vergroeid in je bot of zo?

15. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    ja de cyste zit in het lunatum van de pols dat is een heel klein kamertje waar ze eigenlijk niet bij kunnen. in ieder geval niet makkelijk.

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    @ Pooh: Wat een opluchting! Blij dat de kinderarts zo duidelijk was. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de reactie van de fysio.;)

@ Puck: Lastige beslissing. Heb je deze kwaal ook op internet gevonden met de voor- en nadelen hiervan? Misschien kan dit je helpen te beslissen. En een gesprek in het St. Maartenskliniek? Succes!

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wanna, het is idd wel fijn dat ze het serieus nemen en het goed controleren hoor! Het is toch schrikken.

Sjors, wat een schattige foto van Daan!

Puck, moet je voor deze operatie onder algehele narcose en kan dit geen kwaad voor je zwangerschap? Heb je dat al geinformeerd (vast wel).
    De situatie blijft even goed moeilijk of je voor die tijd de operatie doet of daarna, je bent waarschijnlijk niet heel snel aan de beurt, je revalidatie zal evengoed ook nog zijn op het moment dat je baby geboren is en dan mag je het denk ik ook niet veel belasten.
    Als er verder geen complicaties zouden kunnen optreden en het is niet schadelijk voor de baby zou ik het denk ik ook voor die tijd doen.
    Je gaat sowieso straks met zwangerschapsverlof dus dan kun je ook rustig aan doen voor je pols.
    En fysiotherapie heb je dat al gehad? Enne, dat de kans is dat het niet helemaal weer wordt zoals het was, tja nu gaat het ook niet en het zal er niet beter op worden misschien. Dus het zal waarschijnlijk alleen maar beter worden dan dat het nu is.

18. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    * inbraak *

Voor wie het nog niet wist... zie mijn banner!

* uitbraak *

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Marlieke, van harte gefeliciteerd met Dominique!
    Wat leuk een zusje voor Marciano.
    Is alles goed gegaan met de bevalling?

20. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    gefeliciteerd marlieke!!! Wat een leuke naam!! En hoe is het gegaan??

Jens heeft net zn derde prikjes gehad. Hij ligt nu uitgeteld in bed!
    Op mijn verhaal over de fysio zei de jeugd verpleegkundige niet veel. Ze schreef alleen maar. maar ik heb wel duidelijk gemaakt dat het me niet bevallen was, die brief!

Deel Deze Pagina