Puck, lijkt me leuk, zo een dagboek. En erg leuk die boeken vertel een opa/oma/papa/mama. Daan drinkt inderdaad op warme dagen vaker extra water. Hij krijgt dan ook zijn flessen voeding niet leeg en die maak ik dan ook kleiner en vaker. Vocht is wel belangrijk, maar ach als hij 1 dag slechter drinkt heb ik er geen problemen mee. Werk ze Puck en Timon.
ik heb via baby op komst een dagboek online bijgehouden en die heb ik onlangs laten afdrukken. Echt heel erg mooi!!!
Ik ben wel begonnen aan zo'n dagboek, maar had gewoon niet de tijd om het bij te houden. Het ligt dus half ingevuld in de kast. Bij een hysteroscopie gaan ze met een kijkertje met camera door je baarmoederhals in je baarmoeder kijken. Diagnostisch wil zeggen dat ze alleen kijken (dit in tegenstelling tot therapeutisch, als ze ook bv verklevingen of poliepjes weghalen) Ze zij dat het allemaal wel mee zou vallen, omdat mijn baarmoederhals al opgerekt was geweest doordat ik al een kind had gekregen. Ik: eh... maar ik heb een keizersnee gehad en had 0 cm ontsluiting! Volgens mij is er niets opgerekt! Daarop stamelde ze iets dat het misschien allemaal toch nog mee zou vallen en als het niet ging (mn als er toch verklevingen zouden zitten, kan het wat gevoeliger zijn) dan moet ik het maar aangeven en dan stoppen ze (dan proberen ze het later onder narcose nog eens) Mmm, klonk niet heel prettig, maar ik zie het wel, misschien zeg ik achteraf inderdaad wel "dat viel reuze mee"
ik heb ook een dagboek bijgehouden. Elke zaterdag schreef ik wat er die week gebeurd was. Erg leuK!!! @wanna, mmmh, hopelijk valt het mee!!! @all, we zijn een dagje bij mijn familie in spakenburg geweest. Jens deed het erg goed alleen sliep hij weer weinig. Nu is hij doodmoe maar blijft vrolijk, kletsen en spelen. Hij wil echt NIETS missen, heb ik het idee ,hahahaha! Nu is hij net in bad geweest, heeft zijn fles gehad en is papa hem in bed aan het leggen. Waarschijnlijk slaapt hij snel!!!
Pooh: vanaf wanneer ben jij van plan Jens fruit of groentehapjes te gaan geven? Helaas slaapt Ruben de laatste week 's nachts weer tot 4 uur-half 5 en is dan uitgehongerd toe aan een fles. Ietsje langer slapen zou toch wel fijn zijn!
Goedenavond allemaal... Ik wil graag meepraten met jullie als dat kan... Even voorstellen... ik ben miranda, heb n lieve vriend en intotaal 5 kinders waarvan 3 van mijn eigen en 2 stiefzonen. Samen zijn wij bezig voor n kindje van ons saampjes! Helaas is t al n paar keer mis gegaan zoals je onder mn banner kunt zien! De vk zei de laatste keer dat ik gewoon pech heb gehad want wij hebben chromosomenonderzoek laten doen en wij waren gezond verklaard dus daar kan t niet aan liggen. Ik zou niet weten waar de knoop zit dus we gaan gewoon vrolijk door. Ik ben gestopt met de pil sinds november 2007. Leuk is anders maar goed we blijven positief!
@wanna, wij gaan vandaag beginnen met 1x pap. We hebben bambix rijstebloem gekocht en gaan proberen meneertje van een lepel te laten eten. Om 1100 gaan we kijken of hij het lekker vind, anders krijgt hij het in een fles. Als hij 6 maanden is beginnen we pas met groent, daarna fruit. Dit omdat hij een hoge kans op allergieen heeft door zijn vader. @miranda, welkom hier!! Wat een gezellige volle boel bij jullie!! Wonen alle 5 de kinderen bij jullie in huis nu? Succes met zwanger worden!!!
@Poohbear226... nee er wonen 4 kinderen in ons huis... de oudste zoon van mijn vriend en mijn 3 kinders... zijn jongste zoon heeft regelmaat en structuur nodig dus die woont 24/7 bij de moeder! Maar idd n drukke boel hier. Is ook wel leuk soms maar soms als je je eigen niet lekker voelt is t gewoon te veel! Nu heb ik dus al n weer barstende hoofdpijn en als ze dan ruzieën heb ik er echt wel genoeg van hoor! Zelfs 2 kinderen kan al erg vervelend zijn en nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ze over t algemeen niet veel vechten met zn alle en goed met elkaar overweg kunnen. Maar omdat ik niet lekker in mn velletje zit... dat voelen de kinders nu eenmaal he?!! Ja en dan toch nog voor 1 kindje van ons samen gaan ja! Maar dat heeft n bepaalde reden.... niet alléén omdat dat dan van mijn vriend en mij samen is maar er weegt nog n reden zwaar mee.
Hoe oud zijn de kinderen???? Mhhh, als je het wilt vertellen mag dat hoor anders ook goed, maar wat voor reden speelt er nog mee? Is er iemand ziek???
miranda: welkom hier inderdaad een gezellige drukke boel bij jullie kan me voorstellen dat het af en toe even zwaar is vooral als je na een miskraam even in een dip zit. wannabum: ik heb laats ook z,n operatie gehad bij mij heete het hydrolarapascopie of zo iets maar goed mijn baarmoedermond werd eerst verdoofd en toen hebben ze een klein sneetje gemaakt en met z,n kijkbuisje ook alles nagekeken baarmoeder eileiders enz het was erg grappig om te zien want je kunt gewoon meekijken op een scherm. weet je al waneer je de kijkoperatie krijgt? hier alles ok het is kermis hier en dan gaan we op zaterdag (gisteren) op stap met de vriendenclub en maandag op stap met de meiden van de kapsalon en daar komen altijd de nodige drankjes bij kijken. dus mijn smoesjes tas moet even geopend worden. gisteren was ik op dieet!?!?! en morgen moet ik nog iets verzinnen want op dieet daar trappen ze niet in?!?! vanmorgen gesport maar toch maar niet naar de steples ik heb daar geen goed gevoel bij ik ben bang dat ik de baby er uit spring haha. dus weer een smoes voor mijn vriendin dat ik iets anders ging doen. ik had gezegd dat ik buikkrampen had en dat ik in de fitneszaal dichter bij de wc was haha dat geloofde ze. groetjes
Kun je niet zeggen dat je geen zin in drank heb? Gewoon aan de fris wil blijven omdat je inwendige niet helemaal goed heeft gereageerd op de drank van gisteren. Succes!
Hoi meiden, tijdje niks geschreven, niet zo veel puf voor. Lees wel mee hoor. Wilde nog even reageren op Pooh en de pap en bijvoeden. Pooh, geef je hypo allergene voeding? Ik ook, heb de infolijn van Nutrilon gebeld ivm rijstebloempap, zij zei mij toen dat het geven hiervan de werking van de HA voeding doorbreekt, gekgenoeg schrijven ze op het pak bamibix het tegenstrijdige. Hier en daar heb ik het ook wel weer gelezen op het forum. Wilde je het toch maar even zeggen. Wij geven het overigens wel hoor.
timon de dames waar ik mee op stap ga weten van mijn zwangerschapswens dus ik zeg dat ik in mijn wachtweken zit en dat ik geen risico,s neem alleen dat geldt niet voor vrienden en bekende die ik tegenkom. we zijn op het werk erg close en omdat ik zo vaak naar het ziekenhuis moest voor die echo,s was het ook wel makkelijker als ze het wisten. ik heb wel afgesproken dat ik er niet niet of nauwelijks over wil praten en dat respecteren ze. groetjes
Welk traject in de mmm heb je doorlopen? Als het goed is gaan wij nu voor IUI. Binnenkort gaan we meer informatie krijgen.
timon: we hebben eerst beide onderzoeken gehad bloed cyclus zaad samenlevingstest. toen dit goed was moesten we het nog een half jaar proberen. na dat half jaar kreeg ik een hgydrolaparacsopie (kijkoperatie) dat was ook goed, ze spoelen dan tevens alles schoon en ben je de eerste maanden vruchtbaarder. ik kreeg toen meteen mijn eerste IUI en het was raak de arts zei nog tegen me dat het niet vaak voorkomt dat het de eerste iui raak is. wat het nu nog geweest kan zijn is dat ik een verkorte baarmoedermond heb i.v.m een operatie voor baarmoederhalskanker drie jaar geleden. daardoor maak ik te weinig slijm aan en kunnnen de zaadjes niet de goede kant in zwemmen. ik ben ook zeer benieuwd hoe mijn zwangerschap gaat verlopen ze gaan waarschijnlijk (dat ligt er aan hoe zwaar ik wordt) een ring plaatsen om mijn baarmoeder om het zaakje omhoog te houden anders krijg ik een te vroeg geboren baby. dit gaan ze de komende weken bespreken. ik mag ook anders niet naar de verloskundige maar naar het ziekenhuis maar als alles goed gaat dan mag ik naar de verloskundige. ik hoop van wel want het ziekenhuis vind ik zo onpersoonlijk. timon heb je al onderzoeken gehad? hopelijk is je eerste iui dan ook meteen raak. groetjes
Sinds maart zitten we in de mmm. Ik heb een inwendig onderzoek en bloedonderzoek gehad. Temp.kaarten (van de ha) de eerste keer ingevuld meegenomen en dit stukje dus kunnen overslaan. Mijn man heeft 2 semenonderzoeken gehad. De opties waren kijkoperatie of IUI. Op basis van dit alles gaf de gyn. aan dat we voor IUI gaan. Dus geen samenlevingstest, etc. Over een week hebben we een afspraak om het IUI-traject door te spreken. Ben best benieuwd. Ik hoop niet dat ik direct moet spuiten, want ik kan niet tegen injecties. Als alles in augustus gebeurd, of toch spontaan, kunnen de pendels alsnog uitkomen.
@timon, meestal start je met tabletten hoor!!! Enne dat spuiten is PEANUTS!!!! Ik heb ze NOOOOOIT gevoeld! Echt niet!