Hoe kan je verzekering nou verlopen zijn, je bent toch wel gewoon verzekerd voor dit soort dingen????????? Wel balen hoor bah bah bah.
al: ik ben in nijmegen geweest voor mijn pols operatie te bespreken maar ik heb eigenlijk bijna geen pijn meer al een paar weken niet meer ik heb dit dus besproken met de anesthesist en adviseerde me om de operatie uit te stellen. maar dit eerst even te overleggen met mijn arts. dames wat denken jullie ik stond nogal onder de stress anderhalve maand geleden (i.v.m niet zwanger worden en heel de dag tussen de zwangere rondlopen) nu heb ik het idee dat sinds ik zwanger ben de pijn is afgenomen zal dit kunnen omdat er een last van me afis gevallen omdat ik nu zwanger ben? even afwachten wat de arts zegt al ik daar terecht kan hij stond tot half oktober vol. groetjes
Mb wat een kl***figuren zijn dat toch. Mensen die fietsen jatten, je zou er eigenlijk gewoon 1 terug moeten jatten. Je mag de mijne wel komen ophalen. Is een kaptein fiets, echt Hollands dus, maar gebruik hem nooit. Puck, o moeilijk. Het zou best kunnen dat het door stress zo is gekomen, maar ik zou eigenlijk niet weten wat ik zou doen. Al hoewel, ik zou hem uitstellen, vooral als je er geen last meer van hebt. Mij mogen jullie op hyves ook wel toevoegen Joyce - Hyves.net - Always in touch with your friends
@puck, wie weet.... een vriendin van mij met reuma heeft 9 maanden nergens last van gehad, terwijl ze geen medicijnen in nam!! @all, de kinder fysio is voor het laatst geweest!!! yeah!!! Ze probeerde nog wel een afspraak te maken, maar ik zie er het nu niet van in. Nu heeft ze belooft eind september te bellen om te kijken hoe het gaat!
DANK JE WEL LIEVERDS........ 34 jaar alweer PUCK! Je botten worden bij een zwangerschap ook weken en dus flexibeler, maar ik zou me heel goed kunne voorstellen dat het met stress te maken heeft.! Zou er heel goed naar laten kijken, het is immers een zeer kwalijke operatie!! MIEKE! Ik stop inderdaad gewoon met de pil, ik ben ervan overtuigd dat het ermee te maken heeft. Enne over een paar maanden willen we toch weer gaan klussen voor de 2e Kan ik vast mijn cyclus bekijken Er komt visite binnen, tot straks misschien........... LIEFS
Soof: Gefeliciteerd met je verjaardag! Sorry meiden, wel heel kort berichtje, ben best moe na een dag werken
Hee meiden! Puck, eigenlijk wel goed nieuws van je pols, in ieder geval dat je er geen pijn meer aan hebt! Zou het toch uitstellen idd, even kijken hoe het zal gaan na de bevalling. Je hoort wel vaker dat een zwangerschap bepaalde klachten kan verminderen. Blijft natuurlijk wel de vraag wat er gebeurt als je kleintje er is maar dat was toch ook wel het geval bij een operatie, niet? MB: tweede fiets maar in 5 jaar? Netjes! Sorry dat is flauw maar ik woon in de stad en dan is het gemiddelde geloof ik 2 fietsen per jaar. Verschrikkelijk, mensen die niet van andermans spullen af kunnen blijven. :x Ik heb voor mijn verjaardag een nieuwe fiets gekregen van mijn mannetje en ik heb ook speciaal om een niet al te fancy fiets gevraagd die niet te veel opvalt want ik heb geen berging ofzo, hij staat altijd buiten. Maar binnen een maand bel en voorlamp eraf gesloopt. Pfffff...... Ik moet wel zeggen dat ik vet geluk heb tot nu toe, woon hier al 11,5 jaar en nog nul fietsen van mij gestolen! All: ik geloof het zelf bijna niet, maar we hebben vandaag in 1 dag een kdv kunnen regelen, per half november hebben we plek!!! Ik ben nog steeds in shock... Een nieuw te starten kdv hier in de stad, ook vlakbij waar ik woon, tip van een vriendin. Man belt vanochtend, hebben net intakegesprek gehad en we hebben ons meteen ingeschreven. We hebben alleen nog niet kunnen kijken bij het kdv zelf want ze zijn nog niet begonnen, dus dat is de kleine slag om de arm, maar verder ging het gesprek goed en hadden we er allebei een goed gevoel over. In principe voor de woensdag en vrijdag maar waarschijnlijk kunnen we tzt nog ruilen want ik wil de vrijdag juist opvang (net als de rest van NL ). Wow, kan het nog steeds niet geloven...
goed zeg miepei!!! waar woon jij??? Ik heb Jens op gegevem voor 1 dage per week toen ik 6 weken zwanger was. En hij kon sinds vorige week terecht!!! pff
Ik woon in het mooiste stadje van nederland: utrecht! Bij alle andere kdv's waar we ons al in januari hadden ingeschreven hebben we op dit moment nog een wachttijd van 15 maanden. Serieus waar. We hebben gewoon echt onwijs veel mazzel dat deze net begint, we waren ook de laatsten voor wie ze nog meteen plek hebben. Kan er nog steeds niet over uit wat een mazzelpikken we zijn!!! Bizar hoe slecht geregeld het is he? Maak me daar erg druk over, misschien moet ik er de politiek maar voor in ofzo, haha! Ps: mijn beste vriendin heeft vanochtend door mijn navel geroepen naar de kleine: get the f*ck out!!! Zal het helpen?
Miepie, wat goed zeg dat jullie voor november plek hebben op een kdv, wat goed dat je vriendin je tipte, daar moet je het echt van hebben he. En ik zou gewoon ingeschreven blijven staan bij die anderen hoor! Je weet maar nooit hoe het loopt. Maar er valt op deze manier wel al een last van je schouders af he. Anders geef je meerdere dagen op en dan kun je tegen die tijd kiezen. Een mama bij de febr. mama's is ook nog steeds aan het wachten op een plekje in Utrecht, die kan ook wel zo'n goeie tip gebruiken denk ik, hihi. Puck, ik ben het met de anderen eens, vaak verdwijnen er door de zwangerschap lichamelijk klachten, dus dat kan bij jou ook best zo zijn. Ik zou dus ook de operatie uitstellen en het aankijken, ook na de zwangerschap even aankijken, misschien dat het dan wel helemaal weg is. Wel zou ik gewoon je arm de nodig rust blijven geven wanneer dat mogelijk is. Soof, oh over een paar maandjes al weer voor de 2e, spannend zeg. Hier hebben we nog niet besloten. Misschien blijft het gewoon bij onze dikkiedik. Wel spannend om het gewoon even zo op zijn beloop te laten gaan en kijken wat er gebeurt of ga je dan weer aan de clomid? Enne nogmaar 34 hoor is nog heel jong. Mijn fiets is nog nooit gestolen, gelukkig.
ik denk dat jullie gelijk hebben en dat ik het uit moet stellen ik weet het ook niet meer. vandaag ben ik net een dweil geweest er kwam niks uit mijn handen. mijn mannetje kwam thuis van een lange dag werken en moest toen nog helpen met koken en opruimen hij is erg lief hij zei kom maar meisie ik doe dat wel en ik had heel de dag op de bank gelegen. de schat!! mijn mannetje z,n nieuwe fiets stond laatst 10 meter van hem vandaan op het terras toen hij even naar het toilet was kwam hij terug en toen was zijn fiets foetsie hij zag de dief in de verte er mee lopen naar een busje toe. hij er achter aan hij zegt hee blijf van mijn fiets af toen hij bij de dief aankwam liet hij de fiets los en peerde er tussen uit. miepie grappig hoe je dat schrijft van je vriendin hahaha groetjes
Begrijp ik nou goed dat we ons alvast maar moeten inschrijven voor een kdv?? Voor het geval het geklus in ons tentje succesvol is gebleken?? Hoe werkt dat eigenlijk? En wat nou als je nog niet weet op welke dagen je het kdv zou willen? Bij ons sowieso lastig te bepalen want manlief is freelancer, je weet vantevoren nooit wanneer zich weer een klus (van een andere soort dan ) aandient. Leuk zeg, die hyves, ik heb poohbear gezien! Vinden jullie het niet vervelend om je anonimiteit kwijt te raken? En dan nog ff wat anders; heb sinds twee dagen een zeurderige kramp in onderbuik... dus hoofdje gaat op hol. zou het echt? of niet? beeld ik me wat in? is het gewoon een darmkramp? of toch iets anders? kun je zo snel al iets voelen? tja, het zou zomaar zo kunnen zijn... poehee, hoe zorgen jullie dat jullie hoofdjes een beetje 'zen' blijven??? Of went het na een aantal rondes wel?
Heppie, Hihi het went wel hoor na een paar rondes, je leert je lichaam dan goed kennen, maar deze kan je ook zoooo voor de gek houden Dus tja, het kan van alles zijn, van niks tot misschien wel een innestelling. Enne je kunt je pas inschrijven voor een kdv als je echt zwanger bent, bij mijn kdv pas met 12 weken, sommigen al eerder hoor! Maar ja zodra je weet dat je dus zwanger bent zou ik het zeker niet vergeten 8) Ik ben zelf ook freelancer geweest en nu zzp'er en werk vanuit huis en elke dag is anders, geen idee voor welke dagen opvang dus het beste zou zijn. Ik heb dus mijn situatie uitgelegd aan het kdv en alle dagen ingeschreven, zo maakte ik sneller kans op een plekje en had ik dus ook binnen een jaar een plek, wat dus echt heel snel is. Je bent dan flex en dat is voor hun prettig. maandag, woensdag en vrijdag zijn ook meestal gunstige dagen omdat anderen dan meestal juist vrij zijn. Puck, had je vriend toen niet een hele dure fiets uit het buitenland, of was dat iemand anders van hier? Staat me zoiets van bij. Lief dat je vriend zo behulpzaam was, hou die maar lekker bij je, hihi.
Ah, thanx Miepie, dat verheldert al een heleboel. Misschien gek, maar ik kan me nu al zorgen maken over regeldingen als het kdv, terwijl we eerst maar eens moeten afwachten of het wel lukt om zwanger te raken.... Als ik dat dan lees dan denk ik; waar beginnen we aan?? Goed te lezen dat het ouderschap wel is te combineren met freelance werk. En het heeft toch ook wel voordelen als je flexibel werk hebt. Ben benieuwd wat mijn lichaam met die krampen wil vertellen. misschien gewoon gas , hoewel ik het niet eerder zo heb gehad... misschien wel door de lekkere hapjes die we op onze heerlijke vakantie hebben verorberd, hmmmmm @ MB en Puck; ook ik ben een paar fietsen kwijtgeraakt toen ik in Amsterdam woonde, balen is dat he?!:x Ze moeten gewoon met hun vingers van je spullen afblijven! Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik in beide gevallen de fiets niet had vastgezet aan een vast object... dat ben ik daarna nóóit meer vergeten! Maar nu we in een wat kleinere stad wonen geniet ik er enorm van om mijn fiets maar met 1 slotje vast te zetten. Klik en gaan, heerlijk!
Soof, van harte met je verjaardag! Geniet ervan! Gelukkig woon ik niet in de grote stad, maar in een kleine. Mijn fietsen heb ik nog steeds teruggevonden en dat mag nog lang zo gaan. Vanmorgen heb ik gebeld met het zh en de aardige dame aan de lijn heeft me veel wijzer gemaakt. Vanaf zondag moet ik elke dag ovutesten gebruiken. Bij dik positief moet ik bellen om een afspraak voor de volgende dag te maken. Ik kreeg het idee dat dit zo'n 2 uur duurt. Klopt dat? Ook weet ik nu dat ze uitgaan van 6 keer IUI (zonder testen of hormonen) en hierna een gesprek met een arts zal plaats vinden. Meestal betekend het dat je doorgaat voor IVF. Ik was toch zenuwachtig. Brrrrr....
Timon, wat ik er vanaf weet (door het forum) zijn het idd 6 IUI pogingen. Verder weet ik er niet zo veel van hoor. Succes en fijn dat het voor jou nu weer wat helderder is. Heppie, je bedoelde mij denk ik in je reactie en niet Miepie Ik dacht dat het thuiswerken goed te combineren is, maar dat valt toch wel tegen hoor. Naar mate je kleintje groter wordt zal het ook meer aandacht vragen. Heeft ie zijn dag niet, dan ben je er veel zoet mee en kun je minder werken en zo zijn er nog wel wat puntjes. Daarom vind ik het fijn dat hij 2 dagen naar het kdv gaat. Maar ik voel me wel enorm bevoorrecht dat ik hem zoveel zie en dus zoveel van hem mee krijg omdat ik thuis werk en veel met hem bezig ben. Mijn vriend is ook zzp'er en is niet zoals vele andere papa's al 's ochtends vroeg van huis en pas laat weer thuis. Vind dat toch wel een pluspunt hoor, zowel voor ons als voor mijn kleine dikkiedik.
@mieke, ja thuis werken klinkt 'makkelijk" maar als ik zie hoeveel tijd die kleintjes nodig hebben/opeisen... @all, hier gaat het goed. Jens is hele dag bezig om met zijn voetjes langs de spijlen van de box te "lopen" om op die manier op zijn zij te komen of bij een speeltje! Echt schatig en hij kijkt er heeeel trots bij!
Mogguh, ben ik weer/nog steeds! Timon, het komt nu wel dichterbij dan he? Ik hoop dat het gauw gaat lukken voor jullie met je schone baarmoeder! Heppie: maak je borst maar vast nat voor het geval jullie gestoei in de tent nog iets oplevert deze maand: er is GENOEG te regelen... Het advies is inderdaad om je zsm na zwangerschap in te schrijven bij kdv's; als je in de randstad woont zeker. Of je zou eventueel eens onopvallend kunnen informeren bij vrienden hoe het bij hun is gegaan, of het snel ging of niet. Niet iedere stad is hetzelfde hoor! Maar Amsterdam en Utrecht zijn berucht dat je overal lang voor moet wachten, of het nou een kdv is of een woning huren of een parkeervergunning. Haha Mieke, mijn man denkt ook dat hij wel even een dag per week thuis kan werken als de kleine er is (en 1 dag per week vrij, dus twee zorgdagen zeg maar)! Ik laat hem maar in die waan.... Nou schijnt het in het begin nog wel te kunnen want dan slapen ze veel maar ik ben benieuwd hoe dat later zal gaan. Hij realiseert zich nu trouwens wel dat het niet zo 1, 2, 3 zal gaan hoor, dus hij heeft zich erbij neergelegd dat hij op die dagen vooral zal kunnen werken als ik weer thuis ben. Hij werkt nu ook vaak op de gekste tijden dus dat scheelt. Over Hyves trouwens: ik ben inderdaad nogal gesteld op mijn anonimiteit, suf he? Ik heb wel een Hyve, maar zelfs die is niet op mijn echte naam en afgeschermd. Dat is ook de reden dat ik hier bijvoorbeeld geen foto's plaats, ik heb er niet zo'n zin in dat echt iedereen die kan bekijken. Daarmee bedoel ik trouwens niet jullie want met jullie heb ik al wat meer een "band". Dus als de kleine er is, zal ik foto's plaatsen in een album voor alleen vrienden en dan worden we vrienden, is dat een idee? Tsja, man werkt in IT dus ben me wel bewust van wat ik op het net gooi, hahaha! En verder gebeurt hier nog bar weinig in die baarmoeder van me. Wel ben ik ietsje actiever met dit weer maar moet nog wel oppassen voor teveel doen met mijn rug. Iedereen leeft nog ontzettend mee en ik geniet nog even van de aandacht, haha! Ben zooooooo benieuwd naar onze kleine! En soms vind ik het ook een beetje eng hoor, wat gaat komen (bevalling, brrrrr.....) en steeds opletten dat ze nog wel genoeg beweegt, het andere leven dat eraan komt. Spannend!!! Hm, ik merk dat ik met dit weer ook ineens een stuk meer typ...
Ehm, ja Mieke ik bedoelde inderdaad jou, Miepie begint ook met Mie he... vandaar de vergissing... o en onze poes heet ook Miepie, dus die naam spreekt me ook wel aan . @ Mieke: mijn vriend is freelancer maar werkt niet vanuit huis, als hij een klus heeft dan moet hij er ook echt naar toe en is hij soms wel 18 uur van huis, het zou dus vooral gaan om de dagen waarop ik ook werk waarop we dan eventueel (als hij een klus heeft, of ligt uit te slapen na een klus) opvang nodig hebben. het zal nog wel even een puzzel worden, maar misschien valt het mee. ik woon ook in het mooiste stadje van Nederland; Haarlem (maar Utrecht is ook prachtig hoor Miepie ) Over Thuis werken; dat lijkt me ook helemaal niet makkelijk met een kindje thuis, want je bent toch ook steeds even met je kind bezig waardoor je weer bent afgeleid van je werk toch? dus je productiviteit zal wel flink dalen... en ik zou ook steeds zitten te balen dat ik aan het werk moet en niet lekker kan gaan wandelen met de beeb, bijvoorbeeld. Knap als je het kan! @ Miepie; nog geen ietsiepietsie gerommel daarbinnen? De baby heeft het blijkbaar nog prima naar zijn/haar zin! Wel spannend hoor, nog een paar dagen en dan heb je een ander leven! Ben je er klaar voor? Babykamertje helemaal af enzo? En heb je er een beetje zin in? En ja, eerst nog bevallen.... lijkt me geen pretje, hoewel ik pas hoorde van iemand die er op terugkijkt als de mooiste gebeurtenis in haar leven. Natuurlijk deed het pijn maar het was ook ontzettend mooi... dus dat wens ik jou ook toe! Laten we maar uitgaan van een makkelijke, rustige bevalling toch?
timon hoef je niet naar het ziekenhuis voor inwendige echo,s om te kijken of je ei groeid? ik moest om de dag daar naar toe en toen mijn ei op springen stond maakte ze de afspraak voor de dag erop. de iui duurt niet zo lang (10 min) alleen moesten we een uur wachten om het zaad te bewerken. succes. dames morgen heb ik de echo maar ik heb nog steeds heel veel bruin verlies ik vind dat maar niks. groetjes