30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Tjee Pooh, wat schrikken zeg! Kan me voorstellen dat jullie nog na zitten te trillen. Wat een schok. Gelukkig heeft ze inderdaad een engeltje op haar schouder!

Brigit: als je cyclus rond de 21 dagen ligt, kan het zijn dat je een te korte luteale fase hebt (de tijd tussen je eisprong en de eerste dag van je menstruatie) Dan is het inderdaad moeilijker om zwanger te raken. Ik denk dat de huisarts daarom ook een temperatuurscurve wil zien(en natuurlijk om te zien of er uberhaupt een eisprong is). Meestal moet je 2-3 maanden tempen om te zien of je een eisprong of duur van je luteale fase kunt herkennen.

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Pooh, dat was schrikken! Fijn om te weten dat het nu goed met haar gaat.

Ego-berichtje: Vandaag ongi geworden. Morgen bellen met het zh voor de 2e IUI. Ik had zo gehoopt, maar helaas...

3. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Groepsleidster Buitenschoolseopvang
    Zuid-Holland
    Aaaaah Timon, ik hoopte zo voor je dat het gelukt was!
    Dikke knuffel!

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    He wat een vervelende berichten.

Pooh, wat schrikken zeg bah wat naar, had idd veel erger kunnen aflopen voor je moeder. Gelukkig heeft er niks ernstigs aan over gehouden zeg. Sterkte.

Brigit, ik ben het met Wanna eens, het zou heel goed kunnen dat je luteale fase te kort is en dan heeft de bevruchte eicel niet voldoende tijd om zich goed in te nestellen. Ik neem aan dat je tempt voor je uit bed stapt. Succes.

Timon, nee wat jammer dat de eerste IUI niet gelukt is, bah!
    Op naar de 2e, hopelijk dan meer geluk! Knuf.

Soof, tjee dat ziet er idd niet echt lekker uit zeg, is het alleen de gang of ook in de woonkamer.

Hier al 2 dagen een Boazje die wat moeilijk gaat slapen en dan wat jengelig/overstuur huild in bedje. Hij is vandaag 29 weken en in het Oei ik groei boek hebben ze het over verlatingsangst van mama. Nou dat klopt denk ik wel, alleen is dat dus alleen in de avond gek genoeg. Mijn vriend heeft hem net naar bedje gebracht en nu slaapt hij (hoop ik).

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    bedankt meiden!!! Ma slaapt nu bij ons op de logeerkamer en past morgen op Jens. Ze is er nog erg vol van en ze heeft ontzettend veel geluk gehad!

@timon, jammer meid, rot gevoel he/!

@mieke, verlatingsangst, Jens begint daar ook een beetje mee nu. Lastig maar het hoort erbij!

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Een rotgevoel heb ik niet, gelukkig. Ik hoop dat het alleen snel wel raak mag zijn. Dat we volgend jaar om deze tijd een ukkie in ons midden hebben.

7. MIEKE! Aan de rechtse kant begint onze woonkamer maar daar stopt het ook, rondom de muur is het nog vochtig. De meter van de vloerenman sloeg over de 100% uit :$ Maar ja het droogt wel!

TIMON! JAmmer meid, maar zoals je al zegt. Op naar ronde 2, vindt het heel goed van je dat je zo positief bent :)

POOH! Dat is logisch, je moeder zal ook niet lekker slapen denk ik zo!

MAMA POOH! Maar wel weer zsm autorijden hoor mevrouw! Dat is de enige manier. Beterschap voor u en ik hoop dat het allemaal snel zakt!

HIer net een tel. van de baas gehad dat manlief een intentieverklaring moet tekenen dat wij het volgend jaar overnemen. Anders moet mijn baas hem ivm saneringen en deeltijd ww als eerste ontslaan :$ De kans is dus groot dat manlief terug gaat naar de oude baas! Ik hou jullie op de hoogte!'

Vandaag weer gezwommen met RIck, hij vond het heel erg leuk vandaag. Hij was flink aan het lachen!

LIEFS

8. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Stomme vraag misschien Soof, maar trek je Rick dan een zwembroekje aan of zo'n speciale luier?
    Heb er ook over zitten denken om naar babyzwemmen te gaan, maar ons mannetje vindt het badje al helemaal niks, laat staan een zwembad :)

Timon: wat jammer! Maar inderdaad goed dat je er met frisse moed tegenaan gaat!

Mieke: lastig, verlatingsangst. Merk je echt dat hij gaat stressen als je de kamer afgaat? Is Boaz ook 1kennig?

Wij proberen sinds drie dagen de fles van 23:00 naar 22:00 te zetten, zodat we ietsje meer slaap krijgen. Helaas wordt hij nu wel elke nacht tussen drie en vier een paar keer wakker. Niet van de honger, maar gewoon jengelen. Na een speentje geven valt hij dan wel in slaap en krijgt de fles pas tegen zeven uur. Resultaat: we zijn nog vermoeider dan tevoren, hahaha!

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @wanna, ik ben nog niet wezen zwemmen met hem, en loop met diezelfde vraag...hahaha

@all, ma heeft goed geslapen en wij ook. Ze is nu Jens de fles aan het geven en het gaat goed.

10. mb02

mb02 Bekend lid

Hoi meiden, daar ben ik weer!

Even kort, reageer morgen op jullie verhalen, zag wel dat er een hoop is gebeurt.

Met mij gaat het weer goed. Had even een maga/dip, maar ben er weer overheen. Heb wel meteen actie ondernomen, en ......ik heb een verwijzing voor de gyn op zak!!!! Gister met mijn vriend naar de HA, daar mijn verhaal gedaan. Hij twijfelde wel, ben toch 1x heeeeeel kort zwanger geweest. Maar door mijn hele verhaal (eisprong tussen dag 16 en 28 / te korte LF/ emotioneel wordt het zwaarder/ moeder die zwanger raakte mbv clomid) ging hij overstag. HA gaf aan dat hij het advies geeft aan de gyn om een samenlevingstest te doen en clomid om mijn eisprong regelmatig te krijgen, dus dat zou allemaal wel heel fijn zijn!

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wat geweldig! Eindelijk door naar de mmm. Ga je vandaag bellen voor de afspraak met de gyn?

12. WANNA en POOH! Vanaf gisteren krijgt Rick dan een zwemluier aan (huggies zit prima) en daar overheen doe ik een zwembroekje!
    Als ik jullie was zou ik toch gaan zwemmen hoor, in het begin zullen ze het best eng vinden. Veel lawaai, koud water... maar gewoon lekker dicht tegen je aanhouden en het komt allemaal goed. Rick had nu 6 weken niet gezwommen en ik dacht dat hij het weer niks zou vinden. Maar nu was hij echt aan het lachen!

13. Ninoshka

Ninoshka Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.394
    1
    0
    Docent
    Zuid-Holland
    Hoi dames ik ben er weer even

Zico, wat erg voor je , vreselijk. Een hele grote knuffel voor jou!!Heel veel sterkte.

Sofia, wat klinkt dat leuk dat zwemmen, gezellig!

Timon jammer dat de eerste poging niet is gelukt. Hopelijk gaat het bij de tweede keer wel goed!! Ik hoop het voor jullie

Mb, fijn dat jullie een doorverwijzing hebben gekregen

All, wij hebben besloten om ook naar de dokter te gaan om een vruchtbaarheidsonderzoek te laten doen. Vind het wel een beetje spannend. We zijn nu een jaar bezig en ook al is dat nog normaal toch wil ik graag weten of het allemaal gewoon is of dat er misschien wel meer aan de hand is.

14. NONOSHKA! Jee wat spannend meid, is weer een stapje verder he! Ik vond die stap best heftig, je gaat ineen de MMM in!
    Maar goed als dat je helpt om een klein wonder te krijgen dan is dat het allemaal waard toch!

15. Ninoshka

Ninoshka Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.394
    1
    0
    Docent
    Zuid-Holland
    Ja ik vind het ook best spannend hoor. Ik wil me ook trouwens eerst goed laten informeren want ik weet eigenlijk helemaal niet precies hoe en wat ze gaan doen etc. Als ik het dan nog steeds wil gaan we het laten doen maar misschien durf ik het wel niet meer dan hahaha!

16. Valt wel mee hoor, eerst een verwijsbrief van de huisarts zien te krijgen. De gyn gaat dan een traject voorstellen. Maar hij zal eerst inwendig bij jou kijken en jouw man zal zijn zaad moeten laten testen. Volgens mij is dat een standaard begin.

Wat ik je wel aanraadt is om met je man wel te bepraten hoever jullie willen gaan. Mijn man en ik hebben na dat eerste gesprek gezegd, alleen Clomid (ik heb PCO) en als het dan niet lukt gaan wij niet verder met IVF, IXI, IUI (en alles wat je nog meer hebt).
    Dit raadde onze gyn ook aan hoor, want voor je het weet zit je in de volgende stap! Je moet echt een grens stellen.

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Daar heb je wel gelijk in, Sophia. Toch merk ik dat de stap van gyn naar IUI erg klein is, mits je geen hormonen hoeft te gebruiken (zoals ik). Wij hoeven alleen naar het zh voor de IUI-behandeling, want ik zoek mijn ei met ovutesten. Scheelt een hoop gedoe en stress.

18. Juist omdat die stap zo klein is heb ik duidelijk een grens gesteld. Ik vond het al een aanslag op mijn "geestelijke gestel" om iedere keer te kijken of er een eitje groeide!
    Ik moest natuurlijk wel pillen slikken en bij de laatste poging ook nog een injectie om het eitje te laten springen!

Fijn dat jij geen hormonen hoeft te slikken, ik vind dat iets vrselijks. EN hoop dan ook vurig dat de 2e spontaan gaat komen.
    Mijn moeder isoverleden aan kanker en het is allemaal begonnen na het slikken van hormonen bij de overgangsklachten!
    Dat is natuurlijk geen wet dat het daardoor komt, maar ik ben wel voorzichtig. Mede daarom slik ook al jaren de pil niet. Ik heb jaren de myrena spiraal gehad, veel minder hormonen. En nu ben ik ook maar weer gestop, we hebben nog altijd een condoom :D

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben zo blij dat ik niet hoef te spuiten. Kan namelijk heel slecht tegen injecties. En dan veel nare verhalen hier...pffff :(

20. Ik heb er maar 1 gehad, het spuiten viel me dan wel weer mee. Maar de pijn die je 1 1/2 dag hebt is echt niet leuk. Maar ja, Rick is het resultaat :D.

Maar als ik straks weer moet spuiten dan zal ik het een 2e of misschien 3e keer zelf moeten doen, kijk dat vind ik dan wel weer eng! Zeggen ze doodleuk dat je dan een vetrand bij buik moet pakken, dan spuit het het minst vervelend. En als je dat dan niet hebt......... zelfs nu heb ik geen vetrand. Alleen maar een dun velleke, tja dat is niet fijn zeg maar.........

Deel Deze Pagina