30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Timon veel succes met de IUI vandaag!

Puck: hè dat is slechte timing van je ei zeg.... helaas, op naar de volgende ronde

All: wij hebben een lekker weekend op de Veluwe gehad met mijn tweelingneefje en nichtje die net twee jaar zijn geworden. Heerlijk stel is het.

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Timon, succes vandaag!!!!

Heppie, leuk zeg zo'n heerlijk weekendje weg, kan soms ook een week lijken. Leuk een tweeling, ik heb ook 2 neefjes die zijn een eeneiigetweeling, altijd moeilijk te onderscheiden wie wie is, haha. Ik vind dat toch iets heel bijzonders, dat er dan 2 mensjes op aarde komen die sprekend op elkaar lijken.

3. Ninoshka

Ninoshka Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.394
    1
    0
    Docent
    Zuid-Holland
    Jammer Puck van de timing! Nu maar gaan trainen zoals je zegt, wel lekker om te doen ook!

Leuk Timon! Ik wil volgende keer ook weer mee, maar vooralsnog staat er geen nieuwe gepland bij mijn weten. Succes morgen bij de UIU!

Heppie, lekker een weekendje Veluwe! En dan met zo'n leuke tweeling erbij, gezellig!
    Ik ben ook wel toe aan een weekendje weg maar we hebben voorlopig niks in de planning :(

Even een vraagje over tempen: daar ben ik sinds drie dagen mee begonnen maar heb het als beginneling voor elkaar gekregen om het op drie verschillende tijdstippen te doen
    , hahaha, daar heb ik dus niks aan.
    Mijn vraag is als de wekker een keer vroeger dan normaal afgaat (ivm met werk manlief) moet je dan tempen als je wakker wordt of weer gaan slapen en gaan tempen op het 'juiste' tijdstip als je voor de tweede keer wakker wordt?
    Help!

4. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    ninochka het beste is om altijd op de zelfde tijd te tempen en je mag ook niet uit bed geweest zijn.
    ik zette altijd de wekker om 7uur en daarna weer even slapen als ik er niet uit hoefde.
    succes

timon heel veel succes vanndaag.

heppie het klinkt leker z,n weekend weg.

ik ga vandaag winkelen en met mijn computer naar de winkel hopelijk ben ik hem niet zo lang kwijt:(

5. mb02

mb02 Bekend lid

Puck, jammer dat je je ei nu net mist. Maar op zich wel fijn dat je gewoon weer ongi bent geworden. Heb jij altijd een korte cyclus?

Nino, ik temp altijd rond 8 uur, soms iets eerder (half uurtje ofzo) als ik wakker wordt van mijn vriend. Als ik heel vroeg op moet temp ik niet, want dan zit er bijna 2 uur tijdverschil tussen. Ik denk zelf dat als je even wakker wordt van je vriend en je slaapt meteen weer in dat je beter kan tempen op je "vaste "tijdstip. Maar als je echt wakker wordt en gaat plassen enzo kan je beter meteen tempen. Snap je hem nog;).

Heppie, leuk zo'n weekendje weg. Blijft bijzonder, een tweeling!

Timon, succes morgen!

ALL, handig he, zo'n boekje;). Moest wel erg lachen om mijn vriend, ook omdat hij zelf zijn "zaakje"ging onderzoeken op spataders. Het idee dat ze een eventuele spatader daar gingen doorspuiten...daar werd hij niet echt vrolijk van. Jajaja, de edele delen van een man zijn heilig:D.

6. Ninoshka

Ninoshka Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.394
    1
    0
    Docent
    Zuid-Holland
    Thanks ladies! Ik probeerde ook om hetzelfde tijdstip te nemen maar er zit nog geen routine in, haha. Ik moet er nog een beetje inkomen. En ik liep dus meteen tegen dat vraagstuk aan.
    Bedankt Mb, ik denk ook de tweede temperatuur ipv de eerste. (ik had heel vroeg getempt en was niet gaan plassen enzo. Daarna na 1,5 slapen weer getempt voor ik ging plassen.)

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Meiden, we zijn vanmorgen voor de 2e IUI geweest. Deze is goed gegaan, maar we kregen te horen dat het er alweer maar 0,3 miljoen waren. Veel te weinig voor IUI. Heel apart, want tijdens de semenonderzoeken was het 3,6 en 4,7 miljoen. We hebben dan ook geen goed gevoel over het resultaat.
    We hebben een afspraak gemaakt met een fa voor het vervolg. Misschien wordt het IVF, maar daar wil ik nog niet aan denken.

We voelen ons beiden even wat down.:(

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Timon, kan me voorstellen dat dat een teleurstelling is/was! Bah wat balen zeg. Ik duim evengoed hoor! Knuf!

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Dank je.

Ik wil dit helemaal niet! Ik wil gewoon zwanger raken en een hummel in de armen kunnen houden. Waarom mag dat toch niet?

10. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    @MB: Ik weet niet of ik een ei heb. Volgens mij wel, maar weet het niet zeker. Daarom ben ik vorige maand weer begonnen met tempen. Ik heb het al wel eens 3 maanden gedaan en toen had ik wel een ei. Mijn temp. schommelt alleen wel heel erg en ik temp toch altijd om 7uur in de ochtend voor ik opsta. Ach ja we gaan het zien!!

11. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Timon dat is balen zeg! Hoe kan het aantal zo enorm wisselen? :( Tja, schijnt ook wel normaal te zijn toch? Het is ook een keer heel veel geweeest he? Dus kunnen we dan concluderen dat het 'zaakje' in principe ook goed werkt? Op momenten dan toch...
    Nu toch maar duimen dat die 0,3 miljoen toch genoeg zijn geweest. Uiteindelijk hoeft er maar 1 zaadje zijn werk te doen....
    blijft toch wonderdlijk dat je er dan 4 miljoen nodig hebt voor 1 bevruchting. Is dat ei nou echt zo moeilijk te vinden???
    Ik duim echt voor jullie dat het dit keer raak is. :)

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lief, Heppie.

Het is ook heel apart dat het nu zoveel minder is. We snappen het zelf ook niet. Ik had al aangehaald dat het misschien door spanning komt, omdat het nu wel heel echt is ivm de IUI. Ja, het is toch gokken. We weten het gewoon niet, net als de behandelend arts.

Best vermoeiend, want je probeert toch een reden te bedenken terwijl je het ook los wil laten.

13. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja, dat is onze natuurlijke neiging, denk ik dan maar: als we een probleem hebben dan piekeren we ons suf naar een oorzaak zodat we het kunnen oplossen. Meestal werkt dat wel. Behalve bij problemen waarvan de oorzaak onbekend is. Als zelfs de dokter het niet weet... Het enige dat je kunt doen is supergezond leven, maar ik neem aan dat jullie dat al doen... dus ja, loslaten... maar doe dat maar eens met iets dat zo belangrijk voor je is... Dus ehm, gewoon 'lekker' balen. het is ook gewoon ontzettend rot! En je kunt er niets aan doen! kon je dat maar, dan had je dat allang gedaan toch? :)

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Da's helemaal waar.
    Vanmiddag hebben even tranen gevloeid en was ik helemaal down, maar nu gaat het al wat beter.

We gaan ervan uit dat het nu niet raak is en dat we over 3 weken bij de fa zitten. Waarom zal ik me nu alsnog gek laten maken dat het wel raak kan zijn? Dat wil ik niet.

15. mb02

mb02 Bekend lid

Timon, balen zeg:(. Kan me voorstellen dat de moed in je schoenen zakt. Maar je weet het maar nooit, misschien zit er wel 1 supersterke zwemmer tussen, maar het is inderdaad goed om er vanuit te gaan dat het niet gelukt is.....dan kan je alleen nog maar blij verrast worden.
    Ik kan begrijp je helemaal hoor, af en toe worden al die teleurstellingen en onzekerheden even teveel. Zwanger worden....het is zo makkelijk gezegd maar in ons geval ozo moeilijk "gedaan" :(.
    Enne...wat is fa?????

Brigit, mijn temp gaat ook op en neer, mijn eisprong is dan ook moeilijk te herkennen. Heb het nu ook maar losgelaten, ik temp zodat de gyn een beeld krijgt van mijn cyclus. Om zwanger te raken is de klusmarathon voor mij (2 weken om de dag) een betere methode;).

Nino, ik heb ook enorm lopen klooien met mijn temp. Maar echt, het went. Als ik nu wakker wordt grijp ik automatisch naar mijn thermometer;).

ALL, gister bij mijn neefje van 3,5 week op bezoek geweest. Mijn schoonzusje zat er helemaal doorheen, het slaapgebrek begint begint haar op te breken. Ik heb haar naar bed gestuurd om even wat slaap in te halen en ik heb lekker wat gekeuteld met mijn neefje. Heb er echt van genoten, wat een schatje (smelt/zucht). Mijn neefje en ik zijn een goed team, dus ik ben door mijn schoonzusje goedgekeurd als oppas:D.

Enne......morgen nog een cursus en dan VAKANTIE!!!!Joepie!!!!!

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Timon, zo begrijpelijk allemaal!
    Het lijkt ook wel dat de club 30+ hier allemaal moeite hebben met zwanger worden! De reeds mama's hebben er ook best lang over gedaan.

MB, oh lekker bijna vakantie, heerlijk ontspannen en relaxen.
    Lekker gekneuterd met je neefje dus, heerlijk! En leuk dat je nu goed gekeurd bent om op te passen, hihi.
    fa = fertiliteits arts (denk ik).

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Fa is fertiliteitsarts. ;)

Voor ons is dit eigenlijk de eerste teleurstelling. Valt dan nog mee, maar toch... dit hadden we echt niet verwacht.

Jeetje, je zal bijna vakantie hebben... Geniet ervan!!!!

18. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    timon wat vervelend zeg maar ik heb ook even mee gelezen en geschreven met het iui topic en er zijn er daar met minder zaadcellen ook zwanger geworden dus we gaan ons gewoon suf duimen dat het bij jullie gewoon gaat lukken.
    sterkte de komende twee slopende wachtweken

mbo fijne vakantie geniet er van.

dames morgen ben ik officieel 10 jaar zelfstandig want de kapsalon is tien jaar open. feestje dus morgen:):):)

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zulke lieve reacties. :)

Ik hoop heel erg dat het duimen gaat werken

20. Ninoshka

Ninoshka Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.394
    1
    0
    Docent
    Zuid-Holland
    @Timon, ik doe mee hoor met de duimenronde voor jullie! Verdorie, wat een gedoe ook steeds! Ging het inderdaad maar wat makkelijker!! Maar ondanks de niet zo positieve prognose hoop ik van harte dat het tóch raak gaat zijn deze keer!!

@MB Fijne vakantie!!

@Puck Gefeliciteerd met 10 jaar kapsalon! Wat een prestatie, super hoor!

Hier is mijn manlief vanacht superziek geworden. Alles kwam eruit aan twee kanten. Ppfff had zo met 'm te doen. Zelf voel ik me ook niet al te jofel, hoop niet dat ik 't ook krijg, liggen we straks samen plat.. Maar even wat extra vitamientje nemen!

Deel Deze Pagina