30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zo, heb jij het druk! Hoe is het werken bevallen? Hoe was je fm?

Na de 2e IUI zit ik nog een week op het wachtbankje. We hebben voor de behandeling vernomen dat mijn man weer 0,3 miljoen ipv ruim 1 miljoen. Schiet niet echt op. :( Begin oktober staat een afspraak met een fa over het nieuw te volgen traject. Daar wil ik eigenlijk nog niet aan denken.

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Balen, meid. Proberen de boel samen te rapen en door naar de volgende ronde. Knuffel!

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Heppie, wat jammer zeg dat je ongi geworden bent. Gelukkig ben je positief ingesteld! En idd je hebt een mooie cyclus.

Soof, volgens mij ben jij vandaag jarig toch.... Gefeliciteerd!!!
    En ook met het tandje van Rick.

Pooh, wow ook een tandje, stoer hoor, hihi.

Timon, je zou denken dat 0,3 miljoen van die kleine rakkers toch ook een hele hoop zijn om maar 1 eitje te bevruchten, blijft maar een raar iets hoor dat menselijk lichaam en het hele gebeuren er in- en er omheen.

Nino, jammer is dat he die uitschieters in je cyclus, daar had ik ook last van. Waarom niet gewoon elke maand precies 20 of 30 of... dagen.
    Knufje.

4. mieke! nee ik ben 10aug jarig :D

verder alles goed :)

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Haha ja duf he, ik dacht dat je laatst hier zei dat je morgen 34 zou worden, maar dan was dat iemand anders hihi

6. hihihi ja ik ben alweer effe 34 8) ik weet ook eve niet zo snel wie dan wel de gelukkige is effe kijken...........

7. GEVONDEN onze lieve POOH is jarig

GEFELICIFLAPSTAART!!!!!!!!! :D

8. Ninoshka

Ninoshka Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.394
    1
    0
    Docent
    Zuid-Holland
    @ Mieke, een hele erge uitschieter is me gelukkig toch bespaard gebleven. Vandaag ongi geworden. Naja, volgende ronde dan maar weer :)! 13 wordt m'n geluksgetal heb ik besloten ;)

@ Pooh, gefeliciteeeerd!!

9. NINOSHKA! JAmmer meid, maar wie weet is 13 het gewoon ;)

PUCK! Hoe gaat ie bij jou????

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hai meisjes!

Ben ik weer even... Wat is het leven druk (en mooi) met zo'n minimensje! Ik heb weer een paar nieuwe fotootjes in mijn album geplaatst.

Ah, ik zie dat er een jarige is: gefeliciteerd Pooh en welkom terug uit Sverige!

En ook weer een paar teleurgestelde (want ongestelde) meiden: sterkte en knuffel!

Met mij en ons gaat het goed, we beginnen een beetje onze draai te vinden. L is een heerlijke baby met de gebruikelijke krampjes en spuugjes enzo, maar volgens mij mogen we ons rijk prijzen met een makkelijk dochtertje hoor! (alhoewel ik het altijd eng vind om te zeggen want dan heeft ze prompt een moeilijke avond of houdt ze een paar keer haar eten niet binnen, de moeders onder ons kennen dit euvel denk ik wel :D) Nee, ze is lief en 's nachts slaapt ze tot nu toe altijd gewoon goed tussen de voedingen door, als ze het al moeilijk heeft is het meestal vanaf een uurtje of 18 een paar uurtjes en dan is het weer slapen geblazen!

Wat ik zelf wel moeilijk vind soms is om een evenwicht te vinden tussen haar goed laten slapen, een regelmaat bieden en niet aan teveel prikkels willen blootstellen aan de ene kant en aan de andere kant haar willen stimuleren, met haar willen spelen en haar juist willen laten wennen aan prikkels en mensen enzo. Ik heb de neiging haar misschien een beetje te veel rust te geven, kan dat? Met mijn man heb ik daar ook weleens woorden over, hij vindt mij soms te voorzichtig, ik vind hem soms te ondoordacht en een beetje roekeloos. Niks ergers dan een oververmoeid en overprikkeld kindje dat ontroostbaar is en niet wil slapen, maar soms moet je grenzen over om ze te ontdekken. Ik ben gewoon best wel streng soms denk ik, hihi.
    Hoe deden de moeders van nu dat, weten jullie dat nog? na elke voeding in bed of na elke voeding in de box? En hoe lang dan? L valt namelijk na de voeding gewoon in slaap en dan doe ik haar in bed want slapen doe je in bed naar mijn mening (dat is dat strenge dan weer) maar ja, dan zien we niet of ze tussendoor misschien wakker is en wel zin/behoefte heeft in interactie.
    O ja: wat is "regelmatig" spugen zodat het een probleem is? Is dat iedere dag of een paar keer per dag? Ik denk niet dat L te veel spuugt hoor (eens per 2 dagen ongeveer denk ik gemiddeld), maar vroeg me af hoe dat bij andere kindjes is...

O, o, wat een onzekerheden bij deze jonge moeder he? :D

11. MIEPIE!!!! Fijn he die onzekerhied, ik ken het! Maar je doet het prima. Wij zijn ook stren, na de fles slapen in bed. Ik heb dat ook gedaan, op een gegeven moment worden ze wakkerder en dan leg je ze na de fles in de box tot klaasvaak weer komt!

Hou haar lekker rustig, is heel goed. Er komt tijd genoeg om haar mee te nemen en met haar te spelen! Geniet ervan nu ze zo klein is!!! Je kan haar gerust meenemen ergens naartoe, maar ik zou het tussen de voedingen proberen te houden, er komt echt meer tijd!

KNUFFEL VOOR JOU

12. Oh ja en eens in de 2 dagen is niet veel hoor qua spugen. Wel in de gate houden natuurlijk. En plaag jezelf niet hoor, ik heb hier echt van het CB geleerd dat je het altijd goed doet, je ziet dat je kind gezond groeit, eet en slaapt dus dan is het goed. Blijf bij je eigen ormen en waarden en luister naar jouw hart!!!!

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Soof, dank voor je lieve en opbeurende woorden! Ik weet het wel (moederinstinct is iets heel sterks) maar het is altijd fijn om even van iemand te horen... Zeker na de discussies die ik soms met mijn mannetje moet voeren vanwege verschil in inzicht. Hij vindt het moeilijk te accepteren in dat moederinstinct echt anders is dan vaderinstinct. Voordeel daarvan is trouwens dat hij hartstikke hands-on is met de kleine en heel graag veel voor haar en voor mij wil betekenen.

Maar je hebt gelijk hoor, L doet het gewoon supergoed en is een happy baby dus ik zal wel iets goed doen dan! :D

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    thanks meiden ,ik ben al goed verwent!!!!!

enne rick ook een tandje??? goed hey!!!!!!!

15. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo Nino, wat voel je je duivels vroeg aankomen zeg, een paar dagen geleden had je het er al over. Ik dacht nog; misschien is ze wel zwanger, want dat schijnt ook een beetje als ongesteldheidskrampen te kunnen voelen. maar nee, je had het (helaas) goed gevoeld. Jammer hoor. laat bij jou 13 keer scheepsrecht zijn!
    Sinds ik bezig ben met zwanger worden voel ik mijn ongi ook veel eerder aankomen. Toch meer op de onderbuik gefocust dus...

Pooh gefeliciteerd met je verjaardag!! 8)

En meiden: tandjes, spugen, ik heb het gelezen. maar kan er niet over meepraten. wel een leuke voorbereiding op wat (hopelijk) gaat komen ;)

16. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    pooh hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.

sophia hier gaat alles ok als mijn eitje er morgen nog zit krijgen we vrijdag toch nog iui maar ik denk zelf dat mijn eitje gesprongen is.
    morgen weten we meer.
    mijn mannetj komt morgen avond pas terug van zakenreis dus eerder kan niet.

sorry voor de rest ik heb niet alles goed gelezen

groetjes puck

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Pooh, gefeliciteerd. Ik had het dus wel goed dat er iemand vandaag jarig zou zijn... wist alleen niet meer wie, hihi.

Nino, 13 is een mooi getal dus daar gaan we dan voor! Wel jammer van je ongi, maar je voelde het al aan komen he.

Miepie, leuk dat je weer even langs wipt.
    Wij hebben overdag Boaz na zijn voeding eerst altijd nog even laten spelen in de box, maar ook niet altijd hoor. En 1x in de 2 dagen spugen is heel gewoon. Ze geven toch vaak nog wel een keertje een mondje terug hoor. Volgens mij heb ik je uitgenodigd om vrienden te worden zodat ik je foto's kan zien, maar dat kan ik dus nog steeds niet!

18. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wat raar Mieke, je staat toch echt in mijn vriendenlijst! Ik wil graag pochen met mijn lieve mooie dochter. Ik heb al een aanbieding van Rick van Sophia maar misschien biedt Boaz meer...? :)

L valt na het eten in slaap hoor, daar is met de beste wil van de wereld niet meer mee te spelen in box, bed of waar dan ook... :D Ik verwacht dat dat binnenkort wel een keertje gaat komen als ze wat meer wakker zal zijn.

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hihi ja daar is ze nog net iets te klein voor he dat spelen ;)

Gek, ga nog eens tussen mijn vriendjes snuffelen dan of gelijk even in je album duiken.

Edit: jaja foto's gezien wat een mooi meisje zeg en minie-miepie heeft het neusje van haar mama volgens mij :D oh wat heerlijk om te zien die 'verse' foto's!

20. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Mijn neusJE??? Thanx! Denk ik... :D Heb namelijk eeuwenlang een neus-complex gehad, haha! Nu niet meer trouwens hoor. Maar ben blij dat je iets van mij ziet op de foto's want ik hoor alleen maar dat ze op haar papa lijkt (die trouwens dan weer wel een mooie neus heeft, haha!). Dat hoort natuurlijk wel zo volgens de evolutieleer en dat trekt ook wel bij, maar het is soms wel fijn als iemand ook iets van haar moeder in haar kan zien. :)

Ik weet trouwens nog dat je toen meedeed met baby van de maand met die prachtige foto van Boaz en dat ik Boaz zo'n mooie gave baby vond (nog steeds trouwens) en dat ik bij mezelf hoopte dat mijn baby ook zo mooi gaaf zou worden want in mijn omgeving zag ik eigenlijk alleen maar baby's die ik niet zo heel mooi vond, erg he? Maar goed, ik vind dat dat aardig gelukt is, haha! Zo, en nu zet ik de poch-modus even uit, wat ben ik toch ook erg... ;)

Deel Deze Pagina