jeetje mieke, dat is niet misselijk!!!! Wij hebben helaas ook vaak genoeg mensen die iets komen halen, wat wij niet hebben gekregen van de artsen, via fax, modem, bestellijn etc etc. Erg lastig! Maar wij bellen dan zelf de betreffende arts op en krijgen het gelijk toe gefaxt ofzo. Doet jouw apotheek dat niet? Hoe is het vannacht gegaan met Boaz?
Wij komen net terug van de HAP. Boaz heeft een goede nacht gehad, gelukkig zoals ik al dacht. Hij werd om 00.30 wakker, fles gedronken (80cc laten staan) en weer gaan slapen, had toen 39,0. En om half 7 vanmorgen hoorden we hem weer. Er uit gegaan, maar hij lag zo te kreunen, weer tempen 40,7 Toen maar besloten naar de HAP te gaan. Dokter heeft hem na gekeken en idd een flinke oorontsteking. Recept mee gekregen voor AB kuur, 1x per dag 3 dagen lang. Hopelijk is het dan ook helemaal over. Hij ligt nu weer te knorren. Vriendlief gaat vandaag thuiswerken, voelt zich ook niet helemaal tof. Pooh, ik denk dat dat normaal gesproken ook wel zo gaat hoor! Maar mijn eigen huisarts is dicht op dinsdagmiddag en kun je voor spoedgevallen terecht bij een andere praktijk op een spoednummer en ik die had de apotheek denk ik niet. Later toen ik dit nr doorgaf aan mijn vriend hebben ze het wel geprobeerd maar was het al na 17 u en dan stopte die huisarts er ook mee, vandaar. Maar dan nog vind ik dat fax gebeuren wel een beetje uit de tijd en was het gistermiddag een welles-nietes verhaal aan het worden. Timon, we zijn er toch om elkaar te steunen!
GOEDESMORGENS!! HOERA RICK EEN 1/2 JAAR Joepie, heb er wel even bij stil gestaan, tijdens de fles vanmorgen. Een half jaar geleden lag ik te persen! En lag hij lekker aan een flesje te drinken en rond te kijken! MIEKE! Jeetje zeg, wat een gedoe. Ik geloof dat ik zou ontploffe, arm kind! Ik heb vanmorgen al de strijk gedaan dus ga nu nog effe plat.
Timon, veel sterkte meissie... Dat is wederom een zware teleurstelling voor je, bah... Ongelooflijk hoe moeizaam het toch is om zwanger te worden of te blijven bij ons allemaal he? Ik hoop dat je hoop kan putten uit de verhalen van de moeders en zwangeren onder ons. Knuffel!
Gefeliciteerd Soof en Rick! Ik heb vorige week ook L's eerste vermaandag gevierd, haha! Mieke: hoop dat het gauw beter gaat met Boaz nu hij een kuurtje heeft. Heeft hij vaker last van zijn oor gehad? Pooh: ik hoop dat je harde kook-werk een pay-off kent en dat Jens gauw lekker smult van je zelfgemaakte hapjes. Zonder plastic bij voorkeur... Ik heb een baby-kookboek gekregen: superhandig! Ik ben sowieso al niet zo'n kok, maar wil natuurlijk strakjes wel dat mijn dochter wat beter eet dan wijzelf... MB: je ziet er op je foto net zo lief uit als je hier altijd overkomt. Hier nog steeds een beetje moeizaam met mijn vent. Wij zijn nogal eh.... dynamisch. Vaak discussie om uiteindelijk ergens in het midden uit te komen. Maar nu ben ik er een beetje klaar mee. Als hij mijn moedergevoel belachelijk gaat maken, houdt het voor mij een beetje op. Hoe moet je beredeneren dat je het flesje even op je pols moet voelen en niet van buitenaf? Of dat je je kindje vast moet houden als je haar de fles geeft en niet in een stapel kussen dumpen en de fles erin duwen zodat je nog een hand over hebt om te telefoneren? En dat zijn nog maar de kleine dingetjes. Hij wil er ZO graag bij betrokken zijn, maar eigenlijk een beetje te veel. Dat kan dus ook! Pfffff.... ben er echt een beetje moe van, zo kinderachtig allemaal! :x Vanmiddag krijg ik voor het eerst een groep mensen op bezoek om L te bekijken, mijn collega's. Ben benieuwd hoe dat gaat, of L dat een beetje trekt al die vreemde mensen. Ik laat haar gewoon eventjes zien en dan mag ze weer haar bedje in. Iemand nog tips? Mijn man is er trouwens wel bij om te helpen, dat gelukkig wel.
@ Sophia: Jeetje vervelend dat je nu dan toch ontslagen wordt. Lijkt mij een heel dubbel gevoel, jullie stonden tenslotte op het punt om het over te nemen. Ik vind het wel erg goed van je dat je de baas blijft steunen. Helaas is hij op dit moment voor iedereen de boeman terwijl hij er niks aan kan doen, dan kan hij wel iemand gebruiken die hem blijft steunen. Helaas ben ik ook per 1 januari mijn baan kwijt, dus kunnen we samen op zoek naar een andere baan en kunnen we tegen elkaar klagen mocht het niet lukken. @ Timon: He wat balen zeg!! Ik kan mij voorstellen dat je verdrietig bent. Huil maar lekker, gooi het eruit, dat is erg belangrijk. Dat lucht erg op. En wij zijn er ook voor je! All: Ik zit nu op het wachtbankje, volgens mij heb ik toch mijn ei gehad op de 13e dag. Nu maar hopen dat het genoeg is 10 dagen tussen ei en NOD. We zien het maandag wel, wordt dus weer spannend de komende dagen.
Mieke, jeetje, hoge temp heeft Boaz zeg! Echt naar, zo´n oorontsteking. Ik hoop dat hij snel opknapt, en dat het inderdaad niet iets chronisch gaat worden. Miepie, ik trek op de foto ook wel mijn meest engelachtige gezicht hoor! Zal ook een keer een foto erop zetten met tanden, kunnen jullie mijn gerenoveerde gebit zien. Jammer dat het met je vriend nog niet helemaal soepel verloopt. Ik herken dat wel bij mijn schoonzusje, die is ook wat explosief door de hormonen . Hartje, fijn dat je collega´s je goed opvangen. Knuffel!!!! Hahaha, ik moet wel lachen om de verhalen over de eerste babyhapjes. Mijn neefje kan ook van die geweldige bekken trekken als hij iets nieuws proeft. Mijn schoonzusje is dietiste, is erg kritisch op eten en maakt dus alles zelf. Ik lig dan in een deuk als mijn neefje haar nieuwste creaties (die er sosm ook erg onappetijtelijk uitzien) weigert te eten. Ik zeg dan maar "lang leve de potjes". All, kom net van de APK, mijn auto is helaas afgekeurd:x. Moet wat aan gerepareerd worden, kost bij die garage ruim 200 euro. Gelukkig kent mijn vriend een "mannetje", daar kan het een stuk goedkoper. Gelukkig maar, want ik had mezelf al een nieuwe spijkerbroek beloofd.
Ik denk dat het van belang is dat jij je man uitlegd dat persoonlijk/lichamelijk contact echt de eerste levensbehoefte is van jullie kindje (van ieder babytje overigens). Als hij met haar zo graag een fijne band wil hebben dan moet hij heel veel contact met haar maken en niet twee dingen tegelijk wilen doen! En effe recht uit mijn hart! Hij moet niet zo zeiken en jouw moedergevoelens/instinct ter discussie stellen. Iedere imbiciel weet dat je de melk op de pols moet testen qua temp en je gaat zo'n klein babytje niet in een hoop kussens leggen, dat kan straks misschien als ze groter is! Sorry dat ik effe uit mijn slof schiet, maar ik vind het echt zielig voor jou! Je hebt het al moeilijk genoeg met je hormonen en je bent als een leeuw voor je eigen kind! Dus MAN VAN MIEPIE! Huppekee luister naar het advies van je vrouw en van ons! EN je wordt de liefste vader die MINIMIEPIE zich kan wensen!
Thanx Soof, lief dat je het zo voor me opneemt! Ik ben gewoon een beetje moe van het moeten uitleggen de hele tijd en op mijn tong bijten als ik het graag anders zie wat hij doet omdat hij me dan weer beschuldigt van te veel bemoeierij of het gewoonweg niet wil aannemen juist omdat het vanuit een gevoel komt. En nu ben ik natuurlijk ook best kritisch hoor, heus wel! Maar hij doet nu net alsof het mij gaat om mijn gelijk te krijgen en ik kan daar gewoon niet meer tegenop. Trouwens, wat ik zei over dat we "dynamisch" zijn: dat is altijd wel zo geweest hoor, dat is niet persé iets van de laatste tijd... Maar nu is er natuurlijk iemand anders bijgekomen he, het belangrijkste uit mijn en ons leven. Ik weet dat hij in potentie een hele goede vader is en hij heeft óók zijn tijd nodig om aan het vaderschap te wennen en die tijd gun ik hem ook. Dan moet hij wel zijn eigen ego even opzij zetten en accepteren dat mijn aandacht nu even naar Mini-miepie uitgaat. Ik vind het gewoon jammer en een beetje verdrietig dat het nu zo om hem en ons draait terwijl het om onze kleine meid moet draaien die hartstikke lief is en het ons verder zo makkelijk maakt. Maar het trekt wel bij hoor! Wat ik zei: wij moeten altijd eerst even goed ruzieën of elkaars grenzen aftasten voor we ergens in het midden uitkomen, wat tot nu toe altijd gebeurt...
Ik heb iig ook moeten leren om manlief zijn ding te laten doen en hem niet te corrigeren, maar voelen of het flesje goed is en dumpen in een hoop kussens is gezond verstand. Dat heeft die van mij dan weer wel 8) In het begin deed hij Rick het meeste verschonen en nu ik, nu geef ik dus commentaar dat hij iets niet goed doet. Werd hij boos, maar kon hem gelukkig uitleggen dat je op sommige dingen goed moet letten! Ach ja wij blijven toch het belangrijkste en weten het toch het beste knuf voor jou
miepi ik had er eigenlijk zo nog nooit over nagedacht maar nu ik je verhaal zo lees lijkt me dat inderdaad een lastige situatie om zo samen op één lijn te komen. maar sophia kan dat weer zo heerlijk uitleggen haha goed gedaan sophia succes saampjes met z,n drietjes en gewoon je hart luchten van opkroppen wordt het alleen maar erger mieke wat een verhaal weer zeg hoe gaat het nu? zakt de koortsal een beetje? dames ik heb geprobeerd een foto van me op de site te zetten in een speciaal vriendenmapje maar het mapje is aangemaakt maar ik krijg de foto er niet op:x
@miepie, ik sta aan jouwkant hoor!! mannen, alles doen maar wel als het makkelijk is enzo... #mieke, hoe is het nu met Boaz? Slikt ie zn ab???
Hey meiden, heb niet bijgelezen hoor, even geen puf voor wel erg lief dat jullie zo meeleven. Na de hoge koorts van vanmorgen is deze na de AB goed gezakt en had hij net geen koorts meer, gelukkig maar. Hij was ook weer vrolijker, eten gaat nog niet lekker, gelukkig heeft hij wel meer gedronken. Hij had de vorige keer Amoxiciline gekregen maar daar bleek hij gevoelig op te reageren en nu heeft hij Azitromycine, ik denk dat deze wat sterker is want hij hoeft het maar 1x per dag 2,5 ml gedurende 3 dagen. Slaap lekker meisjes.
Toch een klein stukje even zitten lezen. Maar dit is wel herkenbaar hoor Miepie, mijn vriend doet dit ook af en toe. Of als hij Boaz even zat is omdat hij maar zit te huilen dan legt hij hem gewoon in de box. Nu ben ik het ook wel eens zat, maar ja die moeder gevoelens die wij hebben die zeggen ons dat alles maar even moet wachten en dat je kleintje voor gaat. Hij heeft gewoon net even wat minder geduld dan ik dat heb. Daar kan ik het af en toe ook heel moeilijk mee hebben. Waar ik ook heel boos om kan worden is, dat hij Boaz mee naar beneden neemt 's ochtends en dan huilt hij omdat hij honger heeft, legt hem in de box, gaat eerst koffie voor hem zelf zetten en een sigaretje roken en dan pas melk maken. Daar kan ik me dan zo over opwinden, je kunt je kind niet laten begrijpen dat hij maar even moet wachten in jouw ogen, dat begrijpt hij nog niet. Wat is het nu voor moeite om eerst een flesje te maken en te geven en dan jezelf te verzorgen. Verder doet hij het goed hoor, maar soms...... Enne ik nam altijd een slokje van de melk dan proef ik of het te heet is of niet.
@ sophia: Ik kan nog niet echt op zoek naar een andere baan, ik moet mij aan opzegtermijn houden. Als ik dat niet doe en het gaat straks bij de nieuwe baan ook fout dan heb ik geen recht op WW. Dat risico kan ik natuurlijk niet nemen, zeker niet in deze tijd. Het is erg vervelend die recessie, ik hoop maar dat het snel bij trekt erg veel mensen hebben er last van!! Maar ik ben er van overtuigd dat het goed gaat komen, we vinden wel weer een nieuwe leuke baan
Miepie, lastig hoor, vooral als hij (naar zijn idee) heel erg zijn best doet. Ik kan me voorstellen dat je nu geen zin hebt in die discussies, het is allemaal al heftig genoeg. Hoop dat jullie snel een "gulden middenweg"vinden! Puck, over het plaatsen van foto's, ik denk dat je ze eerst moet verkleinen. Je komt ergens zo´n programma tegen waarmee je dat kan doen, bij mij werkt het. Mieke, fijn dat de koorts gezakt is. ALL, Het is de komende dagen weer spannend, word ik wel/niet ongi. Het liefst zou ik nu een aantal dagen een winterslaap houden, vind deze dagen zo zenuwslopend. Daar komt bij dat als ik ongi wordt, ik over 2 weken een afspraak heb bij de gyn. Dan ga ik de MMM in, waar ik een heel dubbel gevoel over heb.
Brigit, ik zie dat jij ook nog 3 dagen moet uitzitten op het wachtbankje! Gezellig, samen de dagen aftellen. Wij zijn overigens wel 2 uitersten, jij hebt een korte cyclus en ik een lange.
BRIGIT! Ik weet ook niet hoe dat nu bij mij werkt, maar ik laat alles over me heen komen en als ik ww ga krijgen dan ga ik weer soliciteren. Dat lijkt me het verstandigste. Ik weet ook zeker dat ik wel weer iets leuks vind hoor! WACHTBANKJE! Spannend meiden, ik duim voor jullie!
Gezellig MB dan zitten we samen in de zenuwen hihi elke maand weer spannend he. Ja ik heb een erg korte cyclus, raar he. Is best vervelend hoor je bent best snel weer ongesteld. Maar nu niet hoor, we worden beide gewoon voorlopig niet meer ongesteld, volgend jaar ergens pas weer!!! Ik hoop het maar heb al paar dagen zeurende pijn in buik, ik hoop maar dat het geen tekenen zijn van naderende .......:x