PUCK! succes meid!!! Hier alles van de muur, wij roken niet en visite mag niet binnen roken. Maar euh de muren whahah kaarjes richten meer schade aan hoor hihihihi. Als het klaar is zal ik een foto maken, duurt nog dik 2 weken hoor!! MOrgenmiddag reunie met de meiden van de pufclub. Ben best benieuwd naar de babies! TOEDELSSSS
Puck, succes vandaag bij de arts! Hopelijk vind je je ei! Ik had gister nog geen tempdaling trouwens maar vandaag wel. Was geen verrassing, ik wist dat het ging gebeuren. Nu maar hopen dat ik niet te lang hoef te wachten. Heppie, hoe staat het met je sokken? Ben je eruit hoe het moet? Fijne dag allemaal
Puck, veel succes vandaag, ik hoop dat ze wat vinden! Nino: balen van je temp, hopelijk weet je gauw waar je aan toe bent. Heppie: op naar de volgende ronde, jammer hoor.... MB: knap dat je niks hebt gezegd! Ook in de stad zijn er trouwens veel stille en rustige plekjes hoor, je moet ze alleen even weten. En ik hou zelf wel van leven om me heen en Mini-Miepie is gewend aan veel geluiden dus die slaapt als een blok in de wagen! Jij krijgt ook meteen een echo als je naar je verlos gaat? De mijne had geen echo-apparaat dus ik had niet die verwachting, zeg maar. Maar ik kreeg in week 7 bloedverlies en ben toen direct doorverwezen voor een echo met 8 weken (was op oudjaarsdag) dus dat was weer een andere situatie. Ik stierf duizend doden, dat kan ik je wel vertellen. Ik had de hoop al helemaal opgegeven want het leek precies op de eerste keer toen het idd een missed abortion bleek. Maar zie hier: een Mini-Miep! Meissie, reken er maar op dat je even een moeilijke en onzekere tijd tegemoet gaat met tegenstrijdige gevoelens. Want ik was ondanks die onzekerheid ook ontzettend hyper en blij hoor! Hele rare tijd... Soof, gelukkig hou je je niet aan je belofte om alleen te lezen! Succes met je opknapperij! Pooh, wat een geregel, maar gelukkig kan je moeder komen om op Jens te passen. Dat een simpele beslissing om hem thuis te laten zoveel voeten in aarde heeft he? Dat zal ik ook nog wel gaan meemaken strakjes.... All: vanmiddag krijgt de kleine meid haar eerste prikjes en ik vind het echt verschrikkelijk! Had ook al een "aanvaring" vorige keer omdat ik de bijsluiter wilde hebben. Ik kan er gewoon niet 100% achter staan maar weet ook niet precies waarom, is gevoelsmatig. Dus we doen het gewoon wel, zielig hoor....
Soof, succes met het klussen! Ga je ook de hele vloer vervangen ivm dat vochtprobleem? Of alleen het stuk wat eruit moest? Pooh, fiijn dat je moeder vandaag wil oppassen. En voor je nichtje inderdaad een leuk uitje! Nino, balen :x. ALL, alleen mijn ouders weten dat ik zwanger ben, de mensen die het dichts bij ons staan horen het na de 1e echo. Ik voel me op zich prima. Ben sneller moe, mijn smaak qua eten/ drinken is veranderd (koffie smaakt me niet meer), mijn borsten zijn 's avonds behoorlijk pijnlijk. Ik heb eigenlijk niets te klagen. Ik ga vrijdag de verloskundige bellen, ben heel benieuwd wanneer ik langs kan komen.
Miepie, ik hoop dat mij dat bespaard blijft. Ik zit al bij elke bezoek aan de wc alles te bekijken of ik geen bruin/rood bloed zie. Mijn miskraam begon met bruinverlies, dus als ik dat nu signaleer slaan de stoppen bij mij waarschijnlijk door. Ik denk dat dat ik tijdens de 1e echo lichtelijk in paniek zal zijn, je weet dan dat er het erop of eronder is. En ik ga er vanuit dat ik al in tranen ben als ik die kamer inloop, heb er niet echt leuke herinneringen aan. Da's waar, je hebt ook genoeg rustige plekjes in de stad. Jij hebt iig geval wel altijd wat te zien onderweg. Als ik ooit met een wandelwagen rond ga lopen zie ik vooral......woonerven.
Even ego berichtje Zit een beetje in een dipje, mijn werk maakt mij het leven zuur, laatste tijd komen er vriendinnen op visite dol enthousiast vertellen dat ze bezig zijn voor een kleine of dat ze zwanger zijn. Het lijkt wel alsof het op mijn voorhoofd staat, vertel het vooral aan mij!!! Zelfs mijn zus is zwanger!! Dat maakt het voor mij nu extra moeilijk, lijkt mij zo super om samen met haar zwanger te zijn, de teleurstelling als ik toch ongesteld word maandag zal dan zoooo groot zijn. Ik weet het doe het zelf, maar kan er niks aan doen. Erg lief hoor, buiten de ouders om ben ik dan de enige die het weet dat zegt wel heel wat. Het is mij alleen even te veel op dit moment. En begrijp mij niet verkeerd ik ben echt heel blij voor ze, maar het doet ook pijn. Ik wil ook zo graag!! Maar kan het moeilijk tegen hun zeggen, dus sorry kom even mijn gal bij jullie spuien en jullie begrijpen het. Ik zit nu in cyclusronde 8, dat is altijd mij geluks getal geweest, ik hoop nu ook!!! Ik ga vanaf nu weer mee kletsen, heb het even druk gehad heb wel mee gelezen.
Ah Brigit, balen joh! Ik ken het gevoel, net alsof íedereen zwanger wordt. Of aan je vragen van: goh, wordt het nog niet eens tijd?? hou dan je gezicht maar eens in de plooi, je wil toch ook niet aan jan en alleman vertellen dat je aan het proberen bent om zwanger te worden? ik niet tenminste, is toch wel privé. Bij mij weten alleen mijn beste vriendinnen, mijn ouders en een paar collega's het. En die laatste ook alleen maar omdat ze zaten door te vragen hoor... Wat fijn dat je hier je verhaal wel kwijt kan he. lang leve het internet Nino; ja, ik heb het sokkenbreien aardig uitgezocht, wolletjes en breinaalden zijn besteld (lekker makkelijk, weer via dat onwijs handige internet ). Ik heb er nog wel een heel gedoe van gemaakt, want het moest van mij wel schaapvriendelijk geproduceerde wol zijn. Je wil niet weten wat ze in Australië die arme beesten aandoen; onverdoofd hele stukken huid en vlees wegsnijden om ontstekingen bij de kont te voorkomen. Sorry meiden voor dit gruwelijke verhaal, normaalgesproken loop ik niet zo te koop met mijn diervriendelijke consumeren, maar dit is zo erg, dus koop nooit Australische Merinowol... All; ongi is gelukkig grotendeels weer achter de rug. Op naar ronde 4. Het begint nu toch al een beetje minder leuk te worden... maar we houden moed!
birgit: ook ik begrijp je helemaal. was het allemaal af en toe maar makkelijker. gisteren zag ik op de sportschool een klantje die ik af en toe knip. ik vraag uit fatsoen even hey hallo hoe gaat het zegt ze ja goed 8 weken vol zwanger ik zeg oh leuk gaaf super gefeliciteerd en hoe voel je je enz.......... ook ik ben blij voor haar ze was snel aangeteld maar ik brak wederom en dacht shit waarom vertel je me mij dit nu ik wil dit helemaal niet horen. soms kun je er tegen en soms niet. birgit ook jullie tijd komt en wie weet is nr inderdaad je geluksgetal. ik was vandaag in het ziekenhuis en ja ze zagen mijn ei op de echo. ik had het nog even verteld maar ze wist ook niet hoe dat kon ze zei dat die testje wel vaker vage streepjes aangaven. maar goed mijn ei is weer gespot en ik moet vrijdag terug waarschijnlijk springt hij dit weekend uiterlijk maandag. groetjes
Je ei is gespot en nu niet laten gaan, hoor! Meiden, wat vervelend dat jullie precies dat ene aanspreekpunt moeten zijn juist als je het niet wilt! Ik hoop dat dit heel snel over mag zijn en dat jullie zelf vlot zwanger mogen zijn.
Dit is wel een heel interessant stukje om te lezen: Zwangerschap: symptomen en bevestiging | Mens en gezondheid: Zwangerschap hihi tenminste dat vind ik
goedesmorgens!!!!!!!! zo ben weer op het werk, heb ik weer tijd om te beppen ooohhh erg he! Het is hier zo stil, dus Puck! De thee staat klaar Heb het stukje gelezen, oud nieuws maar wel eerlijker uitgelegd. Alleen dat van de tepels, bij mij waren die dus echt niet veranderd. Wel Pamela Anderson boobies 8) en nu........ slappe theezakjes Ach ja! Manlief is nog steeds blij met me hihihi PUCK! Hoe is het met de radiostilte tussen jou en je vriend? Keukenkastje weer schoon? HEPPIE! Dat wist ik niet van Merino wol, is dat voor alle producten met Merino? Echt zielig! BAH MIEPIE! Ik meld me nog hoor!!!!!
Brigit, ik herken je verhaal, ongeveer een jaar geleden heb ik ongeveer hetzelfde meegemaakt. Toen vertelde mijn schoonzusje (die 7 jaar jonger is) dat ze zwanger was, dat kwam onverwachts en ik was er helemaal van in de war. Vervolgens beviel mijn andere schoonzusje in die periode van haar 1e kindje (die zwanger was in de 1e ronde) en was mijn beste vriendin hoogzwanger. Dus ja, ik had het ook heel leuk gevonden als ik samen het hen zwanger was geweest. Het heeft niet zo mogen zijn, het heeft me veel moeite gekost om dat los te kunnen laten. Het heeft bij mij geholpen om er open over te zijn, ik heb hen dus wel verteld dat wij bezig waren met zwanger worden en het niet zo soepel verliep. Het was heel fijn dit te delen, ze snaptte nu ook waarom ik wat terughoudend was als ze het (weer) eens over hun zwangerschap hadden. Ook voelde ik mij niet zo alleen meer staan, het is gewoon fijn als je kan praten over je onzekerheden/ frustraties en af en toe een flinke huilbui mag hebben. Wil je niets opdringen hoor , maar ik wil toch vertellen wat bij mij geholpen heeft om er beter mee om te kunnen gaan. Puck, fijn dat je ei gespot is! Alvast veel succes voor morgen. Als kapster heb jij vast helemaal "praat tegen mij" op je voorhoofd staan. Lijkt me af en toe best lastig, vooral als ze dan met blije zwangerschapsverhalen aankomen. Volgende keer een i-pod indoen? Even een vraagje voor alle ex-zwangere: welke thee mag ik nu wel of niet drinken? Ik dacht dat allleen zwarte thee en thee met zoethout en kaneel wordt afgeraden?
Hoi meiden, hier ook weer eens een berichtje van mij. Puck, hopelijk heeft je ei een date dit weekend. Kan je evengoed naar het ziekenhuis voor iui dan? Of proberen ze het na het weekend te doen. Mb02 , ook niet te veel thee drinken hoor. Zelfs de kruidenthee mag je niet te veel van drinken. Ik wissel het maar een beetje af. ( lus geen koffie) Dan weer rooibos, en dan weer eens een marocco Caffeine vrij. Drink de thee nu ook iets slapper. Ik weet niet of dat enige zin heeft, maar ja je doet je best he. Heppie, succes met je volgende ronde meid. Ik heb nog veel meer gelezen, maar is niet helemaal blijven hangen. All, Hier nog steeds geen klachten. Alleen zere boobs. Ze zijn ook al voller geworden.Verder smaakt alles me nog prima. Morgen mag ik naar de verloskundige voor de eerste keer. Heel spannend. Wat duurt dat wachten lang zeg. We willen het zo graag vertellen, maar ja das niet wijs. Dus kaken nog een paar weken op elkaar. Ik moet voor volgende week al mijn vakantie aanvragen voor het voorjaar en de zomer. Ja als alles goed blijft gaan ben ik dan al bevallen. Dus ik zit nu in twijfel of ik al mijn vakantie om mijn verlof heen moet plannen. Wat zouden jullie doen?
MB! Je mag alle soorten thee met mate drinken! Er zijn inderdaad een paar kruidenthee soorten die niet mogen. Die kunnen het vruchtje afbreken, maar dat weten ze bij De Tuinen of een reform zaak. Verder mag je alle thee hebben hoor. Ik zou zelf voor zonnatura kiezen, die is heerlijk zacht en zit geen theeine in! Ik heb wonderbaarlijk genoeg weinig thee gedronken tijdens de zwangerschap terwijl ik zehet liefst met potten tegelijk zet PAINT! Ik zou het er omheen plannen!
MB (en Paint), het gaat erom dat je voorzichtig moet zijn met de inname van caffeïne en dus ook van theïne. Maar drie kopjes thee met theïne staan gelijk aan 1 kopje koffie met caffeïne en daarvan mag je er 4 per dag volgens de richtlijnen. Rooibos mag je naar mijn weten ongelimiteerd drinken hoor, zit niks geks in! Wees wel voorzichtig met sterrenmunt en andere thee met zoethout, daarvan kun je hoge bloeddruk krijgen. Ikzelf drink heel graag gewone thee en ik heb het eigenlijk altijd gewoon gedronken. En ik heb ook cola gedronken (wel veel minder dan normaal) en als ik er echt zin in had, ook wel koffie. Maar dan alleen maar echt lekkere koffie bij een restaurantje ofzo. Ik was niet zo heel moeilijk met eten en drinken (heb na week 30 ook weleens een wijntje gedronken) maar ik snap als vrouwen wel heel voorzichtig zijn hoor. Brigit: gewoon hier lekker je hart uitstorten hoor! Daar zijn we allemaal voor en ik heb hier nog niet meegemaakt dat de meisjes oordelen! All: gisteren eerste prikjes voor Mini-Miepie. Bij de eerste gaf ze geen kick. Bij de tweede was het huilen geblazen, zoooooooo zielig! En wat ik altijd heel mutserig vond als moeders het mi vertelden: ik moest ook huilen! Dus ik ben nu officieel niet alleen een miep maar ook een MUTS!
Ha MUTS hihihihi, daar had ik nou helemaal geen last van! Ik heb direct een liedje voor Rick gezongen, hielp voor hem meteen en ik hoefde ook niet te huilen ja van mijn eigen zang misschien Dat liedje helpt trouwens nog steeds als hij huilt, hetis echt een troost voor hem, je ziet hem meteen naar mij kijken en er verschijnt 9 van de 10 keer een gllimlach opzijn verdrietige snoetje! Ik heb overigens ook niet moeilijk gedaan met eten en drinken, alleen geen alcohol. Maar ja dat ene wijntje wat ik drink was makkelijk even opzij te zetten!
Hallo allemaal, Ik heb vanmorgen een hartje zien kloppen in ons kleine kruimeltje, wat is dat apart/mooi/onbegrijpelijk/prachtig en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ben volgens de echo en meting 8 weken en 1 dag zwanger. Nu is het helemaal moeilijk om je mond dicht te houden Zo moest het even kwijt Oh Miepie je hebt mini-miepie toch wel een dikke knuffel gegeven! Ik heb nu ook moeite om mijn traantjes binnen te houden met sommige nieuwsberichten MBO ik drink eigenlijk wel gewoon thee. Groene thee smaakt me niet meer maar earl grey en gewone thee wel. Ik dacht ook als het 'normaal' aantal is dat het geen probleem is. Heb er bij de VK eigenlijk ook niets over gehoord Oh Puck wat balen weer. Maar op naar een nieuw ei en dat het maar een mooi mini-puckje mag worden Paint, fijn hoor dat je nog niet zoveel last hebt van kwaaltjes! Gewoon lekker genieten, 1e keer bij VK was bij mij vooral veel vragen beantwoorden en stellen en bloeddruk meten. En een tas met heel veel info en folders wat er allemaal wel niet te koop is Zo nog even verder werken. Liefs, simi
Paint, ik zou lekker je vakantie na je verlof plannen, heb je lekker lang thuis met de kleine! Je kunt 4 of 6 weken van te voren met verlof gaan. En wanneer het je lichamelijk niet meer red en je minder moet gaan werken daardoor moet je 6 weken van te vorgen stoppen. Dus ik zou geen vakantiedagen voor je verlof inplannen, dat zou zonde zijn. Succes morgen. Puck, jij ook succes met je ei, wel een latertje dit keer he. Maar misschien is dat een goed voorteken. Thee: je moet idd uitkijken met zoethout ook met drop. Maar misschien kun je voor de meeste dingen even kijken op Home | Voedingscentrum, eerlijk over eten daar staat veel wat wel en niet mag. Ik heb af en toe wel een half glaasje of een paar slokjes wijn gedronken. Bij de kaasboer weten ze exact welke kaas wel of niet mag. Voorverpakte/vacuumverpakte gerookte zalm uit de supermarkt mag niet. Maar verse gerookte zalm van de visboer mag wel. Oh er mag zo veel niet en toch weer we, om gek van te worden
Nou, ik ben blij dat ik niet meer zwanger ben wat het eten en drinken betreft, haha! Verschrikkelijk.... Niet eens dingen wel of niet "mogen" eten, maar dat mensen ineens vinden dat ze zich mogen bemoeien met wat je eet en drinkt. At ik brie op een toastje, gewoon van de Appie voorverpakt, gingen mensen vragen of ik dat wel mag eten. Pffff..... Ik denk dat het aan een ieder is om zelf te bepalen wat je vindt dat kan en wat niet. Binnen bepaalde grenzen dan... Simi: mooi he, die bruine boon met dat knipperende erwtje... En heel geruststellend! Heb je kwalen? Of wandel je er fluitend doorheen? En natuuuuuuuurlijk heeft Mini-Miepie nog meer knuffels gekregen dan ze normaalgesproken al krijgt! Aaahhhh, ze was zo zielig, ze schrok er echt van. Volgens mij was het meer de schrik dan echte pijn. Ze heeft nog 5 minuutjes een beetje gejengeld en toen was het alweer over. Bij haar, ik moest er de hele avond nog van bijkomen. Maar met mutsie gaat het ook weer een stuk beter hoor, dank!