30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Paint, wat verlof en vakantie betreft: neem lekker je vakantie op na je verlof, zoals Mieke zei. Ik heb nu een periode ouderschapsverlof opgenomen na mijn bevallingsverlof waardoor ik tot januari niet hoef te werken. Ik moet zeggen dat ik er niet aan had moeten denken om Mini-Miepie al over 2 weken naar het kdv te brengen en ben zooooo blij dat dat nog lang niet hoeft! (nog even los van het feit dat we nog niet eens een kdv hebben, DIEPE ZUCHT)

2. MIEPIE! LUIS, wat lekker dat jij tot jan niet hoeft te werken. Is het betaald verlof???? Zal wel neem ik aan, hier kon dat niet en koste het mij salaris. Maar ja met een ontslag in het verschiet ben ik straks nog betaald thuis :D

Ik werd ook zo simpel van mensen, mag je dit mag je dat........ en nu? Nu heb ik een schoonmoeder die nog weet hoe het met de andere kleinkinderen moest (9 jaar geleden....;)) en ikke maar geduldig uitleggen dat wij het anders doen! Mijn schoonvader was zelfs heerlijk sarcastisch om te zeggen dat het toch wel raar is dat eetgewoontes van een baby in een een paar jaar kunnen veranderen ZUCHT.... ach ze bedoelen het goed zullen we maar zeggen!

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh Simi helemaal vergeten om je te feliciteren met je goede echo!!!

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ja, het is idd wel betaald verlof voor mij, dat wel! De eerste 13 weken dan he? Maar mocht ik nog nieuw werk vinden, dan moet ik dat allemaal terug betalen maar die gok neem ik dan maar.

Hahaha, die schoonouders van jou! :) Ergens is het natuurlijk ook verwarrend want ik weet zeker dat als wij over 2 jaar een baby zouden hebben, er een heleboel dingen veranderd zouden zijn. Maar goed, neemt niet weg dat het soms niet fijn is als mensen commentaar hebben op hoe jij dingen aanpakt, hoe goed bedoeld dan ook...
    Zo had ik dit weekend ook iets met mijn eigen mama. Die was heel verbaasd dat ik Mini-Miepie niet in de box doe als ik aan het koken ben want dat deed zij ook zodat ik lekker kon kijken naar wat ze aan het doen was. Ik zei dat Mini-Miepie daar nog veel te klein voor is, die slaapt het grootste deel van de tijd nog. Keek ze me een beetje aan van: jaja, control-freak... :) Ik merkte dat ik dat best slecht trok terwijl ik me er niks van aan moet trekken en ze het bovendien niet als commentaar bedoelde. Maar toch...

5. Dat heb ik dus ook, je voelt een soort "steek" en je weetdat ze het goed bedoelen. Maar toch........ ach ik heb gelukkig mezelf overtuigd dat ik het goed doe!

Maar zodra mini wat wakkerder wordt, kan je dat trouwens goed doen hoor. Rick zit hier wel eens in de wipstoel in de keuken. Vind hij erg leuk, zit rond te kijken en te lachen! Zo hoef ik niet steeds mijn neus in de woonkamer te laten zien (stel je voor datje 2m te veel loopt ;))

Ik ga afsluiten TOEDELS!

ps: ik heb je nog gemaild!!!

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ja, ik denk dat ze dat zelf ook pas deed toen ik wat ouder was, maar een beetje vergeten is hoe die eerste maanden ook alweer waren. :) Lang geleden dat wij baby's waren he, hahahaha!

Soms doen we Mini trouwens in de wipper als we eten en dat vind ik ook echt mega-gezellig. Maar na 10 minuutjes, kwartiertje heeft ze het wel gehad idd. Daarom ben ik trouwens blij dat ik wat langer verlof heb ook, dan kan ik de tijd dat ze wat bewuster wordt en wat langer wakker kan zijn zelf ook bewuster meemaken...

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    wat leuk al die zwangere, heerlijk!!! Krijg er kriebels van :)
    En een goed echo, helemaal geweldig!!!

Jens is aardig opgeknapt, maar nog snotterig in zn neus. Ik heb voor morgen toch nog een afspraak gemaakt met de huisarts. Zijn ABkuur is zaterdag afgelopen en ik wil dat niet weer bij de HAp komen te zitten van het weekend!
    Zaterdag hebben we de 2e meeting met de PCO meiden van dit forum!!!

8. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Simi gefeliciteerd met de goeie echo! Wat moet dat een bijzonder gevoel geven :)

Pooh; wat zijn de PCO meiden?
    En nu we toch met termen bezig zijn; ik zag op het NOD forum dat Ninoshka een testmarathon doet, wat moet ik me daar bij voorstellen?:( ovulatietests? zwangerschapstests? en waarom een marathon houden? ksnapurniksmeervan

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    pco is een syndroom waarbij je niet of heel onregelmatig ongesteld bent. Bij de vruchtbaarheidsbehandelingen op dit forum zitten veel meiden die dat hebben, net als ik. Ik schrijf met hun al bijna 3jaar mee en ons hele groepje is door die behandelingen nu mama, of bijna mama!! We steunen elkaar in de medische mallemolen!
    En met dat groepje hebben we zaterdag een meeting!

10. Ninoshka

Ninoshka Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.394
    1
    0
    Docent
    Zuid-Holland
    Heppie, de testmarathon is voor degene die een zwangerschapstest willen doen. Het kan een steuntje zijn om niet vóór die bepaalde datum al testen. Als je met een groepje op dezelfde datum test heeft het ook iets heel spannends!

Ik heb mezelf toevallig net van de marathon afgehaald. Valt niks meer te testen want vanmorgen ongi geworden.

Ga nu even ontbijten want ik heb reuzetrek!

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Balen Nino! :(

12. NINOSHKA! he jammer meid! geniet van je ontbijtje!

13. mb02

mb02 Bekend lid

Nino, dus toch.....shit zeg:x.

Simi, super zeg! Ik ben jalours op je, lijkt me zo fijn als die onzekerheid (voor een deel) weg is. Ik moet nog 2 weken wachten, zenuwslopend! Hoe voel je je verder?

Miepie, vervelend als mensen zich ermee bemoeien. Maar ik zie het ook aan mijn moeder, die zegt ook vaak "vroeger deden wij het zus of zo". Goed bedoeld, maar halooooooooo, we zijn nu bijna 30 jaar verder:D.

Over de thee, zover ik het nu begrijp is het beter om zo min mogelijk thee te drinken waar theeine in zit. Het "probleem" is dat we op mijn werk eigenlijk alleen maar zwarte thee hebben, en ik drink daar best veel thee. Als ik nu met eigen zakjes aankom vind ik dat wel heel verdacht. Dus nu neem ik een paar slokken en gooi de rest dan stiekum weg;).
    Over het eten, ik wordt helemaal knetter als ik op internet info opzoek. Vooral als je leest wat er op bepaalde forums over geschreven wordt, ze maken elkaar helemaal gek:(. Ik hou de info van het voedingscentrum maar aan, neem aan dat zij betrouwbare info geven.

Verder voel ik me vandaag gestest. Zag vanmorgen dat mijn afscheiding iets anders van kleur is, en ik raakkte meteen in paniek. Stond te huilen onder de douche, was bijna aan het hyperventileren. Ik ben er gewoon zooooo bang voor dat het weer mis gaat, dat wordt eigenlijk steeds erger :(.

14. MB! He lieverd toch! Kan je niet bellen met je gyn of je aub een echo mag krijgen!!!

15. Paint

Paint Actief lid

27 feb 2007
    392
    0
    0
    Hier geen goed nieuws. Ben vanmorgen naar de verloskundige geweest.
    Er was wel duidelijk een zwangerschap bezig, maar geen duidelijk vruchtje te vinden. Wel een dooierzakje en iets activieteit, maar als ik 7 weken zwanger zou zijn was het niet goed genoeg gegroeid. :(
    De echo zag er meer uit als of ik 5 weken zwanger zou zijn.
    Dat zou te maken kunnen hebben met een late innesteling of door stress en emoties dat mijn moeder is overleden dat mijn cyclus langer zou zijn geweest.
    Al met al niet echt iets om blij van te worden. :(
    Over 2 weken mag ik terug komen. Dan weten we meer. Of ik moet tussentijds bloedverlies krijgen. Dan gelijk bellen.
    Weet wel dat we 2 akelige weken tegenmoet gaan.
    Laat ik vannacht nou net een behoorlijk heftige droom hebben gehad over een miskraam.
    Voel me kut.

Mb, ik hoop voor je dat alles goed is meis.

16. PAINT! Jee dat is heftig nieuws zeg...... erg eng hoor. Laat je niet in de war brengen door de droom, als zwanger bent heb je de eerste tijd vreselijke dromen. Ik heb ze ook gehad!
    Ik hoop echt dat je een late innesting hebt en dat het allemaal goed komt! Knuffel voor jou!

17. Ninoshka

Ninoshka Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.394
    1
    0
    Docent
    Zuid-Holland
    MB, he wat vervelend voor je! Ik hoop ook dat je misschien eerder een echo kan krijgen om deze onzekerheid weg te nemen!

Paint, wat een nieuws voor jou zeg! Ik hoop van harte dat het helemaal goed gaat! Sterkte de komende twee weken.

Voor jullie allebei een dikke knuffel!

18. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    MB en Paint: sterkte meiden, de duimen draaien dat het goed is voor jullie beiden...

19. Wannabemommie

Wannabemommie Niet meer actief

Mag ik me aanmelden bij dit clubje? ben 30 en wil dolgraag een kindje.

20. WANNEBEMOMMIE! Ja natuurlijk ben je welkom, vindt je het truowens een goed idee als we jou afgekort MOMMIE gaan noemen (dat beslis ik dan weer effe voor de rest :)) want we hebben ook een wannebemum en die noemen we al wanna hihihih

dus MOMMIE! Hartelijk welkom, ik ben sophia 34jr en ben in mrt bevallen van mijn eerste zoontje Rick.Het heeft 2jr geduurt voor het lukte, ik heb PCO (zie vorige pagina, POOH geeft uitleg) en heb dus een beetje hulp gehad. Ik werk op een reisburo heb 3 hondjes en 1 kat. Wil je mijn pincode ook weten :D

We zijn met zijn allen een zooitje ongeregeld hier, maar kunnen vooral goed beppen met elkaar over alles!

Je bent niet verplicht hier veel te schrijven hoor, maar minimaal 1x per dag even present melden stellen we op prijs :D

Nee hoor, doe waar je zelf zin in hebt. We vinden het wel leuk als je even verteld wie je bent etc! De rest zal ook wel na mij volgen hihiihi

DOEIIII

Deel Deze Pagina