30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIEKE! nee hoor geeft niks! :)

2. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    ha meiden, ik meld me ook weer even! heb net een halfuur zitten bijlezen, poeheeeee:$ heb het momenteel zo druk op werk en met sokken breien ;) dat ik niet aan het forum toekom, ik heb al een kwart sok af :)

Brigit, wat spannend! voor het eerst overtijd, ik duim voor je dat het raak is!

Sophia; taupe! prachtige kleur! ik heb ook door het hele huis likjes taupe aangebracht, mooi hoor!

MB; spannend, 12 november naar de vk.

Bolly; ook druk met sokken breien? ;):D

Puck; ik denk dat je heel goed en open met je man moet overleggen waarom je op dit forum leest en schrijft, ik snap het ook wel een beetje, want iedere keer als ik hier schrijf ben ik er inderdaad weer erg mee bezig. maar ja, aan de andere kant; het is wel gezellig en informatief en jullie doen gewoon normaal ook, niet dat we elkaar helemaal gek praten zoals op sommige andere fora inderdaad.

All; ik ben er momenteel ietsje minder mee bezig. heb zelfs geen NOD in mijn hoofd zitten en eigenlijk bevalt het wel, voel me echt wat meer ontspannen.

3. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Oei, nog 6 dagen tot ei, tijd om te beginnen dus. Snel de computer uit en naar vriendlief toe ;) :D:D:D doei!

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @soof ,leuke fotos!!!!!!!

@all, we hebben de huisarts gebeld vanochtend. Ik mocht werken en jens naar de creche. Mn vriend is thuis met nog steeds hoge koorts. Hij is niet verkouden en hoest maar heel af een toe een kuchje. Ze zei dat ie moest rusten en terug bellen als het slechter ging.
    Ik ben ondertussen schor geworden en ook niet fit, maar ok!
    Enne , jens heeft zn eerste boterham op op het KDV.Ze heeft het hem gegeven en hij vond het geweldig!

5. Beterschap POOH en man van pooh! Wat leuk dat hij zijn eerste bammetje op heeft!!!

Wij hebben net bij de praxis nieuwe eetkamerstoelen gekocht. Een donkere tint van de muur en dan gecappitoneerd! Heel mooi!!!

6. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ok ,ook ik blijf thuis, ik hoest naar en heb geen stem. Mn vriend heeft nog koorts, dus we gaan weer bellen. Het duurt me nu te lang en we hebben ook nog een kleintje in huis die vatbaar is.

7. POOH! Beterschap meid!

PUCK! Gaat alles goed???

ALL! Ik ben weer ongi, nu 40 dgn heb het idee dat het nog net zo hard PCO is bij mij. Je hoort soms dat het over is, helaas was ijdele hoop!!!! :p

8. mb02

mb02 Bekend lid

Soof, mooie kleur! Rick is helemaal blij met banaan en stoel, wat een lieverd!

Pooh, zou ik ook doen, even bellen of ze je vriend na kunnen kijken. Hoesten en schor zijn heerst op mijn werk ook, de herfst heeft al behoorlijk wat slachtoffers gemaakt.

Heppie, succes met je sokken. Ik heb zelf geen talent voor handwerken, wordt van dat gepriegel eerder zenuwachtig dan ontspannen;).

ALL, kan het kloppen dat je tegen de 7e week ineens een stuk minder energie hebt? Ik voel me de laaste dagen zo snel moe en ben 's avonds tot niets meer in staat.
    En zijn er meer mensen waarbij het warme eten niet meer smaakte? Brood gaat prima, maar de avondmaaltijd is een ramp. Ik wordt misselijk van de baklucht en de lucht van gekookte/gestoomde groentes. Iemand enig idee hoe ik dit op moet lossen, want ik wil wel aan de 200 gram groentes komen:(.

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    valt toch nog mee soof? tis een lange cyclus, maar biet zo heeeel erg toch? geef jij trouwens al brood aan Rick? Meneertje hier zat net driftig te soppen op wat brood en stikte er weer zowat in. Hellup, mama vindt het eng!

10. GOED TEKEN!!! Ik was echt eenvaatdoek, vreselijk gewoon. Ik was zo hondsmoe en hoefde ook niks te eten! Ga zo door! :D

11. Ja het valt nog wel mee, maar ik zie het alweer gebeueren dat het nu dus steeds langer gaat worden!

Ik ga Rick vanaf volgende week brood geven, omdat ik dan 3 weken vakantie :D heb! Dan heb ik er alle tijd voor. Gisteren heeft hij die banaan ook uitgekokhalst hoor! Niet bang worden, dat werkt prima. Het is gewoon een reactie van wat ze niet kennen! Op een gegeven moment gaat het erin als koek!
    Stop je het stukje brood wel in zijn wangetje? Dan plakt het niet zo namelijk, tip van mijn vriendin. DIe van haar is 4 maanden ouder, handig joh ;)

12. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    #8272 wannaBmum, 29 okt 2009
    Laatst bewerkt: 29 okt 2009
    MB: kan me ook wel voorstellen dat je verloskundige niet te lang wil wachten met de controleafspraak. Als je namelijk al wel 9 weken bent, dan ben je 12 november al bijna 3 maanden en ze maken de afspraak ook graag bijtijds zodat je nog wat bedenktijd hebt om te zien of je de combinatietest wilt doen (en die moet uiterlijk met 12 of 13 weken of zo) Maar goed, jij kent je eigen lichaam het best!
    Hoe is het met de vermoeidheid? Hou je het een beetje vol? hahaha, al deze klachtjes die horen er nu eenmaal bij. En ze zijn gewoon een goed teken! Ik had dat bij de tweede keer zwanger ook, dat ik tussen 7 en 8 weken echt hondsmoe werd en geleidelijk aan alleen nog maar brood wilde eten omdat ik het warme eten zo vond stinken :) Gewoon goed fruit eten en als het echt moeilijk gaat een zwangerschapsmultivitamine. dan kom je echt niet snel tekort hoor!
    Volgende congresreis gaat naar zwitserland (ook niet vervelend... :) )

Pooh: Wat naar dat je vriend zo beroerd blijft. Al hoort 3-4 dagen flinke koorts er wel bij, bij deze griep! Sterkte!
    In principe mag je als familielid van iemand met Mex griep gewoon werken. maar als zieke zelf moet je vooral zoveel mogelijk binnen blijven.
    Wauw, dat jens al brood eet! Ik zie dat bij ons voorlopig nog niet gebeuren hoor!
    Hoe is jullie schema ook weer?
    Wij geven 's middags om 16:00 een fles en dan om 18:00 groentehap (en dat vindt hij errug lekker, zodat er zeker wel 150-200 gram ingaat) Maar de laatste dagen wil hij om 19 a 20:00 de fles niet meer. Gister dus maar naar bed gedaan, maar dan had hij dus om 18:00 voor het laats wat gegeten en de laatste fles zelfs om 16:00.....

Brigit; Hoe gaat het?? Nog niet ongi??
    Overigens: het klopt dat de media aanvankelijk de mexicaanse griep wat heeft opgeblazen. Maar we moeten het nu ook niet bagatelliseren! Het is (met name voor de heel jonge mensen) wel degelijk gevaarlijker dan de gewone griep. En bovendien krijgen veel meer mensen deze griep, omdat nog niemand er afweer voor heeft. Praktisch gezien betekent dat dat de gezondheidszorg de zorg straks misschien niet aan kan. En dat we er dus alles aan moeten doen om het binnen de perken te houden! Maar op individueel niveau is de kans op een complicatie inderdaad heel klein.

Soof: wat een leuke foto's!! En het zioet er inderdaad mooi uit met die beige kleur! (sorry taupe :D )
    Eet Rick al een banaan??? :$ kan hij al happen en grote stukken doorslikken dan??
    Jammer dat je cyclus toch weer terug is naar PCO :( Ben je van plan om binnekort ook weer clomid te gaan gebruiken dan?

@All: hier ook wat last van najaarsvirusje. keelpijn en schor, maar gelukkig geen koorts of zo. Ben dus gewoon lekker aan het werk (hahaha, lees: ben dus gewoon lekker op de baas z'n kosten aan het internetten :D )
    Komend weekend een gemeenschappelijk kraamschudfeestje met 6 vriendinnen die allemaal in het afgelopen jaar bevallen zijn. gezellig, heb er zin in!

13. WANNA! Wat leuk zo'n feestje! Dat is echt een leuk initiatief!
    Ja, hij sabbelt :D banaan! Hij had een hapje genomen, maar dat kwam er dus uit. Maar dat is niet erg, hij moet het leren. Kijk maar eens naar Rapley methode. Een kennisje van mij heeft haar 2 kids zo laten eten en ze eten erg goed! Het geeft een zooitje, maar ook leuke foto momenten :D

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @wanna, ons schema nu is:
    7.00 uur 200 fles, 11.00 uur 100 pap en 100ml fles, 13.00 fruit, 15.00 200 ml fles, 17.00 groentepotje (6mnd), 19.00 200 fles, 19.30 naar bed.

dinsdag was ik dus op het Cb en nu mogen we dus de komende 2 maanden werken naar:
    7.00 uur 100 fles en 100 pap
    tussendoor fruit
    11.00 uur boterham en 150 fles
    tussendoor thee, sap, water, Soepstengel, rijstewafel
    15.00 uur 200 ml fles
    19.00 uur warm eten en yogurt.

we bouwen het langzaam op hoor!

15. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    hallo hallo hier ben ik weer.
    had het even druk gehad.

wannabum:klinkt gezellig z,n kraamschud feestje hopelijk ben je dan van je kuchje af.

sophia:grappig hoor al die foto,s voral al die baby,s op de bank erg komisch gezicht.
    hoe gaat het met klussen als je nu ook nog extra moet werken?

mieke:ik snap het wel dat je even geen forum zin hebt maar we missen je wel!:D

miepie:het klinkt wel lekker z,n baby massage wanneer ga je het weer proberen.
    ik dacht dat jij wel losjes was en geen controle freak :D ben je dan bang dat minie miepie gaat huilen in het gran cafe?

birgit hoe is het met je ben je nog steeds over tijd?

paint houd je het een beetje vol? wel goed al die poitieve energie van hier en van jezelf natuurlijk

mbo2: ik snap je onzekerheid ook maar ik moest toch wel even lachen van de diagnose van miepie---> struisvogelpolitiek:D
    het ziet er allemaal goed uit vooral omdat je zoveel last hebt van het avond eten en moe enz... succes

poohbear hoe is het met je mannetje?

heppie: wat goed dat je er minder mee bezig bent. veel plezier met klussen de komende dagen.

all@ ik heb er met mijn mannetje over gesproken en ik was er inderdaad ook niet blij mee dat ik zo voor het blok was gezet bij die dokter.
    en inderdaad ik speur niet het internet af ik doe ook hyves en spelletjes en mannetje denkt dus dat ik alleen hier zit.
    hij heeft natuurlijk wel een punt dat ik er dan wel mee bezig ben,
    maar dat is toch wel als je namelijk 6 keer in de week naar het ziekenhuis moet en zaad op uur en tijd in moet leveren
    dan ben je er automatisch mee bezig.
    maar goed ik mag gewoon blijven kletsen. pffff

verder alles ok gisteren met een vriendin een hapje gaan eten en naar de film geweest was erg gezellig.
    tja ik moet mijn wacht weken toch vol plannen.

nu ga ik maar een werken.
    doei doei

16. PUCK! HE gelukkig, was al bang dat we je moesten missen! Ik ben trouwens vanaf zaterdag 3 wkn met vakantie :D dus al je tijd hebt voor een bakkie!

POOH! Ik vind het zo gek om te zien dat echt iedereen een ander schema heeft met hun baby. Dit is de onze!
    07.30 uur fles 200ml
    10.30 uur fruit
    11.30 uur fles 200 ml
    15.00 uur groente (3 happen)
    15.30 uur fles 200 ml
    19.30 uur papfles 200 ml

Maar vanaf volgende week dus over op boterham en vaste groentes. Eens kijken of hij dan wel groente wil!
    En dan inderdaad de middagfles langzaam naar de avond brengen met de groeten. Zo komt hij straks op ons eetschema uit!

17. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Puck: Gelukkig dat je er toch gewoon bent!!! ;)

All: Nog steeds niet ongi, ik hoop dat het zo blijft. Maar ga er vooralsnog vanuit dat het elk moment kan door breken. Mijn man is al helemaal blij en zit mij de hele tijd aan te staren en vind het helemaal leuk. Maar ik zeg de hele tijd dat ie moet wachten, eerst een positieve test dan gaan we feesten!!;) Wel heel lief. Nu komt de aap uit de mouw dat ie zich er toch ook wel heel erg op verheugd, ook al heeft ie elke maand weer gezegd tegen mij dat het wel goed komt en dat ik er niet teveel mee bezig moet zijn. Uiteindelijk is hij er zelf ook erg mee bezig hihi:)

18. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw

Die methode klinkt goed!! Ik hoop dat ik nog weet hoe het heet tegen de tijd dat ht bij ons zover is;) En heerlijk als ze er een zooitje van maken, ze moeten het toch leren en tja als je klein bent mag het nog later niet meer. Hmm mag niet maar ik doe het wel :p

19. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @brigit, spannend hoor meid!! Wanneer wil je gaan testen?

@soof, ja dat schema van jullie is weer heel anders, grappig he?!
    Vindt Rick groente nog niet lekker? Jens wel hoor, heerlijk!

@puck ,meid, ik heb hier ook veel steun gekregen in de mmm en nu nog. Mannen snappen dat niet denk ik. En ja, ik ging ook gemiddeld 3x per week naar het ziekenhuis ,slikte hormonen en later spoot ik elke dag en dan zeggen ze, "je moet er niet zoveel mee bezig zijn"....ja hallo!

Deel Deze Pagina