Tja, als je toch niet wilt gaan liggen bakken in de zon, dan zijn de canarische eilanden inderdaad prima! Maar ik kan me ook voorstellen dat je nog een keer een verre reis wilt maken. De je toch iets minder snel met een kleintje. Miepie: lastig, KDV kiezen. Moet eerlijk bekennen dat we er drie hebben bekeken en bij 1 van die drie kreeg ik ook dat gevoel wat jij nu beschrijft. Zo lawaaierig, leidsters die voor mijn gevoel te jong en onervaren waren en die vooral met elkaar zaten te kletsen, terwijl er twee kindjes overduidelijk naar "volle luier" roken.... Het tweede en derde KDV hadden een heel andere sfeer, waarbij ik me niet meteen ongerust voelde om ons mannetje daar achter te laten. Wel heel belangrijk dat je er een goed gevoel bij hebt. Was dit de erste waar je bent wezen kijken? @All: heb dit weekend dienst, bleeeh. Zul je altijd zien dat ons hummeltje nu wel de hele nacht doorslaapt, maar dat ik nu om het half uur wakker gebeld ga worden Mieke: hahaha, je bent niet de eerste die zich mij heel anders had voorgesteld. Grappig dat ik kennelijk zo'n andere indruk maak
Wat erg om zo'n beslissing te moeten nemen. Als je nog niet bij je droomkdv sta ingeschreven waarom niet alsnog doen? Zou een osteopaat dat kleine meisje niet kunnen helpen? Ik heb namelijk heel veel goede verhalen gehoord over huilbaby's die na een/meerdere behandeling(en) heel rustig zijn geworden. Hierdoor kregen de ouders ook weer lucht.
Mieke, nog dankjewel voor je tip maar we kunnen alleen aan het begin van de maand opzeggen bij P. Maar dat is niet erg omdat we nog even mijn droom kdv gaan bellen maandag. Daar staan we idd ook al ingeschreven vanaf januari. Joh, we staan bij iets van 20 locaties ingeschreven (een paar van grotere organisaties met meerdere locaties) en we bellen/mailen ons suf! Zo kwamen we dus ook ineens 'bovenaan' bij die van gisteren. Ik heb trouwens ook nog even wat inspectierapporten van de betreffende kdv's gelezen en die van gisteren kreeg wel een goed rapport. Wanna, dit was idd de eerste keer kijken dus we hebben ook geen vergelijkingsmateriaal. Maar ze zijn niet happig op kijkers bij kdv's als je nog geen plekje toegewezen hebt gekregen en ik kan me daar wel in vinden. Ik heb er ook absoluut niet een slecht gevoel bij hoor, maar ook niet super duper goed. Wanneer speelde dat van jouw kdv? Kan ik ff terug lezen want ben wel nieuwsgierig wat er nou was gebeurd maar kan me voorstellen dat je geen zin hebt dat verhaal nogmaals uit de doeken te doen... Timon en Daffie, lief dat jullie meedenken over de baby van onze vrienden. Tja, ik had dus ook al aan ze gevraagd of ze weleens aan inbakeren hadden gedacht, maar ik kreeg het idee dat ze dat misschien een beetje te "alternatief" vinden ofzo. Of misschien willen ze dat liever niet. Dus durfde al niks te zeggen over osteopaat maar daar dacht ik ook aan, zeker toen ze vertelde dat de kleine met 2x persen bijna vanzelf is geboren...
Het is lastig om een ander van advies te voorzien uit goedheid terwijl je merk dat zij er niet voor open staan. Ik zou dat bij enkele mensen ook hebben.
Miepie, kan me je gevoel wel voorstellen hoor als je gaat kijken bij een kdv, maar het is maar een moment opname natuurlijk. En dan komen jullie ook nog binnen, dat kan heel onrustig voor de groep zijn. Nu is mijn kdv (de vestiging, want het is een hele organisatie in mijn woonplaats) maar een hele kleine, met 2 verticale groepen en 1 halve dag opvang groep. En volgens mij zitten er max 10 kindjes in een groep (dacht ik) met 2 leidsters. En ik kan me voorstellen dat dat soms wel wat chaotisch kan zijn en dat ze niet gelijk op een huilend kindje af kunnen rennen. En daarbij laten wij onze kleintjes ook wel eens even iets langer liggen huilen omdat je nog iets aan het doen bent. Ze hebben daar natuurlijk zo hun methode. Maar goed het is idd zo dat je niet zo maar even bij alle kdv's binnen kunt lopen om te kijken. Bij ons hebben ze afwisselend op iedere vestiging een keer een inloop ochtend en dan kun je dus zien hoe het er aan toe gaat. Wanna, hopelijk een rustig nachtje voor. Wel fijn dat Ruben lekker doorgeslapen heeft natuurlijk. Timon, hoe gaat het met jou?
Ja Mieke, er gaat een hele wereld voor ons/mij open, haha! Ik moet trouwens er wel ook bij zeggen dat Mini-miepie nergens last van leek te hebben. We hadden haar meegenomen en toen we een rondleiding kregen lag ze daar in de box en ze had net gegeten (ook in die ruimte trouwens) maar ze bleef lekker rustig de boel observeren. Wel een beetje verbaasd, hihi. Timon, het is niet zozeer dat ze niet openstaan voor goede raad hoor, maar ik denk dat ze er zo doorheen zitten dat ze niet meer durven hopen op verbetering, zoiets. Volgens mij hebben ze een beetje besloten door te bikkelen en maar hopen dat het vanzelf beter wordt want zo gaat het wel vaak na een weekje of 8 tot 12. En idd, ik hoef van bepaalde mensen ook geen goedbedoelde adviezen hoor!
Hier gaat alles rustig aan z'n gangetje. Ik zit in de 2e maand van de 6 op de wachtlijst. Omdat ik donderdag pas hoef te werken (heerlijk!!!) heb ik enkele huishoudelijke klussen te doen, maar dan iets uitgebreider. Soms moet het, he. Zo kom ik in ieder geval mijn 2e wachtweek door.
Pfff, Timon, lastig al dat wachten! Miepie; al die ellende van dat KDV speelde zo rond januari/februari geloof ik. Daarna heeft het nog een lange staart gekregen met rechtsbijstand: In september 08 hebben we ons ingeschreven bij 7 KDV's en van 3 meteen bericht terug dat de wachtlijst hopeloos lang was en we in 2012 aan de beurt zouden zijn. Maar kregen per ommegaande een bevestiging van plaatsing van dit KDV ( te noemen "N") . Heb toen gebeld naar KDV N, omdat we liefst een aantal KDV's vlak achter elkaar wilden bekijken om beter te kunnen vergelijken, maar de andere KDV's zouden ons pas in januari kunnen zeggen of er plaatsingsmogelijkheid was. Een medewerkster van N vertelde mij toen aan de telefoon dat we, als we de plek niet wilden verliezen, het contract wel moesten tekenen. We konden tenslotte altijd nog annuleren. Zo lazen wij dat ook in de kleine lettertjes (dachten we...) In januari kregen we toezegging van nog twee KDV's. We zijn toen wezen kijken bij N, en daar had ik geen heel goed gevoel bij. Rommelig, lawaaierig, ongeinteresseerde leidsters, waarvan er niet eentje even opstond om ons een hand te geven. Meteen beginnen te zeiken dat we een kind echt niet 's ochtends mochten achterlaten met een vieze luier, maar dat we die daar dan eerst zelf moesten verschonen. mooie sier maken met de dagboekjes waar ze in schreven, maar geen fatsoenlijk pedagogisch opgeleide leidsters (er zouden er twee of drie per groep moeten zijn, maar ik zag alleen twee stagiaires per groep) Ik dacht eerst dat dat kwam omdat ik uberhaupt er tegenop zag om ons hummeltje naar een KDV te brengen, maar toen we de volgende dag bij twee andere KDV's gingen kijken en daar zo'n ontzettend vriendelijkere en warmere sfeer proeften, besloot ik KDV N een mailtje te sturen om te annuleren. Dit werd beantwoord met een rekening van 3500 euro!! -slik- Wij rechtsbijstand gevraagd en onze advocaat zei dat het contract inderdaad voor twee interpretaties vatbaar was, maar dat we aanvechten vast zouden winnen. Wij dus geprotesteerd, toen kwamen zij met een "schikkingsvoorstel" van 1300 euro, mits we geen opvang afnamen en binnen 1 week zouden betalen! Wij daar op gesprek gegaan. Ik met mijn hoogzwangere buik en fors oplopende bloeddruk (was al voor deze stress zo, maar dit hielp niet mee ) De medewerkster was volstrekt niet van plan een open gesprek aan te gaan en tot een oplossing te komen, Ze wilde alleen maar weten waarom ik dan wel dacht dat het daar zo slecht was, want dat kon ze zich helemaaaaaal niet voorstellen. ik gezegd dat het niet "slecht" was, maar dat ik me er gewoon niet prettig bij voelde en al helemaal niet bij deze aggressieve afhandeling van een conflict. Hoe kon ik me nou "niet prettig" bij hun voelen, kon ze zich helemaaaaal niet voorstellen En ze wist wel zeker dat niemand van dit KDV ooit aan de telefoon zou kunnen hebben gezegd dat je onder zo'n contract uit kon, want zoiets deden ze noooooit! Dus of we alsjeblieft maar snel wilden betalen (of anders ons kind alsnog aan hun zorg toevertrouwen, dat mocht natuurlijk ook! Nou ja?!? alsof ik ooit nog mijn kind bij hun achter zou laten terwijl er geen enkele basis voor vertrouwen meer was!) Onze advocaat heeft toen een pittige brief geschreven aan KDV N, die vervolgens een nog wat pittiger advocaat in de arm namen die met de meest verschrikkelijke dreigbrief kwam waarin we werden gedwongen binnen twee weken 3500 euro op te hoesten. Al met al twijfelde onze advocaat nu ineens en gaf het een fifty-fifty kans dat we het zouden winnen. Al deze ellende gebasseerd op goed vertrouwen op een medewerkster tijdens dat telefoontje van september... Uiteindelijk daarom toch maar geprobeerd terug te komen op dat schikkingsvoorstel, dat inmiddels door hun met een paar honderd euro verhoogd was, maar dat verschil is door onze rechtsbijstandsverzekering betaald, omdat die aanvankelijk tegen ons hadden gezegd dat we dat makkelijk zouden winnen. Afijn, uiteindelijk toch nog lang verhaal geworden, maar het was een wijze les. ook al zijn mijn man en ik allebei nog zo nauwkeurig met contracten en kleine lettertjes, hierin hebben we ons behoorlijk vergist. Nou blijkt dus dat twee collega's precies dezelfde ervaring hebben met KDV N. Ik verdenk KDV N ervan dat ze op deze manier met vage contracten en valse voorlichting aan de telefoon, gewoon wat extra proberen bij te verdienen zonder dat ze zorg hoeven te bieden! Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden. je merkt aan mijn intonatie dat ik nog steeds woest ben. Dit schrijven is dus gewoon therapeutisch Je bent nu even mijn internet-shrink
Hee Wanna, wow! Dat je dat allemaal weer hebt opgeschreven! Owwww, ik kan me ZO voorstellen hoe kwaad je bent, nog steeds! Wat een naar verhaal zeg... Wel een schrale troost dat jullie blijkbaar niet de enige waren, wat een criminele bende. En dan nog denken dat je je kleintje daar zou achterlaten, pffff.... Wat stond er in die dreigbrief eigenlijk? Deurwaarders enzo? OK, wij moeten waarschijnlijk wel betalen maar dat wisten we wel van tevoren en niemand heeft ons vals voorgelicht op welke manier dan ook. Het zijn dan wel prutsers bij P maar hun contract is op zich duidelijk. De vraag is alleen of ze enige coulance willen hebben omdat we al 2 keer door hun schuld achter het net gevist hebben... Veel liefs van de internetshrink
hey meiden! We zijn weer thuis! We hebben een heerlijke week gehad, met mooi weer. We hebben heeel relaxt gedaan, uitslapen, kleine stukjes weg, strandjes, dorpjes etc etc. Jens zn 3e tandje is door, een boventandje en nummer 4 zit er aan te komen! Hij tijgert rondjes op het kleed en schuift achteruit het kleed af. Voor je het weet kruipt ie!!! Hij heef het super gedaan, niemand is ziek geweest en het vliegen ging perfect! Alleen kreeg hij een mega poepluier boven frankrijk en wat is dat KUT om een kind te verschonen in een vliegtuig plee!!! Mag ik effe mopperen. Hij balanceerde op ee nwiebelplank boven het normale toilet. Veel te kleine plank en zelf heb je geen ruimte voor billendoeken, luier en je eigen lichaam... Maar oke, hij heeft gepoept op 10km hoogte,hahaha!! Ik ga morgen terug lezen hoor!!! @sjors, sorry meid, heb geen excuus voor het niet langs komen. Alleen dat de tomtom mee was, maar geen oplaadsnoertje...en de tomtom het dus niet deed.
Pooh: welkom thuis! Fijn dat jullie zo'n leuke vakantie hebben gehad. En jens heeft gewoon al een half melkgebit!?!! Hier nog niet 1 tandje te bekennen! En hoewel we onze smurf 's nachts steeds weer op de rug moeten draaien (omdat 'ie dat zelf in zijn slaapzak niet goed voor elkaar krijgt) maakt hij overdag nauwelijks aanstalten om om te rollen. Op zijn buik draait hij wel van het speelkleed af, maar kruipen en tijgeren... NO WAY! ga je foto's in je album zetten? Miepie alias Internet-shrink: thanks voor aanhoren van mijn onverwerkte opgekropte frustraties Ben net drie keer gebeld in 1 uur en net toen ik indutte, begon smurf weer te mokken. Kan nu niet meer in slaap komen, GRRRRR. Ik ga maar even schaapjes tellen.....
@miepie, jens gaat 1 dag per week naar het KDV en heeft moeite met slapen daar. Thuis slaapt ie al korte stukjes overdag, daar al helemaal. Hij is vaak doodmoe als ik hem op haal en daar voel ik me wel eens schuldig over. Maar ze zijn lief voor hem, maken het zo prettig mogelijk voor hem en hij heeft het er verder goed naar zijn zin. En ik denk dat het ook goed voor hem is. @wanna, wat een rot verhaal zeg van dat KDV, bah! asociaal gewoon!
Pooh, fijn dat de vakantie geslaagd was. Leuk dat jens zichzelf al voort kan bewegen. Enne...ruim je kamer maar alvast leeg. Toen mijn neefje ging kruipen was echt niets veilig voor hem, vond alles interessant (planten/ kabels/de stereotoren enz). Wanna, wat een verhaal met dat KDV, echt vreselijk dat ze op zo'n manier geld willen verdienen:x. En dan nog denken dat je je kind alsnog bij hen achterlaat....die zijn niet wijs. Heel jammer allemaal, maar kan je het nu al een beet. je afsluiten? Miepie, succes met het maken van een keus voor een KDV. Lijkt me heel lastig. Ik heb in een grijs verleden een snuffelstage gehad op een KDV. Wat ik hier nog van weet is dat het superstrak georganiseerd was, ze hanteren een dagelijks terugkerend programma. En het speeluurtje is hier onderdeel van. Het lijkt dan een chaos en een drukte (met leidsters die met elkaar aan het kletsen zijn), maar dat duurt maar even. Ze zorgen er echt voor dat de kinderen ook rust hebben, anders is dat voor hen ook niet werkbaar. Ik hoop dat dit je iets geruststelt????? Allemaal weer bedankt voor de reistips. Cuba staat nog steeds met stip bovenaan, al zie ik wel op tegen de lange vlieguren. Maar het scheelt dat we er direct heenvliegen, als ik eenmaal geland ben is het ook gelijk klaar. Canarische eilanden staan op de tweede plek, maar daar is het weer niet zo superzonnig. Mijn vriend is al helemaal into cuba, zijn enthousiasme werkt heel aanstekelijk. Mieke, egypte zie ik niet zo zitten, ken veel mensen die er voedselvergiftiging hebben opgelopen. Ik hou jullie op de hoogte wat het uiteindelijk gaat worden. Morgen hebben we de tweede echo. Ik heb er zin in, ben heel benieuwd hoe die kleine frummel er nu uitziet. Het is ook wel weer spannend, het is natuurlijk wel de bedoelig dat frummel goed gegroeid is en de placenta zijn werk gaat doen. Maar ik heb er op zich wel een goed gevoel over, als ik naar mijn lijf kijk begin ik me wel steeds meer zwanger te voelen. Het is de 1e keer dat mijn vriend het ziet, dan wordt het voor hem ook allemaal wat echter. Hoop echt dat we morgen samen kunnen genieten!
fijn dat het goed gaat mbo2!!!! En leuk dat er weer een echo aan komt!!! Je ziet dan echt een klein klei poppetje...tenminste zo zag Jens er toen uit!!
hello ladies Oh dennboom oh denneboom....... ja hoor hij staat weer! Ik kreeg het manlief niet uit het hoofd gepraat! Hij wilde perse het kreng opzetten . Hij moet volgende week op reis en is dan tot kerst erg veel weg en hij wilde vast genieten. Hij is wel weer mooi geworden, wit met lichtblauwe babyspulletjes! Echt heel schattig!. De rest van de zooi doe ik pas over 2 weken of zo, heb net een mooi opgeruimd huis, komt hij weer aan met die boom HIer moet ik ook echt naar een KDV op zoek, met manlilef zijn moeder (onze opppas) gaat het helemaal niet goed. Haar gezondheid laat al erg lang te wensen over (3 hartinfarcten, 5 omleidingen, sinds 2 jaar vaak in het zieken huis ivm vocht achter de longen, vreselijk benauwd, slecht functionerende lever, 1 nier kaopt andere werkt nog maar half........) Maar sinds 4 maanden is het echt in en uit het ziekenhuis. Ik moet echt iets zoeken voor Rick. Ze kijkt er altijd erg naar uit als hij komt, maar dit kan niet. Hij gaat er op donderdag heen en op vrijdag werkt manlief thuis. Nu gaan we het zo doen dat hij op donderdag naar KDV gaat en dan op vrijdag (zolang het gaat) naar oma en dan haalt manlief hem aan het begin van de middag op. Maar die dag kan altijd opgevangen worden dor manlief als oma ziek is. En op donderdag gaat dat niet, dan staan wij voor het blok. Dus ik ga de jacht weer beginnen POOH! Fijn dat je er weer bent, inderdaad niet makkelijk zo verschonen. Maar hebben ze daar niks voor???? Nooit gevraagd eigenlijk! TOEDELSSSSSSSSSSSSSS
@soof ,jeetje, dat klinkt zwaar voor je schoonmoeder. Ik hoop dat er niet enorme wachtrijen zijn bij jullie. Jens stond een jaar op de wachtlijst voor 1 dag per week!! De stewardessen van Transavia waren erg aardig en vertelde bij vertrek waar ik hem kon verschonen. Maar die wc's zijn al claustofobisch klein, helemaal als je een kind moet verschonen. Je kan een plank uit de muur trekken, die dan boven de wc pot hangt. Maar het blijft behelpen. helemaal toen ik dacht, nou ik hier toch ben, ga ik zelf ook effe. Nou eeeeh...met een kind op schoot plassen lukt me al niet, maar probeer daarna maar eens je broek omhoog te hijsen en je knoop dicht te doen. Jens zat te kraaien tegen zijn spiegelbeeld, en hing haast in de wasbak en ik had al een visioen dat ik met een open broek terug moest lopen naar mn zit plaats. whahahahhahaha
whahahaha POOH! Ik lig hier helemaal plat, ik zie je al lopen........... Maar dat is inderdaad passen en meten in die kleine plee! Mijn schoonmoeder heeft op haar 36e haar eerste infarct gehad, erg jong he! Maar ik ben heel eerlijk, ze let pas sinds 1 jaar beter op haar leefgewoonte! En dan nog gaat ze laat naar bed, rookt ze 1 sigaret per week ja stoppen is moeilijk als je met 1 been in het graf staat . Sorry hoor, maar ik kan daar erg slecht tegen namelijk! Ze heeft altijd erg veel gedronken, jee mijn oudste zoon is alcoholist hoe zou dat toch komen...................... :x Maar goed! Ik ga nu effe de was doen!