Zo hee, was iedereen dit weekend zo druk als ik? MB zo te lezen iig wel, haha! Ik had verjaardag zus, verjaardag neef, vriendengroep gezamenlijk cadeau voor Mini-Miepie brengen, eten met de buren en dat in 2 dagen. Gisteren de hele dag voor pampus gelegen van de drukte, vanochtend laatste babymassage, pffffff..... Ben ook wel even klaar met de drukte! Alhoewel het wel heel gezellig was en Mini-Miep zich echt voorbeeldig heeft gedragen. Ook heerlijk bij mijn vader op de arm in slaap gevallen, zo schattig en ontroerend... Mijn papa was ook helemaal geroerd, hij is ZO gelukkig met haar dat is echt aandoenlijk. Ik heb mijn verzekering niet verhoogd. Uiteindelijk vind ik over de lange termijn dat je helemaal niet zo heel veel meer krijgt als je je maximaal verzekert, iig weinig dingen waar ik of Mini-Miepie gebruik van zullen maken. Gelukkig is mijn bevalling uiteindelijk medische indicatie geworden dus die eigen bijdrage heb ik ook niet hoeven betalen. En de eigen bijdrage voor de kraamzorg vond ik nog wel te doen. Het is een beetje afwegen van voors en tegens he? Voor mij voldoet het basispakket prima. Morgen wordt er in onze stad gevaccineerd tegen Mex griep maar wij hebben besloten het niet te gaan halen. Ook een afweging van voors en tegens he? Wel moeilijk hoor, maar we staan achter onze keuze. O, ik zie net de beelden op het journaal van al die huilende kindjes, snik.... Sterkte moeders die nog gaan! MB: jammer van Cuba maar ik begrijp wat je zegt. Je weet gewoon ook niet hoe je je tegen die tijd gaat voelen, wat je aankan en wat niet... Ik voelde me juist prima in die fase maar voor hetzelfde geld gaat er iets mis. Alhoewel je dan volgens mij nog beter in een Cubaans ziekenhuis terecht kan komen dan in de VS . Curacao lijkt me ook heerlijk, je hebt iig zongarantie en daar doe je het voor, toch?! He Mieke, wat naar van die eend zeg, bah... Daar zou ik ook helemaal overstuur van worden. Soof, red je het in je uppie? Of vind je het ook wel lekker rustig? Sterkte met je hoofdpijn! Simi: goed te horen dat alles goed gaat met je! Die misselijkheid is zo over hoor, en dan mag je onderhand aan de positiekleding, hahaha! Lekker hoor, zo'n lekkere band om je buik in de winter, lekker warm... Geniet van je zwangerschap!
MIEPIE!! Ja hoor ik redt het wel, heb vandaag alleen even een niet erg gezellig kind momenteel ligt hij flink te huilen. Maar ik weet niet wat hij wil, heb al vanalles gedaan dus ik dnek dat ik hem beter even kan laten uitrazen. Hij heeft de hik en dat zit hem dwars denk ik! En hij mist papa
Hij slaapt eindelijk... ik heb nog even bij hem moeten zitten en voor hem gezongen tot het ergste snikken over was. TOen weg gegaan en na een paar keer ophuilen is hij als een blok in slaap gevallen. Rare dag vandaag!
doe alleen even ego want Boaz is echt zielig hoor, ik ga morgenochtend de dokter bellen want volgens mij gaat het gewoon echt niet goed. Hij is helemaal schor, wil haast niets eten en heeft dus weinig plasluiers en heeft diarree. Ik vermoed dat hij misschien iets van een keelontsteking heeft of zo. Net had hij 36.2 dus geen koort maar wel wat aan de lage kant. Hij huilt nu in eens ook veel meer, geen idee of dat nu komt omdat hij zich niet fit voelt of door de prik? Prikken ging heel goed, klein kickje en het was weer goed. Auto hebben we ergens in een straatje bij de RAI geparkeerd en alles binnen een half uur weer terug bij de auto! Prima geregeld dus.
all effe aan de mama "experts"... Jens heeft sinds een paar dagen van die gil aanvallen. Ik kan het niet anders uitleggen dat dat ie naar ons "roept" of aandacht vraagt door te gillen. heeeeel irritant. Ik probeer het te negeren, anders denkt ie dat ie zo aandacht krijgt. Ook knijpt ie hard, trekt hard aan mn haren en krapt in mn gezicht. Hij snapt er waarschijnlijk niets van dat dat pijn doet, maar hoe ga je hier mee om? Hoort dat zo, of is het iets tijdelijks? Ik word er een beetje verdrietig van. Tis net alsof ie me niet lief vindt dan.... @mieke, heb je ors in huis? als ie droge luiers heeft gaat ie uitdrogen en moet je ors geven. lepels gewijs. Wij moesten 25 ml in een kwartier per lepel geven, 200 ml in totaal
POOH! HIer precies zo en het hoort erbij! Met hel knijpen en krabben willen ze juist laten zien dat ze je lief vinden, maar ze hebben niet de juiste controle over hun handjes!!!!! Accepteer zijn liefde en probeer steeds te zeggen dat hij zachtjes moet doen. Ik pak dan Rick zijn handje en doe het nog een keer en dan zachtjes, hij wordt dan vaak heel enthousiast en dan is het weer knijpen Ik heb er over gelezen en het is echt een uiting van liefde alleen kunnen ze dat nog niet zachtjes, heeft puur te maken met motoriek! GILLEN zeg je, sorry ik versta je niet ik ben nog doof van het gegil van Rick Juist ja, hier net zo, soms negeer ik en soms spreek ik hem boos toe, maar dat heeft weinig zin. Hij kijkt me wel aan, maar begint weer net zo hard hihihihi Ik laat hem gewoon ontdekken hoor, maar hij doet het ook wel eens tijden seten en op het aankleedkussen, dan ben ik wel streng hoor! DAt helpt aardig! No worries hij vindt je de liefste mama van de wereld!!!!!!!!!!!!
we hadden net net onder het eten over dit. Wij dachten ook dat het komt, omdat die handjes geen controle hebben .Ik bedoel, hij kneep van de week hard in de neus van een geit op de kinderboerderij en trok aan de oren van een hond...oeps!!!!Ik ga er dus ook maar vanuit dat ie het lief bedoeld. Maar dat geschreeuw...pfffffffff
Pooh, geen ors in huis helaas. Morgen bel ik de huisarts. We hadden net ons best gedaan om melk en sap naar binnen te krijgen en wat fruit, alles kwam er net weer uit Hebben daarna nog wat slappe thee gegeven. Hij ligt nu te slapen. Maak me echt zorgen, maar ondanks dat is hij best vrolijk en levendig. Hier ook gillen, knijpen etc. hoor!!! hoort er bij. Gewoon zeggen dat het auw doet en dat hij zachtjes moet doen.
@mieke, geef Boaz (mocht ie wakker worden vannacht) kleine slokjes water. Wij deden er een schepje rijstebloem doorheen, wat we nog in huis hadden. Rijst stopt ook. En zodra hij suf wordt, gelijk bellen! Gewoon water geven, geen fruit of sapjes!
Pooh, flesje water staat al klaar op zijn kamertje. Hebben voor hij ging slapen nog wat slappe thee gegeven. We geven hem altijd wat water als hij 's avonds of 's nachts wakker wordt. Lief dat je zo meedenkt hoor, daar heb ik wat aan.
he lieve meiden, lang geleden he. Sorry voor de lange afwezigheid , dit mede door problemen thuis, zit middenin een echtscheiding en volgende week ga ik erhuizen naar mijn huisje. Met sterre alles ok, ze is ondertussen al 14 maanden oud, zo'n lief ding, 5 stappen en 7 tanden verder.
He liefste zusje, kom eens effe piepen, ik hoop jullie snel te zien en te horen. PS ik kom binnenkort een reisje vastleggen samen met mijn vriend voor witte stranden en palmbomen, een plekje om alle zorgen te vergeten.
Zico, fijn om je hier weer eens te zien. Veel sterkte in deze verdrietige tijd, hoop dat je er sterker dan ooit uit gaat komen. Mieke, jij sterkte met boaz. Pooh/soof, jullie sterkte met jullie gillende mannetjes. Hoort er inderdaad bij, mijn neefje van 1 jaar zet het af en toe ook op een gillen. Hij is al wat ouder en weet heel goed dat dit niet de bedoeling is, maar ja, gillen in natuurlijk een effectieve manier om de aandacht te krijgen. Miepie, ik ben blij te horen dat jij je niet extra hebt verzekerd. Ik ben aanvullend verzekerd, het pakket wat ik nu heb vergoed 50% van de kosten voor de verloskamer, en ik moet een eigen bijdrage voor de kraamzorg betalen. Verder krijg ik wel zo'n kraampakket. Op zich vind ik wel prima zo. Maar ik heb nu een verzekring gevonden waarbij ik voor 15 euro per maand meer wel alles vergoed krijg (gezinspakket van CZ). Dus twijfel, twijfel.......is het ook niet onhandig is als en mijn vriend bij verschillende zorgverzekeraars zitten? Tja, niet naar cuba......ik wil heel graag, maar ik voel me nu niet prettig bij de onzekerheden die rondreizen met zich meebrengt. En Curacao is ook niet vervelend, toch? All, ik heb op het moment zo'n vol hoofd, kom slecht tot rust. Elke nacht schrik ik wel 2xwakker, en dan ga ik meteen zitten malen over van alles en nog wat. Ik heb het gevoel alsof ik meer "in mijn hoofd" zit, ik word er heel moe van. Hoort dit erbij, of ligt dit dat echt aan mezelf? Vandaag teambijeenkomst op mijn werk, nu iedereen bij elkaar is ga ik vertellen dat ik zwanger ben. Ben blij dat ik het eindelijk kan vertellen, dan begrijpen ze ook waarom ik bijv. de chocopasta in de koelkast zet of de afstandsbediening in de besteklade leg.
@mbo3, dat malende hoofd hoort erbij hoor!!!! Ik lag ook uren wakker. Schrijf desnoods dingen op tegen de vergeetachtigheid, of om het van je af te schrijven, zodat je kan slapen.
MB! Ik weet niet of het erbij hoort heb ik altijd maar opschrijven helpt het beste! Dan ben je het kwijt!
Zico, wat heftig voor je... Veel sterkte de aankomende tijd... Mieke, hopelijk gaat het wat beter met Boaz vandaag, ogerm.... MB: wij hebben ook nog steeds aparte polissen. Alleen zit Mini wel bij mij. Ik heb trouwens wel een kleine aanvulling hoor, de eerste stap geloof ik. Erg he, ik vergeet het iedere keer, hihi. Is maar goed ook want dat betekent dat ik het weinig nodig heb. Dat in je hoofd zitten is iets wat ik heel goed herken van mijn zwangerschap. Nou ben ik sowieso een hoofd-persoon en een denker, maar dat werd wel erger. Helemaal op het eind. Alleen malen deed ik gek genoeg niet, ik was verder wel redelijk relaxed (niks voor mij maar goed, haha!). Mijn moeder vertelde dat zij wel heel veel heeft gemaald en zorgen gemaakt enzo. Volgens mij is het een mechanisme van je lichaam om je voor te bereiden op de bevalling en de komst van je kindje. Ik heb trouwens wel een dagboekje bijgehouden en dat doe ik nog steeds.
ben net terug van het tuincentrum, weer wat kerstkadotjes gevonden. Volgens mij zijn we nu klaar. Jens gedroeg zich lief en we hebben net met de bal over en weer gerold, dat vindt hij geweldig!