30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie! dat klopt inderdaad wel, bij je ouders (in mijn geval schoonouders) gaat het wel. Ze zullen allesdoen om het hem naar de zin te maken en super lief voor hem zijn. Rick heeft ook al een band met hun. Maar mijn schoonmoeder is zwaar hartpatient en is de afgelopen 2 jaar al zo vaak in de nacht naar de EHBO gemoeten, dat ik hetnog niet durf!

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @miepei, heeeeel herkenbaar hoor! Jens drinkt soms ook zijn flessen zo leeg. Meestal is hij dan of te moe, of aan het "kleien". Wij laten soms de fles een minuutje staan, boeren hem en dan gaan er weer wat milliliters in. Gelukkig is het niet elke fles zo. Nu met eten geeft hij ook zelf aan wanneer hij niet meer wil, of zijn mond nog vol zit. Wel handig!!

3. MIEPIE! Wat zijn de tijden dat je die 5 flessen geeft?
    Ik heb steeds geleerd en onthouden, ze geven zelf aan wat ze nodig hebben. Ga iig niet een fles opdringen, daar krijg je later moeite mee. Onder "dwang" is niet bevordelijk voor het eten straks. Ze heeft dan gewoon echt geen honger!

Maar ca. 4 uur tussen de flessen zou mooi zijn, er zit namelijk een tijd aanvast dat ze de melk verteren.

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Pooh, voor jou herkenbaar dus, fijn om te horen! :) Handig dat Jens het nu aan kan geven want dat mis ik soms wel bij mijn Minietje, dat ze nog niet kan zeggen of er iets aan de hand is. Want alle voor-de-hand-liggende dingen kijken we wel na: spruw heeft ze niet, kleien ;) is het ook niet op dat moment, heeft geen oorontsteking, kan wel door haar neusje ademen ondanks licht snotterig... Dan MOET het wel een sprongetje zijn! :D

Soof: er zit eigenlijk altijd minstens 4 uur tussen de flessen overdag. Het schema is ongeveer:
    6.30 uur
    11.00 uur
    15 uur
    18.30 uur (vanwege huil- / wakker uurtje ietsje korter dan 4 uur maar deze voeding geeft niet veel problemen meestal)
    22.30 uur
    Met steeds een variatie van ongeveer een uur eerder/later natuurlijk. En dit geeft ze zelf grotendeels aan, alleen voor die laatste fles maken we haar wakker. Maar de laatste tijd laat ze er zelf nog langer tussen soms en dan moet ik toegeven dat ik wel een beetje "nerveus" word dat ze misschien in zo'n kringetje terecht komt van te moe zijn om te willen eten en daardoor weer nog vermoeider worden. En je hebt gelijk: ik vind het ook ontzettend moeilijk om dan na 100cc te zeggen: OK, dan niet, ga maar lekker slapen. Dus dan probeer ik en probeer ik. Ik zit dus een beetje vast tussen mijn gevoelens: aan de ene kant bang dat ze niet genoeg krijgt en aan de andere kant het haar zelf willen laten bepalen. Maar ik ga haar inderdaad gewoon met rust laten nu. Als ze na het tussendoorboertje niet meer wil, dan ga ik niet meer dwingen...

5. MIEPIE! Dat schema ziet er prima uit, ik moest Rick ook voor de laaste fles wakker maken. Bij 4/5 maanden hebben we die eraf gehaald en van de dan laatste fles een papfles met rijstebloem gemaakt. Dan is het buikje lekker gevuld.

Ik ben zelf nogal van het schema dat hij sinds 4 maanden zelf aangeeft en schuif niet meer dan 15min. Een vaste strustuur geeft rust en dan gaat het vaak beter met drinken. Ze weten wanneer ze eten kunnen "verwachten".
    Rick was vaak te moe om te drinken en dan was het ook brullen. Ik ben dat strakker gaan houden dat is heel lang heel goed gegaan. Eigenlijk nog, alleen zijn de wakker momenten veel meer aan het worden waardoor je weer gaat puzzelen!

Ik zou proberen een eerstvolgende ochtend wat te rekken naar ca. 07.00/07.15 en dan die 4 uur ertussen houden met 15 min speling.
    Probeer die laatste fles te laten vervallen. Je hebt snel in de gate of datlukt.

Rick wilde dat niet, 2 nachten kon ik er om 04.00 uur uit dus ik was snel genezen. Na 2 weken weer geprobeert en toen was het klaar met de laatste voeding! Nu om gaat hij al om 19.00 naar bed. Maar dat was toen 21.00 uur.

Rick zijn schema was toen zo:
    07.30 fles 200cc
    09.00 slapen
    11.30 fles 200cc
    13.00 slapen
    15.30 fles 200cc
    17.00 slapen
    19.30 fles 200cc met rijstebloem

(21.00 slapen en om 23.30 laatste fles)

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Daffie, klinkt heerlijk zeg en dan nog even als afsluiter vanavond nog even op pad! Veel plezier.

Soof, wat goed van je. Jammer dat je nog niet van de 'bedoelde' mensen een reactie hebt gekregen. Maar jij bent even je ei kwijt en dat is ook fijn.

Miepie, oh zit het zo hihi. Fijn dat jullie een goed gevoel hebben bij dit kdv en dat je de 2 dagen snel kunt krijgen. Wanneer moet je weer aan de bak? Boaz heeft tot ruim 4 maanden BV gehad, dus rond die tijd heb ik geen ervaring met de fles. Maar het kan een sprong zijn hoor, want Boaz heeft ook van die momenten nu en de afgelopen tijd gehad. En mama gaat zich dus daardoor onzeker voelen, hoort er bij. Ze krijgt heus wel voldoende binnen hoor, is vast tijdelijk. Hou haar plasluiers in de gaten.

7. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Hahaha, Ruben kan nog niet staan hoor, dwz wel even tegen de bank, maar hij heeft nog geen balans. Op de foto lijkt het alsof hij tegen de deurpost staat, maar zijn papa houdt hem in balans :)
    Hij heeft wel het omrollen helemaal uitgevonden en ligt in bed alleen nog maar op zijn buik. Eigenlijk wil ik niet dat hij de hele nacht op de buik ligt, maar terugdraaien heeft helemaal geen zin, want hij rolt zo weer om.

Gelukkig is de koorts eindelijk verdwenen. Maar de voeding is nog steeds een ramp! Voordat hij ziek werd, was drinken ook al een probleem aan het worden. Wou steeds minder en liefst alleen van een lepel. Nu is het helemaal drama. maximaal 20-40 cc drinken en dan is het weer voorbij. ook thee, roosvicee, diksap, water. Hij wil helemaal niks. Nou krijgt hij wel wat vocht binnen met z'n fruithap. Maar alles bij elkaar haalt hij maar 350 cc per dag. Dat lijkt me niet genoeg, hij plast ook duidelijk minder, maar ik heb geen flauw idee hoe ik hem zover moet krijgen meer te drinken.

Soof: goed dat je het van je af hebt geschreven. Ben benieuwd of je nog meer reacties krijgt!

Daffie: heerlijk dat Myrthe zo kan genieten van de dierentuin!
    Veel plezier vanavond. Al is het wel een heftige film denk ik. Ik zat bij het lezen van het boek al te brullen!

Pooh: hahaha, dat had ik wel willen zien, hoe Jens om dat varken moest lachen!

Miepie: wat goed zeg dat je nu een KDV naar je zin hebt gevonden! (En nu maar hopen dat Mieke het nog kan volgen ;) )
    Wel erg prettig om er zo'n goed gevoel bij te hebben als je je hummeltje daar straks achter moet laten. Ik moet zeggen dat ik hem echt met het volste vertrouwen bij deze leidsters achter laat. Hij lijkt het er ook echt naar zijn zin te hebben.
    Wat betreft dat drinken: daar zitten we met onze Smurf de laatste tijd erg mee, maar dat begon inderdaad rond drie maanden. Dat ik echt moeite had om alle flessen erin te krijgen. Wij zijn dan ook net iets voor vier maanden al met pap en fruit begonnen, want hij wilde perse van een lepeltje eten.
    Qua vocht krijgt Mini meer dan genoeg zo. Dus ik zou het inderdaad maar accepteren als ze de fles wegduwt.

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Miepie, misschien kun je de flessen iets minder vol doen en dan een extra fles toevoegen per dag. Misschien ziet minie er een beetje tegenop zo'n volle fles. Volgens mij is 200cc bij de 3 maanden toch ook best veel? (denk ik hoor).

Wanna, he vervelend he. Ik heb het van de week ook een paar dagen gehad met Boaz, die had dus heel erg last van zijn keel en dus met slikken. Misschien heeft Ruben er ook last van? Ik ben toen naar de ha geweest, want ik maakte mij natuurlijk zorgen. Ze zei toen dat hij nog heel goed alert is en actief. Dus zolang Ruben dat ook is is er weinig aan de hand maar moet je het zeker goed in de gaten houden. Zodra hij versufd raakt moet je aan de bel trekken en 350cc is dan misschien niet veel, maar kan er mee door hoor! Wij zetten altijd een flesje water/diksap op tafel en dan probeer ik heel vaak even dat flesje er in te doen om te kijken of hij een paar slokjes wilde, dat werkte meestal wel. Sterkte.
    Ik dacht al zoiets dat Ruben waarschijnlijk vanaf de andere kant een steuntje kreeg ;)

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hoi lieve mensen, dank voor jullie meedenken! Voor de duidelijkheid: we bieden 200cc aan, ze hoeft niet alles op te drinken want dat zou idd wel een beetje veel zijn voor ons kleine poppetje. :) We willen in totaal zo'n beetje uitkomen op 800-900cc per 24 uur. Voorheen ging het prima, soms drinkt ze de fles helemaal leeg (2x per dag) en de rest van de tijd drinkt ze minder. Maar ze drinkt wel. Nu is het na 100cc over met de pret.

Maar inmiddels denk ik dat ze toch iets heeft, misschien iets aan haar oor ofzo? Ze heeft gewoon pijn van/bij het drinken en dat is natuurlijk niet goed. Ze zit dan steeds met haar handje aan de rechterzijkant van haar hoofdje en draait haar hoofdje naar rechts. Dus ik denk dat daar iets zit. Vannacht heeft ze bij ons op de kamer geslapen want ik maakte me echt zorgen. Gelukkig zijn wij luie mensen en staat de wieg er nog. :) Dus ik heb geen oog dicht gedaan, steeds speentje gegeven (daar werd ze rustig van) en wakker van haar geluidjes en pijntjes enzo. Zo zielig...

En dan mijn vent die dan een uitgebreid verslag vraagt van de nacht want die slaapt overal doorheen. Oef, dat maakt me echt woest, hebben jullie dat ook? Dan voel ik me even er heel alleen voorstaan. Zegtie ook nog: als we het samen doen, is het makkelijker. Ja, dat heb ik gemerkt vannacht. :(

Sorry voor deze klaagzang, straks weer vrolijker!!! :)

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Miepie, ow hier ook af en toe woest hoor. Die van mij kan overal echt doorheen ronken! Tenzij Boaz echt overstuur aan het krijsen is.
    Misschien heeft minie een lichte oorontsteking. Heeft ze ook verhoging/koorts gehad? Morgen anders toch even laten controleren bij de huisarts, beter een keer te veel gaan toch?

11. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Ik meld me ook weer even hier. Niet dat ik veel te melden heb hoor :D Twee weken geleden ben ik begonnen met tempen en het ziet er naar uit dat ik twee dagen geleden mijn ei heb gehad. Vroeger dan ik had verwacht, maar bijzonder om te ontdekken dat het echt werkt.

Wat een zieke kindjes zijn er hier zeg :(, hopelijk zijn ze allemaal snel weer beter.
    Wanna: goed te horen dat Ruben in ieder geval geen koorts meer heeft, hopelijk gaat het ook met het eten snel beter.

Miepie: gefeliciteerd met het kdv, wat fijn dat je een leuke hebt gevonden!

Nino: wat een ontzettend vervelend nieuws heb je gehad zeg, ik kan me voorstellen dat je het dan even niet meer weet...:(:( Wel goed te horen dat jullie na het wonden likken weer verder gaan. Veel sterkte met verder uitzoeken wat jullie willen!

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @heppie, wat goed zeg, je ei gespot! Het tempen is op zich wel een mooi iets hoor! Ik vond het niet zo belastend als iedereen zei dat het was. Alleen werkte het bij mij niet.

13. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Heppie: inderdaad mooi dat je een temp stijging hebt ontdekt! Is goed nieuws. (Klussen ook gelukt? ;) )

Miepie: Ooow ja, frustrerend he! dat je man overal doorheen ronkt! En dan ook nog opmerken dat het samen makkelijker is! GRRR! Moet eerlijk zeggen dat mijn man dat in het begin ook had. Maar nu slaapt 'ie net zo licht als ik gnagnagna :D
    Kun je niet vanmiddag nog even een tukje doen en je man op Mini laten passen?

Mieke: keelpijn is het volgens mij niet. Het begon al een week of twee voor hij ziek werd met weigeren van de fles na 100 ml, maar nu wordt het alleen maar erger, na 20 ml heeft hij al genoeg. Soms denk ik zelfs dat de geur van melk hem tegenstaat (mij trouwens ook :) ) Wat roosvicee is net met moeite wel gelukt uit een tuitbeker, maar nog steeds maar 80ml.

14. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Hmmm, weekend al weer voorbij.... morgen maar weer hard aan het werk! ;)

Ninoshka; wat vervelend nieuws, ik hoop dat je gauw terecht kan bij de fert. arts. Er zijn vast nog veel mogelijkheden om samen een kindje te krijgen. Ze kunnen zoveel tegenwoordig! Kop op!

Miepie: gaat het al wat beter met het drinken of heeft ze meer last gekregen? Als ik het zo lees heeft ze wel ergens last van maar qua voeden.... ik heb gemerkt dat ze de ene periode minder willen hebben dan de andere, ik paste de voeding daar maar gewoon op aan en maakte me niet te veel zorgen. Uiteraard houdt ik het dan wel goed in de gaten maar hij ging iedere keer binnen een paar dagen weer meer drinken... Maar goed, als het dus aan zere oren o.i.d. ligt heb je hier niet zoveel aan :(. Sterkte ermee!

Borstvoeding gaf ik gewoon op vaste tijden en dus niet op verzoek, dat heb ik meteen vanaf de eerste dag gedaan en dat werkte perfect! Anders ben je inderdaad de hele dag een het voeden de eerste periode. Het voordeel van een schema is ook dat ze 's nachts eerder doorslapen.... nou ja, meestal dan. Al uitzondering had ik natuurlijk wel de regeldagen of als hij echt aangaf dat hij honger had )ik liet het natuurlijk niet huilen) maar hij was eigenlijk ook meteen aan het ritme gewend, heel fijn!

Hier gaat het beter met het gillen, als hij gaat gillen dan doe ik 'sssst' en dan gaat hij dat ook doen (tesamen met een hoop gesputter, haha). Het zal wel weer tijdelijk zijn maar het is wel rustiger ;). Hij heeft tegenwoordig ook heel vaak dat hij erg ruw is, soms slaat hij gewoon en hij knijpt, ik hoop maar dat het is wat eerder al genoemd is, uit liefde (is soms wel wat moeilijk te geloven). Nou is hij de laatste tijd ook nog ineens erg op zijn pappa, zodra die in beeld komt wil hij bij hem zijn..... hmmmm, nou ja, zijn pappa is ook wel erg lief :)

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Heppie, welkom terug en toitoitoi met tempen, eieren en klussen! :)

Mieke en Wanna, jullie hebben ook zulke slaapkoppen, haha! Ow, grrr.... Hij doet altijd de eerste voeding en daar is hij heel trots op. Ben ik natuurlijk ook wel heel blij mee, maar ik moet hem wakker maken en dan ben ik dus ook wakker. Maar bij Wanna is het goed gekomen (inderdaad gnagnagna :D). Gaat hier niet gebeuren. Hier geldt gewoon kanon en afschieten enzo.

Mammavanthom, ik ga je mamma noemen want die hebben we hier nog niet. :) Wat grappig dat je bv op schema hebt gegeven, dat hoor je niet vaak. Wel bij een goede vriendin van me trouwens, het werkte voor haar en de kleine gewoon het beste.

Met Mini-Miepie gaat het een beetje beter. Ze had ieieietsje verhoging, 37,7 vanmiddag. Maar daarna niet meer. Leek ook wat minder pijn te hebben en ze dronk alweer wat beter. We hebben het hoofdeinde van haar bedje wat omhoog gedaan, met Otrivin gesprietst en een heel licht zetpilletje gegeven. Even vannacht bekijken en als ze weer wakker wordt dan ga ik morgen even naar de huisarts. Maar zoals het er nu uitziet is het niet nodig.
    Het is altijd zo onzeker dit soort dingen inderdaad, maar aan de andere kant vind ik het ook zo fijn om te kunnen zorgen, om te merken dat IK haar kan kalmeren en dat ze het liefst bij mama is.... :)

16. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    wij hebben gisteravond een gegil hier gehad. Wat een drama! Hij heeft zeker 3kwartier liggen gillen omdat ie niet naar bed wilde. Uiteindelijk heb ik hem van mn vriend overgenomen en toen viel hij snel in slaap. Vreselijk om hem zo te horen brullen.

17. mb02

mb02 Bekend lid

Tjee zeg, wat kan voeden toch een toestand zijn. Ik lees het bij jullie, ik zie het om me heen....het is lastig als ze niet genoeg willen eten/ drinken. Alle mama's worden er onzeker van, het is echt een universeel iets. Een vriendin van mij geeft haar zoontje nu drinken uit een waterflesje (van spa enzo), het is de enige manier waarop hij wilt drinken. Echt een boefie hoor.......

Heppie, tempen werktte bij mij niet echt geweldig, hoop dat het jou inzicht geeft in je cyclus. Succes ermee!

Miepie, fijn dat de KDV-soap een happy ending heeft;).

mama, ik lees overal dat de bv de eerste weken op de vraag van de beeb wordt gegeven, en dat er daarna pas een ritme in komt. Goed om te weten dat ik dus ook vanaf het begin een ritme kan aanhouden, lijkt mij zelf ook veel prettiger.

Wanna, fijn dat de koorts weg is, hopen dat hij snel weer helemaal opgeknapt is!

Mieke, ik ben er een beetje huiverig voor om me nu al in te schrijven bij een KDV. Ik heb waarschijnlijk in de zomer van 2011 pas opvang nodig, maar heb nu nog geen idee hoeveel/welke dagen enz. En dan het gedoe met de kleine lettertjes......Maar misschien kan ik mezelf op een wachtlijst laten zetten, neem aan dat dit wel vrijblijvend is?

ALL, wat een rotweer dit weekend zeg:$. Heb het binnen zitten maar gebruikt om onze administatie op orde te krijgen;). Financieel van alles op een rijtje gezet, ook gekeken of het mogelijk is dat ik iets minder ga werken. Lastige beslissing, minder werken terwijl de kosten omhoog gaan....ben er nog niet uit.

18. HELOOO!!!!

MB! Ik vind het persoonlijk erg meevallen de extra kosten! TOevallig hebben we het daar vorige week over gehad!

POOH! Gezellig he dat huilen, hier nog zo een! Het is echt een tandje, als hij in de buurt van zijn mondje komt huilt hij al. Maar ik zie nog steeds niks!

EN RIck wil niet gaan slapen overdag, maar wel liggen wrijven in de ogen pfff echt vermoeiend hoor! Hij is weer bezig dus ik ga even kijken ;)

19. Ninoshka

Ninoshka Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.394
    1
    0
    Docent
    Zuid-Holland
    Dag allemaal,
    Nogmaals dank voor al jullie medeleven, wat voelt dat fijn! Sorry dat ik niet reageer op jullie verhalen maar mijn hoofd zit zo vol dat dat even niet lukt.
    @ Daffie wat een lief aanbod, ik zal je zeker pben als ik iets te vragen heb. Dankjewel!

Wij kregen zaterdag de verwijsbrief in de bus dus het is nu aan ons om de stap te zetten. Best een beetje eng maar ja, we hebben niet zoveel keus helaas. We gaan ervoor. We zijn best wel positief gelukkig. We praten veel en we zitten op een lijn dus dat is een goede basis lijkt me.

Fijne dag iedereen!

20. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    sterkte met de eerste stappen in de mmm, nino!

@soof, die twee van ons gaan wel lekker gelijk op he/! Ze schelen natuurlijk ook maar een paar weekjes.... Ik ben net effe met hem gaan wandelen naar het tuincentrum. Heb 2 leuke kerstkabouters voor in de oom voor zijn kdv juffies gekocht. mag Jens ze woensdag geven. Hij ligt nu net in bed, dus hopelijk slaapt ie een lang rukje door! Die 40 minuten slaapjes zijn leuk, maar hij knapt er niet echt van op! De kinderarts zei dat we ons er niet over druk moesten maken, de een slaapt nu eenmaal meer dan de ander. Maar aan het eind van de dag is hij dan zo moe.

Deel Deze Pagina