ahum, ik schrik net zelf wakker van de babyfoon, meneer heeft dik 2 uur geslapen, en ik geloof ik ook..hahaha
oooh lekker! Slapen! Thom was vannacht weer eens wakker dus ik kan ook wel een middagdutje gebruiken!
Hahaha, stelletje slaapkoppen! Smurf heeft vandaag op het KDV twee flessen van 200cc helemaal leeggedronken Waarom vertikt hij het dan bij ons??! Hij ligt nu lekker te pitten, was helemaal uitgeput toen ik hem om 18:30 van het KDV haalde. Afgelopen nacht heeft hij van 23:00 tot 5:00 doorgeslapen. Mama en papa helemaal blij
Nino, sterkte meid! Ondanks dat jullie hier nu op gewezen zijn, is het niet niks! MB, idd de eerste paar weken ging het bij mij ook op verzoek en daarna kon ik een prima ritme er in houden en soms week Boaz daar wel vanaf. En vwb het kdv en inschrijven/wachtlijst. Zolang je niets ondertekend zit je ook nergens aan vast. Vaak kun je online ook inschrijven. En ik als zzp'er had ook geen idee welke dagen ik nodig had en hoeveel. Heb dit besproken en toen heeft ze gewoon alle dagen aangegeven en toen er iets vrij kwam kon ik kijken of ik deze dagen wilde of niet. En tegen die tijd weet je misschien meer en kun je het ruim van te voren aangeven toch? Als er al zulke lange wachtlijsten zijn zou ik het toch doen, zolang je niks hoeft te tekenen dan. En anders naar de kleine lettertjes vragen! Hier ook al 1,5 week dus DRAMA met Boaz, letterlijk en figuurlijk hoor. We weten gewoon niet wat er mis is, of hij ergens last van heeft of hij ons uit test of wat dan ook.
@mieke, hoezo drama met Boaz? Jens is opstandig, eet slecht(er), sliep gisteren voor het eerst wel goed overdag, en vandaag moeten we het nog maar zien. Ik heb bij hem wel het idee dat het ook uit proberen is. En hij gaat vaak huilen als hij naar bed boet, alsof hij bang is of ons niet weg wil zien gaan. Konden ze maar vast praten.....
SLAPEN! ik denk dat het uitproberen is, wij laten hem 3 min huilen en dan slaapt hij. Het gekke is dat het om 19.00 uur no problem is. Vind het ook moeilijk hoor!!! Ik snap gewoon geen bal van het ritme.... 07.30 fles 200cc met pap 08.30 slapen 09.15/09.30 wakker 10.00 fruit, gaat met moeite 11.00 moe, maar naar bed wil hij niet 12.00 boterham en dan nog de fles 200cc (gaat niet leeg) 12.30/1300 heel moe en slapen 14.30 wakker 16.00 dutje 17.30 warm eten, daarna fles 200cc en naar bed hij is verder wel vrolijk, op de tandpijn na dan allemaal de groetjes van Puck, ze neemt even afstand! Het gaat even niet zo goed met haar!!!!
Ach wat jammer dat het met Puck niet zo goed gaat Ze heeft ook wel heel veel voor de kiezen gehad! Speciaal voor Miepie: Voorpagina van AD van vandaag: Mannen horen babygehuil slecht Mannen die van hun vrouw het verwijt krijgen dat zij steeds op moet als de baby huilt, omdat hij lekker doorslaapt, hebben sinds kort een goed excuus. Uit Brits onderzoek blijkt dat babygehuil minder doordringt tot mannenhersens dan sommige andere geluiden. Vrouwen worden geheid wakker als zij het geluid van een huilende baby horen. Bij mannen zijn dat eerder een autoalarm, het gezoem van een vlieg of bijvoorbeeld het geraas van de wind. Hier weer een onrustig nachtje achter de boeg. Om 1:00 en 3:00 een soort aanval van verlatingsangst. Pfff, zal zoooo blij zijn als 'ie doorslaapt!
Hey meiden, het lijkt wel of alle kleintjes een beetje last hebben van najaars-/winterblues ofzo! Maar ja, ze zijn ook allemaal ongeveer even oud he? Ik hoop voor jullie dat ze gauw hun draai weer vinden en vooral dat ze nachten weer gaan slapen. MB, ik ben geen expert wat bv betreft natuurlijk maar ik geloof dat het in het allerbegin wel aan te raden is om op verzoek te voeden. Met name om de productie goed op gang te brengen en te houden. Maar nogmaals: ben geen expert! En idd, inschrijven bij kdv's is altijd vrijblijvend. Je kan gewoon aangeven welke en hoeveel dagen je opvang zou willen en dan kom je op die beruchte wachtlijst. Waar je volgens mij nooit zonder initiatief van jouw kant (door te bellen dus) van afkomt. Maar sommige vragen trouwens wel inschrijfgeld, dat krijg je geloof ik ook niet terug. En volgens mij zijn de startkosten voor een kindje het hoogst, daarna draaien ze mee in de huishoudpot. OK, je geeft natuurlijk geld uit aan luiers maar dat is ongeveer een tientje per week als je niet in de aanbieding koopt. Moet wel zeggen dat bij ons de opvang wel een duit zal gaan kosten strakjes... Nino: fijn dat jullie op 1 lijn zitten. Hoe voelt je vriend zich er eigenlijk over? Lijkt me voor hem ook wel lastig om zo'n bericht te krijgen... Vervelend voor Puckie, wens haar maar sterkte Soof! Wanna: ik had het artikel gelezen inderdaad, hahaha! Mijn vent wil zo hard bewijzen dat hij haar echt wel hoort, dat hij laatst 's nachts naast het bed stond om haar te gaan voeden terwijl ze net 2 uur daarvoor had gegeten, haha! Met Mini-Miepie gaat het inmiddels een stuk beter! Dat komt waarschijnlijk omdat we gisteren met haar naar de huisarts geweest zijn. Je weet wel, dat je je ontzettend klote voelt en na lang dubben eindelijk de huisarts belt en dat je dan ineens weer beter bent. Hij kon gelukkig geen afwijkingen vinden dus hij dacht dat ze "gewoon" last van van druk op haar oortjes door verkoudheid. Maar sinds gisteren drinkt ze ook weer een stuk beter. De huisarts complimenteerde me nog met onze leuke mooie en alerte baby, mama weer supertrots natuurlijk. Ik denk dat ze tegelijk in een sprongetje zat want ze pakt nu voorwerpen vast, voelt aan de pagina's van het voeldboekje (zoooooo cute!!), doet alles in haar mondje en ziet ineens haar voetjes. Maar ik ben vooral blij dat ze weer beter in haar vellie zit, dat maakt mij ook een stuk relaxter. Vanavond ga ik met mijn ventje uit eten voor zijn verjaardag en komt mijn moeder oppassen. Voor het eerst samen zonder Mini op pad, spannend! (het is om de hoek maar ssssssttttt, niet doorvertellen! )
Hier nog ééntje die uitprobeert hoor, maar het is ook de tijd dat ze echt hun eigen karaktertje gaan vormen en daardoor weet je soms niet wat er is. Myrthe eet de ene dag heel goed en de ander weer minder....ik laat het maar zo, zolang ze goed groeit... Ze geeft zelf wel aan wat ze wil en niet denk ik dan maar, maar ik ben denk ik wel een mama die zich er allemaal niet zo druk om maakt hahaha. Ik blijf het wel moeilijk vinden om al dat eten en drinken in de tijd te proppen dat ze wakker is. Ze krijgt ook eigenlijk geen extraatjes als koekjes ofzo...geen tijd voor hahaha. 8:30 wakker; bordje pap/diksap 10:30-11:30 slapen 11:30 wakker; fruit 13:00 brood/bekertje melk 14:00 slapen 16:00/16:30 wakker; diksap en heel soms een mini rijstewafeltje 18:00 warme hap/joghurt toe 18:30/19:00 slapen
Miepie: gefeliciteerd met je man! En veel plezier met uit eten gaan! Zolang het maar niet de snackbar is, is het toch alleen maar handig dat het om de hoek is (Kun je gewoon de babyfoon meenemen ) Daffie: slaapt Myrthe dan van 19:00 tot 8:30? Ik zit hier intussen mijn volgende menstruatie af te wachten. Dan moet ik in de eerste paar dagen nog een keer bloed gaan prikken om te zien of er toch iets hormonaals mis is, waardoor ik zo weinig slijmvlies opbouw. Gelukkig zag het er bij de vorige scopie allemaal wel een stuk "gladder" uit, minder verklevingen. Alleen rond het keizersnee litteken een rommeltje, maar dat zit laag en zou met een beetje geluk een innesteling hoger niet moeten hinderen. Maar goed, dan moet er hogerop natuurlijk wel wat om in te nestelen zitten... We wachten maar weer af.
wauw daffie, heerlijk zo'n slaapkoppie! Jens gaat rond 1915-1930 naar bed en wordt wakker tussen 6.30 en 7.00 uur. @miepei, goed hoor van mini miepie! Ik weet dat Jens een stuk beter in zijn velletje kwam te zitten toen hij meer koen doen, pakken, kijken, beetje spelen. Alsof hij gefrustreerd was dat ie niets kon! pffff, hier net een stik moment. Jens kreeg een nijntjekoekje en dat ging goed. Ik bleef naast hem zitten en opeens zie ik het laatste stukje in 1x in zijn mond verdwijnen! Hij begon gelijk te kokhalzen en ik heb hem op zijn kop gehouden en mn vinger in zijn keel gedaan en kotste hij 2 keer van alles eruit. Men, wat ben ik geschrokken. Volgens mij verdween dat grote stukje in zijn slokdarm en bleef daar effe hangen, want toen ik hem drinken wilde geven kokhalsde hij weer en wil niets drinken. Nu ligt hij te slapen. Hij was erna weer ondeugend en vrolijk, dsu het is goed afgelopen.... Wat nou nijntje lief klein konijntje dacht ik....
Pooh: IEIEIEK! wat schrikken zeg! Goed dat je meteen zo adequaat gereageerd hebt! Ik zou me lan geschrokken zijn! Knabbelt Jens al echt aan een nijntjekoekje? Hier alleen nog maar sabbelen!
nou, hij sabbelt er op en vermaalt de helft met zijn vingers. maar het laatste stuk verdween in 1x in zijn mond!! Gelukkig is onze regel, er altijd naast blijven zitten.... Mn moeder heeft zo eens het leven gered van eenkindje van bijna 3 maanden die door een broertje een smartie in zn mond geduwd kreeg en bijna stikte...
jakkes, dat is ook naar. Maar zo begrijpelijk dat zo'n kindje z'n smarties wil delen met zijn kleine broertje Ik laat onze smurf wel eens op zo'n babykoekje van Nutricia sabbelen, maar die verkruimelen niet echt. Heb het gevoel dat hij er niet veel van binnen krijgt, alleen de smaak proeft alsof het een lollie is.
een mini rijstewafel op stukje soepstengel vindt hij ook heerlijk!! De gek ging nog lachen ook toen ik hem op zijn kop hield....maf kind!
POOH! JEETJE wat zal jij zijn geschrokken! Ik blijf er ook altijd bij hoor, je weet maar nooit dat zie je wel weer! ALL! HIer om de hoek zijn dit jaar nieuwe mensen komen wonen met een kleintje (schat 1 jaar oud...), krijg ik vanmiddag van mijn buurvrouw te horen dat die vrouw vorige week zomaar is overleden.... je moet er toch niet aan denken. Ik had gelijk iets van; waar maak ik me toch altijd maar druk over.......... Ik had gezien dat die mevrouw (ik loop er altijd langs met het uitlaten van de honden) in een rolstoel zat, dus ik dacht gelijk dat ze daaraan was overleden. Maar dat was gewoon een gebroken voet, die ochtend is het gips eraf gegaan en 's-middags vind haar man haar dood in de gang. Echt heel zielig! Zo zie je maar weer, LIFE IS LIKE A BOX OF CHOCOLATS, YOU NEVER KNOW WHAT YOU GONNE GET!
Pooh, jemig wat een schrik, gelukkig zat je erbij! Maar Jens slaapt toch ook prima van 19:15-7:00....ik ben er ook echt gelukkig mee hoor hahaha. Zeker als ik avonddienst heb gehad en de volgende dag kan slapen tot 8:30...
tjee Pooh, dat is schrikken zeg! Nijntje was dus een gevaarlijk klein konijntje... gelukkig zat je er naast en kon je doen wat nodig was. Gelukkig kon Jens er om lachen. Sophia; jee! wat een shockerend verhaal van je 'buurvrouw', daar reken je toch niet op bij jonge ouders. Het relativeert wel he. Wanna; typisch iets voor mannen zeker, om wel wakker te worden van het geluid van een vlieg en niet van een huilende baby. Miepie; wat schattig dat je man zo zijn best doet en ook naast het bed staat als het niet nodig is. Was het etentje leuk? Ben je alweer thuis bij de miniMiep? Of nu nog lekker aan het knabbelen met z'n tweetjes? All: ik heb fertilityfriend ontdekt en heb mijn temperaturen ingevoerd en het klopt allemaal heel mooi, bijna volgens het boekje! Ik ben gewoon weer een beetje trots op mijn lichaam en gerustgesteld. Ik heb een echte eisprong! Nu maar hopen dat mijn eileiders nog gewoon open zijn en dat het zaad van manlief oké is. Nino echt waar, ik moet er niet aan denken dat dat niet zo zou zijn, ik vind het echt heel rot voor jullie. Gelukkig hebben we tegenwoordig hele knappe dokters, en sterke stellen. Respect en een digiknuffel voor jullie!