Ik ben net terug van de bios, 'Komt een vrouw bij de dokter'. Nou na het zien van die film word je ook weer even met beide voeten op de grond gezet (of zeg je dat niet zo ). Pfffff ik kwam thuis, knuffelde papa en Boaz (die was even op) en barste in tranen uit. Dat we maar heerlijk moeten genieten van elkaar als gezin en van alles om ons heen. Het kan idd zomaar voorbij zijn.
Leuk, al die verhalen over jullie kids. Natuurlijk minder leuk dat jens nijntje in 1x naar binnen wilde werken, pooh, goed dat je zo allert kon reageren! Mieke, het boek had mij al diep geraakt, dus de film zal helemaal heftig zijn. Ik ga er over 2 weken heen, met een grote doos tisseus. Zo'n film drukt je inderdaad met de neus op de feiten, we moeten zoooooo blij zijn met wat we hebben. Soof, jemig, wat vreselijk. Ook zo onwerkelijk, hoe kan zo'n jong iemand ineens dood zijn?, daar klopt niets van. Brrrrrr, wordt er naar van. Heppie, zo herkenbaar, ik was ook zo blij toen ik zag dat ik een eisprong had. Is toch een opluchting, want geen eispong, geen zwangerschap. Ik hoop vooor je dat je ei elke maand rond dezelfde dag komt, dan weet je precies wanneer jullie aan de klus moeten.Mijn ei lag tussen dag 18 en 28, dus dat was wel erg lastig. Succes! Miep, lekker gegeten? Ik vind het wel heel grappig om te lezen dat jij mini niet zo makkelijk los kan laten. Mijn broer/schoonzus staan daar heel anders in, die zijn afgelopen weekend met zijn 2-en een weekendje weg geweest. Mik (die is even oud als mini) was bij mijn ouders. Begrijp me niet verkeerd, ik heb hier verder geen oordeel over, maar ik vind die verschillen zelf zo interessant. Puck, als je nog meeleest:HELE DIKKE KNUFFEL!!!!!!! ALL, bij mij is alles rustig. Voel me op het moment goed, weinig klachten. Wel bekijk ik elke dag mijn buik, ik zal blij zijn als daar een zwanger buikje gaat verschijnen (een "gewoon"buikje heb ik al). Ik wil gewoon zien dat het groeit, deels als geruststelling, deels omdat ik aan de wereld wil laten zien dat er een mensje in mij groeit. Af en toe heb ik ineens de angst dat mijn beebje niet meer groeit, en dan raak ik bijna in paniek. Zal zo blij zijn als ik al deze onzekerheden achter me kan laten.......
Mb02; wil niet lullig doen, maar ik heb die onzekerheden de hele zwangerschap gehad en nu heb ik ze nog hahaha. Ook al zie je een buikje, dan ging ik me weer onzeker voelen als ik het even niet voelde bewegen ofzo. Nu denk ik iedere ochtend...."ze zal toch niet zomaar niet wakker geworden zijn, want ze slaapt al zo lang" en dan ga ik meteen kijken en ligt ze gewoon lekker te slapen. Denk dat het moederschap vol zit met onzekerheden en twijfelheden hahaha. Maar het is wel zo dat een buikje wel een zichtbaar effect is en dat het het allemaal echter maakt
Zo hee, ik hoop dat Mini net zo'n slaapkopje wordt als Myrthe! Alhoewel ze al een tijdje op de goede weg is hoor, slaapt volgens mij al anderhalve maand goed door van 23 tot 6. Wanna, voel je al wat aankomen dan ook? Of is het wachten in het duister op je menstruatie? Pooh, de heldin van de dag! Wel ff schrikken zeg, pfoei... Soof, wat heftig van je buurvrouw... En voor haar man en kind. Was het dan een hartstsilstand ofzo? Heppie, fijn om te weten dat dat deel in ieder geval goed zit in jouw lichaampje . Nou flink klussen en vooral dus 1 of 2 dagen vóór je eisprong en bevruchten maar! MB grappig dat je dat zegt, dat ik Mini niet zo makkelijk loslaat. Ik voel me niet aangevallen hoor! Ik denk dat je stiekem ook wel een beetje gelijk hebt. Geloof me, ik ben de laatste die dit van mezelf had verwacht! Alhoewel ik best wel een control freak ben dus ik was gewoon in denial! Maar tegelijk loopt het niet heel erg soepel met mijn man op dit moment dus ik heb eerlijk gezegd ook niet zo'n zin om een weekend met hem op pad te gaan. Ik verwacht trouwens wel dat het anders gaat worden als ik weer ga werken, dan moet ik haar wel loslaten en dat lijkt me gezond voor ons beiden. Ow MB, eerst moet je nog door de fase dat je wel een buikje krijgt, maar dat mensen nog niet zien dat het een zwangerschapsbuikje is en dan voel je je vooral wel wat eh.... dik. Had ik tenminste! Fijn dat je je verder goed voelt buiten je onzekerheden om! All: dank voor de felicitaties en het medeleven! Het liep allemaal even anders dan gepland omdat ineens mijn mans twee beste vrienden, waarvan 1 in Zuid-Amerika woont, op de stoep stonden: verrassingggg!!!! Echt ZO leuk om die jongen weer te zien, ik was er helemaal emtioneel van, hihi. Dus die zijn mee gegaan en rond half 11 heb ik ze alleen gelaten en ben ik naar mijn mama en dochter gegaan. Mijn moeder had het verder -uiteraard- prima gedaan. Ik moet wel zeggen dat ik niet veel problemen heb om haar bij mijn moeder en vader of zusje achter te laten, heb het volste vertrouwen in ze! (schoonouders is een ander verhaal )
Miepie; denk dat Myrthe toen ze zo oud was als mini-miepie ook zo'n beetje van 23:00-6:00 sliep hoor, dus er is hoop hahaha. Besef wel dat we enorme bofkonten zijn op het moment. We hebben de hele avond en nacht voor onszelf hier en zijn bijna altijd uitgeslapen. Ik breng Myrthe ook zonder zorgen naar mijn ouders, maar mijn schoonouders hebben alleen nog maar 2 of 3 keer een paar uurtjes opgepast in ons huis.
Mieke, held, dat je naar die film bent geweest. Ik denk dat ik de dvd afwacht want ik weet zeker dat ik heel hard ga huilen, en dat doe ik toch liever niet in de bios. Miepie, tot zover jullie romantische etentje voor twee dus. Wel een leuke verrassing zeg die twee vrienden die zo onverwacht op de stoep staan, en hadden zij even geluk dat jullie net op het punt stonden om uit eten te gaan, of was dat stiekem zo geregeld? wat rottig trouwens dat jullie relatie even niet zo lekker loopt, maar ja, er is dan ook een hoop veranderd in jullie leventjes. Ik weet nog wel een goed boek dat een heel ander licht op je relatie kan werpen, dus voor als je tijd en zin hebt, het heet: 'houd me vast' van Sue Johnson. Een bloemlezing van de achterflap: 'de succesvolste benadering voor het creëren van liefdevolle relaties... dit boek wijst de weg naar een diepe, bevredigende en blijvende verbondenheid....we zijn allemaal op zoek naar liefde, steun en verbondenheid, maar soms hebben we daar een beetje hulp bij nodig...de beste relatietherapuet ter wereld'. Nou, wat wil een mens nog meer? Puck, ook van mij een dikke cyberknuffel! All; met de temperatuurmethode weet je achteraf pas of je goed hebt geklust, maar het is gelukt! twee dagen voor het ei, dus we kregen een redelijk goede score van fertilityfriend Nu maar weer afwachten.
Meiden, even een technisch vraagje: ik heb de link naar mijn temperatuurkaartje in mijn handtekening gezet. Als jullie hem aanklikken, kun je het dan zien? en kun je ook wijzigingen aanbrengen net als ik? dat laatste is niet de bedoeling natuurlijk...
Gelukt! Ik heb nu een link in mijn banner. hoe vinden jullie mijn temp kaarte? en mijn nieuwe banner? mooi he
Heppie, ik zie je kaartje hoor! Ziet er echt goed uit. Ik ben ook een vervent tempster geweest voor mijn zwangerschap. Dus als je eens vragen hebt..... Enne ik heb harder gehuild bij De Storm dan bij deze film, maar ook wel tranen hoor!!! Bij De Storm ging het voornamelijk om een baby en tja als je dan moeder bent, dan kun je je in eens zo veel meer inleven. Toen de film was afgelopen (was met schoonmoeder en schoonzusje) zat ik nog boehoehoehoe!! En zij helemaal niet, hihihihihi. Miepie, wat leuk dat die 2 vrienden voor de deur stonden zeg!
GOEDEMORGEN! Ben weer op het werk, maar nog niet wakker. Lag laat in bed, blegh! Heb effe niks te melden OH JAWEL Rick kan op zijn billen blijven zitten, zo schattig om te zien. Ik zal van de week de fotoplaatsen!
Heppie, je kaartje ziet er goed uit, volgens het boekje. Nu maar weer afwachten......En inderdaad, als je vragen hebt, er zijn hier meiden die er veel vanaf weten. Zoals gezegd, mijn temp.kaartjes waren net de mount everest (pieken en dalen, geen touw aan vast te knopen), dus ik ben er nooit echt lekker ingekomen. Miep, leuke verassing van die vrienden! Enne...goede reden om een dag te prikken waarop jullie echt met zijn 2-tjes gaan eten. Bij mijn broer/schoonzus gaat ook niet alles over rozen, daarom gingen ze ook een weekendje weg. Ze hebben geen moeite om Mik uit handen te geven, maar ze hebben weer andere "issues". ALL, ik ben vandaag 13 weken zwanger, hoera! Het 1e trimester loopt ten einde, een mijlpaal!
MB! Gefeliciteerd met je 1e mijlpaal, voelt lekker he TEMPEN! Niet mijn ding, heb nooit wat van die online systemen begrepen. Ik deed het handmatig
Miepie; ik tast niet volledig in het duister wat menstruatie betreft. Ik verwacht het ergens in de komende week. maar ben dus benieuwd of het de moeite waard is of dat het weer 1 druppel is. Soof: wat erg van je buurvrouw zeg! heb je al iets gehoord wat er gebeurd is? Mijn eerste gedacht was "zou ze van de trap gevallen zijn?" Zet je wel even aan het denken, hoe kostbaar het leven is. Heppie; fijn dat het klussen goed getimed was, nu maar weer afwachten. MB: die onzekerheid heb ik ook heel lang gehad. Kreeg ook pas laat een klein buikje. mensen bleven maar zeggen: O, ben je al zooo ver, dat is niet te zien?! En ik dan weer meteen in de stress dat het niet goed was! Nou ja... hij was dan ook maar 2400 gram Mieke; Storm.. daar ben ik expres niet naar toe gegaan. Wist op voorhand al dat ik het niet droog zou houden! Tempen: heb ik ook met FF gedaan. kon natuurlijk ook best zelf een grafiekje maken, maar ziet er meteen zoveel professioneler uit op FF (alsof dat helpt, hahaha) Scheidingsangst: moet ik eerlijk zeggen: weinig last van. Vind het heerlijk om weer aan het werk te zijn. Maar vind het ook heerlijk hem na een dag werken weer te knuffelen. Met dat 5 daagse congres in oktober vond ik het wel even pittig. Maar zou een moord doen om een nachtje door te kunnen slapen, dus eh... bij wie mag Smurf komen logeren??
WANNA! Ik heb er verder niet naar gevraagd, ik ken die mensen niet en ik ben altijd erg van slag van dit soort berichten. Had het liever niet geweten! Maar ook ik dacht aan een val van de trap, ik loop er iedere dag langs met de hondjes en dan zie je hem alleen zitten brrrr. Nee, van dit soort dingen slaap ik dan een paar nachten slecht. Dus wat betreft die films.......... laat maar even
Soof: hahaha, ik ben precies zo! Weet je dat ik door jouw verhaal de laatste twee dagen krampachtig de trapleuning vasthoud als ik naar beneden loop!
MB, gefeliciteerd met de eerste mijlpaal! Op naar een goed tweede trimester. Mieke, de Storm lijkt me ook een moeilijke film om naar te kijken. Mijn familie komt uit Zeeland en heeft de ramp meegemaakt, ik ben er ook mee opgegroeid, mijn vader werkte aan de Deltawerken, die verhalen grijpen me altijd erg aan, het gaat toch over je roots he... en dan ook nog met een kindje, ookal ben ik (nog) geen moeder, dan hou ik het ook echt niet droog hoor. Wanna, ja met FF ziet het tempen er erg professioneel uit inderdaad, ook wel fijn om bevestiging van de rekenmodelletjes te krijgen dat het ei waarschijnlijk is geweest op de dag die ik zelf ook dacht. Vanochtend was mijn temp erg hoog, maar ik had ook slecht geslapen, kan dat er iets mee te maken hebben? Ervaren tempsters, wat denken jullie? (ja, ik ga jullie nu het hemd van t lijf vragen over het tempen hoor ) Wij zijn vanavond naar de film 2012 geweest, een enorm overdreven rampenfilm, maar wel lekker spectaculair.