Wanna, blij te weten dat er bij jou ook niet zo snel iets te zien was. Ook ik wordt er ook onzeker van als mensen aan me vragen "en, heb je al een buikje?". Alsof je pas echt zwanger bent al er iets te zien is, frustrerend:x. En af en toe lees ik op het forum van de juni-mama's, en daar zijn meiden die al in positiekleding passen. All, gaat er nog iemand iets aan sinterklaas doen? Ik heb vandaag een sint-feestje op mijn werk, dan doen we een flauw dobbelspelletje met nog flauwere cadeautjes, maar is wel erg gezellig. Morgen een gourmet bij mijn ouders, cadeautjes doen we pas met de kerst.
Daffie: Mini slaapt de laatste paar dagen alweer tot 7 uur! Maar ik zal niet te hard hopen dat het voorgoed is, haha! Mieke: geen films meer voor jou voorlopig! Of alleen maar sci fi ofzo, of moet je dan huilen van ellende? Heppie: ik snap niet zoveel van die kaartjes, maar als de experts zeggen dat het er mooi uitziet, dan sluit ik me daarbij aan! Spannend hoor! Dankjewel voor je boekentip, lief van je! Het is hier niet de hele tijd oorlog hoor, zo erg is het niet, haha! Maar een kindje verandert heel veel in de dynamiek van je relatie en wij zijn beiden nogal eh.... sterke persoonlijkheden, zo zeg je dat aardig toch? Dat kost veel energie en ik wil die energie in Mini steken op dit moment, omdat zij het het hardst nodig heeft. Maar ik probeer mezelf te "dwingen", zoals dat etentje voor zijn verjaardag dat dan om andere redenen anders liep . Het idee dat ik iets voor ons 2-en had geregeld betekende voor hem trouwens al heel veel. MB: gefeliciteerd met je eerste trimester!!! Wij gaan zondag samen ook weg, mijn zusje past dan op. We gaan naar een voetbalwedstrijd, hahaha! En misschien daarna shoppen voor mijn vent, die heeft nieuwe kleren nodig! Dus we komen er wel hoor, hihi.... Bij mij was er ook pas laat iets te zien hoor, en op het laatst sowieso ook niet een hele grote buik. Om er maar eens een dooddoener in te slingeren: geniet er nog maar even van, want het kan ook echt onprettig zijn, zo'n grote buik. En zo is het nog een beetje jouw eigen "geheimpje", je bent met z'n tweetjes maar niemand kan het nog zien! Vond ik een heerlijk idee.... En sommige mensen hebben met 6 weken al een enorme buik als je ze moet geloven, tja.... Ik ging pas bij 20 weken (precies!!!) shoppen voor positiekleding dus je hebt nog even de tijd... Wanna, ik hoop dat je meer dan 1 druppel menstrueert! Echt heel vervelend om er zo op te moeten wachten... Ik kijk er op zich weer naar uit om te gaan werken en onder de mensen te komen moet ik zeggen. Het enige dat ik vervelend vind is dat ik mijn werk gewoon echt niet leuk vind. En ik hoor dat het er na de reorganisatie niet leuker en beter op is geworden. De man van een collega is afgelopen zomer overleden, heel plotseling (hij was 54). En ze zitten haar enorm te pushen om weer fulltime aan de slag te gaan terwijl zij het echt zoooooo moeilijk heeft. Iemand had gezegd dat ze na een paar weken na zijn overlijden wel weer aan de slag zou kunnen. Ongelooflijk.... En daar moet ik straks ook naar terug, naar die boeven. O, breng Smurf maar naar mij hoor!!! Kan ik vast oefenen... Soof: ja, kan me ook wel voorstellen dat je het niet wil weten. Wat naar ook dat je er iedere dag langs komt... Wij doen niet aan Sinterklaas, bij ons is de kerst altijd gevierd. Als Mini strakjes wat groter is, doen we het wel hoor, maar zodra ze erachter komt dat het niet echt is, gaan we als de sodemieter weer terug naar kerst. Krijg je met die allochtoenen als wij he? Gisteren was het precies een jaar geleden dat ik een positieve test in handen had, wat vliegt de tijd!
MB: was bij ons destijds ook bij de april mama's. Er liepen een paar meiden al bij 8 weken met een positiebroek. Bij mij begon de boel pas echt strakker te zitten rond 17 weken of zo en nog kon ik een deel van mijn kleding prima aan tot 25 weken. Miepie: Mmm, sterke persoonlijkheden...? je bedoelt dus; koppig, eigengereid en niet bang om voor je mening uit te komen?? maar eh... je bied je dus aan als onze oppas? weet waar je aan begint hoor! Mini schrikt zich vast de pleures van zo'n krijsend overactief monstertje! Ik hoop inderdaad maar dat mijn menstruatie een beetje door gaat zetten komende week. Ik zou eigenlijk ook wel weer met de pil willen beginnen, maar als ik daarbij kennelijk toch onvoldoende hormonen heb voor een fatsoenlijke slijmvliesopbouw, moeten we toch nog maar even doorklungelen. Wat jammer dat er zo'n rotsfeer op je werk is. Dan is het inderdaad geen leuk vooruitzicht om terug te gaan. Onbeschoft gewoon hoe ze met je collega omgaan! Alsof ze zich niet realiseren dat het verlies van je partner de grond onder je voeten wegvaagt! Nou moet ik eerlijk zeggen dat bij ons in de vakgroep de sfeer ook beroerd is. Gekonkel achter elkaars rug om. Maar gelukkig kan ik een groot deel van mijn werk doen zonder direct contact met die superego's!
He mbo gefeliciteerd! voelt goed he dat eerste trimester gehaald Hier ook nog niet echt iets te zien hoor, alleen 's avonds soms dat ik mijn knoop van de broek los wil of mijn BH uit die zit dan niet lekker over mijn maag waar ik toch al last van heb. Miepie, leuk hoor onverwacht bezoek, en lekker nog een keer op stap samen. Ben ook benieuwd hoe het straks zal gaan want er zal zoveel zijn om je mee bezig te houden. Wanna, knuffel voor jou want geen menstruatie is ook niet niks. Pooh hoe is het nu bij jou op je werk? voor je verlof liep het toch ook niet al te soepel? Hier een gevalletje mex. griep, mijn man dan. Nou die is niet fijn, hij heeft er veel last van. Gelukkig ben ik niet ziek Ga even hier ruimen, liefs simi
Hee Wanna, ken jij mij stiekem??? Of HERken je er iets van? Ik ben heel goed met andermans krijsende kinderen hoor! Simi, vind je het niet spannend dat je man mex griep heeft? Ik hoop dat het jou voorbij vliegt! Soof, haha! Aangeklede trapleuning!!! Volgens mij hadden we al eens een ruilhandel proberen op te zetten kwa lichaamsvet maar dat komt maar niet van de grond he?
@mb02, goed zeg!! eerste trimester heb je erop zitten!!! @simi, lief dat je het vraagt. het gaat een stuk beter op mn werk. De rotte appel is tijdnes mn verlof weg gegaan en er zijn 3 nieuwe collega's bij die erg leuk zijn! Er blijft altijd gezeur, maar het is echt weer leuk werken nu! @all, heb het erg druk gehad. woensdag, donderdag en vrijdag werk ik en dan heb ik weinig tijd om hier te komen! Morgen lees ik wel effe terug!
Simi, ik heb zelf geen last van mijn BH, heb juist meer last van mijn borsten als mijn BH uitgaat. Dan merk ik dat ze een stuk zwaarder zijn geworden. Hoe gaat het verder met je? , wordt de misselijkheid al minder? Je vriend de mexicaanse griep?, ben je er niet bang voor dat jij het nu ook krijgt? Ik heb op mijn werk afgesproken dat als een van de kinderen verschijnselen heeft van de griep, ik niet meer met dat kind werk. Hoe doe jij dat nu? Miep, goed zo, een voetbalwedstrijd is een goed begin, kan je ongenegeerd eventuele frustraties eruit schreeuwen. Nou, ik zou echt blij zijn als duidelijk te zien is dat ik zwanger ben. Ik heb het ook gewoon nodig om zichtbaar bewijs te hebben, als geruststelling, maar ook omdat het dan wat echter aanvoelt. Maareh, sinds gister af en toe een zeurende pijn in mijn buik, zijn dat die befaamde banden? Wat rot dat het op je werk niet echt leuk is, dat werkt niet echt motiverend. En hoe ze daar met die collega omgaan.....daar heb ik gewoon geen woorden voor. Zit je midden in een rouwproces, loopt je baas aan je hoofd te zeuren dat je "best wel weer aan het werk kan gaan". Dan ben je echt een hork:x. Soof, hahaha, aangeklede trapleuning. Ik ben van het type zandloper:grote borsten/ slanke taille/ wat bredere heupen en slanke benen. Oja, en op de buik een randje vet teveel. Voor iedereen die sint viert......have fun!
MB: gefeliciteerd, toch wel fijn dat je de eerste maanden voorbij bent! Simi: Beterschap voor jouw man, hopelijk knapt hij snel weer op. Allemaal fijne sinterklaasavond! Wij zitten nu net te wachten op Guzman... Pas als de kleine het een beetje gaat begrijpen gaan we sinterklaas vieren, dan wordt het echt weer leuk! We vieren wel elk jaar sinterkerst met vrienden, da's ieder jaar weer gezellig! Nou, het lijkt er op dat Thom is gesopt met 'slaan' en gillen maar hij krijgt nu af en toe van die drifbuien... als hij iets niet mag krijgt hij een rood hoofd er slaakt hij een harde schorre kreet bij, hij kijkt me dan ook heel boos aan en ik moet dan echt mijn best doen mijn lachen in te houden,. Volgens mij duurt het ook niet lang meer voor hij gaat lopen... af en toe staat hij al per ongeluk los en als hij aan de hand loopt steunt hij er niet meer echt op... Ben benieuwd!!! Nou, Guzman is inmiddels begonnen dus ik ga gauw kijken!
allemaal fijne sint gehad?? niemand mee naar spanje??? Wij hebben het niet gevierd, Jens snapt er toch niets van. Wel heeft mn vriend voor de 3x keer op de ramen van de buren mogen rammen. Die jongens zijn 4 en 6, geweldig! Jens is helemaal weg van zijn nijntje loopstoel. Hij kijkt zo trots en is helemaal blij dat ie "kan lopen" en door de kamer heen kan rollen naar nieuwe dingen waar hij normaal niet bij kan..whahaha
Nou, bij ons is de Sint ook overwacht langs gekomen voor Mini! Jammer genoeg net toen mijn man zijn vest aan het halen was op de gang . Mini heeft een kinderliedjes-CD en boekje met teksten gekregen en mama is er ook heel blij mee want ze kende maar 2 liedjes (op een grote paddestoel en zagen, zagen) en Mini vindt het fantastisch als mama zich voor lul zet door te zingen. Gelukkig bleek mama's geheugen wel in orde, alles kwam weer terug...
Goedemorgen allemaal, Hier helaas geen Spanje . Wij hebben dit jaar geen sinterklaas gevierd omdat we bang waren anderen te besmetten. Super pooh dat Jens 'een nieuwe wereld' kan ontdekken. Moeten papa en mama wel goed opletten Leuk he miepie die kinderliedjes. Gelukkig vinden kinderen het gezang van hun ouders altijd mooi mbo het gaat op zich beter met mij alleen als ik erg moe ben dan is de misselijkheid weer helemaal terug. ja die mexicaanse griep, we zijn wel even heel erg geschrokken. Mijn man had ook gelijk zoiets van hoe moet het nu met jou. Daarom met de ha gebeld voor advies. Deze gaf aan dat je het meest besmettelijk bent voordat je daadwerkelijk ziek wordt. Dus geen contact meer met mijn man vanaf dan had toch geen zin meer. Ik voel me nog steeds goed dus ik hoop dat mijn lichaam zich er doorheen heeft gevochten. Ik ben er zelf een beetje gelaten onder, ik kan er toch niets meer aan doen en dan liever nu dan in een later stadium van de zwangerschap Liefs, simi
Simi, voor mijn idee was mijn weerstand juist stukken beter tijdens mijn zwangerschap dus hopelijk geldt dat voor jou ook!
beterschap voor je man, Simi!! @miepie, leuk hoor meezingen. Wij hebben zo'n cd en dan denk je, oooh jaaaaa
Even snel! hier geen Sint, wij doen de kerstman, veel leuker! FIjn dat jullie allemaal een gezellie weekend hebben gehad! Morgen gaan we kijken bij het KDV van onze keuze, we zijn benieuwd! TRUSTEN
Ik zag net op AD Home een vreselijk filmpje over een Italiaans KDV. Zat haast te janken... Kindje wordt gedwongen te eten, geslagen en aan de haren getrokken door leidster