Soof, wat fijn dat jullie poes is 'ontstopt' , wat kun je je zorgen maken om zo'n beestje he. Als mijn katten ziek zijn heb ik er echt alles voor over dat ze weer beter worden, vreselijk vind ik dat. Brigit, leuk je weer te lezen hier, ik had je hier een beetje gemist de laatste tijd. Wat rot dat je nu in zo'n moelijke periode zit, spannend ook het eerste bezoek aan de gyn, ik duim voor jullie dat het allemaal meevalt. Wat rot dat je met ruzie bent weggegaan bij je werk, dat moet een heel naar gevoel geven, hopelijk kun je het snel achter je laten. Pooh, handig he boeken/reserveren/afspraken maken via internet een foutje is zo gemaakt. Zo heb ik een keer een dag gestrand gestaan in Parijs omdat ik de reis helemaal zelf aan elkaar had geboekt... (via Parijs naar Zuid-Amerika gevlogen en terug). Simi, ja wat is er een hoop nodig voor een kindje he, maar wieweet wat je allemaal kunt overnemen of kado krijgt. En staan er op internet niet van die handige boodschappenlijstjes ofzo? Net zoals vakantiepaklijsten maar dan voor de baby-uitzet? MB en Pooh, wat kan het toch onsympathiek overkomen als een baas in eerste instantie alleen aan werkroosters denkt... als je een baas hebt die zich kan verplaatsen in jouw situatie dan heb je het toch echt getroffen vinden jullie niet? Ik heb zo'n baas en daar ben ik heel blij mee, helaas gaat ze in maart stoppen met haar functie en dan is het maar afwachten wie je er voor terugkrijgt, helaas... All, ik voel me zo gammel. Darmen zijn helemaal van streek, hoort dat er ook bij? ik ril en heb het koud. Ben zelfs ook al een beetje ochtendmisselijk Het begint nu langzaam ook een klein beetje tot ons door te dringen dat ik echt zwanger ben. Maar eigenlijk vind ik het nog erg ongelofelijk, ookal denk ik er de heeeeeele dag aan. Zaterdag ga ik het aan mijn ouders en zus vertellen, ookal zo spannend. En nu ga ik lekker met een warme kruik vroeg naar bed.
Nou het gaat lekker hier, nu is manlief doodziek. Heeft de hele avond al diarree en is aan het overgeven. Rick is al de hele avond wakker, hoop niet dat dit een teken is dat we ziek gaan worden..... ikke met mijn afkloppen 8) Ik moet morgen werken.......... We gaan al naar bed, trusten!
Alleen manlief is nog ziek, heel de nacht nog op de wc doorgebracht acherum! Hebben jullie sneeuw? Ik wil ook.................
Soof, dus toch een speen vast....Hoop dat ze er nu geen een meer te pakken krijgt, anders wordt ze een heeeeel duur poesje. Maar fijn dat het eruit is! Oeps, is er nu bij jou eenvirus het huis binnengedrongen. Simi, zooooo herkenbaar. Ik begin ook een buikje te krijgen, al ziet nog helemaal niemand het. De verlos had al gezegd dat ik de beeb vanaf week 18/20 pas ga voelen, dus dat stelt me wel gerust. Maar ja, tot die tijd blijf te toch denken "als alles maar goed gaat". Hartje luisteren vond ik erg spannend, bereidt je er alvast op voor dat ze het niet 1-2-3 kunnen vinden, scheelt weer een hartverzakking. Spullen kopen.....ik ga het bedje en commode via mp kopen, dan koop ik er zelf een ladekast bij (want wat moet zo'n klein kindje met een enorme kledingkast?) en een lekkere stoel voor de borstvoeding. Ik had in zo'n babyzaak rondgekeken voor een bedje enzo, maar DUUR. En ik vind de meeste spullen ook zo standaard, ik hou niet echt van die kant en klare kamers. Heppie, het klinkt meer als een beginnend griepje, koud en rillerig ben ik nooit geweest. Joh, je vertelt het al snel aan je omgeving. Wel heel leuk! Pooh, handig, dat internet. Hoop dat hij opoknapt van de antibiotica. En de 5e ziekte?, nooit van gehoord? Ik moet zo naar de verlos voor de bloeddrukmeting. ben benieuwd.
MB! Ik heb toen ook van MP een commode gekocht, de kledingkast is van mijn oude slaapkamer (toen ik uit de wieg ging) en wel een bedje uit de winkel. Maar het staat zo mooi bij elkaar. Ik hou ook niet van het gestandariseerde en dan erbij is het afschuwelijk duur naar mijn mening! Ze slaan me daar een partij winst uit
Update: bloeddruk is goed, 125-80! Ben echt opgelucht, vooral omdat ik gewoon bij deze praktijk blijven, zijn allemaal aardige meiden. Ze heeft weer aan mijn buik gevoeld, en baarmoeder is flink gegroeid afgelopen week! En hartje weer gehoord, was nu meteen te horen, hij/zij doet het goed! Ben zooooooo blij, mijn dag kan niet meer stuk. Soof, inderdaad schandalig duur die babywinkels:x. Mijn broer had een set van 700 euro gekocht, en hij moest het zelf in elkaar zetten. Nou, de fineer sprong gewoon van de kast af, echt slecht.
Ha meiden, We willen zeker geen standaard kamertje . We hebben al een 'buikdressoir' als commode van MP En hebben een mooie kinderstoel gezien die lijkt op een stokke en daar kan ook een volwassene op zitten dus die kan heel wat jaartjes mee. Waar ik ook naar aan het kijken ben is bv een maxi cosi. Kan je het best van bekenden kopen of nieuw want is er eenmaal mee gebotst, is hij niet meer veilig. Ok dan maar een nieuwe aangezien onze vrienden ook nog kleintjes hebben. Maar dan, een pebble? a 220 euro of een cabriofix a 80 euro Scheelt wel heel veel geld en van de site wordt mij niet echt duidelijk wat het verschil is behalve het stofje. Heb besloten met dit soort vragen maar eens wat babywinkels af te gaan want ik weet best dat het allemaal geld kost maarrre dit soort verschillen zijn wel heel groot. Spannend MB je bloeddruk, gaan ze ook weer hartje luisteren? misschien dan eerst bloeddruk en dan hartje. Ik heb vorige keer ook het hartje gehoord en dat duurde inderdaad vrij lang voordat het gevonden was, vermoedelijk zou mijn bloeddruk dan ook een stuk hoger geweest zijn dat de 70 die ze nu eerst had gemeten Soof hoe is het met je ziekenboeg? Hier aardig wat sneeuw en thuis zelf 10 cm . Maar geeft wel veel chaos. Pooh hoe is Jens nu? Hoop dat hij zich wat beter voelt. Heppie leuk hoor dat je het gaat vertellen, wees er alleen wel op bedacht dat mensen moeilijk hun mond kunnen houden . Zowel mijn beste vriendinnetje als mijn nichtje wisten als via via dat ik zwanger was voordat ik het ze met 8! weken ging vertellen. Dat vondt ik wel erg jammer. Enne kwaaltjes klinken bekend hoor. Ik moet zeggen dat ik me sinds anderhalve week beter voel maar moet nog steeds veel slapen. Liefs, simi
Hoi allemaal! Wat is de wereld mooi vandaag he? Ik hou zo van sneeuw, word er helemaal blij van! Soof: toch een speen vast, arm beestje! Maar gelukkig was het iets dat op te lossen is, al is het dan een duur geintje. Wij hebben trouwens ook een interessante dierenarts: een ex van mijn man. Aardige meid en ik vind haar gewoon goed. Onze vorige DA was niet zo goed, hoorde zichzelf vooral graag lullen en vergat ondertussen wel te vertellen dat ons katertje een poesje was . Got, wat heb ik staan janken toen ik daar na 4 maanden achterkwam, hahaha! Wat zielig voor je man, heeftie griep? Hopen dat jij en de kleine een beetje gevrijwaard blijven... Brigit: welkom terug, goed om je weer even te "zien"! MB: bizar dat zo veel leidinggevenden niet doorhebben (of dat niet willen) dat je mensen veel langer kwijt bent als je ze niet soms rustiger aan laat doen, zeker in jouw situatie! Wil ze dan liever dat je je nu te pletter werkt en dan met 25 weken verplicht thuis moet gaan zitten? Dacht het ook niet... Wij hadden de meubeltjes bij Ikea gekocht (over standaard gesproken ) want ik vind het ook geen duizenden euro's waard. Eerlijk gezegd zie ik het verschil vaak niet eens, het lijkt allemaal zo op elkaar! Ik heb trouwens wel een kledingkast en die is best handig hoor. Je hebt soms ook spullen om op te hangen en ik doe er alle kleren in die ze nog niet past of waar ze is uitgegroeid en de dekentjes enzo. En dan nog is de ladenkast bijna vol... Maar wij hebben geen bergruimte in huis dus we zijn nogal afhankelijk van kasten. Hee fijn dat het goed was bij de verlos! Simi: zo hee, dat gaat de goede kant op he? Ik voelde mijn meisje denk ik met een week of 15/16. Maar ik lag toen op het strand in Mauritius te niksen en ik voelde iets borrelen, lager dan mijn darmen waren. Dus ik ga ervan uit dat dat Mini was, ging het ook steeds vaker voelen en op het laatst ben ik beurs geschopt, dat je denkt: dat kan wel wat minder. Dat buikje komt wel hoor! Wij hebben een Cabriofix geleend van een collega van mijn man en die voldoet prima voor de eerste negen maanden! Dus duurder hoef je echt niet te gaan denk ik. Vaak denk je dat duurder ook beter is, maar veel van die dingen voldoen gewoon allemaal aan de wettelijke eisen en dan bespaar je jezelf toch sentjes die je beter/liever aan andere dingen uit wil geven, toch? Pooh, was je zo in de war dat je een verkeerde afspraak maakte? Ik hoop dat Jens het beter gaat doen op de anti-biotica... Heppie: oooo, ik had het ook zo ontzettend koud in het begin! Dat wordt beter hoor, strakjes heb je het altijd juist lekker warm als je wat verder bent. Spannend allemaal he? Het heeft mij ook niet meer losgelaten vanaf het moment dat ik die test in handen had. Vast ook allemaal met hormonen te maken... Wij hebben het ook meteen verteld, maar onze omgeving is niet zo doorvertellerig gelukkig. All: Alles gisteren goed gegaan met Mini op het kdv! Ze vindt het echt leuk daar volgens mij (voor zover ze al iets te vinden heeft natuurlijk ). Maar ze was ook blij om mij weer te zien. De kerstlunch met mijn collega's was OK. Iedereen is zo druk met werk dus het voelde een beetje tussendoor, zeg maar. Ff een luxe broodje weghakken, staand, en weer aan de slag. Wel zeiden sommigen dat ze echt op me aan het wachten zijn want blijkbaar ben ik degene die ook het sociale aspect een beetje in de gaten houdt. Ah. Verder geen druk hoor! Het klopt wel, ik kan niet een dag doorwerken zonder te lunchen bijvoorbeeld en zeker niet achter mijn werkplek dus ik ga altijd lunchen en dan gaat de rest met mij mee. O well.... Vanochtend naar het CB in de sneeuw. Mini is onwijs gegroeid, ze schiet ineens uit die onderste lijn met haar gewicht! Ik zie het ook wel aan haar, ze heeft al iets meer spekjes op haar lijfje. Maar omdat ze in lengte boven het gemiddelde zit (en met gewicht wel nog eronder hoor) blijft ze een slank popje. Ze huilde ook bijna niet met het prikje en bij het meten was deze mevrouw heel voorzichtig en lief itt de vorige keer (ander team, we zijn van dag gewisseld). Zo kan het dus ook. Wel was er een andere moeder die met haar dochter van 9 maanden kwam en die kleine was al een maand af en aan ziek. De kleine was ook aan het spugen daar en ze was 400 gram afgevallen sinds afgelopen maandag $) en ze woog al te weinig (7 kilo) en die moeder was helemaal aan het huilen enzo. Pfffff, dan merk ik dat ik ook echt een moeder ben. Eerder had ik gedacht: laat haar maar even huilen, laat ik me er maar niet mee bemoeien. En nu ben ik haar gaan troosten en geprobeerd een hart onder de riem te steken door te zeggen dat zij haar kindje het beste kent en als ze het niet vertrouwt, moet ze naar de huisarts of desnoods de eerste hulp en dan maar stampij maken. Het kindje was ook best apathisch vond ik maar dat heb ik maar niet gezegd want dan zou ze denk ik helemaal hysterisch geworden zijn. Ik was er wel van onder de indruk hoor, pffff.... Dus Miepie-mutsie had er al een hele dag op zitten om 10.00 uur vanochtend!
Jee MIEPIE! Wat zielig voor die mama, ik zou ook zijn gaan troosten hoor. Ik moet er niet aan denken om mijn kind zo ziek te zien! Manlief heeft denk ik een virusje, maar Rick is nu bij opa en oma dus ik hoop dat hij er voorbij fietst. Hij had dinsdag overigens 3 spuitluiers, heeft ie echt nooit. Maar afgezien van het feit dat hij tot aan zijn nek toe onder zat had hij er geen last van Wat leuk dat het bij jullie wit is, hier in het dorp waar ik werk en waar PUCK woont is het zo groen als gras. Maar Piet vertelde vanmorgen dat wij het vanaf morgen gaan krijgen JOEPIE!!!!!!!!!!
Ja zielig he? En bij het CB probeerden ze haar echt ook een beetje op te beuren door te zeggen dat haar dochtertje niet zoveel was afgevallen als ze dacht en toen bleek dat die vrouw van het CB een rekenfoutje had gemaakt en de kleine idd 400 gram was afgevallen en toen was die moeder natuurlijk helemaal van slag. Moeilijke situatie hoor, ze proberen iemand te troosten maar eigenlijk moeten ze zeggen: jij kent je kindje het best, we gaan even goed kijken en dan verwijs ik je door naar huisarts/psycholoog/maatschappelijk werker, noem maar op, wat ze dan ook nodig heeft. Want eerlijk gezegd denk ik dat die vrouw er gewoon zelf ook helemaal doorheen zat. Mijn man zei al: dat CB is gewoon een verzameling Paradijsvogels, we hebben nog niet 1 "normaal" bezoek van of bij heb gehad!
MIEPIE! Nee ik heb haar niet meer gesproken, ze heeft toen laten weten dat het even niet zo goed met haar gaat en datze even afstand neemt van het forum. Ze leest wel af en toe meer hoor! Maar ik zal haar zeker de groeten van je doen als ik haar zie!
Soof, je man heeft toch niet ook per ongeluk een speen ingeslikt (sorry, hou van een beetje bizarre humor ). Veel beterschap aan Soof-man! Miepie, wat zielig voor die andere moeder. Naar als je kindje zo ziek is... Maar wat fijn dat mini-Miep het goed doet! Klinkt goed, een rank en lang meisje, dat beloofd wat! Simi, gelukkig herken je de kwaaltjes, dat stelt gerust . Het koud hebben is nieuw voor mij, meestal ben ik een warmtebommetje, dus ik hou ook niet zo van de zomer. En uitgerekend ik zal dus in de hoogzomer hoogzwanger zijn... dat wordt met de voetjes in een koud badje en een ventilator aan. Kunnen jullie het je voorstellen nu met die sneeuw? All, ik ga het niet aan mijn héle omgeving vertellen hoor, alleen de echte intimi, dus beste vriendinnen en naaste familie. Ik vertel het alleen aan de mensen die ik het ook zou willen vertellen als het mis gaat, dat leek me wel een aardig criterium. Gelukkig is mijn omgeving ook niet zo doorvertellerig. Hier weer een kwaaltje erbij; diarree! Ik las op een ander forum dat dat normaal is. Gelukkig ben ik niet erg misselijk. Vandaag voelde ik me verder helemaal top, lekker veel energie en heerlijk gewerkt! Hier heeft het ook gesneeuwd. We hadden vanmiddag kerst high tea op mijn werk, met sneeuw buiten, zo sfeervol, écht kerst!
@mb02 en simi, heerlijk die zwanger verhalen. dan mis ik het wel weer hoor!! @all, Jens heeft het prima gedaan bij oma vandaag. Niet gehuild, 3 uur achter elkaar geslapen! (shock) en lief geweest. Hij hoest wel flink maar lijkt toch een beetje op te krabbelen. We zijn samen in het grote bad geweest en meneer zat zoet te spelen met alle badspeeltjes zittend in zijn badring! Geweldig!!!
Soof: Hoe is het met poes? Is ze weer een beetje de oude? All: Ik kom net bij gyn vandaan. Deze cyclus moet ik weer tempen en dan als mijn temp 5 dagen hoger is moet ik bloed laten prikken, 3 dagen later weer. Omdat ik al in dag 6 van mijn cyclus zit moet ik de cyclus daarna op dag 3 ook mijn bloed laten prikken. Ik ben erg benieuwd of mijn temp deze maand zal stijgen. Ze zag wel een eitje, toen ik dat vroeg zei ze dat er wel wat aan het rijpen was maar niet veel? Je hebt toch maar 1 ei nodig? Mijn linker eierstok kon ze niet vinden waarschijnlijk zaten mijn darmen er voor. Over 4 weken moet ik terug komen, ik hoop dat ze dan mijn linker wel kan vinden.
BRIGIT! Gaat goed met poes, ik kon ze alleen niet vinden vanmorgen. Ben nu bang dat ze zich verstopt vanwege de pijn... maar ze moet een pijnstiller hebben. Manlief gaat haar nu zoeken!
Hier is alles nog steeds wit, wordt er helemaal blij van! Al vind ik het wel eng als ik er doorheen moet, wil nu echt niet vallen. Verder lach ik me rot om mijn katten, zo leuk om te zien hoe ze door de sneeuw lopen. Soof, klopt, als katten pijn hebben dan kruipen ze weg. Zo wisten wij dat er wat met onze poes was, die zat 2 dagen achter elkaar bovenop de kledingkast. Die had toen dus een gekneusde staart en al haar nagels waren afgescheurd (nog een weetje: als katten afgescheurde nagels hebben zijn ze waarschijnljk aangereden, ze zetten zich dan schrap voor de klap)......zo zielig. Hoop dat het snel beter gaat! Heppie, fijn dat je mensen om je heen hebt die hun mond kunnen houden. Mijn moeder was bij de 1e zwangerschap zo enthousiast dat ze meteen haar beste vriendinnen had gebeld...daar was ik toen niet zo blij mee. Tja, die darmen, die gaan heel raar doen als je zwanger bent. Bij mij is de stoelgang nu heel traag, moet volkorenproducten eten om de boel op gang te houden. Simi, ik ga bij de maxi cosi ook voor de cabrio fix, aangezien die op mijn wandelwagen past. De adaptors kan ik van mijn broer lenen, dus dat scheelt weer. Verder ben ik nu al aan het rondvragen wie er in juni een wiegje voor mij te leen heeft. Lijkt me de eerste weken handiger om de kleine op onze kamer te laten slapen ivm de borstvoeding. Voor die paar weken ga ik echt geen nieuwe wieg kopen. En zo sprokkelen we langzamerhand alles bij elkaar. Miep,leuk, zo'n cb midden in de stad....kom je inderdaad wat meer kleurrijke figuren tegen. Maar wel sneu voor die moeder, echt naar als je kindje ziek is. Ik heb gister een goed gesprek met mijn leidinggende. Ik heb haar verteld hoe ik het de komende maanden wil met de slaapdiensten, en hier had ze uiteindelijk wel begrip voor. Ze gaat nu bekijken hoe het roostertechnisch geregeld kan worden, want ik moet uiteraard wel aan mijn uren blijven komen. Wordt vervolgd...... Brigit, nou, dat was niet echt een opbeurend bezoek aan de gyn. Wel raar dat ze je naar huis heeft gestuurd met de boodschap "ik kan je linker-eierstok niet vinden". Ze had toch even door kunnen zoeken? Nu zit jij erover in, echt niet leuk. Knuffel voor jou! ALL, ik was gister in een topstemming door het positieve bezoek aan de verlos......kreeg ik 's avonds een heel vervelend telefoontje. Mijn nichtje is al een hele tijd bezig met zwanger worden, had al 3 IVF-behandelingen achter de rug. En nu heeft ze gehoord dat ze in de overgang is, ze is pas 36 jaar. Ze zal dus nooit een eigen kindje kunnen krijgen, zo ontzettend sneu. Ze zijn nu aan het nadenken over eiceldonatie, echt heel heftig allemaal. Ik stond gelijk weer met beide benen op de grond, ik moet zooooooo dankbaar zijn voor deze zwangerschap!!!!!!
MB! Ach wat zielig voor je nichtje, jeetje zeg! Sterkte voor haar! Manlief heeft de poes gevonden, ze zat inderdaad op zolder. Nu heeft ze haar pijnstilling gehad. Ik ben zo bezorgd dat er niet nog iets dwars zit. Hoop maar dat ze lekker eet vandaag. Gisterheeft ze goed gegeten! Stoelgang: Ik had juist met ze zwangerschap een stoelgang op de klok. Vond ik zo fijn......... nu is het overigens ook nog goed.