30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    MB, sociaal mutsie die je bent! :) Sterkte alvast!
    Dromen is heeeeeel gewoon tijdens je zwangerschap, ik droomde de raarste dingen. Ook niet over baby's trouwens, maar alle exen kwamen voorbij en andere mensen, relaties vriendschappen al dan niet verwerkt. :D

Brigit, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Heb je er een beetje zin in?

Wat een gedoe dat PCO, dames. En dat het dan zo'n pijn doet ook. Ik bedoel, een wijntje voor het sexen à la, maar paracetamol? :D

Heppie, als wachten beter voor je voelt, moet je dat doen. Maar als je denkt: we gaan ervoor, kan dat ook geen kwaad. Ik was niet zo ver in mijn zwangerschap toen ik mijn miskraam had trouwens, maar ik had een missed abortion wat betekende een curettage met 8 weken maar bij 5,5 was het al mis gegaan. Ik denk dat het niet uitmaakt voor de verwerkig hoe lang je zwanger bent geweest hoor.

Hier eet Mini nog steeds wisselvallig, maar het lijkt wel wat beter te gaan. Alleen jammer dat ze nu zo vroeg wakker wordt omdat ze minder krijgt, hihi. Ik heb gewoon besloten dat alles wat erin gaat meegenomen is en ze is alert en wakker en poept en piest, dan zal ze wel minder nodig hebben even. En sindsdien gaat het beter, zul je zien! Bij mij dan, mijn man kan het nog niet loslaten (ik hoor haar nu door de babyfoon protesteren, hij is haar aan het voeden).
    Vanmiddag ga ik weeeeer op babybezoek, deze is 2 weekjes oud! Ben erg benieuwd, mijn vriendin klonk vorige week nog heel opgewekt maar de moeders onder ons weten dat we die eerste week vaak een beetje voor de gek gehouden worden... ;)

Wat gaan jullie doen met Oud en Nieuw, any plans?
    Wij vieren het met de vriendengroep met wie we dat altijd doen. Zijn leuke en lieve mensen en ondertussen al 5 kindjes waarvan 3 dit jaar geboren. Hoezo baby-boom? :) Iedereen komt bij ons en ik had bedacht dat we boerenkool gingen eten: lekker en makkelijk en wel grappig vond ik na alle kerstgeweld wat eten betreft. Maar helaas is er al 1 iemand die protesteert :(, die vindt het niet bijzonder genoeg. Zucht. O, krijg net een mailtje van een andere vriendin die het juist wel een heel goed idee vindt! :) Dat wordt gezellig!!! ;) (altijd gedoe he, van tevoren, en uiteindelijk is het altijd onwijs gezellig)

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mb02, lief van je, maar denk ook aan jezelf he?!!!
    En dromen hoort erbij, zeker weten! Hoe verder ik zwanger was, hoe meer ik over babies ging dromen! Nou droom ik zoiezo veel hoor!

@miepie, lekker toch boerenkool??! Ik kom wel hoor ;)!!!
    Wij zijn thuis en mn moeder is hier. Verder moet ik proberen wakker te blijven en hopelijk slaapt Jens er doorheen! Komt er iets leuks op tv?

3. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    dames ik breek weer uit
    ik ben niet zwanger maar ook nog niet ongesteld.
    ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld en ze zei dat door de pregnyl spuit je menstruatie later op gang kan komen (en ook die zere borsten)
    maar ik zat nu op dag 16 na mijn iui dus mocht wel testen als deze dan negatief was dan komt mijn menstruatie er aan en ben ik niet zwanger.

ik ben gaan testen en deze was negatief
    ik was er zo zeker van deze maand dat het raak was.
    ik kan er met mijn verstand niet bij dat na +-33 rondes je lichaam je nog zo voor de gek kan houden.

ik ben weer even met de bijde benen op de grond gezet en ben ook erg verdrietig nu weer.
    ik ga jullie wederom verlaten en wie weet breek ik wel weer is in met goed nieuws

liefs puck

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ach puck, wat een verdriet en wat kan je lichaam je voor de gek houden! veel sterkte en hopdelijk wordt 2010 jullie jaar

5. mb02

mb02 Bekend lid

Puck, vind het zo naar voor je, zit hier met tranen in mijn ogen. Elke keer weer die hoop, en elke keer weer die teleurstelling....het is heel oneerlijk. Dikke, vette knuffel voor jou!!!!! En ik wens jou en je man heeeeel veel goeds voor 2010!!!!!!!

6. MIEPIE! IK vind je idee van boerenkool helemaal geweldig, gewoon doen! Meerderheid wint :D
    En je hebt gelijk hoor, wat erin gaat is prima ze geven op een geven moment heel goed aan wat ze wel en niet nodig hebben. En als ze goeie plasluiers heeft is er niks aan de hand!

PUCK! Ach wat jammer, het zit je inderdaad niet mee. Look on the bright side, lekker drinken met oudjaar! Schrale troost ik weet het.... maar 2010 nieuwe kansen!

OUDJAAR! Wij hebben onze oude overburen hier en hebben allemaal hapjes. Daarstraks alle boodschappen gedaan. Nu was het nog rustig.

Rick is behoorlijk verkouden en flink aan het hoesten en ligt nu te protesteren in bed........... ik ben niet moe, ik ben niet moe, ik ben niet moe, ik ben nie............;)

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @sooof, wat een super foto van Rick op je hyves!!!!

8. ja lief is ie he! Zegt een overtrotse mama :)

9. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Puck: Wat sneu voor je!!! Het is je zooo gegund, sterkte!! Balen meid dikke knuf voor jou

Oud en nieuw: Wij vieren het ook gezellig met vrienden, lekker tafel vol met lekkers en spelletjes op de wii doen. Heb er al super veel zin in!!! En kuurtje is afgelopen dus mag weer lekker alcohol drinken!! Ga weer eens lekker teut worden hahaha

10. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    O en puck je mag hier ook komen om je hart te luchten he!!! Wij zijn er niet alleen voor de leuke dingen ook als je even je verhaal kwijt wilt en ook als dat niet zo leuk is!! Wij zijn er voor je ook als je pas over paar maanden hier weer langs komt!!!

11. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Puck, wat een groot verdriet. Ik hoop echt zo dat je op een dag een mooi kindje in je armen houdt. Maar er moeten blijkbaar nogal wat hobbels en bobbels genomen worden voordat het zover is... Kom hier langs wanneer het oké voelt. Maarre... je hebt wel meldingsplicht als het raak is he :D;)

Miepie, ik heb de kraamvrouw wel alvast verteld van mijn miskraam, ik ga ook niet meer alleen maar neem manlief mee voor de ondersteuning omdat het nu wel beladen is. Aan de andere kant; ik heb me echt nog nooit zo in baby's geïnteresseerd als nu, ik ben ook gewoon heeeeel nieuwsgierig. Een gezonde emotie voor een kraambezoek lijkt me :). We zijn hier weer vol goede moed. Het bloeden is bíjna gestopt dus we gaan er weer voor, het voelt gewoon goed. We zijn nu de zolder aan het verbouwen, dat voelt alsof we ons nestje aan het bouwen zijn :) zo knus.

12. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Puck: ach wat naar! Wat kan je lichaam je voor de gek houden zeg! Ik had het zo voor je gehoopt! Hoeveel keer kun je voor IUI?

Heppie: na mijn miskraam (bij 12 echo weken MA, maar vruchtje met 8 weken waarschijnlijk gestopt met groeien) zijn wij er ook weer direct voor gegaan. Inderdaad lastig termijn bepalen, maar daar zijn echo's tenslotte voor. Ik had het gevoel dat ik het wel aankon (ondanks dat het nog een curettage onder algehele narcose werd) Je moet gewoon doen wat goed voelt. Als je er weer klaar voor bet, dan prima toch? Uiteindelijk was ik drie rondes later alweer zwanger :D

Hier ook fijne feestdagen gehad. Maar toch wel wat zitten piekeren over wat de gyn heeft gezegd. Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat ze waarschijnlijk toch gelijk heeft en dat mijn bloedwaarden inderdaad niet veel goeds betekenen. Heb dus inderdaad maar "de daad" bij het woord gevoegd ;) Waarschijnlijk nog net op tijd voor deze eisprong (als die er was). Heel dubbel om nu alweer "op het wachtbankje te zitten". Ben dus maar als de wiederweerga weer met foliumzuur begonnen, maar verwacht er allemaal niet veel van.
    Nog een paar weken wachten voor ik de definitieve uitslag krijg...

13. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meiden,

Zo de kerst is weer voorbij hahaha....nu nog even oud en nieuw (welke ik helaas moet werken) en dan zijn we weer een jaar verder. 2009 is echt als een speer gegaan, over een maand is Myrthe alweer één jaar. Ben al echt aan het nadenken over uitnodigingen/versieringen/taart etc...

We vieren de oud en nieuw lekker saampjes thuis op de bank. Drankje, hapje en elkaar....wat wil een mens nog meer:D

Ga nu maar even strijken, morgen en de dagen erna geen tijd voor, dus moet me nu nog maar even nuttig maken! Manlief is werken, dus zittend voor de TV, kom ik er wle doorheen:)

Allemaal alvast een heel goed 2010! Ik wens jullie heel veel geluk, liefde en gezondheid en natuurlijk, voor degenen die zwanger proberen te worden, een positieve test!

De opmerking met snel beginnen met foliumzuur vindt ik eigenlijk wel een hele goeie...had er nog niet zo bij stilgestaan. Aangezien we in 2010 ook weer gaan beginnen met ICSI zal ik ook maar weer eens starten!

14. mb02

mb02 Bekend lid

Zo, mijn slaapdienst zit er weer op. Gelukkig hebben de meeste kids lekker geslapen, op 1 kind na die het nodig vond om mijn om 1.30 de lamp op mijn slaapkamer aan te doen:x. Mijn lieve ADHD-kindjes :D waren om 7 uur wakker, dus dat viel ook mee.

Oud en nieuw: we zijn bij de broer van mijn vriend uitgenodigd, zij geven elk jaar een gezellig feestje. Heb er dit jaar niet zo'n zin in, ik kan niet drinken en zie me al half slapend op de bank zitten. Er is niets zo vervelend als de enige nuchtere zijn tussen aangeschoten mensen. Dus ik denk dat ik dit jaar oversla en lekker thuis blijf. Heel suf, maar dan kan ik wel naar bed als ik het heb gehad.

Vraagje: mijn buik jeukt zo erg op het moment, mijn huid is daar ook heel droog en roderig. Ik smeer braaf met huidolie, maar heb niet het idee dat het helpt. Iemand van jullie een tip?

15. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

O Puck, wat erg! Ik hoopte het zo voor jullie! Heel veel sterkte!

Mb, ik vond die olie van weleda heel goed helpen, je huid wordt er heerlij zacht van en het stopt daardor de jeuk. Ik had aan het eind van mijn zwangerschap niet 1 huidstriem (en dat terwijl Thom dik 9 pond was en ik bijna 30 kilo was aangekomen :D) en ik heb me laten vertellen dat bio oil ook super werkt!

Wij gaan oud en nieuw thuis vieren met vrienden, we gaan allemaal lekkere hapjes maken. Gezellig!

16. Simi

Simi Actief lid

24 okt 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    Oh lieve Puck wat verdrietig, ik had het jullie zo gegund. Dikke knuffel lieverd.

MB ik gebruik nu de balsam van vaseline 'moisture lock' Ik had hiervan al de bodylotion maar die werkt bij mij nu niet meer... Ik heb hetzelfde maar dan niet alleen mijn buik, ook rug en boobs :). Gekocht bij etos op bisonspoor ;)

Hier beide kerstdagen weggeweest dus lekker geen heisa in huis :). Morgenavond met vrienden samen eten vanaf 8 uur, dan kunnen de kindjes eerst naar bed en eten wij met z'n zessen. Is altijd erg gezellig en dan zit je niet zo te 'hangen' tot 12 uur. Wij maken stoofpot, dus die ga ik vanmiddag al opzetten dan is hij nog lekkerder.

Helaas wel flink verkouden geworden en een 'vol' hoofd, ben dus maar aan het stomen geslagen om een voorhoofdsholte ontsteking te voorkomen hoop ik.
    Overmorgen is het 2010 en nog maar twee weekjes en dan ben ik al op de helft :$ wat gaat het toch snel allemaal. We hebben bij de woonfabriek een wiegje gekocht van lief! zo schattig.
    Meiden ga eens even mijn was wegwerken want dat is wel nodig :)
    Liefs, simi

17. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Haha Simi, ik vond die eerste twintig weken juist tergend langzaam gaan! Daarna vloog de tijd!
    Leuk al die voorbereidingen! Komt jullie ukkie voorlopig in een wiegje bij jullie op de kamer?

MB: jeuk had ik ook, maar helaas geen goeie tips. Niets hielp, haha, sterkte ;)

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Puckie, wat een verdrietig bericht meid. Ik gun het jullie ook zo erg. Dikke dikke knuffel.

Pooh, leuke foto's. Jens gaat snel zeg. Boaz tijgert alleen nog maar, kruipt ook nog niet en als je hem een beetje neerzet op zijn voetjes zakt hij er weer zo doorheen, hihi.

Brigit, gefeli met je nieuwe baan!

Soof, fijn dat poes weer beter is.

Miepie, lekker en leuk idee hoor die boerenkool. Doe je toch een leuk voorafje of toetje er bij.

Wanna, ojee... valt er niet iets aan te doen eigenlijk, of maakt je lichaam dus weinig goede eitjes aan? Ik weet het eigenlijk niet precies hoe het nou zit bij vervroegde overgang.

MB, wat moedig van je om die slaapdienst over te nemen. Nu mogen je collegae niet meer zeuren hoor wanneer jij het niet meer kan doen straks. Of eigenlijk nu al toch?

Heppie, goed dat je verteld hebt van je mk aan de kraamvrouw. En sterkte.

Meiden, hier alles oke. Wilde jullie voor morgen alvast een hele fijne en gezellige avond wensen en voor velen onder ons een vruchtbaar 2010!

Wij vieren het met nog 4 andere stellen bij vrienden, dus dat wordt weer een volksverhuizing met campingbedje etc.

Tot in 2010!!!

19. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mieke: ik moet de laatste uitslagen afwachten, dus wil niet op de zaken vooruit lopen. Vervroegde overgang zou inderdaad betekenen dat ik met de laatste paar eitjes bezig ben. De follikels moeten oestrogenen maken. Dat moet je baarmoederslijmvlies opbouwen, maar dat gebeurt bij mij dus niet door te laag oestrogeen. Nu is dus de vraag of dat komt doordat ik te weinig follikels over heb.

Wij gaan ook oud en nieuw vieren bij familie, dus hele volksverhuizing ook hier weer op touw! Pff, wat sleep je dan allemaal mee voor zo'n kleine! Wij blijven ook slapen, maar mijn kleine weekendtasje (met tandenborstel en nachthemd en verder allemaal babyspullen) past er nog maar net bij :D

20. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mb02, smeren ,smeren smeren! JE huid is aan het oprekken!

@all, mn vriend belde vanmiddag naar mn werk, JENS WAS ZELF GAAN ZITTEN! whahahahahaaaaaaaaa Hij wordt groot!!!

Deel Deze Pagina