30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wanna, ik vermoedde al zoiets. Bah wat is dat toch voor iets he dat ons lichaam dat zomaar kan doen.

2. goedesmorgens
    vandaag werken.......... heb er en zin in! Hoop dat het niet druk wordt!

DOEI

3. mb02

mb02 Bekend lid

Ok, die jeuk hoort er dus bij. Dacht dat aan mij lag, heb namelijk een hele gevoelige huid als roodharige. En inderdaad, mijn rug jeukt ook, wordt er af en toe helemaal GEK van. Heb nu een extra vettende creme gekocht, waar verder geen geurtje of kleurtje aan is toegevoegd. Helpt goed, jeuk is een stuk minder.
    Simi, ook gekocht bij de etos is bisonspoor;).

Simi, ja, het gaat best snel. Nog even en dan hebben we de 20 weken echo. Als die goed is kan voor mijn gevoel kan het "feest" daarna pas echt beginnen.
    Die wiegjes van lief zijn inderdaad schattig. Ik ga een wiegje lenen van vrienden, ik ga ervan uit dat het maar voor een paar weken is. Mensen in mijn omgeving reageren trouwens heel wisselend als ik vertel dat het kindje eerst bij ons op de kamer komt te liggen. Heb jij dat ook?
    Wij gaan zondag de maxi cosi kopen, die krijgen we van de ouders van mijn vriend. Bij de babydump (wat een belachelijke naam voor een kinderwinkel;)) krijg je tot 4 januari 10% korting op alle autostoeltjes. Is toch mooi meegenomen!

Pooh, hoera voor jens!!!!!

Meiden, allemaal een hele fijne jaarwisseling en een heel gezond 2010!

4. MB! Laat ze maar lullen hoor, ik had ook van die vage reactie's! Maar ik vond het heerlijk. Voor jezelf ook veel rustiger, je hoeft niet helemaal naar een andere kamer om te voeden en zo. Dat is echt veel relaxter. Ik heb het uiteindelijk 2 weken gedaan, maar je kan het best een aantal weken doen hoor.

Ik kreeg (krijg ;)) het advies om je kind te laten brullen tot hij in slaap valt. Nou dat heb ik dus echt niet gedaan, dan brak mijn hart! Vond het afschuwelijk, uiteindelijk hebben wij gewoon gedaan wat WIJ goed achten en Rick doet het fantastisch.

Maar ja, vroeger was het advies nou eenmaal om te laten brullen, ga maar in een andere ruimte zitten waar je het niet hoort..... Mijn stiefmoeder vind het nu nog erg dat ze dat "moest". Nu is ze er als de kippen bij als ie huilt :D

Luister vooral naar jezelf met alles! Vraag om advies en neem eruit wat jij belangrijk vindt. Daar heb ik echt maandan over gedaan hoor. En zelfs nu bel ik nog wel eens met het CB voor advies. Ben nogal onzeker namelijk....... dus ik weet waar ik over praat8)
    Maar mijn grootste les was "pak uit de adviezen de dingen die jij belangrijk vindt en gooi in godsnaam alle boeken en tijdschriften weg". Dit heeft de Kraam mij geadviseerd en later ook nog eens het CB en ze hebben echt gelijk! Iklees nu veel minder en "luchtiger" gaat veel beter!!!!!

FIJNE JAARWISSELING

sorry voor het hele verhaal, ik ging effe los :D

5. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    hihi, Sophia gaat los :D, goed onderwerp! Dus ik haak even aan: Ik ben ook tegen het laten brullen van kinderen, ik heb het bij mijn zus gezien, hartverscheurend! En ik ben voor het slapen bij de ouders op de kamer. Ik geloof namelijk dat je, zéker bij de hele jonge babietjes, je gevoel moet volgen. Laten brullen en in een apart bedje in een aparte kamer slapen zijn volgens mij cultureel bepaald. Maar het zorgen voor een jonge baby is iets heel natuurlijks, net als zwanger zijn, dus volg je gevoel/instinct. En dat gevoel/instinct is toch héél duidelijk als je een baby hoort huilen of wanneer je je pasgeborene te slapen legt?

Wij vieren oud&nieuw met z'n tweetjes met lekkere hapjes. Ik ben nooit zo'n fan geweest van o&n en ik voel me nu ook nog niet zo feestelijk. Wel gaan we om 12 uur 3 mega-sterretjes afsteken. Heel symbolisch, hopelijk zijn we in 2010 met z'n drietjes :)

Voor jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling en een super (vruchtbaar) 2010 gewenst!

6. HEPPIE! Jij zegt het goed, het is een natuurlijk iets! Heel goed!!!!!
    Ik ben ook geen O&N fan, heb er altijd een pesthekel aan gehad. Mijn moeder was altijd heel emotioneel.......... kan ik niet tegen! En nu heb ik een man die daar ook een handje van heeft, ben altijd blij als ik naar bed kan :) Ik krijg altijd buikpijn als het tegen 12 uur loopt, die klere klok op TV die gaat aftellen, uit het kreng :D
    Wij zijn met vrienden, ook lekker hapjes en een spelletje doen!

Mooi symbool overigens die drie sterretjes!

7. Simi

Simi Actief lid

24 okt 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    Ha meiden

Als eerste voor iedereen alvast een prachtig nieuwjaar en dat ieders wensen uit mogen komen!

Mbo ik heb meer dat mijn vriend nu zegt kindje op z'n eigen kamertje en dat ik zeg bij ons op de kamer maar dat ga ik winnen :D. Ik wil ook borstvoeding gaan geven en wil gewoon eerst eens kijken hoe het loopt en wat goed voelt. Als we allebei het gevoel hebben dat het kindje naar zijn eigen kamertje kan lijkt me dat vroeg genoeg. Ben enigszins van het eigenwijze type ;)

Wij gaan binnenkort naar babymax in veenendaal. daar hebben ze nu tot 23 jan 15% korting op de gehele collectie. Is wel een stukje rijden maar wij zijn daar al eens wezen kijken en hebben toen heel veel informatie en adviezen gekregen terwijl we vooraf al hadden gezegd dat we ons alleen wilde orienteren.

Straks eerst nog even kinderverjaardag en dan een klein tukje :) dan haalt mama in spe 12 uur tenminste ook nog :D

Tot volgend jaar! simi

8. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    wij laten Jens ook niet huilen hoor! Nu kan ik hem in bed leggen en jammert hij een paar minuutjes. Maar brullen laat ik hem niet lang hoor! Je horot het verschil wel tussen klagen of bleren!

Allemaal een fijne jaarwisseling. Ik heb er ook ene hekel aan. Moet zorgen dat ik wakker blijf, takkenherrie en kruitdamp buiten. En dan die klok en emotionele buien van iedereen. Wij zijn gewoon thuis met mn moeder hier

9. GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!!!!!!!!!!

Rick slaapt als een roos :D

10. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Hier ook de beste wensen allemaal!!!!!!!!! Eeen vruchtbaar en gezond 2010!!!!

Ennen ,Jens slaapt ook overal doorheen!!

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    happy new year & alle goede wensen voor 2010!

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    goede morgen meiden!
    Hier heeft een mannetje tot 6.10 geslapen, zonder wakker te worden van de herrie buiten. En er is hier heel wat vuurwerk afgestoken! Hopelijk ruimen ze ook zelf de ooi weer op!

13. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Een heel gelukkig, gezond, gezelllig en vooral vruchtbaar 2010!!!!
    Dat onze grootste wens dit jaar in vervulling mag gaan!!!!

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Happy newyear allemaal, dat er maar veel baby'tjes geboren mogen worden in 2010!!!!

Boerenkoolverhaal was nog een heel gedoe waar ik maar niet in detail op in zal gaan maar in grote lijnen: mevrouw zei dat ze niet zou komen als we boerenkool zouden eten, sprak vervolgens mijn voicemail in dat ze het heel anders bedoelde dan ik had begrepen maar we denken dat ze is terug gefloten door haar vent en ze at gewoon boerenkool. Met lange tanden, dat wel. Zucht, en ik maar denken dat ik de enige diva ben hier :D.
    Maar het was erg gezellig geworden met veel kinderen, lekker eten en vriendschap! O, en ook wel een beetje emoties maar dan hele leuke en fijne!

Wij lieten Mini (toen ze eenmaal thuis was na dat weekje ziekenhuis natuurlijk) overdag op haad eigen kamertje slapen en 's nachts bij ons op de kamer in de wieg. Al snel werden de avonden en nachten zo lang dat het weinig zin had haar voor die paar uurtjes naar onze kamer te brengen (plus alle benodigdheden die ook steeds meeverhuisd weren :)) dat we haar permanent op haar kamertje lieten slapen. Ze was toen denk ik een maandje ongeveer. Bij borstvoeding is het idd heel handig hoor, je kan de kleine zo pakken en aanleggen. Maar ik ken ook ouders die geen oog dicht deden met de kleine op de kamer en die verhuisden dus snel naar eiggen kamertjes. Kan ik me ook wel wat bij voorstellen alhoewel ik goed sliep hoor. Ik miste haar in het begin ook wel. Kortom: sta open voor een wieg op de kamer en dan maar kijken hoe het in de praktijk gaat.
    En we laten Mini ook nooit "in slaap huilen", dat doet ze ook niet trouwens. Wel vaak even een beetje pruttelen voor ze in slaap valt maar dat is niet echt huilen. Als ze huilt, ga ik er altijd naartoe en dan kalmeert ze meestal meteen. Maar ook hier geldt: doen wat voor jou goed voelt. Maar ik ken niemand die haar/zijn baby langer dan 10 minuten kan laten huilen (en geloof me: dat is heel lang voor je gevoel! :D)

Met Mini gaat het heel goed nu! Ze haalt het eten in, drinkt nu 5 flessen van 200cc helemaal leeg :$, het maximale! Ze doet al pogingen om te rollen van rug naar buik maar blijft hangen op haar armpje ;). Vanmiddag gaan we haar voor het eerst een fruitje geven, heb er zin in en ben errug benieuwd hoe ze het vindt! (camera ligt al klaar :D) En ook zin heeft door het hele geweld van de nacht geslapen, de held!

Zo, ik ga eens even douchen en aankleden... ;)

15. mb02

mb02 Bekend lid

Heerlijk rustige o&n gehad. Vuurwerk bekeken vanuit onze zolder, daar heb je een prachtig uitzicht over het wijk. Buren een handje geschud, en toen lekker mijn bedje in:D.
    Vandaag wat verplichtingen, eerst naar mijn schoonmoeder die jarig is (vreselijk, een verjaardag op 1 januari:x) en daarna naar mijn familie waar elke jaar een nieuwjaarsborrel is.

Op de kamer slapen: ik ga het gewoon uitproberen, ik zie wel hoe dat uit gaat pakken. Het lijkt mij vooral praktisch, zodra de beeb onrustig wordt kan je hem/haar meteen aanleggen, dat voorkomt weer gehuil, toch? Moet wel zeggen dat mijn vriend het niet echt ziet zitten, die is bang dat zijn nachtrust er ook aan gaat;).

Fijne nieuwjaarsdag allemaal!!!!!!!

16. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Komt wel goed met die vent van jou: of hij is zo dol op zijn kindje dat het hem niet zoveel kan schelen, of hij slaapt er (tot jouw ergernis) echt keihard doorheen. :D
    Maar je hebt gelijk: op de kamer kun je snel reageren (als moeder word je echt sneller wakker, je bent gewoon op je kindje afgestemd) en dan ben je het huilen voor. Kan je vriend ook doorslapen. ;)
    Ik dacht trouwens van tevoren ook dat ik het slaapgebrek vreeeeeselijk zou gaan vinden want ik hou wel van mijn slaap maar als de kleine er eenmaal is, voelt dat echt heel anders. Komt goed! :) O en ik vind het oneerlijk als alles op de moeder zou moeten neerkomen, die mannen mogen ook wel wat te "lijden" hebben! Gezuer over slaapgebrek, ga dan zelf maar 9 maanden zwanger zijn en bevallen, dan spreken we elkaar wel weer. :D

17. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    allemaal gelukkig nieuwjaar en een gezond (vruchtbaar)

ongie gisteren doorgezet ik ga voor de vijfde iui als het weer spannend word dan meld ik me weer hier

groetjes puck

18. RICK is kruipend het nieuwe jaar in gegaan!

Geweldig toch, hij heeft gisteravond voor het eerst gekropen!!!!! :D

19. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Joehoeee voor Rick!!!! :D

20. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547