@simi, jaaaa kruimeltje in je buik beweegT!! Leuk gevoel he?!! Dat mis ik wel eens hoor! Nou ik ben op tijd terug voor de sneeuw. het sneeuwt hier een heeeeeel klein beetje maar! Op mn werk was het super rustig!
Hey sophia, die duizeligheid kan heel goed komen doordat je holtes vol zitten. Dat heb ik namelijk maanden lang gehad. Nu is dat stukken minder en ben ik ook niet meer duizelig. Omda je schrijft dat je verkouden wordt, zou dus bij jou ook daardoor kunnen komen!!!
Timon: kan me voorstellen dat het moeilijk is om over kindjes en echo's te lezen, terwijl je er zelf al zo lang op zit te wachten. Spannend, morgen uitslag van het chromosomenonderzoek!? Ik hoop zo dat het voor jullie binnekort raak mag zijn! Simi: wat leuk dat je je kindje hebt gevoeld!! Net als pooh denk ik daar ook wel eens met weemoed aan terug. Dat was zo'n fijn gevoel (behalve rond 28 weken, toen 'ie de boel begon te verbouwen daarbinnen ) Geniet ervan! Inderdaad goed dat ik ongesteld ben geworden omdat het toch een teken is van regelmaat en dus waarschijnlijk wel een eisprong. Maak me alleen een beetje zorgen dat mijn menstruatie te weinig is en dat er dus niet genoeg slijmvlies is om in te nestelen. Moet nu de komende cyclus 3 x bloed laten prikken en heb advies gekregen om inderdaad niet langer te wachten. In totaal 6 maanden te proberen (waarvan nu alweer 1 voorbij) en als het dan niet gelukt is een afspraak te maken bij de fertiliteitsarts om te zien of ze me toch moeten helpen. Nu maar hopen dat ik voor juni zwanger ben Hier een rustig dachtje. Mijn man heeft voor Smurf gezorgd zodat ik lekker kon uitslapen (wat ik dus ook enorm heb gedaan!) Vanmiddag de kerstboom opruimen en beetje huishouden en administratie. Lekker met Smurf in bad geweest, dus de hele badkamer was daardoor al nat gesopt (Doekje erover en ook weer klaar ) Jullie nog leuke dingen gedaan dit weekend?
Heppie, fijn dat alles er goed uitziet. Ik heb geen last gehad bij mijn inwendige echo. Moet wel zeggen dat ik door de emoties totaal niet bezig was dat er "naar binnen ging", mijn vriend was daar meer onder de indruk dan ik. Simi, mijn baarmoeder zit al vrij hoog, bij mijn navel in de buurt. Af en toe voel ik daar heel licht wat gekriebel of geplop, maar of dat nu echt mijn beebje is? Ik merk het trouwens wel aan mijn buik wanneer ik teveel hooi op mijn vork neem. Heb jij dat ook? Timon, kan me zo voorstellen dat onze verhalen soms moeilijk zijn. Ik hoop ook heel erg dat het jullie dit jaar gegund is! En succes voor morgen, spannend zo'n uitslag. Wanna, wat dubbbel allemaal, goed dat je ongi bent, maar wel weer balen dat het zo weinig is. Tjee, 6 maanden proberen en dat naar de FA. Lijkt me een heftige omschakeling in de je hoofd, dat je nu ineens "haast" moet maken. mvt, leuk dat thom het lopen door begint te krijgen! Miep, balen dat je werk niet leuk is. Het kan behoorlijk frusterend zijn als je werk je niet (meer) uitdaagt. Hoop dat er snel iets leuks op je pad komt. Bedankt voor de tip van de hema, zal snel eens langs de hennes gaan. Ik heb een werkweekend gehad, ik heb me dus niet verveelt. Lekker met de kids naar buiten geweest, ze wilde eindeloos van de heuveltjes afglijden. Wel personeelsproblemen door de gladheid, dat was wat minder:x. Verder ben ik bezig met zomer-positiekleding inslaan via internetwinkels, is wel een beetje verslavend. Heel veel winkels hebben flinke kortingen, en tja...dat kan je toch niet laten lopen......
@mb02, veel plezier met shoppen!! Leuk hoor!!! @all, hier een teken van leven. Heb gisteren gewerkt en de boodschappen moesten gedaan. Jens is super lief, slaapt goed, maar heeft nu van die buien dat ik niet weg mag lopen of er komt een pruillipje. Hij kruipt ook naar me toe en gaat aan mn been hangen, zucht!!! Hoort erbij!
Timon, ik kan me er een klein beetje iets bij voorstellen hoe het voor je moet voelen. De dag na mijn miskraam had ik echt een hekel aan gelukkige jonge ouders, die je dan ook meteen overal ziet. Toen we een intens gelukkig stelletje tegenkwamen met een heel jong kindje kon ik ze echt wel wat aandoen, dat deed gewoon pijn. en vervolgens zelf huilend over straat... (snel naar huis). Gelukkig is die pijn bij mij weer gezakt, maar hoe moet het voelen als je dit keer op keer moet meemaken... en het is niet dat je het andere mensen niet gunt natuurlijk, integendeel! Inmiddels kan ik er weer van genieten hoor. Wanna, jeetje zeg, de klok gaat nu wel echt heel snel tikken voor jullie zeg. Hopelijk kun je er nog een beetje relaxed onder blijven, maar het lijkt me lastig... Ik duim dat het snel raak mag zijn voor jullie! Simi, wat moet het een wonderlijk gevoel zijn om je kindje te voelen. Het wordt wel heel echt zo he? Gaaf hoor! Miepie, hopelijk vind je gauw een baan die helemaal bij je past en waarvoor je ook nog fatsoenlijk wordt beloond. En het is nooit te laat om alsnog een vak te leren Wat hebben we een echte winter he? Ik heb vanmiddag voor het eerst dit jaar weer echt geschaatst! Op een natuurijsbaan. Er zaten heel veel scheuren in, dus het was wel een beetje gevaarlijk. In mijn laatste rondje ben ik toch nog twee keer gevallen. Gelukkig onbeschadigd weer 'op het droge' gekomen
@all, Hier is alles goed. Jens eet nu zelf zijn brood op, grote jongen!!! En hij kletst de oren van je hoofd, onverstaanbaar! Verder hangt ie aan mn been of huilt ie zodra 1 van ons de kamer uit loopt. Ach ja, hoort erbij! Woensdag krijgt hij zijn 2e mex griepprik. Nu maar hopen dat ie niet weer gaat kwakkelen erna! Ik lees steeds mee op het topic, stuitliggingen op dit forum, omdat Jens dat ook was. Lees nu net dat een van die meiden haar zoontje is overleden het laatste half uur voor de geboorte door zuurstoftekort in de baarmoeder. Ik word er helemaal eng en stil van. Met Jens ging het ook niet goed en hij kwam ook slap en wit naar buiten met een apgar van 4. Dan denk je echt, dat had bij ons ook kunnen gebeuren!
Oh, Brrr, daar moet je toch niet aan denken! Het idee dat het zo vlak voor het einde nog helemaal fout gaat, verschrikkelijk! Helaas hoor je dit nog best wel vaak en vind het ook goed dat ze vanuit de overheid er mee bezig gaan deze babysterfte te verminderen door verloskundigen sneller actie te laten ondernemen. Ongelooflijk dat Nederland het hoogste pecentage babysterfte heeft in Europa! Simi wat leuk he dat je jouw kleintje al gaat voelen, en laat je man maar kletsen hoor, hij heeft geen idee . Bijzondere tijd dit, ik krijg al helemaal heimwee! Timon, vandaag de uitslag van de chromosomentest, ik ben voor je aan het duimen voor een goede uitslag! Zo,vanochtend weer een pak sneeuw weggeruimd, ontdanks dat het veel werk is en ook wel wat onhandig vind ik het nog steeds wel heel erg leuk hoor! Het is zo lang geleden dat er zoveel sneeuw gevallen is! Over 2 weken op wintersport, ik krijg het gevoel al helemaal te pakken zo!!!
ja daar schrok ik ook van, Nederland met zo veel baby's die overlijden tijdens de bevalling, brrrr Maar kijk naar mij, 4 mensen die weken lang niet zagen/voelden dat Jens in stuit lag. Dan heb je 9cm ontsluiting en komen ze er pas achter. Ik ben blij dat ik al in het ziekenhuis was ,want anders.... @timon, ik weet goed hoe je je voelt, ik zat zelf in de mmm om Jens te krijgen. Het vereist heeel veel geduld en huilbuien en bij ons ook veel tegenslag. Ik reageerde niet op de medicatie etc etc. 3x per week voor een inwendige echo gat je niet in de koude kleren zitten. Ik sloot me af van iedereen en leefde alleen voor het zwanger worden. Spuiten, slikken, wachten, hopen enzo maar door! Het gevoel hebben dat iedereen om je heen zo maar zwanger wordt, bah! Dus ik begrijp je gevoel heel goed hoor!
Pooh, wat een afschuwelijk nieuws! Ik vind het ook te bizar voor woorden dat wij de hoogste babysterfte hebben tijdens bevallingen, daar maak ik me ook wel zorgen over. Vooral over het feit dat ze je hier door laten lopen tot 42 weken, en dat terwijl de placeta vanaf 37 weken al aan het verouderen is (heb ik gelezen is mijn zwangerschapsbijbel)! En ik hoop heel erg dat ik gewoon overdag moet bevallen, zodat artsen en anetheisten snel aan mijn bed staan. Over vreselijk nieuws gesproken, ik lees af en toe mee met de juni-mama's, en las ik net dat iemand die bijna 16 weken zwanger was tijdens een controle te horen kreeg dat het hartje van haar baby niet meer kloptte! De baby bleek met 12,5 week te zijn overleden. Vreselijk, je denkt na 12 weken dat alles goed zit, maar dan kan dit je dus ook overkomen. Ben er even stil van.....
Bah, wat een nare berichten op de andere forums. Hoor allemaal liever niet, maar ja, je kunt je er ook niet voor afsluiten. Pooh: eet Jens helemaal zelf een boterham van zijn bordje?? Met kkorstjes en al? Wordt het niet een ongelooflijke smeertroep? Smurf hier grijpt wel volop in zijn bord, maar de echte hand mond coordinatie houdt nog te wensen over. En aangezien er vaak smeerkaas, leverpastei of appelstroop op zit, zit daarna alles onder! Dus tips zijn welkom! MamvanThom: lekker he, dat ploeteren in de sneeuw. Aan de ene kant heb ik het wel mee gehad, vooral omdat mijn man 's ochtends anderhalf uur naar zijn werk rijdt en dat vind ik een naar idee met dit weer, aan de andere kant vind ik het heerlijk om sneeuw te schuiven (en een sneeuwpop te maken ) Heppie: Leuk dat je geschaatst hebt! Wil ik eigenlijk ook graag gaan doen, maar met een kleintje komt dat er toch minder snel van. Moet dan meteen weer oppas gaan regelen en zo. Ben net maar weer bloed wezen prikken. Baal zo dat mijn man deze maand waarschijnlijk net rond het moment supreme in het buitenland zit Zal er om spannen. (Ga hem op schiphol dus maar bespringen )
@wanna, nee korstjes eet ie niet. Ik smeer brood met boter en jam.appelstroom/smeerkaas en snij die in kleine blokjes. las ik dat heel bord voor hem zet, wordt het chaos. Maar als ik steeds 1 stukje neerleg gaat het goed! Hij heeft wel een schort aan met mouwen (ikea), anders kan ik zijn kleren gelijk wee wassen) Maar dat is meer omdat ie met zijn handjes overal aan zit! wat een ellende, het idee dat je met 16 weken hort dat je kleintjen iet meer leeft...brr Ik weet dat ik op controle moest bij de gyn, ik was al aardig ver toen. Kwam er een man uit een kamer, de al bellend riep, het kindje van ...leeft niet meer. Die werd gelijk door een zuster apart genomen en 10 minuten later kwam er een snikkend meisje uit een spreekkamer met een moeder naast haar. En ik zat daar met mn dikke buik en voelde haar verdriet...
Timon, ik ben erg benieuwd naar de uitslag van je chromosomenonderzoek vandaag. En ook ik heb begrip dat het soms moeilijk is om de verhalen van onze kindjes aan te horen... Wat dat betreft is het soms een beetje bittersweet bij de dertigers he? Goh Heppie, wel een blundertje van de echoscopist... Ook ik heb een paar inwendige echo's gehad idd. Prettig is anders natuurlijk, maar ik merkte dat het minder ongemakkelijk was als ik uitademde op het moment dat ze dat ding binnen brachten, dan "ontspan" je een beetje voor zover mogelijk. En doe je best he, ik wil dat iedereen in 2010 zwanger is of wordt! Dan zal ik eens kijken of ik idd nog een vak kan leren. Ik zit wel na te denken om misschien weer te gaan studeren, maar wat? Psychologie? Dat is het eerste waar ik dan aan denk, maar of het echt bij me zou passen? Of een lesbevoegdheid gaan halen? Ik heb alleen niet zo'n zin in pubers dingen te laten leren die ze niet willen leren, ik heb meer met studenten of volwassenonderwijs. Simi: vanaf nu is er geen houden aan! Strakjes zal je af en toe in jezelf vloeken als je weer een flinke trap (of kopstoot) in je ribben hebt gekregen Wanna, dus toch aan de slag! Ik hoop heel hard voor je dat het voor juni gaat lukken. MB: je wilde toch in het ziekenhuis bevallen? Dan kun je ook even kijken in de omgeving welke ziekenhuizen daadwerkelijk 24 uur per dag gyns en anestesiologen in huis hebben. Ik weet dat het Diak 's nachts geen anest. in huis heeft en het Antonius Nieuwegein wel en UMC ook. Ik was ook blij dat ik die ruggenprik niet 's nachts nodig had want ik heb begrepen dat ze in het Diak weleens moeilijk willen doen 's nachts. Pooh: wat naar nieuws van de baby in stuit... Raar ook dat ze het bij jou niet gevoeld hebben. Nou heeft een vriendin van mij dat ook gehad, tot week 41 niet doorgehad dat de kleine in stuit lag. Maar zij is ervan overtuigd dat haar kleintje pas daarna is gedraaid al zegt iedereen dat het niet kan. Zij is zelf arts en ze zei: ik weet wat ik heb gevoeld, hij is gedraaid in week 41. Maar daar waren ze er wel op tijd achter, dus nog net een geplande keizersnede. Ik ken het gevoel dat je hebt wel heel sterk hoor. Zeker ook na die Zembla-uitzending van een tijdje terug over babysterfte in NL. Want ook Mini had bijna geen vruchtwater meer na 42 weken en met die infectie die ze opliep bij geboorte was ik ook heel blij dat we al in het zh waren. Ik besef me steeds meer dat we door het oog van de naald zijn gekropen... En ook hier maar liefst 5 verloskundigen die niet hebben gevoeld dat het vruchtwater terugliep en bovendien allemaal Mini's gewicht echt totaal verkeerd hebben ingeschat! Dus bij een volgende zwangerschap zal ik er bovenop zitten hoor, en zal ik ook extra echo's eisen aan het eind, desnoods betaal ik ze zelf. En ik zal ook niet meer doorlopen tot 42 weken als het aan mij ligt. MvT: jaloerssssss dat je op wintersport gaat! Hier gaat het helaas niet door dit jaar omdat we met te weinig mensen zijn met de kids... Ben GEK op skiën... All: zometeen naar de osteopaat, de vorige keer ging niet door vanwege de sneeuw maar nu waag ik het er maar op. Ik heb wel het idee dat het goed gaat wat betreft de voorkeurshouding naar rechts, ze ligt nu ook heel vaak met haar koppie naar links gelukkig. Maar haar koppie blijft wel scheef aan de achterkant, snik. Ik hoop zooooooooo dat we haar zo'n rothelmpje kunnen besparen... En misschien kan de osteopaat ook een beetje licht werpen op Mini's eetgewoontes want ze drinkt nu weer zo weinig melk en het ging net anderhalve week heel voorspoedig. Maar goed, ze is wakker en vrolijk en vreselijk bezig, wat een beweeglijk en bezig kindje hebben wij toch!
@miepei, jens had een heel sterke voorkeurshouding, hij keek niet naar rechts en kreeg ook een afplatting. De kinderfysio deed niets dan aanwijzingen geven voor spelen en verschonen. dat had ik zelf ook kunnen bedenken!2x bij de osteopaat geweest en we hadden een ander kind! Vrolijker, beter slapen en zn hoofd goed gebruiken. Zijn nekje zat o.a vast door de snelle bevalling en de ruk die ze hem gaven om hem er uit te krijgen! Ja, ik heb ook het beself dat we door het oog van de naald zijn gekropen met Jens. Al besefte ik dat pas veel later na de bevalling. Mijn ervaring was veel positiever dan mn moeders en mn vriends beleving die erbij waren. En doorlopen tot 42 weken wilde ik ook niet, doordat mn vriendin daar bijna haar dochtertje mee krijt raakte!
Pooh: dat klinkt handig, zo'n schort! Daar ga ik ook maar eens achteraan, want anders moeten we hem inderdaad helemaal verschonen. Een overal zou ook wel handig zijn Ik weet nog dat je dat verhaal vertelde van die zwangere wiens kindje niet meer leefde. Toen en ook nu lopen de rillingen me over de rug... Ik ben ook wel heel blij dat ik in het ziekenhuis ben bevallen. Uiteindelijk dus noodgedwongen ingeleid ivm pre-ecclampsie. Maar na 3 dagen inleiding op halfslachtige wee-en dus al flinke vertraging van zijn hartslag. Na geboorte had Smurfje superlaag bloedsuiker, dat met voeding alleen niet op peil te houden was. Bijna een week aan geconcentreerd glucose-infuus gelegen. Ik ben daar wel erg van geschrokken, want met dit soort wee-en zou ik zelf nog niet eens de verloskundige hebben gebeld als ik thuis was (behalve om even te vertellen dat het begonnen was) En thuis zouden we ook nooit dat bloedsuiker hebben gemeten. Moet er niet aan denken hoe dat zou zijn gegaan! Miepie: wat een goeie voornemens, een vak leren kan me voorstellen dat je niet op een stelletje ongeinteresseerde pubers zit te wachten. Zouje geen lesbevoegdheid op HBO niveau kunnen krijgen, of is daar niet echt een markt voor? Smurf hier had ook een voorkeurshouding en een scheef koppie, maar dat trok gelukkig helemaal bij. Een beetje asymmetrie is ook helemaal niet erg, of is ze echt heel erg scheef??
Hm, zit nu een beetje in zak en as... Op zich was het goed bij de osteopaat, Mini ontwikkelt zich goed, ook haar linkerkant, en ze kon geen blokkades vinden. Maar ze adviseerde ons om toch wel naar de kinderfysio te gaan want de afplatting is wel behoorlijk. Ben daar wel een beetje verdrietig van, ik hoopte dat het met de goede stimulatie wel vanzelf weg zou trekken maar dat was misschien ook wel een beetje kop in het zand steken. Want ze kijkt nu veel naar links, ook als ze slaapt enzo, maar de afplatting blijft rechts en trekt niet recht. En dan heeft ze ook weer zo'n vervelende ik-wil-niet-meer-dan-100cc-per-voeding-periode. Zucht, krijg er met geen mogelijkheid een normale hoeveelheid in, net als rond de kerst. Maar van die vorige periode heb ik wel geleerd: ik ga niet tot in de eeuwigheid proberen, als ze niet meer wil, dan niet (OK, met pijn in het hart, hihi ). Nou, om dan positief te eindigen: dit was de eerste keer alleen met de auto met Mini en het ging supergoed! Wij hebben geen auto en rijden Greenwheels, vandaar. Ik voelde me wel heel zelfstandig hoor! Met de maxicosi op de Bugaboo naar de auto gewandeld (net te ver om de maxicosi te dragen), auto gepakt en rijden maarrrrr! Waar een mens al niet blij(-er) van kan worden.
Hallo meiden, MBO ik heb nog niet zo'n last van mijn buik als ik teveel doe. Ik merk het meer aan dat ik dan weer 'doodmoe' ben. Dat is ook nog niet helemaal over maar ik heb het idee dat de floradix wel helpt. Ben ook op internet aan het shoppen geweest bij H&M (basics) en bij "Mijn kind en ik". Bij de laatste hebben ze redelijk veel van Mamalicious wat ik wel leuk vindt en het is niet zo heel duur. Heb toch ook mijn eigen zomerkleding geprobeerd en ik pas nog best veel, komt denk ik ook omdat ik ruim 10kg was afgevallen. Dus voor de vakantie heb ik nu wel genoeg. Brrr wat een nare verhalen zeg. Ik probeer er maar niet teveel aan te denken. Timon ik begrijp je gevoel hoor toen het bij ons ook maar niet lukte vond ik het ook lastig om mee te blijven lezen en te reageren. Vooor mijn gevoel had ik niet veel te melden. Een hele dikke digiknuffel en ik hoop echt dat jullie ook snel een klein kruimeltje mogen verwachten. Heppie lekker hoor schaatsen maar hoe was de ijskwaliteit? Ik hoor hier van veel collega's dat het wel hard werken was met schaatsen want het ijs is niet al te glad en er ligt veel sneeuw op. Hier niet heel veel nieuws behalve dat we vrijdagavond de 20 weken echo hebben dus ik begin het nu wel een beetje spannend te vinden en hoop dat alles goed is met kruimeltje. Maar ja eerst nog 4 nachtjes slapen en dan nog de hele dag wachten. Liefs, simi
@simi, wat leuk ,de 20 weken echo! geweldig was dat! Willen jullie weten wat het wordt? @miepie, green wattes??? wat is dat???? De kinderfysio, tsja wat kan ik er over zeggen. Die van ons keek alleen maar van een afstandje. Leg zijn speelgoed maar rechts (hielp niet, dan maar geen speelgoed dacht Jens), leg een kussentje onder zijn hoofd met verschonen etc tec.
Greenwheels = autodaten. Dat verklaart een boel he? De auto staat op een vaste plek in de buurt en je kan m reserveren om m als het ware te huren. Je betaalt voor een abonnement en per tijdseenheid dat je de auto gebruikt. Omdat wij in de binnenstad wonen heeft een eigen auto geen prioriteit (of nut eugenlijk) en zo hebben we toch beschikking over een auto. En hier staan er zeker 10 in de buurt dus er is er altijd wel 1 vrij. En nog eens goed voor het milieu en het parkeerprobleem ook! Nou, we kijken de fysio gewoon even aan hoor, de osteopaat zei ook dat ze misschien wel tips hebben die we nog niet hebben gehoord en bovendien kan een fysio de afwijking echt meten en zien of er eventueel vooruitgang of achteruitgang is. Tja...
Oh wat een nare verhalen zeg, ik weet niet of ik nog wel durf... Ik schrok ook van het bericht van de hoge babysterfte in Nederland, het is allemaal heel knus enzo met een verloskundige thuis, maar je wil toch geen onnodig risico lopen? Het lijkt me echt zo verschrikkelijk als dat je overkomt. Ik heb even een klein dipje meiden. Het regent zwangeren om me heen. Van mijn vriendinnenclubje van 6 is er 1 net bevallen, 1 tegelijk met mij uitgerekend (alleen gaat dat bij mij dus niet door ) en 1 vertelde net dat ze zwanger is. Nou, veeg mij maar weer even op. Het is gewoon pijnlijk, en ik voel me ook een beetje schuldig dat ik niet echt blij voor ze kan zijn. Nou ja, het zal er bij horen... Mijn tijd komt nog wel, maar nu even niet Over die inwendige echo, het pijnlijke was niet het inbrengen maar het zoeken naar de eierstokken, alsof ze over mijn baarmoedermond schraapte. Ik heb zelfs 'auw' geroepen, en ik ben echt niet kleinzerig hoor. Ik vind het wel een beetje gek, want jullie herkennen dit toch niet? Simi, de ijskwaliteit was inderdaad niet zo best. Er zaten veel scheuren in het ijs die waren dichtgesneeuwd dus je zag ze ook niet. Het was dus voorzichtig en langzaam schaatsen. Volgende week ga ik weer lekker op de kunstijsbaan Miepie, hoe erg is een afgeplatte zijkant van je hoofd? Blijf je dat de rest van je leven zien? Ik moet zeggen dat het me bij volwassenen nog nooit is opgevallen. Wel vind ik van mezelf dat ik een plat achterhoofd heb, maar daar kan de kapper nog leuk omheen knippen Wat moet je doen als de fysio niet helpt? Krijgt ze dan een helmpje op ofzo? En ja, we gaan ons best doen hoor, het moet toch lukken om in 2010 weer zwanger te worden (maar ik weet nu even niet of ik nog wel wil, ach, het komt wel weer)