30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Miepie: hier ook een scheef koppie. Kregen advies om naar osteopaat te gaan (wat we dus niet hebben gedaan) of anders naar fysio, Maar omdat ik eigenlijk de meeste adviezen die de fysio geeft al kende, hebben we dat eerst gedaan. Smurf kreeg toen juist een voorkeurshouding naar de andere kant (dus die adviezen werken goed! :D ), maar zijn koppie bleef scheef, werd voor mijn gevoel zelfs erger. We liepen ook bij de kinderarts, dus die maar eens gevraagd wat we moesten doen en die vond het geen enkel probleem (terwijl het echt wel zichtbaar was) Ik heb wel het idee dat het de laatste maanden weer bijgetrokken is.
    Misschien heb je hier nog wat aan:
    http://www.ggd-nijmegen.nl/pool/1/documents/61409_JGZ_Scheefkoppie.pdf

2. Even snel, ben een beetje drukkie.............

MIEPIE! Mijn ostheopaat stelde mij gerust........... de hersenen groeien de 1e 2 jaar flink en geven tegendruk van binnenuit. Hierdoor trekt het ook allemaal bij. EN inderdaad wat Heppie zegt, heb je veel volwassenen in je omgeving met een afgeplat hoofd.... Gek dat ze bij babies nu ineens als paddestoelen uit grond schieten. Ik wil je gewoon geruststellen.
    Het zoontje van een vriendin van ons heeft het ook heel erg gehad en moest aan een helmpje. Maar omdat ze dat afschuwelijk vond heeft ze het niet gedaan en nu is hij inmiddels 8 en heeft een keurig bolletje! Is allemaal bijgetrokken!

Bij Rick is het ook al flink bijgetrokken, heb hem veel gestimuleerd naar de andere kant en het helpt. Maak je niet te druk meissie, Minin is prachtexemplaar en dat komt allemaal wel goed hoor!

3. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Helemaal mee eens. Er is heel veel controverse over het nut van een redressiehelmpje. Waarschijnlijk zien we nu meer baby's met scheve koppies omdat er geen wisselligging meer wordt gedaan zoals vroeger, maar we kinderen op de rug moeten leggen ivm risico op wiegedood. Dan inderdaad vaker scheve koppies, maar het is nooit aangetoond dat het werkelijk beter is zo'n helmpje toe te passen.

@All: heb uitslag van mijn tweede FSH waarde en die is zelfs nog hoger dan de vorige, m.a.w. nog sterkere aanwijzing dat het hormonaal allemaal niet goed zit. Deze waarde ligt ook boven de grens die veel ziekenhuizen aanhouden voor aanbieden van IUI of IVF, kan wel janken :(

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Wanna; wat een k%^%nieuws zeg...dikke knuffel meid! Hebben ze nog enige hoop gegeven?

5. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Timon; heb in het icsi-topic al gereageerd, maar vindt het echt kl^%&^&....

Nogmaals een dikke knuffle van ons!!;)

6. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh Wanna, dat is slecht nieuws zeg, wat is dat balen meid, ik heb er geen woorden voor. Houdt het nu allemaal op? Of is er nog hoop?

Timon, poehee dat is me wel een uitslag zeg. Heeft je man ook herkenbare lichamelijke kenmerken van Klinefelter? Waarschijnlijk niet zeker? Anders hadden ze het al veel eerder ontdekt natuurlijk. En hoe is zijn zaadproductie dan? Zo te lezen hebben jullie nog een hele weg te gaan :( Ik vraag me af: hoe is het voor jullie om nu te weten waar het aan ligt? Geeft dat een beetje rust? Of juist niet?

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @wanna, ach meid, wat een slecht nieuws. Houdt dat dus in dat je echt in de overgang bent? Vreselijk, wat een zware dobber voor jullie!

@Timon, wat een duidelijk en rot verhaal tegelijkertijd! Dus de enigste kans die jullie zouden hebben is icsi/ivf met PGD? En dan het idee dat er bij je man zaadcellen weg gehaald moeten worden en de embryo's nagekeken worden op afwijkingen...en dan nog de spanning van het hele traject! Superzwaar!
    Ik wens jullie veel sterkte met het verwerken van dit nieuws en de keuzes die jullie moeten maken!

8. mb02

mb02 Bekend lid

Jeetje, wat een heftige berichten hier:(.

Timon, wat een uitslag, kan me voorstellen dat dit een behoorlijke klap is. Echt naar voor je man :(, die zal wel behoorlijk ondersteboven zijn. Aan de ene kant weten jullie nu wel wat er aan de hand is, en wat de weg is die jullie moeten volgen. Maar het is allemaal wel heftig en gecompliceerd, het wordt jullie niet makkelijk gemaakt. Meid, voor jullie beide veel sterkte!!!!!

Wanna, wat een *^#* nieuws. Betekent dit dat je meteen naar de FA moet ipv over 6 maanden? Knuffel!!!!!!!

Heppie, moeilijk is dat, al die blije zwangere om je heen. Je wilt er eigenlijk hard voor wegrennen, maar je wilt ook je vriendinnen niet kwetsen. Dus dan hoor je hun verhalen aan, maar vervolgens krijg je thuis een huilbui en wil je boel bij elkaar gillen (tenminste, dat was bij mijn het geval:)). Dit gevoel zal nog wel even blijven, hoop dat je er wel over kan praten met die vriendinnen.

Miep, ik hoop dat de fysio nog goede tips heeft, wie weet, komt hij/zij met iest waar je zelf nog niet aan had gedacht. En bedankt voor de tip over het diak, daar wilde ik in 1e instantie heen gaan. Maar ik ga nu toch maar even verder kijken!
    Wat kan een mens toch trots zijn op zichzelf;). Ik herken dat hoor, ben heel lang bang geweest voor het rijden op de snelweg. De 1e keer dat ik zelf via de snelweg ergens heen ben gereden was ik ook erg tevreden over mezelf:D.

Simi, spannend zeg, vrijdagavond de 20 weken echo! Ik zal aan je denken!
    Ik heb last van mijn buik als ik mezelf lichamelijk teveel inspan, vooral op mijn werk. Dan lijkt het alsof mijn buik een beetje samentrekt, een naar gevoel. Ik had het ook toen ik een keer door een heftige sneeuwbui moest rijden, toen was ik zo gespannen dat ik het ook in mijn buik voelde.

Bij mij geen bijzonderheden te melden, alles gaat zijn gangetje.

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Jeetje Wanna en Timon, pfffff..... Dat zijn geen leuke berichten. Ben benieuwd Wanna, wat jouw traject nu gaat worden dan. Sterkte!
    En Timon, je weet nu wat er is en ook dat er iets is en dat je ergens gericht aan kan gaan werken. Hoe voelt je man zich eronder? Wat een bijzondere "afwijking" die nog best veel voorkomt als ik het zo lees...

MB: het diak is verder wel een heel fijn zh hoor! Ik weet ook niet wat ik zou doen bij een eventuele tweede want alles heeft zijn voor- en nadelen natuurlijk. Maar wilde je dit stukje info niet onthouden, lijkt me wel van belang voor je afwegingen.

Lieve Soof, dank voor je lieve woorden en de rest ook! Ik ben ook vastbesloten Mini niet zo'n helmpje aan te laten praten uit onzekerheid dus het is goed om jullie ervaringen erover te horen. Volgens de osteo is het wel zo dat een scheef koppie soms de motorische ontwikkeling in de weg kan staan, maar wat dat betreft doet Mini het uitstekend! (ze rolt zich helemaal suf momenteel :D). We zullen ons niet gek laten maken iig.

Ik ben nu weer op mijn werk! Ga lekker op de fiets wat ik heerlijk vind maar mijn god, wat zijn die fietspaden toch slecht sneeuw- en ijsvrij gemaakt zeg! Zeg maar helemaal niet, het is levensgevaarlijk. Ik moet ook een brug over en als je dan naar beneden gaat kun je niet eens te hard remmen want dan ja je onderuit, zo'n dikke laag sneeuw en ijs ligt er. Het alternatief is de bus en dat vind ik nog erger dan glibberend op de fiets, hihi. :)

10. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Jeetje, Timon, wat een verhaal zeg! Kan me voorstellen dat jullie dit al helemaal niet verwacht hadden! En zoals Heppie al vroeg: waren er bij je vriend helemaal geen aanwijzingen dat zoiets zou kunnen spelen? Zal ook minder uitgesproken zijn doordat hij Mozaiek Klinefelter is en niet in al zijn cellen.
    Wat een domper dat de wachttijd nu weer verlengd wordt voor ICSI. Komt dat omdat die geneticus dan de embryo's moet gaan onderzoeken en is er voor dat soort ICSI behandelingen weer extra wachttijd?
    Dubbel, aan de ene kant behoorlijk heftig wat jullie te horen hebben gekregen. Aan de andere kant wel een verklaring en een duidelijk plan. Hoe is je vriend eronder? Lijkt me heel gek als je als man ineens te horen krijgt dat je een X chromosoom hebt!

Daffie: eerlijk gezegd heb ik over deze tweede FSH waarde nog geen contact gehad met de gyn. Zou eigenlijk de andere waarden van deze cyclus af moeten wachten voor ik weer een afspraak heb, maar dat duurt dus nog weer 3 weken. Heb wel een vriendin die gynaecoloog is en daarmee heb ik deze waarden overlegd en daar hoor ik niet al te optimistische berichten van.

Pooh: tja, overgang zit er in ieder geval aan te komen, maar ik heb nog een kleine hoop dat er nog een paar goeie cellen zijn, dus die kansen wil ik graag benutten.

MB: doe het rustig aan meid! Als je al zo vroeg last krijgt van harde buiken moet je wel goed je eigen grenzen in de gaten houden!!

Miepie: als Mini symmetrisch beweegt dan zou ik me nergens zorgen over maken hoor! En doe voorzichtig op de fiets!

@All: was gisteravond echt even in zak en as over deze laatste bloeduitslag :( Natuurlijk net een avond dat mijn man niet thuis was. Vanochtend mezelf weer een schop onder de kont gegeven. Het is mijn vrije dag, dus heb heerlijk met smurf in bad gespeeld (Stom he, maar ik let nu extra erop dat ik van ieder moment geniet onder het motto "zoiets maak ik waarschijnlijk nooit meer mee" Achterlijk, want je moet natuurlijk sowieso volop genieten, ook al krijg je tien kinderen)
    Afijn, daarna besloten dat ik mijn energie niet moet verspillen, maar ten goede moet besteden, juist.. retail therapy! Lekker geshopt, vooral voor Smurf. Paar van die schort-slabbers gekocht waar Pooh het over had, want Smurf heeft vanmiddag ZELF zijn boterham gegeten! -glunder- !! (Er zit nu wel leverpastei in zijn haar) Nieuw wandlampje met dimmer voor op zijn kamer, regenhoes voor de wandelwagen, speentje, superleuke "oma is de allerliefste-slab" (oma komt morgen oppassen) en een Woezel en Pip bal. Bepakt en bezakt teruggekomen en helemaal tevreden.
    Probeer nu even niet meer na te denken over FSH's (al lukt dat voor geen meter, hahaha)

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wanna, je moet ook badderen NA het eten! ;)

12. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Oooooooooh!
    Dat heeft de kraamverzorgster ons nooit zo verteld :D

13. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Wanna, ideaal he die schorten van Ikea. En kosten geen drol!
    Goed van je om je zelf zo op te kunnen peppen!!

14. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Wanna, goed te lezen dat je de draad weer oppakt, voorzover dat lukt natuurlijk. Het klinkt alsof het nog een keer extra tot je doordringt hoe kostbaar, waardevol, belángrijk en bijzonder Smurf voor jullie is. Logisch ook eigenlijk :) Goeie therapie, die retail-therapy :D misschien ga ik dat morgen ook maar eens doen.

MB, gelukkig zijn deze vriendinnen mijn beste vriendinnen dus ik kan goed met ze praten, gelukkig maar. Oh en MB ik ben zo blij dat je herkent hoe het voelt. Echt hoor, die derde vriendin die vertelde dat ze zwanger was, ik trek het gewoon even niet, bah. Maar het is een voor mij vreemd verdriet, anders dan wanneer bijvoorbeeld je poes doodgaat :), dat is veel concreter. Dit is zo gevoelsmatig, vinden jullie niet?

All, manlief is toch ook wel erg geschrokken van de miskraam. Hij had op internet gezocht en gevonden dat bij oudere mannen (hij is 42) de zaadkwaliteit achteruit gaat waardoor de kans op een miskraam toeneemt. Arme schat, voelt zich nu een beetje schuldig ookal weet hij dat hij zich niet schuldig hoeft te voelen. Ik merkte ook bij mezelf dat ik dacht: (*&(*^(*!! zijn we toch te laat begonnen.... Zijn hier meer oudere mannen achter de vrouwen? Hoe zijn jullie ervaringen?

Maar: zoals onze beroemde vaderlandse voetballer zegt: elk nadeel hep ze voordeel: ik heb net het kdv afgebeld en we mogen onze originele inschrijfdatum houden, dus bij een volgende zwangerschap staan we bovenaan de lijst! Dat is toch weer een zorgje minder :):)

15. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Pooh: had inderdaad naar Ikea willen rijden, maar Smurf was zo moe, dat ik toch maar een stel dichter in de buurt ben gaan kopen. Wat kosten ze bij Ikea??

Heppie: ik ben inderdaad heel goed in "kop-in-het-zand-en-shop-je-rot" :D Maar dat helpt in ieder geval wel even.
    Tja, ik heb natuurlijk helemaal het gevoel; "shit, we zijn te laat begonnen", maar niet zozeer vanwege de leeftijd van mijn man. Hij is 43. We hebben bij mijn miskraam ook niet echt aan zijn leeftijd gedacht. Sowieso eindigt 15% van de zwangerschappen in een miskraam en er zijn zoveel factoren die daarin meespelen. Volgens mij speelt de leeftijd van de man echt maar een heel kleine rol!

16. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @wanna,, ehh pff, 2 voor 4 euro ofzo?? haast gratis geloof ik

17. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Wanna, hoe oud ben jij dan? Ik ben 32 dus ik heb nog wel even de tijd hoor, dank voor je relativerende woorden over de mannenleeftijd :)

18. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Ik ben net 35.
    Heb eens effe gezocht op internet en vond inderdaad 1 studie die dat beweert. Echter onderzocht in echtparen die al vruchtbaarheidsproblemen hadden en IUI deden, niet echt representatief dus. Ook nooit bevestigd door andere onderzoeksgroepen. Dus zou het maar met een korreltje zout nemen.

Man staat in de file, dus eten staat te verpieteren in de oven, GRMBL %#$#!!

19. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ook alleen maar in geval van haarsmeergevaar uiteraard... :D

20. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Mijn vent is iets jonger dan ik (ik heb een toyboy!!! :D) en ik heb ook een miskraam gehad, dus wij zijn dan weer de regel die de uitzondering bevestigen.
    Ik denk dat er vast ook wel redenen zijn voor afstoting van een vruchtje, maar ik kan me er goed bij neerleggen dat ik die reden nooit zal kennen. Ik zag het echt als de natuur die iets rechtbreit dat niet goed is gegaan. Op een hele nare manier, dat wel...

Deel Deze Pagina