Wanna: Kijk nu snap ik het tenminste!!! Bedankt voor de uitleg. Ik moet alles aan haar vragen ze verteld helemaal niks, dus kan het ook niet verkeerd begrijpen. Vandaar dat ik er dus geen goed gevoel bij heb. Bijv: Ze wees tijdens het inwendig onderzoek op de monitor en zei kijk, dus ik vroeg ehh wat moet ik zien? (Tja sorry maar ik zag hoop grijs en wat donkerdere vlekken dat was het weet ik veel wat ik moet zien.) Toen vertelde ze dat zijn je eierstokKEN, dus ik vraag links en rechts antwoord: nee 3d, Dus ok, ik weer vragen welke eierstok dat dan is nou was dus de rechter. En toen moest ik dus vragen zijn er eitjes te zien antwoord ja punt. Ok linker eierstok was gelukkig nu wel te vinden en toen zei ze de langste zin van het gesprek dat het er heel goed uit zag. Nou ja de rest zal ik je besparen, anders schrijf ik nog wel een paar pagina's vol. Hihi snap je nu een beetje waarom ik er niet zo'n goed gevoel bij heb? Ik moet weer bloed laten prikken op 3e menstruatiedag en 2 maart heb ik vervolg afspraak. Dit omdat we nog geen jaar bezig zijn wil ze toch nog even wachten met verdere onderzoeken.
Simi: Bedankt voor je tip, ik ga het zeker vragen en misschien gaan ze dat ook wel doen!! Het geeft helemaal niet dat het geen leuk onderzoek is dat heb ik er wel voor over. Helaas mag ik pas 19 maart naar de gyn dus zal nog even geduld moeten hebben. Over 2 weken heb ik bel afspraak staan, misschien kan ik het dan even in de groep gooien! Doosje: Nee hoor je hebt helemaal niks verkeerds gezegd! Helaas moeten we nog even wachten tot we duidelijkheid hebben maar in de tussen tijd blijven we gewoon proberen!! Sophia: Vervelend dat rick net een verdrietig moment had toen jij belde, dat is voor jou extra vervelend!! Kan ik mij goed voorstellen. Maar dat hij goed gegeten en geslapen heeft is een goed teken, dan heeft hij het toch wel naar zijn zin gehad dus komt helemaal goed. het is vaak voor de ouders erger dan voor de kinderen hoor (heb 11 jaar in kinderopvang gewerkt dus zeg het niet alleen maar om jou te troosten) Miepie: Die helmpjes bestaan echt al heel lang, ze werden alleen bijna nooit gebruikt. was echt zeldzaam. Nu lijkt het wel een rage, zodra het iets schreef is hupakee het kind moet een helm dragen! Heel goed dat jij het niet wilt! Ze ontwikkeld zich goed zo te lezen dus waar hebben ze het over! MB: Jeetje dat is echt niet netjes van je leidinggevende!! Dat mag ze niet doen. Voor dit soort dingen moet ze aparte afspraak maken. Je zwangerschapsverlof is minstens 16 weken Zwangerschapsverlof - Werkinfo wel goeie uitleg over het verlof. En als ik het goed heb mag jij tijdens je verlof nog zeggen of je terug komt of korter wilt werken enz. (Weet niet of dit per CAO verschilt maar dat zal best.) Dat hoef jij nu met 19 weken nog helemaal niet te bespreken, het enige wat ze kan zeggen van joh denk er eens over na, want wij willen het graag weten. Zo heb nu een afspraak bij DE gynaecoloog, degene die ik had bleek 1 in opleiding te zijn. Is niks mis mee meestal zijn die juist erg goed, deze dus niet. Nu is de afspraak alleen iets later 19 maart, maar ja je kan niet alles hebben. Nu maar hopen dat het in tussen tijd gaat lukken!!!
EFFE SNEL MEIDEN! schoonmoeder wordt met spoed geopereerd aan een aneurysma, uitstulping van slagader in de hersenen. allemaal erg spannend hoor! BAH
Wow Soof, dat is heftig! was er iets acuuts gebeurd? Sterkte! Brigit: jouw gyn is wel heel kort af. Goed dat je iemand anders hebt gevraagd. Alleen een beetje jammer dat de wachttijd dan inderdaad langer is. Ik heb er met mijn gyn ook al over gehad om naar een collega te gaan. Mijn gyn is namelijk algemeen gynaecoloog en eigenlijk hoor ik nu bij een fertiliteitsarts te komen. Ze geeft ook eerlijk toe dat ze hier gewoon niet zoveel verstand van heeft. Ze noemde een paar namen, waarvan eentje haar voorkeur had, maar die heeft dus weer een ellenlange wachttijd (en die tijd heb ik miscchien niet meer... )
O jee Soof! dat is niet best met je schoonmoeder, ik duim voor jullie dat ze goed door de operatie heenkomt. Ik speel ook even woordenboek voor de anderen: een aneurysma is een bloedvat dat verzwakt is en daarom uitstulpt (zoals een zwakke plek in een fietsband), dit kan jaren goed gaan maar ook plotseling knappen en dan heb je een groot probleem... Brigit, euh... dat was dan inderdaad een hele vage gyneacoloog in opleiding. Ik was bij mijn echo blij dat de echoscopiste aanwees wat we zagen want ik kon er niet veel van maken hoor. Inderdaad allemaal grijze vlekken. Goed van je dat je een andere gyn hebt geregeld, de echte ! Want je wil toch wel duidelijkheid natuurlijk. Wanna, zou die fertiliteitsarts zo'n lange wachtlijst hebben omdat hij zo goed is? Kun je, vanwege jouw tijdgebrek geen voorrang krijgen? MB, beetje vreemd dat je leidinggevende je allemaal vragen stelt over dingen waar je nog niet mee bezig bent. Ze loopt een beetje op de zaken vooruit zo te horen. Goed voorstel van Miepie om te zeggen dat je bedenktijd wil hoor. Je mag altijd terugkomen op wat je hebt gezegd. En ik had ook begrepen dat het verlof 16 weken is. Ze willen het zelfs gaan uitbreiden naar 18 weken, of heb ik dat alleen maar gedroomd ofzo? Miepie, 23 uur per dag met een helmpje? en dan ook nog een half jaar??? moeten we zelf eens proberen, daar wordt toch geen mens vrolijk van? Kijk, als het nou niet anders kan... maar dat is dus ook twijfelachtig. En tja, mannen en meten, lekker concreet toch als er een cijfertje aanhangt. Volgens mij willen we niet weten wat er nog meer door de heren wordt opgemeten Zo, ik heb lekker weekend en vanavond naar een verjaardagsfeestje!
soof ,sterkte met je schoonmoeder! eng idee, zo'n tijdbom in je lichaam! @ mbo2, je heb 16 weken in totaal, In principe 4 weken voor en 12 weken erna. als je eerder met verlof gaat kom je ook eerder terug. alleen als je overtijd loopt ben je dus langer weg. @miepie, jee da's schrikken. Toch een afplatting genoeg voor een helmpje?! Hopelijk kunnen jullie met oefeningen zorgen dat ze toch niet hoeft! @all, na stress op mn werk (collega onverwacht ontslagen en mn baas gedraagt zich als een kleuter) ben ik echt toe aan weekend. morgen naar de schoonheids specialtste en verder lekker kroelen met jens.
Sophia Heel veel Sterkte!! @ MB: ja vrijwillig! Omdat ik bij de verloskundige praktijk van het umc zit, vroegen ze of ik mee wil doen. En omdat ik niet met MvM meedoen (woon in een appartement, werk fulltime...vond het te eng/moeilijk) en wil iets 'goeds' wilde doen, heb ik 'ja' gezegd. Wel gek hoor. Je krijgt er 3 (10 weken, 32 weken en 6 mnd na bevalling). Dan houden ze een echotransducer (o.i.g.) tegen je doos(je) aan en moet je aanspannen en soort van persen. Daarna keken ze ook nog 'even' naar je kringspier. En al die tijd zat m'n vriend erbij en die trok steeds bleker weg hahaha. Ik zei al 'je kent me nu bijna net zo goed als ik mezelf'...hihi. Volgende keer sloeg ie even over zei ie. Mietje. Maar i.i.g. was alles goed. Ik had bijna de sneue neiging om naar het scherm te gaan zwaaien, maar m'n vriend hield me op tijd tegen. Zwangerschapsverlof op mijn werk is 16 weken. Ik moet het uiterlijk 3 maanden van te voren melden wat ik ga doen. Ik heb de keuze tussen 4, 5 of 6 weken voor de bevaldatum (maar: neem ik 4 en word ik 2 weken daarvoor ziek, dan gaat het toch al in). Daarnaast heb ik ook nog recht op ouderschapsverlof en moederschapsverlof (beiden onbetaald), dit mag de werkgever niet weigeren (maar wel bespreken). Je kunt niet ontslagen worden (want je zit in de ziektewet), maarrrrr je kunt wel 'boventallig' worden verklaard zodra je terugbent van je verlof. Je wordt er dan niet meteen uitgegooid, maar wel afspraken gemaakt. Nou ja, misschien wist iedereen dit al, maar voor de zekerheid toch maar even hier neergezet. Groetjes!
Hi all, Sterkte Soof! dat is schrikken. Wat krijgt ze en dus ook jullie toch veel op haar bordje de laatste tijd. Doosje altijd stoer he die mannen maar owee als het dichtbij komt... All, net naar kruimel gekeken en gelukkig is alles goed. Maar het is wel een eigenwijze kruimel . Moest even kijken naar het hoofdje om de kleine hersenen te bekijken maar nee hoor, ik doe gewoon mijn snoet naar voren. Maar ja moest toch echt bekeken worden dus dan maar wroeten met dat echo ding in mijn buik oef. Maar goed alles zit erop en eraan en alles goed! Zo dat lucht wel weer op. En nu natuurlijk als een gek trappelen in mama's buik even laten weten dat ik het er niet mee eens ben Blijft toch mooi om alles te kunnen zien. Ga nog even van de foto's genieten. Liefs, simi
Sophia; sterkte meid, hopelijk gaat het ondertussen beter met je schoonmoeder....wel een heftige operatie hoor Miepie; goed dat je het eerst met oefeningen gaat proberen hoor, zou ik ook gedaan hebben. Hoop dat minimiepie snel een wat ronder koppie heeft Hier lekker 6 dagen vrij vanaf vandaag, dus ga eens heerlijk genieten ervan.....Over 2 weken is Myrthe's 1ste verjaardag en vandaag hebben we alvast het kado gekocht...eigenlijk 2 kado's want we konden niet kiezen hahaha. We hebben een loopwagentje gekocht van disney (winney de pooh) en de boerderij van little people. Van de week ga ik de taart bestellen en slingers en balonnen halen of bestellen via internet want daar heb ik ook hele leuke slingers gezien. Kwam er van de week achter dat ik toch wel veel mensen heb uitgenodigd voor haar verjaardag en dat het huis wrs flink vol zit... Zijn ook veel kinderen bij, dus die moeten maar boven gaan spelen heb ik bedacht! Leef er nu echt naartoe en hoop dat het een geweldige dag wordt!
Simi; wat fijn dat alles goed is met je kruimel hahaha. En ik zou ook protesteren als ze zo aan het porren waren
dank voor jullie steun dames Ze is niet geopereerd, Ze was overgeplaatst naar een ander ziekenhuis en daar hebben ze de scan weer beoordeeld en zien niks Ondertussen was ze vreselijk benauwd geowrden en is er weer vocht achter de longen. Nu veel te risicovol dus doen ze niks. Ze moet blijven en na het weekend gaan ze weer onderzoeken doen. Gebed zonder eind hoor ik denk dat spanning een erg grote factor in deze speelt, maar ik ben geen dokter................
Jeetje Soof wat een gedoe! En wat apart dat ze er in het andere ziekenhuis een heel andere diagnose van maken! Sterkte voor jullie allemaal de komende tijd! Simi: proficiat met je goeie 20 weken echo!
Jemig Sophia, is ze naar een academisch ziekenhuis gebracht? En hadden ze in het ander ziekenhuis ook een scan gedaan? Vindt het maar vreemd dat ze bij het ene ZH iets heel ernstigs zien en bij het andere niets. Nu maar hopen dat het idd allemaal meevalt en dat ze alleen het vocht achter de longen kwijt moet.
Daffie: wat leuk dat je echt uitgebreid de verjaardag van Myrthe voorbereid! Ik ben niet zo creatief, realiseerde me van de week dat ik over twee maanden inderdaad een verjaardagsfeestje moet gaan organiseren met ook originele tractaties voor het KDV!
Wanna; ben ook niet zo crea hoor hahahah, maar gewoon heel enthousiast en nu het zoooo dichtbij komt, moet ik natuurlijk wel iets doen. Myrthe snapt het wrs allemaal toch nog niet, dus doe het feestje meer voor onszelf organiseren hihi. We doen het trouwens maar 2 uurtjes van 15:00-17o hoor, want anders wordt het veel teveel voor Myrthe. 's Morgens zijn we gewoon lekker met zijn 3-tjes en gaan we saampjes taart eten.
@simi, goed nieuws!!! Lekker genieten van de foto's!! Heb jij ook alles op dvd gehad? Mijn hele 20 weken echo staat op dvd. @soof ,wat is dat nou weer voor iets ? Je zou toch maar een operatie voor niets krijgen... shock!!! Sterkte ermee!! @daffie, leuk he, eerste verjaardag! Ik ben er ook stiekem mee bezig, al duurt het nog 2 maanden. En ook wij doen het maar 2-3 uurtjes!!