Bowen: geeft niet hoor Pooh: kan me helemaal voorstellen hoe je daarvan baalt. Is van je moeder ook niet eerlijk om je vertrouwen te beschamen! En natuurlijk moet ze nu enthousiast voor je zijn! Er is toch geen reden om te denken dat het niet goed zou zijn!?! Doemdenken is zo zinloos! Scheld maar lekker van je af! O Puck, ik hoop zo dat wij ook de rest mogen volgen deze maand! Vind het fantastisch zoals jij omgaat met het "weinig klussen" Inmiddels gaat het hier alleen maar slechter Hoop maar dat het deze maand raak is....
oohh dat klinkt niet echt fijn Wannebe als je zegt dat het alleen maar slechter gaat Sterkte meis! *knuff*
Tja, lastig he... Hebben besloten dat we binnenkort maar eens naar de huisarts gaan om het te bespreken. Kan die frustratie zelf ook niet meer goed aan als ik elke maand bang ben dat onze kans weer voorbij gaat. Maar snap ook wel dat de stress nou niet bepaald meehelpt
Idd stress kan een behoorlijke boosdoener wezen..mijn dokter zei dat stress de beste pil is die een mens hebben kan Maar begrijp je frustraties keer op keer wel heel goed hoor. Hopelijk mag je gelijk door naar de gyn van je HA.
Pooh, wat stom van je moeder zeg. Een moeder zou hier juist heel discreet mee om moeten gaan als haar dochter dit van haar vraagt. Jammer hoor. Wanna, je bent al onder controle bij de gyn geweest ivm je mk toch. Volgens mij kun je dan ook weer meteen contact met hun opnemen ipv je ha. Tenzij je het eerst met de ha wilt bespreken natuurlijk. Puck, hier na de laatste (top) klusdag niet eens meer geklust, dus dat is hier ook weer toegeslagen hoor. Krijg als excuus te horen dat hij bang is dat er iets mis gaat. Hihihi smoesjes volgens mij Ben benieuwd wanneer het initiatief weer eens komt. Maar goed ben ook wel weer bang als het heel lang wegblijft dat ...... mannen willen dan wel eens hun heil ergens anders zoeken toch? Of klink ik nu heel despie. Macy, jij ook welkom, had helemaal over jouw berichtje heen gelezen.
nou ,toen wij die verplichte klusdata door kregen, was het ook niet zo makkelijk meer voor vriendlief. En dat geeft weer stress omdat het NU moet, anders is al mn spuiten voor niets geweest. En niet vertellen dat je super vruchtbaar bent zat er voor mij ook niet in...met die mmm. Maar oke, tis toch gelukt. Nu durf ik nog niet, ben bang dat dat een miskraam opwekt. Misschien als we morgen horen dat het veilig is en dat alles er goed uit ziet... bedankt meiden, voel me wer wat rustiger. Had gelijk knalende koppijn. Lang leve de paracetamol.
Tja Mieke, weet dat ik wel naar de gyn zou kunnen, maar voor de hele mmm willen we graag eerst aan de verminderde zin van mijn man werken. (Geen of nauwelijks sexleven is behoorlijk frustrerend) Dat de gyn een directe collgea van me is waar ik ook professioneel mee samenwerk (en dat het vorige keer nogal knullig allemaal liep) helpt ook niet mee... Maar een andere collega (die ik nauwelijks ken gelukkig) heeft al aangeboden een afspraak te maken bij de fertiliteitspoli (= een andere gyn) Misschien dat mijn man "een beetje hulp" erbij zou kunnen gebruiken
Wanna, mannetje had hier ook prestatie probleempjes en is heel lief uit zichzelf naar de ha gegaan. Heeft toen 2 pilletjes gekregen. Deze pilletjes hielpen super goed, ookal wil hij liever geen pilletjes slikken, is natuurlijk nooit heel goed. Deze pilletjes zijn ook via de betreffende leverancier/ontwikkelaar op internet te bestellen, wie weet..... Het heeft ons goed geholpen hoor.
hallo wannabmum en mieke 8 thanks voor jullie leuke berichtjes, Afgelopen zaterdag was mijn NOD dag dus samen een test gedaan deze was negatief. maar ik ben ook nog niet ongesteld dus de vraag blijft of het vorige week een innestelingsbloeding was of menstruatie. We gaan gewoon door voor de volgende ronde Wat we ook niet erg vinden hoor Voor iedereen die nog bezig zijn succes en iedereen die inmiddels zwanger is gefeliciteerd groetjes mini me
Naar de huisarts gaan kan nooit kwaad. Altijd het proberen waard, you never know. Het lijkt me wel heel lastig/frustrerend als het bij de man niet wil idd. Maar het zal voor hem ook erg frustry zijn. En daar zal het ook weer niet beter van worden. Had ik ook eigenlijk nog nooit zo over nagedacht.
zeer meoilijk de laatste tijd, heb nesteldrang en wil nog zoveel doen, maar voel toch wanneer het tever gegaan is zoals nu, bekken en rug zijn gebroken, dus morgen wordt het weer een verplichte bankdag
zal me even voorstellen. Ben getrouwd in 1994, mama van 2 kids . Zoon van bijna 13, dochter van 11. We hebben eerst adoptie overwogen en mee bezig geweest maar in Belgie veranderde de hele wetgeving hierover en is het een grote geldklopperij geworden en zeer moeilijk en zwaar voor je gezinsleven. Dus alles is toen afgesprongen, maar onze kinderwens was nog heel groot. We lieten de spiraal verwijderen en begonnen met veel moed. 10 Maanden nadien was ik zwanger en liep af in mineur toen we voor onze echo gingen op 11 weken en het hartje bleek stilgevallen . Omdat ons kleintje niet wilde komen hebben ze toen een curretage gedaan. Na veel verdriet en het een plaatsje te geven raakten we toen we 17 maanden bezig waren terug zwanger. Was heel bang de eerste 16 weken voor weer slecht nieuws. We zijn zwanger geraakt na 1x ronde clomid 50mg en pregnyl. Ondertussen kunnen we stilaan beginnen af te tellen, nu nog een 11 weken. Dit zal ook onze laatste zwangerschap zijn en kleintje. En m'n zusje sophia is m'n echt zusje niet maar adoptieforum en hierbuiten zusje. Ze is de zon in m'n leven en m'n toeverlaat in deze moeilijke tijden die we hebben doorgemaakt. Een bijzondere band, ook met vele andere meiden hier. Na bijna 2 jaar hier dagelijks aanwezig te zijn heb je hier een nieuwe vriendenkring opgebouwd. En zusje, dikke kussen en zeg tegen mark dat ik duim dat jullie goed geklust hebben. Er moet er maar 1 tje zijn, stel je voor zus dat je er twee tegelijk krijgt.
Hey meiden, Ben niet meer zo regelmatig op het forum te vinden. Tja, vakantie en weinig achter de laptop . Ben jullie niet vergeten, hoor! Klein update-je: Ben inmiddels in ronde 6 beland. Als ik de 28 dagen cyclus aanhoud, dan is het 7 dagen eerder dan normaal. Schrok er een beetje van, want dat is me nog nooit overkomen. Maarja, moet er nu ook weer niet teveel overna denken. Voelde me wel zwaarder ongi dan normaal en had ook het idee dat het allemaal veel meer en pijnlijk/vervelender was dan normaal. Maargoed, nieuwe ronde nieuwe kansen. Ben inmiddels tante geworden. Superlief zo'n kleintje, zeg . Gelukkig helemaal niet jaloers. Ik vond het geweldig om op kraamvisite te gaan. Het enige dat ik wel had, was toen ik kleertjes en speeltjes ging uitzoeken, ze eigenlijk zelf wilde houden voor het geval dat . Als het aan mij lag, dan had ik nu al een hele garderobe. Zeker met al die aanbiedinkjes. Ik heb mezelf maar voorgehouden dat die er ook wel weer zijn, wanneer ik (mocht ik eindelijk zwanger zijn en bevallen zijn) zo'n lief, klein, schattig kindje van mijzelf mag vasthouden . Mocht het na 6 rondes nog niet gelukt zijn, mogen we naar de gyn. Heb daar op dit moment nog niet echt behoefte aan. Wil het eigenlijk nog even aankijken en zelf (zonder advies, etc.) proberen. Is dat gek of ...? Het half jaar is ook zo snel voorbijgevlogen. We zullen zien. Ik ga nu eerst eens jullie berichtjes lezen. Ik houd jullie op de hoogte (ook al is het niet dagelijks, sorry ) Groetjes, Maine
Ik zal me ook nog even voorstellen: 30 jaar, bijna half jaartje getrouwd, sindsdien aan het proberen. Nog niet zo'n heftig verhaal dus als de sommige andere meiden hier. Maine: Gefeliciteerd met je neefje/nichtje. Raar zo'n vroege ongi, zijn de zware dagen al over? Wel fijn dat je al zo snel naar de gyn zou mogen, is er iets speciaals waardoor je al na een half jaar mag? mini me: spannend, laten we hopen dat je gewoon een late positief-tester bent debsje1977: ik wist niet dat stress zoveel effect kon hebben, vind je het gek dat ik nog niet zwanger ben Gelukkig is het nu zo rustig op het werk, dat het nu haast wel moet lukken. En ik kan dan gezellig samen met lief testen in onze vakantie.
He meiden, even een kort berichtje van mij, want moet zo weer weg. Het lijkt er op dat het de goede kant op gaat, dankzij de fysio. Straks weer naar die arts toe, brrr....... was het maar weer voorbij! Duimen jullie voor me? Ik heb om kwart voor twaalf een afspraak. Hopelijk durf ik nu wel te vragen hoe lang het nog gaat duren, ben het zo ongelofelijk zat daar. Bovendien heb ik het idee dat hij me niet echt verder kan helpen. Hij zegt dan wel dat mijn rug nog niet helemaal recht is, maar bijna niemand is toch helemaal recht? Misschien accepteerd mijn lichaam dat ook niet, maar ja wie ben ik.... ik ben ook maar een leek. Iig, hoop ik dat jullie voor me duimen. Ik laat vanmiddag en anders morgen wel even weten hoe het gegaan is. groetjes Hartje1
HARTJE: Zet 'm op meid en laat je niet in een hoekje drijven door hem. Gewoon vragen, je hebt een hollandse mond! ZUSJE: Wat ben je toch een schatje! Maar als we er nu twee krijgen zijn we gelijk klaar hoef ik dit gedoe niet nog een keer mee te maken Zou toch wel erg welkom zijn hoor POOH: Sjee wat begrijp ik jouw verhaal goed zeg, afschuwelijk gewoon. Ik snap die mensen met hun opmerkingen ook gewoon niet. Ik heb nu sporadisch contact met mijn zus ivm erfenis moeders, maar dat is echt een regelrechte ramp. Alleen maar verwijten, ik hoop dat je dit nog heeeeeeeeel lang bespaart blijft! En ik mag ook helemaal geen stress ik moet een paar eitjes uitbroeden hahah dus ik heb vorige week maar besloten dat ze allemaal in de ....kunnen zakken! LIEFS SOPHIA
Hee Mini me, wat spannend zeg, het kan maar zo raak zijn! Zico, wat lastig dat je last krijgt van je bekken en rug. Maine gefeliciteerd met het tanteschap, en erg verwarrend zo'n vroege ongi zeg. Hartje sterkte met je afspraak, ik begrijp dat je problemen met je rug hebt? Mieke, lijkt me ook wel beetje eng maar dat is meer het idee misschien, klussen als je zwanger bent. Maar ja 9 maanden niet klussen is ook al een hele klus op zich Pooh hoe is het? Je hoofdpijn van gister helemaal weer weg? En heeft je moeder al wat laten horen? Ik moet er nog wel een beetje inkomen waar iedereen staat, in welke fase zeg maar. Ik hoop niet dat ik domme vergissingen maak. Gister zei ik tegen mijn vriend dat ik ongesteld was geworden en dat dat eigenlijk wel een goed teken was, dat mijn cyclus dus aardig goed doorloopt. Nee zegt ie dat is helemaal niet goed, heb ik vorige maand niet raak geschoten. Maar toen heb ik de vruchtbare dagen beetje ontweken omdat ik nog niet lang genoeg aan de folium was. Maar vanaf nu 'mag'het. Dus volgende week eerste poging. Wat klinkt dat ontzettend stom als ik dat zo opschrijf. Hij zei al voor de gein, zal ik dan maar vrij nemen dan. Dus ik heel stoer, puh neem de hele week dan maar vrij Hihi dat wordt nog wat met ons.