Om het grensgebied tussen Venlo en Arnhem in. Manlief bezoekt de nederlandse reisburo's dus we moeten in de grensstreek blijven en als we in de buurt van VEnlo blijven kan ik ook op mijn stekkie blijven. Het gaat er mij vooral om dat de huizen natuurlijk veel goedkoper zijn, dus een groter huis voor hetzelfde geld. Mentaliteit is beter en scholen zijn nog ouderwets "streng", er is nog ontzag zal ik zeggen. Wij wonen nu in Eindhoven en die stad zegt mij helemaal niks, we willen graag vrij wonen en een beetje meer in de natuur, tja en daar heb je hier een hele dikke portemonnaie voor nodig........ Ik wist niet je voor beide nationaliteiten kan kiezen als je in het buitenland woont, weer een zorg minder. Wij hadden al bedacht iig in NL te blijven wonen tot er een kind is. Dat hoeft dus ook niet meer en ik had al gelzen dat een bevalling altijd in het ziekenhuis gaat en dat de zorg nog beter is als hier. Tja dan..... Ik ben weg hier ik ga een huis zoeken whahahahaha LIEFS
Spannend hoor en het zou wel fijn zijn als je op je stekkie kunt blijven werken. Enne veel succes met huizenzoeken! hihii
Ehh... Ja, ha ha Rene had ons uit alle enthousiasme aangemeld en Edithrene bedacht. Ha ha, anoniem lukt natuurlijk niet meer maar ach... Leuk nog iemand in het buitenland. Sjors, waar zit jij? Ook wij komen w.s. niet terug naar nederland, al was dat wel de eerste gedachten. We zijn al een aantal jaren geleden vertrokken en ondanks dat nederland altijd nog goed aanvoelt, is 5 maanden toch wat lang. Vragen als.. waar willen we dan wonen? en voelt dat thuis? Gaf de doorslag om nederland als 'achter de hand' te houden.... Mieke, ik ga meteen even kijken. Leuk!
febr21, mag ik vragen wat jullie dan voor werk doen in India? En in welk gedeelte wonen jullie want hetis natuurlijk een enorm land! LIEFS
We wonen op een boot die op dit moment in Cochin (Zuid India) ligt. Dus de hectiek van India vervalt aardig als je op het water zit... Na een aantal jaren charteren in de Middenlandse Zee, zijn we nu op doorreis naar Thailand. Dus een luxe dat we nu voor langere periode 'vrij hebben genomen' en dus ons volledig op de zwangerschap kunnen richten.
leuk hoor india! wel ver weg. EN bedoel je met we wonen op een boot, dat je een soort binnenvaart schip hebt, of een zeilboot? Hoe it dat metdie nationaliteiten? Ons kindjs wordt zweeds nedelands, en we willen het graag beide nationaliteiten geven. Maar als het hier geboren wordt, is het dan automatisch nederlands?
Pooh, volgens mij kan het dan ook zweeds zijn hoor. Dat heb je toch ook met de marokkaantjes en turkjes die 2 paspoorten hebben en vriend van ons is indo en die had een indo paspoort (geen NL) dat was soms best last voor reizen naar bijv. Amerika. Febr21, wat zijn we allemaal nieuwsgierig he, ik ook hoor. Lijkt wel alsof jullie met een mooie boot de wereld om varen, heerlijk.
Hmmm, uploaden van mijn berichtje niet goed gegaan. Indiaase verbinding is niet altijd even best....dus nogmaals een verlaat berichtje Heb gekeken op beide sites en super initiatief! Erg leuk! Voel me steeds meer "tussen de zwangeren" en kan niet wachten tot ik word toegelaten op de hyves site.... Tja, India... op dit moment liggen we in Zuid India (Cochin), we wonen op een boot. En na een aantal jaren in Turkije Griekenland te hebben gecharterd , hebben we besloten de reis verder voort te zetten en dus een tijdje voor ons zelf te gaan reizen. We zijn op doorreis naar Thailand. Op dit moment hebben we, luxe dus, alle tijd voor de zwangerschap.... en op de boot valt die hectiek gelukkig wel mee. Kerala, Zuid India, is vooral erg mooi en erg groen.
Lijkt me super hoor, heerlijk om zo te kunnen leven. Maar wordt er ook nog gewerkt dan.... Wel apart om dan nu zwanger te zijn, kom je weer op een nieuwe lokatie moet je toch ergens weer een controle kunnen krijgen. Zo heb je niet een zelfde vk zoals wij hier hebben en die je dan begeleid bij de bevalling. Hoe wil je dat straks gaan doen eigenlijk.
HA! Ik heb jullie allemaal gezien op Hyves! Leuk! Heb een snelle check gedaan maar volgens mij ben ik de oudste van de club, of niet? En daarna jij, Mieke (36) toch?
Oh ja... ha ha... zit nu op beide onderwerpen te 'scannen'... helemaal vol van jouw Hyves Afijn, meiden.... de moeders van febr08 hebben een hele mooie hyves site, bij deze!
Hahaha je bent er gewoon vol van om ineens zo'n leuk contact met NL te hebben hahaha. Hoe laat is het bij jullie, later toch?
Edith;van harte welkom hier bij de 30 plussers! Helaas, het lijkt het erop dat het duimen niet geholpen heeft. De ongie kwam vandaag in alle hevigheid. Kreeg een steekje toen ik moest plassen en moest meteen flink wat rood afvegen. Normaal gesproken merk ik al wel een paar dagen van te voren dat de komen, maar nu was het echt een verrassing. Morgen met mijn zusje naar Deventer. Moet een leuke winkelstad zijn dus ik ben benieuwd. Liefs, Meen
Meen, dank je wel en hmmm... sorry voor jou. Mieke, Ja ben er inderdaad vol van. Is op dit moment al 01.35 uur, dus 3,5 uur later dan bij jullie. Geen tijd eigenlijk meer om nog hier achter de comp te zitten en kan me ook niet herinneren wanneer dat voor het laatst op dit tijdstip is geweest. Rene geeft al uren aan 'is het niet wat om te stoppen'. 'jahaaaaa, nog effe!'
GOEDESMORGENS! @Edith: Je bent echt van de wap af hihihihi, maar inderdaad een heerlijk leven lijkt me zo. Al ben ik geen vaartype, een grote cruiseboot is de limit Maar net als Mieke ben ik best nieuwsgierig, jullie zijn dus een paar jaar sabatical bezig........... of werken jullie op de plaatsen waar je aanmeert? Is er al een einde gepland if zie je het wel...... @Meen: $%# Meid, op naar de volgende ronde @ Zusje: Waar ben je? LIEFS