30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    van de wap af? :confused: oef dat klink niet goed :)

We wonen nu alweer ruim 4 jaar op de boot en hebben huis, enz. verkocht. We werkten dus in Turkije/Griekenland door tijdens het seizoen onze zeilboot te verhuren aan gasten, zeg maar. Dus half leefstijl, half werk. Helft van de tijd ons leven en helft van de tijd Captain en Crew.
    Nu werken we overigens niet en zijn we op 'lange reis'. (voorlopig) doel Thailand.

Over nationaliteiten; tja dat wordt natuurlijk gewoon een nederlands kindje. Of het 2 nationaliteiten krijgt weet ik eigenlijk niet maar we zijn volop aan het uitzoeken hoe nederland het kindje kan herkennen. Bewijs van ongeboren kind, naar de ambassade in Delhi, van kastje naar de muur vrees ik een beetje. maar goed we hebben nog genoeg tijd om dit goed uit te zoeken. En bevallen in nederland zit altijd nog achter de hand.

Over die echo's, ja fijne kosten he? Maar zit er bij jullie standaard geluid bij? Hier n.l. niet, jammer genoeg. En ben op zoek of ze hier ook pret echo's hebben maar zal wel niet.

O ja, verloskundigen? Wat is dat? Volgens mij bestaat die luxe alleen in nederland. Hier blijft het bij de Gyneacoloog...

2. Sjee wat een heerlijk leven...............

Hier standaard geluid. Is een heel gezoek voor jullie daar, maar ja je wordt er ook weer handig in denk ik zo......

Zijn jullie nu verzekerd op een lang op reis verzekering of gewoon particulier?

LIEFS

3. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    He Meen dat is balen zeg, zeker als je het nog niet verwacht, en Deventer is zeker een leuke stad, woon er aardig in de buurt, ik winkel vaker in Zwolle.

@febr21, ja dat is een heel gezoek denk ik om alle formaliteiten voor elkaar te krijgen. Wel een ontzettende uitdaging zeg om zo 'n keuze te maken en daar te gaan leven/werken.

Hier geen nieuws, alleen dat de :evil: is verdwenen :)
    Erg klammig weer hiero, gatsie.

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Edith, wat ik weet is dat je de eerste 3 maanden niet mag vliegen met je baby...weet niet precies waarom maar hoorde ik van Sjors die in Portugal woont.
    Dus mocht je in NL gaan bevallen, hou er dan rekening mee dat je dan wel even hier zit.

Verder kun je misschien even zoeken over het kindje erkennen bij de NL ambassade van het land waar je bevalt...
    En je moet de vrucht vooraf erkennen, kan ook achteraf, maar wanneer je dat in NL doet dan moet je binnen 3 dagen na de bevalling mee met je vent naar de gemeente en het lijkt me dat je dan nog niet echt veel puf hebt om dat direct dan al te doen.

Klinkt als een super lekker relaxed leventje, zou het je zo na willen doen hoor.

5. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Febr21. Als je getrouwd bent kun je alles na de geboorte op de ambassade regelen, maar zijn jullie niet getrouwd moet je voor de geboorte al een heleboel geregeld zoals een erkenning. Op de websites van de ambassade kunnen ze je daar veel informatie over geven. Succes

6. Handig toch he al die vrouwen in het buitenland....... :) hihihihih

7. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he zusje, ben er even.

Men schoonouders zijn 50 jaar getrouwd en hebben een etentje straks.
    Heb onderaan van m'n buik pijn, de kleine is volop in beweging.....
    Lig nu op de zetel met de laptop.

8. Daar ben ik weer! Was even druk op het reisburo :)

Ik heb steeds buikpijn, van die buikkrampen als je ongi wordt. Maar dat zou pas 02-08 moeten komen, maar toen wij in Miami waren kreeg ik na 11 dgn ook mijn ongi...... :rolleyes:

Denk dat het nu ook veel sneller komt en dus nikse zwanger..... Maar ja geen bloed geeft moed he :) 8)

Heb toen trouwens gevraagd of dat aan de hitte kon liggen dat het sneller was gekomen, maar daar is het lichaam niet gevoelig voor zegt ze. Het kan gewoon wel eens eerder of later zijn. Soms erg iritant dat het lichaam niet gewoon altijd hetzelfde doet ](*,)

Fijn weekend, wij gaan vanavond lekker uiteeten met vrienden bij de griek!

LIEFS

9. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    He zusje, die ongigevoelens en pijnen had ik ook, daarom verwachtte ik niet dat ik zwanger ging zijn.

Het is ook een bijwerking van pregenyl.

Toch blijf ik voor je duimen dat de eitjes zich goed genesteld hebben... ;)

10. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    hoi soof.
    Ja die pregnyl kan je goed voor de gek houden!
    Je krijgt kwaaltjes en rare buik ervan,bah!
    Mij innesteling heb ik goed gevoeld. Soort spierpijn, krampjes en wat bruin verlies op dag 9 na Pregnyl.
    Hou jij je temp bij? Dan kan je daar misschien iets uit herleiden?

11. Nee dat doe ik niet meer, daar werd ik helemaal gek van. Ach laat ik het maar afwachten. Ik heb nu echt een opgezette buik.

LIEFS SOPHIA

12. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    He lieverds,

Edith: welkom! Bijzonder verhaal heb je! Avontuurlijk leven, lijkt me heerlijk!

Volgens mij zag ik nog wat nieuwe namen hier voorbijkomen ('t is een beetje vroeg, dus heb ze niet onthouden, sorry!) Maar in ieder geval : ook welkom!

AAARGH, zondagochtend en ik ben weer om kwart voor 6 wakker.... (Standaard tijd door de week en daar staat mijn biologische klok op ingesteld) Lig al half uur te draaien, maar hou zo alleen mijn man maar wakker. Heb besloten maar even wat afleiding te zoeken en dan duik ik er straks weer in :)

Hier nog geen ongi te bekennen. 't Wordt weer een paar daagjes met spanning afwachten (al voel ik niks bijzonders) Oempf... ben zo'n stuk ongeduld!

13. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Hier nog zo'n vroege vogel. Was om half 5 al wakker om te plassen en heb daarna niet veel meer geslapen.
    We moeten om 9.00 bij mn beste vriendin zijn, gaan we samen naar Beverwijk, zwarte markt.
    We zij daar nog nooit geweest, dus ben wel benieuwd.!

14. Simi

Simi Actief lid

24 okt 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    wow wanna en pooh, jullie zijn echt vroege vogels :)
    Pooh veel plezier vandaag en wil je laten weten hoe je het vond? wij zijn er ook nog nooit geweest dus ik ben erg benieuwd.

Wanna heb jij geen wisselende diensten dat je altijd zo vroeg wakker ben door de week?

Soof jij ook vroeg of gewoon een beetje laat ;) spannend ik duim me rot en hoop echt dat het gelukt is bij jullie [-o< wanneer weet je meer?

Edith dat klinkt wel erg lekker. Hoe is de (gezondheids)zorg in India behalve dat ze geen VK kennen?

Wij zijn gister nog even naar de Parade in Utrecht geweest. Leuk hoor op sommige enorme buien na dan ;) na het bloed eerder deze week nu oud bloed verlies gister dus ik dacht daar zijn ze :evil: maar nu weer even niets.. het zou ook te vroeg zijn voor mijn normale ongi dus ik wordt er nu even gek van :(

Liefs, simi

15. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Simi: voor jou ook spannend dus!?
    Ik heb gelukkig nu reglmatige werk, maar doordat mijn man vrij ver moet reizen naar zijn werk, moeten we vroeg op. Soms heb ik bereikbaarheidsdienst, da's wel 's nachts, maar daar hoef ik gelukkig meestal niet voor uit bed te komen (alleen om het half uur wakker gebeld worden :( )

Pooh: veel plezier op de zwarte markt! Ben benieuwd, ben daar zelf ook nog nooit geweest.

Deze maand voor het eerst templijstje gemaakt (voor het geval we later dit jaar toch naar de gyn zouden willen) Verwachtte dus min of meer dat vanochtend mijn temp wel zou gaan dippen (morgen ongi?) Maar in plaats daarvan (om 5:45, de normale tijd) juist omhoog :(: (Kan ook haast niet anders met dit benauwde weer) Nou ja, nog geen spotting in ieder geval, dus er is nog hoop!

Iedereen fijne zondag!

16. Simi

Simi Actief lid

24 okt 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    ow spannend wanna ook voor jou duimen dus! pfft 5:45 is vroeg zeg. wij gaan er een uur later uit maar dat is soms al vroeg voor mij ;)

liefs, simi

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Simi en Wanna, spannend voor jullie! bijna eind cyclus.

Wanna, als het goed is heeft het weer en de warme of dat het juist koud is geen invloed op je lichaamstemperatuur, tenminste dat is mijn ervaring van maanden tempen.

Hier een beetje een lui hangdagje, wilde wel wat in de tuin doen, maar nog geen zin in.
    Vanmiddag naar mijn ouders bbq.

18. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    3 maanden na bevalling? Hee dat wist ik niet. Ik dacht alleen 2 maanden voor bevalling. Sjors, waarvoor is dat? en kun je hiervoor niet, met eigen verklaring, het risico zelf dragen. Heb ooit gehoord dat dit voor de 2 maanden vooraf wel kan....

En in NL mee naar gemeente? Dat is ook nieuw? Weet je waarom dat verschillend is voor mij en voor jullie? Voor jullie is je man genoeg toch?

Ja inderdaad. Daar zijn we nu volop mee bezig. India (evenals thailand of maleisie als we doorvaren) heeft geen regeling met nederland hierover dus na contact met nederlandse ambassadeur in Delhi, richting nederland bellen om verklaring voor erkenning van ongeboren kind te krijgen. Daar is nu het wachten op. Dan w.s. naar Delhi (paar uur vliegen) en dan van kastje naar de muur... We zijn dus inderdaad niet getrouwd.

Simi, de gezondheidszorg in India is erg goed. En Sophia, nee de meeste buitenland verzekeringen dekken dit niet, alleen spoedeisende hulp, dus ook de onze niet. Switsen van verzekering kan, maar deze landen zijn zo goedkoop dat het de moeite niet is. De kosten hier dragen we dus zelf. Iedereen bevalt in het ZH maar nachtje prive ZH (luxe kamer) kost geloof ik 10 euro, dus da's nog leuk. Binnenkort ga ik wat ZH bekijken en informeren m.n. over afd neonathologie.

Als we toch terug mochten gaan naar NL dan dekt de basis verz. de bevalling met kleine ER. Met beetje geluk accepteren ze me voor aanvullend. maar dat zal wel niet vlak voor bevalling.

VK kennen ze hier niet. Misschien rare vraag, maar ehh als leek... wat voegt een VK voor jullie toe? Mis ik wat?

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    He Edith,

VK is hier heel normaal, in eerste instantie kom je daar automatisch terecht.
    Zij voert alle controles uit en kan ook echo's maken, mits inbezit van aparatuur.
    Hier moet je een medische indicatie hebben als je onder controle van de gyn wilt.
    Dat kan dus niet zomaar, verzekering dekt anders de kosten niet.
    VK begeleid dus ook je bevalling, ook al is deze straks in het zkhs.

Zoals ik het begrepen heb, moet mannetje hier straks het kindje erkennen bij de gemeente voor de geboorte.
    Na de geboorte binnen 3 dagen aangifte van de kleine doen.
    Erkent hij het niet voor de geboorte dan moet dat na de geboorte en moet ik mee.
    Maar ja lichamelijk gezien is dat niet echt een pretje om dit binnen 3 dagen na geboorte al te moeten doen.

Wanneer je getrouwd bent is dit weer anders.

Je zou eens kunnen kijken op www.postbus51.nl

http://www.postbus51.nl/index.cfm?vid=5 ... faultintro

20. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Goedemorgen
    Febr21, die 3 maanden heeft te maken met het luchtdrukverschil wat blijkbaar niet goed is voor je kindje! Sommige vliegmaatschappijen geven aan dat een baby van 6 weken wel meemag, maar alleen op korte vluchten.

Is het niet makkelijker om in dat land bijvoorbeeld te trouwen? dan heb je veel minder geregel. maar weet niet of dat een optie is.
    In ieder geval veel succes met het geregel!

Deel Deze Pagina