Jettje: Erg naar dat er om je heen zoveel dierbare overlijden. Sterkte! Pooh; goed dat je voor moeders voor moeders kiest! Succes straks, komt helemaal goed. Leuk zeg dat jullie een nieuwe badkamer krijgen. Zo'n verbouwing is niet het leukste, maar je krijgt er wel iets geweldigs voor terug! Maine; Is een aanrader hoor, Deventer. Haarlem en Den Bosch overigens ook. Veel plezier vandaag met je dochter. Inderdaad jammer van het weer. Is zeker fijn om zo met mijn zus te praten. Dat kunnen we de laatste jaren steeds beter. Mieke; Alles goed verder met jou? Sophia; Goed bezig zeg! Spannend om nog een weekje te wachten. Pff, moeilijk! Meen
Hier alles goed Meen, dank je voor het vragen. Zit in mijn 12e week en deze week krijg ik 2 echo's. 1x termijn echo bij de vk 1x nekplooimeting bij speciaal screeningscentrum Spannend dus weer wat we te zien gaan krijgen. Tot 27 aug. ben ik ook nog zoet om voor MvM te plassen, haha. Maar dan heb ik mijn beste beentje ook weer voorgezet en geholpen voor een goed doel. Verder begint er al een klein buikje zichtbaar te worden, tenminste gewoon een verandering van mijn lichaam naar mijn idee. Darmen die meer uitzetten omdat ze wat meer in de verdrukking liggen. Vrijdag weer even een buikfoto maken. Dan heb ik er eentje van 6-10-12 weken.
Hmm moeilijk zeg je.... het is gewoon martelend, vreselijk achterlijk, het moest gewoon niet mogen een vrouw zolang laten wachten! In deze moderne wereld moet het toch al eerder te zien/voelen etc zijn..... Zo dat moest er even uit Maar verder probeer ik alle kwalen die ik heb aan een komende ongi te hangen. Ik weet het anders ook niet! LIEFS SOPHIA
wannaBmum GEFELICITEERD!!! en gonnaBmum is nu toepasselijker inderdaad! Wat heerlijk voor je, zo te zien hebben jullie al een hele tijd geprobeerd zwanger te worden... Meen34, wat moet dat lekker zijn..dat je zoiets intiems met je zus hebt kunnen bespreken. Kan me voorstellen dat je dat een goed gevoel geeft. Die test is vanmiddag gewoon dubbel zo positief poohbear226, niet over inzitten dus! Laat je even weten hoe het was? jettje, hier netzo...allemaal mensen om me heen die weggevallen zijn in korte tijd. Naar hè. Fijn dat je nog wel van de mooie dingen in het leven kunt genieten, ondanks die minder mooie dingen. En wat een schetige foto zeg! Jullie hadden eigenlijk maar een heel klein bedje hoeven kopen zie ik . Sophia, spannend! Wat is PCOS trouwens? Maine: veel zwemplezier! (jemig, 's morgensvroeg al gehakt staan braden? Hoe zo actief? ) MilkHd: ik hoop met je mee! En dames, door al jullie enthousiaste berichtjes voel ik me echt welkom hier. Leuk! Ik ga zo eerst even wat foliumzuur kopen. Eigenlijk had ik daar al eerder mee kunnen beginnen geloof ik, maar ik dacht er gisteravond pas aan . Tot later!
Wat is PCOS? PCOS is de afkorting voor polycysteus ovarium syndroom. Letterlijk betekent dit dat er meerdere (poly) vochtblaasjes (cysten) in de eierstok (ovarium) aanwezig zijn. Hoe PCOS ontstaat is niet bekend. Waarschijnlijk is er niet één oorzaak en zijn meerdere hormonen betrokken bij PCOS. Zo bestaat er veelal een verhoogde waarde van het LH (luteïniserend hormoon, het hormoon dat de eisprong opwekt), eventueel een verhoging van de waarde van het testosteron, en soms ook van het insuline (het hormoon dat de waarden van de bloedsuikers regelt) in combinatie met een onvoldoende waarde van het FSH (follikel stimulerend hormoon, het hormoon dat de rijping van de eiblaasjes stimuleert). Hierdoor is de rijping van de eiblaasjes verstoord. Het gevolg is dat in de eierstok meerdere, kleine met vocht gevulde blaasjes aanwezig zijn. Dit kan meestal met behulp van inwendige echoscopie zichtbaar worden gemaakt. Door de stoornis in de rijping van de eiblaasjes blijft de eisprong vaak uit en ontstaat er onregelmatigheid in de menstruatiecyclus. In de normale menstruatiecyclus treden ongeveer dertien tot veertien menstruaties op per jaar, bij PCOS minder dan acht per jaar. De periode tussen de menstruaties wordt dus langer dan vijf tot zes weken (oligomenorroe) of de menstruatie blijft gedurende een half jaar of langer weg (amenorroe). Zo dan weet je het ook precies LIEFS SOPHIA
nou soof, je iet ik ...ik heb ook PCOS, big time, en ben toch (vrij) snel zwanger...met behulp van hormonen spuiten. Oke, lach me niet uit..maar ben toch net nog een testje gaan halen...tuurlijk positief ,maar het stelt me wel weer gerust. er zitten tenminste hormonen in mn plas, dus moeders voor moeders mag komen! hihi @meen, ja ik zie het als iets wat ik moet doen. Ookal had ik niet gebruik gemaakt van hormonen, had ik het toch gedaan. Ben zelf zo blij dat het gelukt is met de hormonen die hun uit de urine halen.
Mieke; Leuk om te horen hoe het met je gaat. Kun je het goed volhouden moeders voor moeders? En vriendin van mij kon slecht tegen de lucht. Spannend zowel een echo als nekplooimeting. Krijg je dan ook meteen de uitslag? Sophia: ik zou ook heel ongeduldig zijn. Wachten duurt lang.
Hihih die Pooh, ik snap je helemaal. Stel je voor dat die bij hun negatief zou zijn ooooohhhh. Nu ben je er zelf weer even zeker van! Ik weet dat de kans best groot is dat ik zwanger raak, maar ik wil het ik wil het ik wil het
weet ik niet...een voorgevoel zal ik maar zeggen... ben niet helderziend ofzo hoor. Maar ik beh zo'n gevoel..... (laat je nou niet gek maken door mij, misschien zijn het maar mn hormonen, hihi) enne van wat je schrijft over krampjes...komt me HEEEEL bekent vor. Soort spierpijn trkejes daar van onderen..
Ja dat had ik vorige week, echt steekjes. Maar nu meer van die ongikrampen. Sinds gisteren doen de boobs ook meer spanning opbouwen...... Het is toch gewoon om gek van te worden. Heel diep van binnen hoop ik dat ik gewoon zwanger ben, maar ik probeer mijn gezonde verstand nog even de boventoon te laten voeren......... Doet die ook nog eens iets nuttgs hihihiihih Iedere maand denk je dat je het nu echt voelt en ik ben ervan overtuigd dat al die vrouwen die zeggen dat ze het wosten dat ze zwanger zijn het zelfde hebben gehad al die maanden ervoor. Alleen als het dan zover is pin je daar alles op vast! LIEFS SOPHIA
ja had ik ook..diep van binnen had ik het idee dat het raak was...gewoon omdat alles anders ging dan de vorige keren. Maar ik wilde daar niet aan toegeven, voor het geval ik gewoon vet ongesteld werd! wanneer is je NOD? Binnenkort toch?
Wat nou binnenkort, moet nog 7 nachtjes slapen.................... Ooh wat erg zeg, ik heb zo het idee dat deze maand een prachitgen kans was. Maar goed we zullen wel zien!
ja, we moeten wachten....maar eh? je hebt toch de 18e pregnyl gehad? Dan springt ie binnen 36 uur...dus, volgens mijn berekeningen zou je 2 augustus kunnen testen! Scheelt weer een paar dagen!
Ik was vanochtend bezig met berichtje schrijven toen werd ik gestoord door de buurvrouw dus nu nieuwe poging Wannabe GEFELICITEERD Super! Meen, fijn dat je dagje shoppen met je zus zo leuk was. Pooh, leuk nieuwe badkamer, wat heb je uitgezocht? Jetje, sterkte, (beetje laat van mij) en superfoto van je scheet Sophia, spannend! Ik zou ook gek worden van wachten denk ik. Main, veel zwemplezier, daar is het weer wel naar. Lekker afkoelen MilkHD ik hoop met je mee dat ze wegblijven Mieke, spannende week voor je en leuk dat je buikje zichtbaar wordt. Ik wou vanochtend hier thuis ook beetje aan het werk maar toen kwam de buurvrouw met de vraag of ik mee ging naar een markt in een ander dorp. Tuuuurlijk gezellig. Alles beter dan dat gepoets Was gezellie maar het is nu wel erg warm, heb beetje hoofdpijn van gekregen. En vriendlief zit op het dak te slopen dus wordt mijn hoofdpijn ook niet beter van Ik ga maar even een molletje nemen.
@bowen. het wordt antraciet met wit. Glazen douchecabine,ligbad,wastafel en wc... Hoop dat het mooi wordt!
wannabmum HARTELIJK GEFELICITEERD wat een goed nieuws! het is je gegund sophia: spannend hoor ik duim voor je. verder heb ik niet echt terug gelezen ik probeer wat minder te tikken ik kan de druk even niet aan. groetjes puck