Hallo allemaal, Ik wil me even voorstellen, want ik ben ook een 30+ mama die weer zwanger wil worden. Wij hebben ons meisje verloren op 38 wk zwangerschap afgelopen september en zijn nu weer in de eerste ronde...op het wachtbankje voelt het wel..net als bij de icsi-behandeling van mijn zoontje (met mijn ex) Ik heb mijn eisprong vorig weekend volgens mij gevoeld en zit nu dus echt in spanning bij elk dingetje wat ik voel.... vandaag wat pijn in mijn buik en denk ik gelijk...zou het van een innesteling zijn???? Wat zal het tegenvallen elke keer ongesteld te moeten worden...want de wens is zo groot om ook met mijn huidige man een kindje te mogen krijgen dat bij ons mag blijven... Ik heb veel bij te lezen zie ik wel..jullie gaan erg hard hahaha, dan reageer ik ook wel op iedereen..maar kon het zo snel eventjes niet onthouden.
Hartediefje, welkom hier! Wat ontzettend verdrietig dat jullie dochtertje niet kon leven. Ze was er toch al klaar voor? Wat zal dat een klap zijn geweest. Knap dat je er nu weer voor wil gaan. Voel je vrij om hier je verdriet en vreugde te delen, er is altijd wel een lief mens hier die je 'leest'. Lees rustig eens terug, en als je de smaak te pakken hebt, er is ook nog een deel 3 (en 2 en 1) Ik ben Heppie, bíjna 33 jaar (over 2 weken) en we zijn bezig voor onze eerste. In december helaas een vroege miskraam gehad met 5 weken. Dat was verdrietig maar ook een bevestiging dat ik in ieder geval zwanger kan worden. Momenteel ben ik snotverkouden. Gisterenavond vroeg naar bed en dus ook vroeg wakker. Het sneeuwt hier nu enorm. Wat een eindeloze winter he.
@hartediefje, wat een gruwelijk iets om een voldragen kindje te verliezen. Heel veel sterkte met het verlies van haar! En succes met zwanger worden. Heb je dit keer geen Icsi nodig? Ik ben 34 en met behulp vaan ovulatie inductie zwanger geworden van Jens. Ik heb PCo en geen eisprong uit mezelf.
Hoi Hartediefje, Welkom hier. Ik ben Elleke, 33 jaar, woon samen met vriend en stiefzoon van 5. Bezig voor mijn eerste...... Groetjes, Elleke
Heppie, beterschap. Nooit fijn he zo snotverkouden te zijn, bah! Hartediefje, welkom en heel veel succes met het weer zwanger raken. Wat ontzettend verdrietig wat jullie hebben moeten meemaken om je kindje te moeten verliezen. Ik ben Mieke en wordt in maart 38 en ben net zwanger van ons 2e kindje. We hebben al een zoontje die binnenkort 1 wordt. We zitten idd al in deel 4. Dit leuke topic bestaat al vanaf 2007 geloof ik.
Hartediefje; welkom hier, wat afschuwelijk om je kindje te hebben moeten verliezen. Ik hoop met heel mijn hart dat jullie snel weer zwanger mogen zijn!
Hey meiden, Nou nou, de 1ste verjaardag van ons meisje is leuk hoor. Vanmorgen lekker met zijn 3-tjes in bed gelegen en kado'tje uitgepakt. Daarna naar beneden, slingers en ballonnen kijken. Dat snoetje was echt geweldig om te zien!! Er ligt een dik pak sneeuw, dus na het ontbijt, snel aangekleed en naar buiten met de slee. Dat hebben toch niet veel kindjes op hun verjaardag hahaha. We hebben de taart opgehaald en daarna hebben we mijn eigengemaakte taartje voor Myrthe gezet. Het kaarsje was leuk, maar mevrouw bliefte het taartje mooi niet. Paar vingertjes in de slagroom en glazuut, maar verder ging ze niet Geef ik een wit bolletje en die eet ze meteen op hahahaha. Moest er eigenlijk wel heel hard om lachen.,....daar heb ik nu een tijd voor in de keuken gestaan Nu slaapt ze lekker en vanmiddag om 15:00 komt de visite, helaas hebben er vanwege het weer al een paar afgezegd, maar dat mag de pret niet drukken. Ze zal toch wel een leuke dag hebben en het huis zal zowieso vol zitten Ga nu even andere kleren aantrekken...heb mijn sleekleding nog aan hahaha.
Miepie: hahah, dat zou toch wat zijn, als je nu wel een uitnodiging op je sollicitatiebrief krijgt! Die reclame met die oliebollenkraam en die meiden met dat romannetje met een instabiele thoracale wervelfractuur vind ik ook om te gillen. Die nieuwe met die bouwvakkers met die pin-up kalender die zitten te discussieren over ringflitsers en clair-obscur vind ik ook waanzinnig grappig. Fijn dat het CB je wat gerust heeft kunnen stellen. Wanneer is jullie volgende weeg-meet afspraak weer? Anders ga je toch gewoon over twee weken nog een keertej wegen? MB: ik vond het inderdaad ook wel fijn om de eerste weken in de zomer te hebben. Ik heb dan sowieso wat meer energie. En overdag als Smurfje sliep, ging ik dan wat luieren in het zonnetje. En wandelen om een huilend babietje rustig te houden is ook lekkerder in de zomer En je hebt ook helemaal gelijk hoor, ook al is het heel vermoeiend, doordat je er zo naartoe hebt geleefd, vind je het ook helemaal niet erg! Leuk dat de oma's nu helemaal "los" kunnen op roze kleertjes shoppen! Fijne vakantie! Pooh: fijn dat Jens wat is opgeknapt. Soof: zo te horen lig jij nog behoorlijk in de lappenmand! Sterkte ermee. Hoop dat de chiropracter behandeling wat heeft geholpen!? Heppie: grappig idee van een maancyclus. Met jouw cyclusduur van 28 dagen zou dat inderdaad nog wel kunnen kloppen Die van mij houdt zich er in ieder geval niet aan! Heb wel het idee dat ik onrustiger slaap als het volle maan is, maar of dat toeval is...? Simi: heerlijk dat je je kleintje zo goed voelt bewegen. Dat was 1 van de dingen die ik gewoon een beetje miste na de bevalling! (Hoewel het rond 30 weken meer voelde alsof mijn buik verbouwd werd en het ook behoorlijk zeer kon doen, hahaha) Jij ook fijne vakantie! Mieke: O nee, jij ook al aan het kosten. Volgens mij hebben we het nu straks allemaal gehad, of niet? Hoop dat je vriend ook snel opknapt! Hartediefje: welkom hier, klets gezellig mee! Jeetje, wat een drama hebben jullie achter de rug. De nachtmerrie van elke moeder. Volgens mij zou ik compleet instorten als mij zoiets zou overkomen. Heb je wel wat hulp gehad om zoiets verschrikkelijks te verwerken? Als je er niet over wilt praten moet je het ook zeggen hoor! Knap dat jullie er weer tegenaan gaan! Ik hoop heel erg voor je dat het snel weer raak mag zijn! Ik ben 35 jaar, de trotse mama van een kindje van 10 maanden. Nu in de medische mallemolen, omdat mijn cyclus niet hersteld en het lijkt alsof ik al in de overgang ben. In afwachting van een eventueel verder traject, nu dus maar weer "aan de klus", want ik wil geen kans meer missen. Nou, hier vannacht ook weer een pak sneeuw gevallen. Hoeft voor mij eigenlijk niet zo. Die gladheid op de weg vind ik heel vervelend, mijn man zit elke dag dik drie uur in de auto en dan maak ik me toch altijd een beetje zorgen. Gister teruggekomen, hele dag met de trein (dikke tien uur) Smurf had het helemaal gehad, hij heeft nog geen kwartier geslapen. Als resultaat dus ook een onrustige nacht achter de rug. Ben ook snotverkouden, dus vandaag lekker rustig aan doen.
Daffie: proficiat met Myrthe! Wat een giller dat ze je taartje niet wil en dan smakelijk een wit bolltje oppeuzelt. Inderdaad, heb je daar dan de hele tijd voor in de keuken gestaan! Hebben jullie een slee met zo'n zitje erop, of blijft ze zelf stevig genoeg zitten? Klinkt allemaal heel gezellig! Boel foto's maken natuurlijk! Veel plezier vanmiddag!
HARTEDIEFJE! Welkom hier, wat een afschuwelijk drama heb je achter de rug! Ik hoop dat snel weer zwanger mag worden! Ik ben 34 en wij gaan voor de 2e. De 1e is vorig jaar op 30 maart geboren. Ik hou het kort meiden, rugje is nog niet over.
Wanna; ja, wat een ondankbaar kind he Wij hebben de froggy slee. Dat is een lage kunsstof slee waarmee ze vastzit met een riempje. Ze blijft er heel goed in zitten en vindt het echt prachtig! We hebben hem bij babywalz gekocht!
Daffie, gefeliciteerd met je meisje!!! Wat leuk om sneeuw te hebben op je eerste verjaardag, kunnen niet veel kindjes zeggen. Lieve berichtjes van jullie..het valt niet mee om je kindje te verliezen, maar we doen ons best om zo goed mogelijk met alles om te gaan en hopen snel een wondertje bij ons te mogen hebben.. Ik zal nog even wat uitleggen, want het is hier nogal een samengesteld gezinnetje.... Ik ben 33. Ik ben gescheiden toen mijn zoontje net 1 jaar was (hij is via een icsi-behandeling verwekt,omdat er problemen waren bij mijn ex). Een half jaar later leerde ik mijn huidige man kennen, die ook al twee kindjes heeft (een meisje en een jongen, die om de twee weken een weekend bij ons zijn).Maar ja..dan begint het te kriebelen om samen nog 1 kindje te krijgen..Ik was in ronde 2 al zwanger, de zwangerschap verliep eigenlijk heel goed..al had ik wel meer "negatieve gedachtes ver fout gaan op het eind" dan bij mijn zoontje... En toen op controle op 38 weken...was het ineens stil...ons mooie meisje mocht niet bij ons blijven... En dan val je in een gat...probeer je jezelf aan de reling vast te houden en er samen weer voor te gaan. Ik denk dat ik het hier wel naar mijn zin krijg als ik zo jullie berichtjes lees hahaha, wat een gezellige club bij elkaar! Ik ga snel verder bijlezen, maar dan weten jullie een beetje ons verhaal.
Daffie, hier ook nog even... gefeliciteerd met Myrthe haar eerste verjaardag!!!!!! Hartedief, was er een medische reden waardoor jullie meisje na 38 weken zwangerschap niet meer leefde (als ik dat vragen mag hoor)? Wanna, het gaat weer beter gelukkig. 10 uur in de trein, wat hebben jullie dan gedaan? Wij hebben ook lekker gesleed vandaag met Boaz, hebben zo'n zelfde slee als Daffie en Myrthe, heerlijk!
SLEE! Wij hebben mijn oude houten slee nog we hebben er een steuntje op gekocht en zo gaat onze jongen mee op de slee van 35 jaar oud (misshcien nog wel ouder, want volgens mij is hij ook nog van mijn zus geweest!)
@all wij zijn net terug van een uur zwembad pret. Wat geniet Jens daar toch van!!! En maar roepen naar de kindjes, heee heee!! Ik heb mn oude hobbelpaard nog, met zitje, die we als slee gebruiken. Helaas ligt hier niet veel....
Daffie gefeliciteerd met Myrthe! (waar is die smiley met een feestmuts op?) Sophia, wat een romantisch idee dat je eigen kind op je eigen oude slee zit. Leuk hoor! Hartediefje, wat erg voor jullie. Vertel er over wat je wil hoor, maar konden de dokters inderdaad een reden voor het overlijden vinden? Sneeuw! Er komt weer een nieuwe fikse bui aan. En ik moet vanavond met de trein naar Amsterdam... Ik begin nu toch ook wel uit te kijken naar de lente hoor. Zeker met die verkoudheidjes, bah. Heb echt zo'n snotverkoudheid waarbij de tranen over je wangen lopen...
Oempf, Heppie, dt herken ik hoor. Ik heb mijn neus er zowat afgesnoten. Zakdoekjes met Aloe Vera, neusspray, helpt allemaal geen ruk Sterkte met je treinreis vanavond. Hoop dat er niet teveel vertragingen zijn! Daffie en Mieke: handig zo'n slee! Wij zijn afgelopen week in Zwitserland geweest. Konden natuurlijk niet skieen met Smurf, maar hadden wel willen slee-en. Ze hadden helaas alleen maar slee's met een heel groot zitje erop met 1 bandje dat je onder de oksels langs moest doen. Dat zag ik niet zitten, daar glijdt 'ie zo uit als we even niet opletten. Maar we hebben van een vriendin zo'n hele mooie rugdrager van Deuter gekregen. Wel al 7 jaar oud, maar in fantastische staat en zij heeft hem niet meer nodig. (Nieuw kost zo'n ding een dikke 150 euro) Was echt superhandig en hebben er heerlijk mee gewandeld! Soof: inderdaad ontzettend nostalgisch dat je je oude slee nog kunt gebruiken! Pooh: dat klinkt leuk, met Jens naar het zwembad. Misschien moet ik toch binnenkort ook eens gaan kijken wat Smurf hier ervan vindt! Krijgt hij het niet koud? Hoe lang gaan jullie? Hartediefje: soms is het hier nauwelijks bij te houden qua drukte. Maar je leert ons en onze eigenaardigheidjes vanzelf wel kennen als je gezellig meekletst. Hoe oud is je zoontje nu? Nou, hier geprobeerd Smurf weer in zijn oude ritme te krijgen in de hoop dat hij 's nachts ook weer gaat slapen. We hadden hem afgelopen week bij ons op de hotelkamer en hij werd zo ongeveer bij elke keer dat ik omdraaide in bed, al wakker. Vervolgens een half uur lang brullen. Gevolg: ik lag de volgende nachten stijf als een plank in bed en durfde me nauwelijks te bewegen! Hier slaapt Smurf al vanaf 6 weken op zijn eigen kamertje. Als ik de afgelopen week bekijk, zou dat ook echt niet anders kunnen. Bovendien slaapt hij vanaf 19:30, zodat we, of beneden in het het hotel of in het pikkedonker op de kamer moesten zitten. Niet helemaal ideaal Vanmiddag lekker even met z'n tweetjes wezen wandelen (naar het centrum... ik was toch echt van plan de andere kant uit te lopen...) Natuurlijk weer kleertjes meegenomen, Oh, ik ben zo erg met shoppen! Nu ik zelf niet zoveel meer koop (omdat Smurf er dan bij is en ik die hele wagen niet mee de paskamer in krijg ) ga ik helemaal los voor hem, hahaha. Nog een leuk Babyboek gekocht, jeweetwel, zo'n album voor het eerste jaar, waar je ook de mijlpalen in kunt noteren en plukje haar in kunt plakken. Vind het eigenlijk toch wel leuk als hij later ook zo'n "echt" babyalbum heeft en niet alleen maar zo'n digitaal boek. Van Puk van de Petteflat, afgeprijst van 15 naar 1 euro! Ik was er helemaal mee in mijn nopjes.
@daffie gefeliciteerd met je dochter!!!!! hiep hiep hoera!!!! @wanna, wij zijn 2 weken geleden pas voor het eerst geweest op zondag ochtend. Toen was het gezellig druk, nu erg druk. jens vind het het einde in het babybadje, met van die spuit beesten. Lekker spetteren en waterstralen pakken. En natuurlijk rond kijken. Hij stapt aan 2 handjes door het water. We gaan maar een uurtje, want met aan en uit kleden en zwemmen zijn we och al snel 2 uur van huis. En hij is kapot moe na het zwemmen! Nee, koud heeft hij het niet. We nemen zo'n wikkeldoek mee voor als hij uit het water komt! Ps, leuk he shoppen??! Wij waren net bij de Gamma voor een sneeuwschep. Hadden ze van die houten kinderbankjes in de aanbieding, met een klep waar je speelgoed in kan stoppen. Licht blauw met geel en autootjes er op geschilderd. Echte Zweedse kleuren voor een Zweedse baby!!!
Oe, dat klinkt leuk, effe checken of de gamma hier tot 21:00 open is Ik geloof dat ik het al eens eerder had gevraagd, maar doe je Jens dan zo'n speciale luier aan, of alleen een zwembroeje?
ik hem een zwemluier en een nijntje zwembroek er overheen!! Gamma home op pagina 21 staat ie van de folder!! Wij hebben het bankje!