Mb; heb ik ook gehad vanaf ongeveer 16 weken tot het eind....werd er echt gek van. Fysio heeft gemasseerd en mijn man leren masseren en dat hielp echt goed. Ook een warm bad deed wonderen bij mij. Ik was altijd blij als de nachten weer over waren. En inderdaad gewoon wat minder gaan werken of ander werk vragen Sophie; sorry Rick hahaha. Smijten met eten mag ze niet en de eerste keer zeggen we dat het niet mag, de 2e keer grijpen we even haar handje vast, zodat ze weet dat het echt niet mag. Daarna gaat het bord weg en heeft ze pech Vaak proberen we het dan 5 minuten later nog een keer. Soms lukt het dan wel en anders heeft ze gewoon geen trek...Ik heb echt niet het idee dat als ze 's avonds slecht eet ze de volgende morgen uitgehongerd is hoor. Ze eet dan weer gewoon hetzelfde als anders. Ik ga ook geen ander eten geven trouwens, het is datgene wat op tafel staat en anders maar niet...streng he!! Probeer eens een banaan tussendoor. Nu kan ie die wel afhappen en dat is echt voedzaam of plakje ontbijtkoek. Ik heb echt het idee dat hij genoeg binnenkrijgt als ik het zo lees hoor. Ik heb zelf ok lang volgehouden met soepstengels en rijstewafeltjes, maar nadat ze 1 is geworden doe ik ook wat andere dingetjes. Af en toe wat vla moet kunnen, ze hebben toch ook echt wel wat nodig hoor en vla is echt niet slecht. Ik heb van die toetjes van nutrilon volgens mij en daar zit weinig suiker in, maar ze vindt ze toch echt heerlijk. Ze staan bij de babyvoeding en zijn in aardbeien en banaansmaak.
DAFFIE! Ja die toetjes bedoel ik ook, die vind hij heerlijk! Misschien moet ik ook niet te paranoia zijn Walgelijk is dat he die pijn in je rug, ik werd er ook helemaal gek van. Toen ik laatst spit had toen voelde ik diezelfde plek weer, blegh!
Mijn Mini is misschien nog niet zo ver als jullie dreumesen, maar ik ben ook heel erg van geen suiker. Ik wil dat ze eerst alle andere smaken leert kennen en waarderen. Hier dus ook geen babyliga's of nijntjekoeken of speciale toetjes en papjes en ik ben daar echt een beetje vervelend in, ik wil het gewoon niet. En als ze niet eet wat er is, dan eet ze het niet. Ik maak bijna altijd alles zelf en tot nu toe gaat dat prima en eet ze ook alles (wel soms eerst even wennen aan nieuwe smaak). Zojuist wilde ze ook de helft van haar boterham niet. Dat frustreert me hoor, daar ben ik heel eerlijk in, maar ja, ze had geen zin in de stoel, nou dan krijgt ze de rest dus niet. Maar zometeen wel een fles, dus die zal wel opgaan vandaag
Miepie; Myrthe heeft tot 2 maanden terug ook alleen maar soepstengels en rijstewafeltjes gehad, maar nu verbruikt ze zoveel energie dat af en toe zo'n nijntjekoekje wel mag van mij Vaak vergeet ik de tussendoortjes eigenlijk omdat we dan druk zijn en ze er zelf niet naar taalt. Nou, ik vindt het prima, ze geeft zelf wel aan als ze honger heeft Sophia; ik geef die toetjes meestal om de 2a 3 dagen. De rest eet ze joghurt of een klein beetje vla of gemengd....vindt ze ook heerlijk. Soort vlaflip alleen dan zonder siroop.
Ja, hopelijk word ik nog wat relaxter over dat soort dingen tzt. Maar voor nu ben ik streng, hihi. Mijn moeder was trouwens ook altijd streng over suiker hoor! In 1974 weigerde zij al roosvicee met suiker te geven en dat was toen écht heel vreemd... Ook mochten we geen snoep, geen suiker, geen koek. Ik denk dat ik het daarvan heb. Ik heb absoluut geen angst dat Mini te dik wordt ofzo, daar is ze veeeeeeel te beweeglijk voor! Maar vind het nu nog even niet nodig. later als ze 20 is, mag ze het allemaal lekker zelf weten, zo ben ik dan ook wel weer!
MIEPIE! vanaf haar 20 ste ik dacht dat ik streng was Ik ben zelf geen snoepkont, daar gaat het ook niet om en dik worden zit er ook niet in 8). Het meer dat ik bang ben dat hij dan niksmeer lust. Ik heb hem namelijk een tijdje die yoghurtjes gegeven omdat ik die had gekregen en daarna wilde hij de gewone yoghurt dus niet meer........ Zal wel allemaal fase zijn
mijn moeder had laatst danoontjes mee genomen voor Jens. Daar ben ik dus op tegen. De zoetige lucht maakte me misselijk! Jens eet gewoon volle yoghurt zonder wat er dan ook doorheen. Soms koopt papa vanille yoghurt, maar dan van die boerenland, met zwarte stipjes vanille erin. Krenten bollen mag hij van mij 2x per week. Voor de rest eet hij smeerkaas, appelstroop, kipfilet en halvajam op brood. Tussendoortjes: nijntjekoekje, rijstewafel, soepstengel of fruit.
whahah, ja miepie, dat snappen we... Ben trouwens wel benieuwd hoe lang in mn strenge regime vast kan houden. Gelukkig doet oma wat wij zeggen (klinkt raar als ik het zo schrijf, hihi), maar ik bedoel, die gaat hem niet stiekem vol proppen met van alles op dinsdag. Maar dadelijk snapt hij meer van wat wij eten( chips, chocolaatjes) en ziet hij andere kinderen het WEL eten. Voorlopig gaat idt nog goed. Meneertje slaapt vandaag echt veel. Normaal 45 minten tussen 9.00 en 10.00 uur.... nu dik 2 uur. Hij ligt er nu net weer in en ik hoor hem niet meer.... Kijken hoe lang hij nu slaapt!
Jeetje.... wat hebben jullie veel gekletst. Ik heb alles bij gelezen maar heb de helft onthouden geloof ik. MB: Vervelend van je rug!! Ik zou ook zeggen naar fysio, misschien kan hij het iig iets verminderen. Sterkte. En wat gaat dat snel met jou zeg!! Het lijkt wel een maand geleden dat je schreef dat je zwanger bent. hihi tijd gaat echt snel. Leuk al die kindjes die gaan zitten/staan/trappen lopen/tandjes krijgen. Geweldig iets he die ontwikkeling, mooi om te zien. Soof: jammer van je ei!! Straks op vakantie en er daarna uitgerust tegenaan! En lief zeg die foto's!! All: Ik ben gelukkig niet ongi, ik mag het maandag pas worden. Ik hoop echt dat het dan pas komt. Liever helemaal niet maar volgens mij is mijn eitje tijdens het onderzoek weggespoelt, het was de dag van de eisprong. We zien het wel.
BRIGIT! gelukkig dat je nog niet ongi bent zeg, eitje weggespoelt? Heb je daarna geen echo meer gehad? Dan kunne ze het toch zien...
Nee helaas geen echo gehad. Was wel leuk geweest dan hadden we dat nog even kunnen zien. Nou ja misschien was ie wel iets later, dat was de maand ervoor ook. Maar daar ga ik maar niet vanuit. Gek he dit was wel de laatste kans om nog in 2010 een kindje te krijgen, wat gaat de tijd hard zeg.
Brigit: HSG doen ze toch altijd liefst voor je eisprong en als er twijfel is of die al geweest is moet je anticonceptie gebruiken zodat ze niet per ongeluk een bevruchte eicel in de eileider spuiten en daarmee een BBZ veroorzaken? Ik moet in ieder geval bij mijn hysteroscopieen ook perse zorgen voor adequate anticonceptie om deze reden. Soof: Smurf hier eet ongeveer net zoveel hoor! 6:30 150 ml pap en 50 ml melk (meestal eet hij daarna nog een paar happen van mijn mans boterhammen en van mijn plakje ontbijtkoek) 10:00 fruit 12:30 1 boterham met 100 ml melk (laatste meestal geen succes, dan later wat diksap) 15:00 rijstwafeltje of mini ontbijtkoekje (niet op papa dag, want ik kwam er gister achter dat mijn man niet wist dat Smurf al drie maanden 's middags een tussendoortje krijgt ) 18:30 warm eten en olvarit toetje toe Onze Smurf krijgt dus wel die olvarit toetjes, hij begint dan helemaal te springen als hij die toetjes ziet! Gewone yoghurt eet hij ook wel hoor! Natuurlijk moet je kinderen niet laten wennen aan steeds tussendoortjes of snoepjes, maar ik heb vroeger ook best vla en fruityoghurt gehad en ben daar echt niet tonnetje rond van geworden. Ik denk dat we soms ook een beetje teveel gezondheidsfreaks worden. Hij eet ook wel heel zuur fruit zonder morren, dus geloof niet dat hij door een toetje een uitgesproken zoetekauw wordt. Ik heb nog niet alles bijgelezen, want jullie hebben alweer 5 pagina's gekletst in amper twee dagen! Ben gister bij de gyn geweest en ei was gelukkig inderdaad gesprongen. Wat ik een beetje irritant vind, is dat die arts-assistenten helemaal enthousiast worden van die ontwikkelende follikel die dan uiteindelijk springt. Helemaal mooi natuurlijk, dat weet ik wel, maar ik heb er nooit aan getwijfeld of ik een eisprong had. Het probleem is de dikte van mijn baarmoederslijmvlies. En dat was de reden voor deze cyclusanalyse met 6 echo's. Dat meten ze dan ook even snel en daar zeggen ze steeds niks over. Heb het nu nagevraagd en het was nog steeds maar 6 mm en dat is volgens de gyn toch echt te dun. Als ik er wat meer info over opzoek, dan zie ik dat bij een dikte kleiner dan 8 mm de zwangerschapskansen duidelijk kleiner lijken. Nou ja, moet nu volgende week nog progesteron laten bepalen en dan weer een afspraak. Kon bij mijn eigen gyn pas over 5-6 weken terecht, dus nu een afspraak bij weer een andere arts-assistent. Ik ga effe bijlezen!
jee wanna, leuk dat soort co's, maar je moet wel bij de feiten blijven, wat is belangrijk om te weten/meten bij deze vrouw?
Ik heb genoeg vel om te kunnen prikken. Eigenlijk viel het prikken me reuze mee omdat het een klein naaldje is. Straks kan ik nog eens erg goed tegen bloed prikken.
Wanna: Dat is dus ook 1 vraag die ik de arts wil stellen, van hoe zit het eigenlijk met het eitje. Wij hebben die zondagmiddag voor het laatst gevreeen en donderdagmiddag had ik dat onderzoek. Volgens mij is de kans dan klein dat zaad het eitje nog kan bevruchten toch? Ik moet zeggen dat ik mij daar best wel zorgen over maak, dat moet ons toch verteld worden? Woensdagavond had ik die krampen en steken die ik normaal heb rond mijn eisprong. Wanneer springt ie dan eigenlijk? Springt ie als je zoveel pijn hebt of paar uur/dag erna? Hihi zie je heel veel vragen en totaal geen antwoorden. Normaal moet je idd tussen de 7e dag en je eisprong maar helaas konden ze alleen het onderzoek doen op de 11e dag van mijn cyclus. De cyclus ervoor had ik op dag 10 beetje krampen en op de 11e dag moest ik naar mijn eigen gyn, daar zag hij dat ik volgroeide eitjes had maar was nog niet gesprongen. Dus ik hoop stiekem dat het eitje pas sprong na het onderzoek, maar ik ben bang dat het eerder is gesprongen en toch echt is weggespoeld. Hopelijk niet bevrucht, maar ik neem aan dat die ene gyn dat wel weet?! Ik heb het tegen haar gezegd. Ik ben blij dat ik maandag weer naar mijn eigen gyn kan!! Ik word gek van al die vragen in mijn hoofd......
effe snel: allemaal een fijne dag! IK ga zo werken en daarna gelijk uit eten bij de indonees...jummie!! Doeg!
Pooh, lekker! Eet smakelijk voor vanavond en werk ze voor straks! Brigit, hmm, daar ben ik ook wel eens nieuwschierig naar! Ik heb gemerkt met temperaturen dat mijn ei later sprong dan ik dacht, dus niet toen ik lichte pijn in mijn buik had..... Ik dacht ook altijd dat mijn ei sprong als ik last had, nu vraag ik me af waarom ik dat die krampjes heb...?!? Het is dan wel fijn als je een gyn hebt waar je al je vragen kwijt kan, ik hoop dat je goeie antwoorden krijgt maandag! Wanna, raar dat ze daar dan niet meteen wat beter naar kijken... Ik las ookk wat over eetpatronen, bij deze die van Thom: Eeeh, ff nadenken hoor... 200 ml. pap grote beker diksap fruit (2 a 3 st.) 2 boterhammen 250 ml melk grote beker diksap ontbijtkoeken of volkorenkoekjes of soepstengels of rijstewafels (ong. 2 st) 300 gr. warm eten (meestal met de pot mee) 150 gram kwark met scheutje diksap voor het slapen gaan nog 260 ml papfles... Zo dat was het, Thom is nu bijna anderhalf, is 89 cm en bijna 15 kilo. Grote jongen en mooi op gewicht . Uiteraard zijn er dagen dat hij minder eet maar ook dagen dat hij wel eens met ons mee snoept als hij zijn prakje al op heeft....