30-plussers en zwanger worden (deel 4)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mieke8, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb02

mb02 Bekend lid

Wat een eetschema's vliegen hier voorbij, ben blij dat ik me daar voorlopig nog niet mee bezig hoef te houden;). Ik ben zelf geen health-freak, gebruik gewoon mijn gezonde verstand qua eten. En ik denk dat het voor die kleintjes ook zo werkt, af en toe "zondigen" mag best, als de basis maar in orde is.

Brigit, fijn dat je ongi niet heeft doorgezet. Wel vervelend dat je met zoveel vragen zit, hoop dat de gyn antwoorden voor je heeft. Ik vind het wel raar dat je op dag 11 "moest" komen omdat hen dat goed uitkwam, naar mijn idee is het belangrijk dat het onderzoek aansluit op jouw cyclus? Zal wat zijn als ze je ei hebben weggespoeld, dat vind ik echt heel vreemd.

Wanna, zover ik het begrijp wordt je niet veel wijzer van de echo's, tenminste, je krijgt niet de antwoorden waar je naar op zoek bent. Erg jammer, want zo'n cyclusanalyse lijkt me nu juist heel waardevol. En wat heeft je gyn het druk zeg, weer een paar weken wachten. De MMM.......daar moet je veel geduld voor hebben:(.

ALL, ben blij te lezen dat meer meiden last hadden van hun rug, en dat het dus w.s komt door het gewicht van mijn buik. Ik las ook ergens dat mijn rugspieren nu de functie van de buikspieren overnemen, dus tja, dan is het niet zo gek als deze teveel belast worden. Zal dan toch maar eens langs de HA gaan, want die pijn is niet echt prettig.
    Gister eens geteld hoeveel diensten ik nog heb........en dat zijn er nog 6!!!!!! Het aftellen is begonnen:).

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen!!!

Wij zijn TROTS!!! [​IMG] En hij zelf is ook trots.
    Boaz heeft zich gisteren voor het eerst helemaal zelf opgetrokken tot staan in de box! En vanmorgen ook in zijn bedje.
    En nu heeft hij de smaak te pakken hoor, hihi.

Wanna, grrrrrrr wat is dat toch vervelend dat die artsen altijd zo'n volle agenda hebben he. Die tijd heb jij gewoon niet.

Brigit, wat een vragen. Vervelend dat deze de vorige keer gewoon niet even beantwoord zijn he.

Pooh, werk ze en heerlijk, eet smakelijk!

mb, zoals jij erover denkt qua voeding, doe ik dat ook hoor! Lijkt me niks mis mee.
    Je kan ook rechtstreeks naar een fysio ipv eerst naar de ha. Misschien wat effectiever?

3. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Brigit en Wanna, wat een vaag gedoe bij jullie gyneacologen zeg. Het is zo belangrijk dat ze uitleggen wat ze doen en in samenspraak met jullie, maar het lijkt of ze maar de helft (of minder) uitleggen? Heel vervelend lijkt me, je wil toch weten waar je aan toe bent? En weloverwogen keuzes maken over behandelingen of onderzoeken? bleh, ik merk dat ik er een beetje boos over wordt. Ik probeer zelf mijn patiënten altijd zo goed mogelijk voor te lichten en dan merk ik ook dat ik vaak de eerste ben die ze uitgebreid op de hoogte brengt, dat vind ik zo waardeloos...:(

Mieke, applaus voor Boaz!! goed hoor, wat ontwikkelen alle kindjes hier zich toch lekker :)

MB, vervelend die rugpijn, inderdaad kun je gewoon rechtstreeks naar een fysiotherapeut, dat hoeft niet meer via de ha. Lekker dat het aftellen is begonnen! Nog maar 6 keer werken, wauw!

Pooh, lekker werken en lekker eten vanavond!

Ik heb alweer lekker weekend, beetje rommelen in huis en alvast eens wat opruimen zodat de logeerkamer binnenkort plaats kan gaan maken voor de babykamer :). Had ik al verteld dat ik bijna niet meer misselijk ben en ook wat meer energie heb? Ik begin me weer een beetje mezelf te voelen, heerlijk. Ik zal ook nog de nieuwste echo bij mijn foto's zetten, het is wel een beetje een vage geworden want het bewoog erg veel.

4. MB! Oh wat lekker nog maar 6 diensten, dat aftellenis zo'n heerlijk gevoel!

5. mb02

mb02 Bekend lid

Voor mijn vriendjes, foto's van de babykamer en buik in mijn album! Buikfoto met zelfontspanner gedaan, is niet geweldig, maar het gaat om het idee;).

Mieke, hoera voor Boaz:)

Goede tip, om meteen bij de fysio een afspraak te maken. Kom daar nooit, dus was me even ontgaan dat je daar rechtstreeks heen kan gaan.

6. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    MB: Mooie kamer zeg! En natuurlijk mooie buk! :)

Heppie; fijn dat je je weer wat beter begint te voelen!

Mieke; applausje voor Boaz!

Brigit: tja, dit staat bijv in 1 van de HSG folders die je online kunt lezen:
    Meestal heeft uw gynaecoloog gezegd op welke dag van de menstruatiecyclus het onderzoek plaats moet vinden. Dit ligt in principe tussen de 5e en de 12e dag na de eerste dag van de menstruatie. Deze planning is afhankelijk van uw cycluslengte: een baarmoederfoto kan niet tijdens de menstruatie worden gemaakt en ook niet ná de eisprong, wanneer er een kans bestaat op de aanwezigheid van een jonge zwangerschap. Als het onderzoek toch ná de eisprong plaats moet vinden, dan mag u absoluut geen onbeschermde gemeenschap hebben gehad.

het hangt er dus inderdaad een beetje vanaf wanneer je je eispong hebt. omdat jij een erg korte cyclus hebt, zou dit in theorie vroeg kunnen zijn, maar dat je de vorige keer op dag 11 nog niet geovuleerd had, is wel geruststellend. Wel gek dat ze dat niet besproken hebben!

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    mb, wat een super leuk behang zeg! En ook leuke meubeltjes.
    Ziet er helemaal welkom uit voor jullie kleine meid. Mooi buikie hoor!!

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Oja, volgende week heb ik mijn eitje. Joepie!!!!
    Opeens gaat het dan heel snel wanneer het toch zo blijkt te zijn dat je menstruatie is geweest in de vorm van spotting :D zit alweer op cyclusdag 13!
    Spannend hoor.

9. Paint

Paint Actief lid

27 feb 2007
    392
    0
    0
    Weer een hoop gebeurt hier zeg.:)

Mieke al weer bijna de volgende ronde. Fijn voor je.

Mbo2 al bijna klaar met werken, zal een goed gevoel wezen om het te gaan kunnen afronden.

Allemaal klauter kindjes , volgens mij deden ze hier allemaal goed aan mee.:D Leuk hoor, de ik kan het zelf ontdekfase.:p

Heppie, lekker hoor minder misselijk en meer energie. Dan is het gelijk allemaal al een stuk vrolijker.

Birgit, spannend jezelf te lijf gaan met een naald. Heb 2 keer pregnyl moeten spuiten, maar heb het mijn schoonvader laten doen.
    Leek me een prettiger idee:) Die moest eerder mijn schoonmoeder dagelijks prikken, dus die had genoeg ervaring.

Voor de rest veel gelezen, maar het blijft niet zo goed hangen.
    Zit dan ook mega op mijn roze wolk.
    Gisteren weer een echo gehad. Helemaal super. Een heerlijk bewegend beebje gezien, die nu al 10 weken en 4 dagen is.
    Ben 3 dagen vooruit gezet.:)
    4 Mei naar het ziekenhuis voor een combinatie test. Ivm mijn leeftijd wil ik toch wel graag het percentage weten. En hubbie ook.
    Maar nu helemaal happy.
    Heb het vandaag op mijn werk verteld en aan kennissen tijdens het boodschappen doen. Wat heerlijk, om zo blij te zijn en blije leuke reacties terug te krijgen.:p
    Nu nog even spammen met onze super beeb.:D

Bekijk bijlage 65886

Taddaaaaa hier ben ik.

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Super Paint! Fijn dat alles goed gaat. Mooie echo hoor.

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meiden,

ben weer terug uit het ziekenhuis.
    Vanmorgen om 11 uur de punctie gehad. Rechter eistok ging prima, dus ik dacht....dat valt mee!! De linker eierstok lag verstopt achter mijn baarmoeder en dus moesten ze flink duwen om hem tevoorschijn te toveren. Dit lukte niet geheel en dus moest de gyn. op een iets ander (lees pijnlijkere) manier prikken. Toch viel het me wel weer mee en heb ik op dit moment weinig last. Lig lekker op de bank met de laptop en een beker thee. Er zijn trouwens 7 eicellen gevonden en dat vinden we een mooie score. Zaad van mijn man was ook goed voor de ICSI, dus nu op naar maandag naar hopelijk een TP. Dan worden we tussen 10-11 gebeld of er bevruchtingen zijn en is tussen 14-16 uur de TP. Spannend weekend dus

12. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Daffie dat wordt inderdaad een spannend weekend! Fijn dat de punctie goed is gegaan, wel even wat gesjor aan je ene eierstok dus maar met een goed resultaat. Ik duim voor jullie dat er een bevruchting is dit weekend!

Paint, mooie echo!

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Daffie, wow 7 eicellen is een mooie score!
    En maandag dus de TP, spannend hoor, indien ze goed bevrucht zijn.
    Worden er dan 1 of 2 emmy's teruggeplaatst?
    En hoe reken je dan naar je NOD toe, vanaf de dag van de TP?

14. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Mieke; zeker een mooie score...
    Ze plaatsen i.p één embryo terug tenzij ze van iets mindere kwaliteit zijn. Dan worden het er twee. Bij Myrthe was het een topembryo, dus was er één teruggeplaats. Als er dan embryo's goed genoeg zijn om te worden ingevroren wordt dat gedaan. Dat was vorige keer dus niet zo.

De punctie kun je zien als eisprong, dus als je wilt weten hoelang ik zwanger zou zijn als het lukt, dan tel je daar 14 dagen vanaf. 17 dagen na de punctie mag ik testen als ik niet ongi ben geworden. Dat is dus op 3 mei. Ik ga vanaf vanavond 12 dagen 3 x daags utrogestanbolletjes vaginaal inbrengen om het baarmoederslijmvlies op dikte te houden en dat kan de ongi tegenhouden, dus als ik niet ongi wordt kan het ook door die bolletjes worden......zenuwslopend dus hahaha. Maar eerst maar afwachten of er bevruchting optreedt...;)

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Daffie, dank voor de uitleg. Het is me helemaal duidelijk nu:p
    Tjee en dan ook nog van die bolletjes inbrengen.
    Ben ook wel benieuwd of mijn slijmvlies dik genoeg is nu.
    Maar ja die controle heb ik natuurlijk niet.

16. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

hahaha Mieke, ik dacht "zal het even duidelijk uitleggen":D

Normaal gesproken is het slijmvlies dik genoeg omdat het lichaam dit zelf regelt door de aanmaak van hormonen bij bevruchting. Aangezien ik dat niet heb en het wel belangrijk is voor de innesteling, krijg ik die.

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Daffie, mijn duimen draaien voor een goeie bevruchting en zeker een topemmy. Ik ben blij voor je dat de punctie best goed is verlopen, qua pijn.

Dankzij de duidelijke uitleg voor Mieke weet ik nu ook ietsje meer hoe mijn proces zal verlopen.;)

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @daffie, gefeliciteerd met een geslaagde punctie, 7 eitjes en super zaad!!! Klinkt allemaal heel positief!

@mb02, mooi kamertje, lekker fris en super lief! En mooi buikje hoor!

@paint, wat een droppie van een baby hebben jullie. Lief fototje hoor!!! Zucht zwijmel...

@all, ben net terug van de indonees. We hadden een lopend buffet, lekker!!! Heb 2 rondes gelopen en toen voor het toetje gegaan...en WEER waren we de laatste die vertrokken..hehhehee

Morgen naar de kapper en boodschappen doen...Het wordt mooi weer!!!

19. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Goeiemorgen allemaal!

ehhh paint ik ben het niet met de naald hoor. Ik hoef niet te prikken:p Wat heerlijk dat je zo hebt genoten van de echo!! Mooie foto hoor. Heerlijk zeker om het aan iedereen te kunnen vertellen?!

Daffie: Gefeliciteerd met de eisprong van 7 eitjes!!!:D Spannend hoor, ik hoop dat ze allemaal goed zijn en bevrucht worden, iig 2 of 3!!! Wordt zo wel een spannend weekend voor jullie he. Lekker van het weer genieten, schijnt heerlijk weer te worden:)
    Leuk om te lezen hoe het nou allemaal in zijn werk gaat en ook fijn om te weten dat er iets is om het baarmoederslijmvlies dik te houden. Is dat ook om het slijmvlies dikker te maken? Misschien is dat ook wel wat voor wanna?

Timon: OOk spannend voor jou he!! Bij jou gaat het ook al snel beginnen.

20. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa JEns loopt een 2-3 stapjes los!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

We gaan op de grond bij hem zitten op en meter afstand. Hij trekt zich omhoog aan de tafel en waggelt naar ons toe!!! whahaaaaaaaaaaaaaaaaa

Deel Deze Pagina