30-plussers en zwanger worden (deel 4)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mieke8, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wanna, ben gewoon erg onrustig zo richting NOD en Boaz slaapt ook nog niet optimaal door de laatste tijd. Sinds zijn 12-13 maanden sprongentje eigenlijk. En daarna kan ik moeilijk weer inslapen, helaas.

Heb weinig puf om verder nog even te reageren :)

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    hier nog een met weinig puf .Heb een top drukke dag gehad op mn werk. Kom nu net uit bad!
    Jens loopt heel wat stapjes los nu, maar vindt het nog wel spannend! Hij wil echt niet meer zitten nu..hahaha!

3. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier nog zo een met weinig puf :) ook megadrukke dag gehad op mijn werk, er liep vandaag een studente mee en dat kost toch wel extra energie.

MB, wat fijn dat je leidinggevende zo goed reageerde, heerlijk dat je niet meer op de groep hoeft, dat ging ook echt niet meer he?

Daffie, wat ontzettend balen voor jullie zeg! Zowel je ongi als de vreselijke bureaucratie/wachtlijsten van de gyneacologen, wat moet dat ontzettend frustrerend zijn :x ik vind het echt erg om te lezen...

Brigit, ik heb je kaartje bekeken en je temp springt inderdaad alle kanten op. ik ben benieuwd of ff er een patroon in kan ontdekken.

Wanna, wat gek, je NOD, geen ongi en een nega test. Dat lijkt nog alle kanten op te kunnen gaan. Afwachten dus. lastig hoor dat wachten...

Pooh, Timon, Brigit en schoonouders, het klassieke verhaal :D Gelukkig is de rust in huize Pooh wedergekeerd? ;) Ik schaamde me zelf een beetje om jullie te vertellen dat wij mijn schoonouders als laatste hebben verteld van mijn zwangerschap. Ook niet zo'n lekkere band dus, maar ik voel me nu wel vrij om het te vertellen :D

Mieke, ik zal een slaapliedje voor je zingen vanavond :). En als je ligt te malen kan het helpen als je bedenkt dat een gedachte maar een gedachte is, gewoon hersenactiviteit zeg maar, niet te serieus nemen want je hebt er 50.000 op een dag... laat maar lekker gaan dus die gedachten. hm. ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel, toch lastig uitleggen zo typend.

Ik droomde vannacht dat ik een zwangerschapstest deed en die was positief, en ik was ook al 14 weken zwanger, hoezo laat testen? Heb overigens erg heftige dromen de laatste weken, ik begreep dat dat er ook bij hoort toch? Dromen met heftige emoties, ik ben dan de held in een soort actiefilms met schieten enzo, en ik mis de bus toch steeds weer...

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    heppie, dat dromen hoort erbij! Ik werd soms moe wakker, zo veel avonturen had ik's nachts beleefd!

@mieke,wanna en sjors, dromen die kids van jullie ukkies van jullie ook zo veel? Jens kreunt regelmatig zin zijn slaap maar is dan niet wakker.

5. POH! Rick kreint zich in slaap, heb het nog niet tijdens het slapen gehoord.

HEPPIE! Dat van die gedachtes is mooi gezegd van jou, ik denk dat jij weet waar je over praat. Het is nou net het grote euvel waar ik last van heb, al jaren. Ik maal de godganse dag en ben daar heel moe van!

ALL! Heb net een fietsstoeltje gemonteerd, wat een K-karwei zeg :p Ben blij dat ie zit en hij gaat er ook niet meer af. Ik verkoop hem met fiets en al :D

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Vanavond heb ik de naald er in 1 keer ingejast ipv voorzichtig. Goh, dat ging eigenlijk erg goed. Ik helemaal happy!:p
    Gelukkig heb ik begrijpende collega's waardoor ik wat gas terug kon nemen en nu niet zo vermoeid ben als voorgaande avonden.:D Met een collega over het proces gehad en dat was erg prettig. Zij heeft IVF gedaan.
    Nog enkele weken en dan gaan we weer klinisch sexen.:p

7. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Pooh, vervelend dat je zo aan het malen bent, maar ik herken het heel erg en weet hoe moe je er van kunt worden, en depri ook. Wat mij dus erg heeft geholpen is een methode die 'mindfulness' heet, daaruit komt ook bovenstaande gedachte. Je loopt ook bij een psycholoog toch? het is tegenwoordig een bekende behandelmethode, dus wieweet kent je psycholoog het ook?

Timon, goedzo! Het doet me denken aan hoe mijn vader spuit, die is diabeet, die doet dat al jaaaaren. Hij is ook niet van de voorzichtige. Het is net zoiets als jezelf epileren, dat moet je ook niet voorzichtig doen ;)

Zo, nu snel weg, vandaag een dagje vrij en naar mijn zus met kids. Even kijken of ik haar oude positiekleding pas :)

8. mb02

mb02 Bekend lid

Heppie, handig zo'n zus, scheelt een hoop geld als je van haar wat kleding kan lenen. Geniet van je vrije dag, het wordt iig heerlijk weer!

Mieke, vervelend dat je zo slecht slaapt:(, dat kan je behoorlijk uitputten.

Timon, lijkt mijn inderdaad ook beter om het snel te doen......net zoals een pleister, die moet je er ook niet heel voorzichtig afhalen (rare vergelijking, maar je snapt hem wel....;)).

ALL, gister even langs mijn s.moeder gegaan, die zit niet zo lekker in haar vel. Haar verhaal aangehoord, en om te voorkomen dat ze erin bleef hangen (jullie kennen het wel, dat iemand 3x hetzelfde verhaal verteld;)) wat over mijn zwangerschap gebabbeld. Maar werkelijk bij alles wat ik vertelde zei ze "ooooh, daar heb ik nu ook zo'n last van":(. Dus last van mijn rug...zij had ook zo'n last van haar vastzittende nek/ minder kunnen eten...zij had ook snel zo'n vol gevoel. Vreselijk, ik ben wel weer even klaar met haar, klagen doet ze maar tegen een ander......:x

9. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Timon, vind het nog steeds knap van je!!! Je moet toch een beetje je eigen manier vinden om die naald er in te krijgen en zo te lezen heb je de manier gevonden!

Heppie, dat zou handig zijn als je haar kleding past! Ik heb een hele zak vol positiekleding gekregen van een goede kennis toen ik in verwachting was... Superhandig!!!

Lastig is dat als je blijft malen, ik heb daar zelf ook een handje van. Ik probeer dan te gaan liggen en me goed te concentreren op mijn ademhaling, vervolgens trek ik een denkbeeldig lijntje om mijn hele lichaam en weer terug (heel rustig aan, langs de hele buitenkant, incl. vingers, tenen en ander uitsteeksels :D). Dit is een tip die ik als kind eens heb gekregen en het helpt nog steeds....

Hier superdruk op het werk dus ik ga gauw maar weer aan de slag.... Hoe is het trouwens met Wanna, al meer duidelijkheid???

10. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    MamvanThom: thanks for asking!

Nog steeds geen ongi, maar test weer negatief. Zit denk ik nu weer op de cycluslengte die ik eind vorig jaar had.
    Ben vanochtend naar de gyn geweest, maar kreeg een eerste jaars arts-assistent (net co-assistent af) Ze kon mijn vragen niet helemaal beantwoorden en ik vond haar een beetje geirriteerd klinken: "wat wilt u eigenlijk?!"
    Afijn, ze begon enthousiast te vertellen dat ik inderdaad ovuleer (wat ik nooit heb betwijfeld), dat mijn luteale fase prima lijkt (ja, deze cyclus inderdaad wel, de vorige 3 niet) en dat er dus geen reden is om subfertiliteit te vermoeden. ik vroeg toen hoe het zat met mijn hoge FSH, maar omdat mijn AMH waarde goed is, willen ze daar nu niet meer op varen. bij echo zagen mijn eierstokken er ook steeds goed uit met een goeie antrale follikelcount. (da's goed nieuws natuurlijk) We moeten het dus ng een half jaartje zelf proberen en als het niet raak is in november terugkomen. Maar ze zei al dat ze bij "onverklaarde infertiliteit" meestal twee en half jaar wachten voor ze aan IUI met eventuele hormonale ondersteuning beginnen.
    Nou weet ik wel dat we het pas een half jaartje proberen en ik ben natuurlijk erg blij met goede uitslagen en het bericht dat het spontaan zou moeten kunnen, maar ik maak me wel zorgen dat ik vrijwel niet menstrueer en vraag me af of dat de kans niet verminderd. Die vraag kon ze helaas niet beantwoorden.
    Eventueel kon mijn man wel zijn zaad nog laten nakijken, maar aangezien ik twee keer zwanger ben geweest, maak ik me daar niet zoveel zorgen over. het probleem zit 'm er juist in dat ik alleen maar wat spotting heb en daarom ben ik naar de gyn gegaan.
    Ik zal het vanavond eens met mijn man bespreken (volgens mij is hij weer straal vergeten dat ik vandaag de controle afspraak had, want hij heeft me niet eens gebeld of gemaild :( ) Maar ik ben geneigd om het maar even op zijn beloop te laten en over een half jaartje weer verder te kijken.

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wanna, op zich dus best goed nieuws. Alleen maak ik wel op uit je bericht dat je niet helemaal tevreden bent met hoe het verlopen is. Helemaal omdat het een arts-assistent betrof en niet al je vragen kon beantwoorden. En ze je dus de meer routine vertelde hoe en wat. Ik kan mij zo voorstellen dat je misschien te weinig bmslijmvlies opbouwd waardoor je weinig menstrueerd en alleen spotting hebt, maar dat is ook maar mijn gedachte hoor. En een andere arts had je dit misschien kunnen vertellen. En je wacht steeds al zo lang op je afspraken, je bent er niet echt voldaan weggaan volgens mij. En dus ook nog steeds niet ongi. Je temp blijft nog wel hoog. Vreemd hoor! Jammer ook dat je man je 'vergeten' is.

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @wanna, wat een verhaal. Dus nou moeten jullie het een half jaar zelf proberen??? Oke, dat is weer wat anders dan u ben in de vroege overgang!

@all, sorry dat ik zo druk ben geweest. Ik had mn schoonloeder over de vloer en heb net 2 hele drukke dagen op mijn werk gehad. Ik ben nu vrij t/m 10 mei. We willen de tuin opknappen, tegels erbij en wat planten eruit zodat Jens meer ruimte heeft. EN ik wi lde voorkant van het huis schilderen. Vorig jaar is de achterkant gedaan en nu moet de voorj=kant. We zien wel hoe ver we komen. Mn vriend is ziek thuis, snot verkouden dus hopelijk knapt hij snel op!
    Jens odet het verder prima. Met veel aanmoediging loopt ie heel wat pasjes los. Maar hij vindt nog een beetje eng en leuk tegelijkertijd! Verder begint ie een eigen willetje te krijgen. Weg zeggen tegen de lepel en hem wegduwen..(eten op de grond...) en hij wordt pis nijdig als ie naar binnen moet. ij is net voor het eerst "ontsnapt" ik heb hem filmt hoe hij probeerde over de drempel van de schuifpui naar buiten te vluchten. Geweldig!!

13. POOH! hahah wat geweldig, zet je die op zijn site?
    Hier ook een meneertje met eigen willetje ;) vandaag ging het. Maar het is maar net waar hij geen zin in heeft. Ik probeer hem te negeren en dan even later weer opnieuw en dat lukt me aardig moet ik zeggen.

Vandaag voor het eerst met hem gefietst, dat was heel erg leuk. Ik fiets hierachter redelijk makkelijk de natuur in (wat tussen 3 snelwegen ligt ingeklemt 8), maar ja het is groen) en dan kom ik ook over de A58, ikke daar met hem gestopt en naar de vrachtauto's gezwaaid. Dat was wel grappig want die toeteren bijna altijd. Eerst schrok ie, daarna was het wel leuk!

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    leuk he soof, fietsen! Dat is hier ook een hit! Alleen gaat hij van enthousiasme hebben en weer wiebelen en dan gaat mn stuur wiebelen! En als ik ooit snap hoe je filmpjes online kan zetten komt ie op zijn website!

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier is fietsen ook favoriet hoor. En ik vind het ook super leuk om zo saampjes knus op de fiets te zitten. Lijkt me straks heel anders wanneer ze achterop gaan zitten.

16. daar lijkt mij dus ook niks an! Dit is zo leuk, lekker samen zingen en kletsen :)

17. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Hmm, jammer Wanna! Balen is dat als je geen 'echte' arts hebt die je meer uit kan leggen. Nou ja, hopen dat het dit half jaar raak is!

Fietsen is hier ook heel populair! Als ik vraag of hij mee gaat fietsen wordt hij helemaal uitzinnig! Gister ook weer bijna een uur gefietst na het eten, lekker dieren kijken onderweg, heerlijk. Thom is al 15+ kilo dus eigenlijk zou hij ook achterop moeten (volgens de instructies van het kinderzitje) maar toen de man van de fietsenwinkel mij vertelde dat hij zijn kinderen wel tot 20 kilo voorop had heb ik meteen mijn achterzitje weer opgeborgen ;). Voorop is zoveel leuker!

18. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Nou zeg, ben ik net mijn temp aan het invullen, schuift FF ineens mijn ovulatiedag 5 dagen op naar voren :(. Nou, ik weet zeker dat dat niet klopt, ik heb ém gevoeld..... hmmm, nouja...

19. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
  20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    MvT, dat komt waarschijnlijk door alle dagen E die je hebt ingevuld.
    Als je dat weghaalt na de dag waar eerst je kruis stond dan zal deze zich wel weer verplaatsen denk ik.

Pooh, pfff vreselijk.

Deel Deze Pagina