30-plussers en zwanger worden (deel 4)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mieke8, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Timon, je mag vliegen tot je max. 34 weken zwanger bent volgens mij, tenminste het wordt aangeraden daarna niet meer te vliegen. Het verschilt per maatschappij. Maar ook dit weet Soof vast weer beter hahaha.

Dus Timon, mocht het zover zijn... dan kun je het hele jaar nog vliegen hoor ;)

Soof, wat naar toch van je schoonmoeder en tja dit soort dingen doen mensen dan idd stiekem en ze worden er zeker vindingrijk in.

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Heppie: Toscane is eigenlijk overal erg mooi. Grote trekpleisters zijn steden als Siena, Florence en natuurlijk Pisa met de scheve toren (alsof je in een ansichtkaart loopt als je daar bent, echt heel erg lachen). Wat ik zelf het leukste stadje vind is Lucca maar daar is de omgeving weer niet zo supermooi (bij Pisa ook niet, is vrij vlak en dat ligt dichtbij Lucca) maar het stadje is een echte aanrader! Erg mooi is de omgeving van Volterra, Pienza, eh…. Sjonge, eigenlijk is alles daar mooi en de moeite van het bezoeken waard met veel glooiend landschap, echt prachtig! En veel leuke kleine stadjes met kleine straatjes en fijne restaurantjes. Ik zou een rondreisje maken als ik jou was. En dan ook een stukje Umbrië meenemen (naast Toscane, zeg maar), dat is net zo mooi, minder toeristisch en ietsje ruiger eigenlijk. Dan moet je zeker Assissi bezoeken en Lago Trasimeno.

Meiden, Mini is gek geworden! :D Die drinkt zich ineens helemaal suf! Gisteren al haar flessen leeg, ’s ochtends en ‘s avonds pap van rijstebloem, groentehap rond 18 uur en wat denk je? Vanochtend om 4.45 klaarwakker en huilen van de honger. Nou jaaaaa zeg, straks wordt ze nog dik! :D

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik moet trouwens bekennen dat ik ook jaaaaaren stiekem heb gerookt, ik wilde niet dat mijn ouders het wisten. Echt heel dom en raar, ik schaamde me dood maar durfde het niet te vertellen. Uiteindelijk toen ik al een tijd was gestopt het toch maar opgebiecht en natuurlijk vonden ze het niet erg want mijn ouders zijn tof en vinden dat ik een volwassen vrouw ben en mijn eigen keuzes maak dus ik had me al die jaren druk gemaakt om NIKS!

Zo, dat was even mijn woensdagochtendbiecht :D

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    En o ja: wij gaan naar Tenerife!!!! Het is gelukt! :D

(en nu stressen over wat allemaal mee moet en hoe we het gaan doen enzo :))

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Miepie, hee wat goed dat het gelukt is, incl. de vlucht dus!!!!! geweldig. De aanhouder die wint zullen we maar zeggen he.

Gekke Mini dat ze nu zoveel drinkt, haha.

6. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Hahaha, dus toch een fase van niet willen drinken. Nu maar hopen dat ze er geen gewoonte van maakt om 's nachts om 4 uur nog een fles te willen :)
    Fijn dat tenerife is gelukt. Lekker vooruitzicht zeg!

Hier me gister de pleures geschrokken. Smurf ontwikkelde een naar hoestje in de loop van de dag. Toen ik hem 's middags uit bed haalde had hij tussen het hoesten in een een hele nare piepende inademing, alsof hij niet goed lucht kon krijgen. Hij schrok er zelf van en raakte bij iedere inademing meer in paniek, waardoor hij weer harder ging huilen en zijn inademing nog moeilijker leek. Ik dacht echt O nee, nu heeft hij croup of zoiets. Wilde al met hem in de douche gaan zitten en stoom maken.Of misschien heeft hij wel iets in zijn mondje gestopt en ingeademd. Hij was helemaal over de rooie en moeilijk te troosten. Na een uurtje zakte het weer af. Vandaag past mijn moeder op. Vannacht heeft hij wel goed geslapen, maar vanochtend begon dat gekke hoestje weer. ik hoop maar dat dat gepiep niet weer terug komt, want dat vond ik heel naar. Mijn werk is een half uur van mijn huis en mijn moeder heeft geen rijbewijs of zoiets, dus ik vind het dan vervelend dat ik op dit soort dagen niet thuis ben.

7. TIMON! Idd tot 34 wkn mag je vliegen en idd het ligt aan de maatschappij. Het gaat namelijk om het risico dat ze een niet geplande landing moeten maken voor een bevalling en dat kost klauwen vol geld! Dat is de rede! Door de druk in de kabine kan een bevalling eerder komen namelijk!

MIEPIE! Wat fijn dat ze nu weer goed drinkt. Rick drinkt de laatste 1 1/2 week wat slechter. Net op het CB geweest en hij is ook maar 20gr aangekomen in de laatste 5 wkn :$ CB maakt zich geen zorgen omdat hij er prima uitziet. Maar ik mag nu wel overgaan op 2 boterhammen tussen de middag. EN over 3 wkn effe binnenlopen voor te wegen.
    Lekker dat Tenerife gelukt is! Super leuk voor jullie!

HEPPIE! Ja, het is idd niet te geloven. Maar ze rookte gewoon openlijk bij ons en bij mijn zwager. Het is jaren zo dat het stilgezwegen werd voor vaders. Toen hij het ontdekte heeft ze ons eerst gebeld om te zeggen dat het zo was en dat als hij aan ons zou vragen of we er vanaf wisten ook maar moesten zeggen dat dat niet zo was. Ja liegen alsof het gedrukt staat hoor! BAH! Gelukkig vroeg hij er niet naar, want we hadden niet meegewerkt. Nu weet hij dat ze dus af en toe rookt. Ja nu al 2 mnd niet meer, voor zover wij weten natuurlijk.... je kan het niet controleren. En mijn zwager zal er niks van zeggen. Die is net zo erg!
    Tja erg krom allemaal en ik hou daar absoluut niet van, maar het is mijn familie niet! Mijn man en ik hebben in het begin een afspraak gemaakt om ons niet wederzijds te bemoeien met familieperikelen. Elkaar steunen, maar niet mee bemoeien. Dit omdat mijn moeder natuurlijk erg tegen mijn man was en de rest van de wereld ;) maar dat maakte alles een stuk makkelijker!

Sjonge wat een lulverhaal weer, maar wel fijn om mijn hart effe te luchten!

Rick heeft vanmorgen vanwege mijn drukke agenda :) niet geslapen. Maar nu wil hij ook niet al te hard :p Ik ga maar eens kijken!

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wanna, ojee wat schrikken zeg. Kan me voorstellen dat je nu toch niet zo lekker naar je werk bent gegaan!!!

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @wanna, meid wat schrikken, bah!!!! Hoe is het nu met hem?

@all, onze vakanties zijn geboekt!!!!!!!!!! 3 weken zweden in september en 1 week in november in zuid Limburg. Men, het was nog gekkenwerk want in zweden zat er al veel vol. Niet normaal meer. Maar nu 2 verschillende parken met speeltuin, meertjes, zwembadje, en veel te zien en te doen. En 1 week bij de schoonfamilie. MEt de boot van Kiel naar Goteborg!!! Spannend!!

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wanna, wat schrikken van je smurfje zeg.... Hoe is het gegaan vandaag met je moeder?

Soof, het zal je verblijden dat we deze vakantie hebben geboekt via een reisbureautje met persoonlijke aandacht van de adviseuse die voor ons alles geregeld heeft en een fout maakte waardoor wij gratis wijn en fruit krijgen :D.

Vandaag op het kdv heeft Mini weer ietsje minder gedronken, maar wel haar fruithap helemaal op. En zojuist ook de groentehap helemaal op en nu ligt ze te slapen en maken we haar strakjes wakker voor de laatste fles pap. Dus hopelijk geen nachtelijk avontuur deze nacht! :)
    Morgen weer naar het cb, ben benieuwd. Ik heb het idee dat Mini in die week echt dikker is geworden, ze heeft een bollere kop, hahaha!

11. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Miep, gelukkig maar dat het eten weer wat aantrekt. Hier gaat het ook altijd in golven, het ene moment krijgen we er bijna niks in en een paar weken later eet hij meer dan ik. Volgens mij heeft het ook wel wat met groeispurten te maken maar zeker weten doe je het nooit, het blijft giswerk :)

WbM, dat is niet leuk zeg! Arme kereltje! Ik hoop dat hij snel weer opknapt!

Wat heerlijk al die vakantie verhalen. ben pas een paar dagen thuis en ben nou al weer toe aan de volgende vakantie :D:D:D. In maart of april maar eens met het mannetje een citytrip maken ofzo, het lijkt me heerlijk om weer eens echt met z'n tween weg te gaan. Al denk ik wel dat ik Thom dan ook wel weer vreselijk mis. Het idee dat mijn schoonmoeder vroeger haar kids rustig een paar weken bij opa en oma bracht om op vakantie te gaan :$ dat kan ik echt niet hoor!!! (en al kon ik het dan wou ik het nog niet, daar heb ik niet zo'n heerlijk kereltje voor gekregen toch!? ;)).

Heppie, wachtbankje begint volgende week weer... ben in de vakantie ongi geworden... We zijn nu weer druk aan het klussen :D, ik denk dat ik morgen weer een eisprong heb...

Timon, wij zijn nog op vakantie geweest toen ik 26 weken was en toen deden ze al moeilijk, moedt allerlij formulieren invullen enzo... het is inderdaad per maatschappij verschillend dus laat je voor het boeken goed informeren hoor! Beetje knullig als ze je niet mee terug willen nemen :p, tja wel een lekker lange vakantie dan, haha :D

Morgen ook naar het CB, is even geleden, ben benieuwd!!!

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lieverds, bedankt voor jullie reacties. Ik had namelijk gehoord dat je de 1e 3 maanden ook niet mocht vliegen. Dat zou dan net lastig met de ev. vakantie in mei. Is niet met manlief, maar met werk. We staan namelijk in de top 5 in de onderlinge winkelwedstrijd en horen volgende week of we mogen gaan.;)
    Met manlief zal het iets met de auto worden, want we hebben geen zin in vliegen. Misschien wel richting Italië. Miepie omschrijft het zo interessant.;) In ieder geval blijven we in de zomer thuis, precies vrij in de bouwvak en dus keiduur. We willen in het najaar nog weg.

Miepie, succes met die gekke kleine meid. Weet ze nu nog niet wat ze wilt?

Wanna, het zal zeker schrikken zijn geweest. Is Smurf morgen ook bij je moeder? Een half uur is dan heel ver, he?

Sophia, bedankt voor de info. Sowieso zou ik niet in de lucht zulke capriolen willen uithalen. Want ja, welke nationaliteit heeft je kind dan? :p
    Waarom begin je geen online reisbureau met persoonlijke aandacht voor je klant? ;)

Pooh, wat fijn dat jullie vakanties zijn geregeld. Wel allemaal na de zomer. Ervoor geen mogelijkheid meer?

13. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Tja, vandaag wel gehoest, maar niet meer dat nare gepiep.
    Na het avondeten ook even hoesten en toen kotste hij zijn hele warme maaltijd over mee heen ;)
    Daarna vrolijk verder gespeeld en gehoest.

14. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Oh, heeerlijk!:D

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Fijn... zo'n kleintje die erna vrolijk verder gaat. :D

16. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hihi... :)

Kuch, kuch KOTSSPUUGPUKE kuch, uche, uche :D

17. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    :D :D :D

Timon: wat leuk dat jullie met je werk zoiets zouden kunnen winnen. Spannend hoor! Waar zouden jullie naar toe gaan, mochten jullie winnen?

@All: ga me even omkleden, heb al een schone trui aan, maar volgens mij ruikt mijn broek toch ook naar maagzuur en kots.

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Oooo, wat klinkt dat heerlijk, Wanna! Waarom geen schone broek?

Ik heb geen flauw idee waarheen dat zal zijn. Blijkbaar wordt dat door het bedrijf geregeld en hebben wij gewoon te gaan. Heel erg.:p De winkel blijft open, maar collega's van andere filialen werken die week in onze winkel.:D

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Las dat Mieke jullie op de hoogte had gebracht van de ZHopname van Myrthe, dus hier even een update...

Ben weer thuis na een dagje ZH. Stephan blijft weer de nacht bij Myrthe...die kan echt tegen hazeslaapjes....Ik heb gisterennacht in coma gelegen thuis, zo moe was ik

Met Myrthe lijkt het wat beter te gaan en de AB lijkt ook aan te slaan. De zwelling wordt wat minder en zakt een beetje naar beneden...heeft nu een echt hamsterwangetje. Ook de roodheid neemt wat af. Ze heeft vandaag weer een boterhammetje gegeten en een stukje kipfilet (voor de boontjes trok ze haar neusje op ). Wel is ze erg hangerig nog steeds en als ik in zicht ben wil ze niemand anders als mij....erg vermoeiend! Maar ik heb alles voor haar over en doe het met liefde!!
    De arts vertelde dat de zwelling eerst helemaal weg moet zijn en ook de roodheid voordat de AB via het infuus gestopt wordt. Dit omdat dit soort infecties ook door kan gaan naar de oogjes en hersentjes. Daarom zijn ze heel voorzichtig, maar ze zien het heel positief in aangezien het er al beter uitziet. Ze volgt ook goed met haar ogen en dat is ook belangrijk. Nu dus afwachten wanneer het helemaal weg is. De morfine is weer gestopt en ze moet het nu doen met de zetpilletjes paracetamol en diclofenac. Vandaag ging dat redelijk goed.
    Ik ga nu weer lekker naar bed om wat uurtjes slaap te pakken.

20. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Heel veel beterschap voor je lieve zielige hamstertje en veel sterkte voor jou en je man!

Deel Deze Pagina