Oh, trouwens, pssst, meiden, ze zegt niets, maar kijk eens stiekem naar het tempkaartje van Mieke, ziet er hoopvol uit hoor. Mieke, zit je nog lekker op het wachtbankje? Ik kijk dus stiekem een beetje met je mee Mijn duimen draaien!
MB; Leuk zeg zo te horen ben je met 20 weken al (bijna) klaar met de baby kamer en uitzet!! Goed zeg. Kan je de laatste maanden alleen nog op zoek naar de leukste kleertjes
Hoi allemaal, Ik had me bij jullie vorige topic niet aangemeld, maar heb wel steeds meegelezen. Was bang dat ik het niet meer zou kunnen volgen, maar met een "nieuwe topic" ga ik het toch eens proberen. Ik ben 33 en mijn vriend is 40. Wij zijn nu ruim 1,5 jaar bij elkaar en wonen ruim 1 jaar samen. Op dit moment woont zijn zoontje K. van 5 bij ons. Ik ben ik oktober gestopt met de pil en heb toen 46 dagen moeten wachten op mijn eerste ongi...... Mijn vorige cyclus was 24 dagen en nu zit ik eigenlijk op datzelfde punt. Sinds een dag of 3 heb ik een zwaar (beetje misselijk) gevoel in mijn buik en enorme jeuk aan mijn (.)(.). Gisterochtend wilde K. pindakaas op zijn boterham, dacht dat ik gek werd, de lucht alleen al (heb ik anders nooit last van). Ondanks al deze klachten wacht ik toch met testen tot dat ik 28 dagen voorbij ben...... Ga er niet van uit dat ik een vaste korte cyclus heb...... Groetjes, Elleke
Doglover, welkom. Het klinkt toch als.... zwanger. Een heel voorzichtig gefeliciteerd. MB, jullie zijn goed bezig! Wat heb je nu nog nodig? Simi, lekker niets van de opmerkingen aantrekken. Zolang jij geen andere kleding hoeft te kopen scheelt je dat ook in je portemonnee. Haïti.... ik heb wel de radio-actie gehoord. Dat krijg je als de radio standaard aanstaat op je werk. Op tv een andere zender opgezocht. Ik vind het nogal opdringerig en schuldgevoel aanpratend. Snappen jullie me een beetje? Hier geen nieuws. Daar zal maandag, op welke wijze, vast verandering in komen.
Zo, bijna iedereen heeft ons weer gevonden zie ik? Ja, 1000 berichten is idd niet heel veel he? Maar ziet er wel stoer uit straks, deel 1300 Heppie, jammer van je ongesteldheid... Maar goed om te weten dat de boel daarbinnen weer werkt, nu is het een kwestie van flink aan de slag en dan hopen we binnen een paar maanden je weer te kunnen feliciteren! Oef, wat naar van die kat... Daar zou ik ook goed overstuur van zijn. De kattenhouders onder ons kennen de angst allemaal. Ik woon gelukkig niet aan een weg waar auto's mogen komen en de achterkant is een afgesloten binnengebied dus daar kan weinig gebeuren met auto's gelukkig! Ooooo, MvT staat nu op haar snowboard: jaloersss!!! (al ski ik dan) Simi: bij mij zag je het ook niet heel snel hoor, ik heb van mezelf al een buikje namelijk. En sommige mensen dragen meer naar binnen en hebben een kleine buik. Ik dus ook. En nou was Mini natuurlijk niet groot bij de geboorte (2900gr) maar niks om ons zorgen over te maken (ik was zelf ook een kleine baby, nou is helemaal "goed" gekomen). Anyway: bij iedereen is het anders dus ik hoop dat de vk je gerust heeft weten te stellen! Soofje toch, jij ook al zo brullen? Het zijn afschuwelijke beelden inderdaad. Mensen die niks te verliezen hebben, zo arm zijn ze, en toch nog dat beetje verliezen dat ze wel hebben. Heel, heel erg. Ik ben het wel eens met Heppie, in die zin dat al die BN'ers daar toch voor een deel ook zitten om met hun kop op TV te komen, maar goed. Het gaat om het eindresultaat en dat was heel mooi! MB: wij hebben ook de rondo! Wel een andere kleur, maar ben er HEEL tevreden over! Vooral die wieltjes zijn echt heel handig, wij rollen er vaak mee hoor. En de baby weegt misschien nog maar 300 gram, maar jij hebt 1,5 liter extra bloed, er is een placenta extra in je lijf en vruchtwater.... Maar goed, neemt niet weg dat ik pas bij week 25 begon met aankomen, totaal slechts 10 kilootjes! *trotse dikkerd* Doglover: welcome! Ik hoop voor je dat het raak is deze ronde, maar wat er ook gebeurt: je kan er hier fijn over kletsen, hier zijn alleen maar hele lieve meiden! Timon, spannend maandag, alvast veel succes meid! All: hier een bezorgde Miepie... Mini is sinds een paar dagen flink aan het spugen. Woensdagochtend hebben we haar voor het eerst een papfles gegeven en die was binnen een paar minuten op, dat vond ze erg lekker. Wij al helemaal blij: lang geleden dat ze haar fles lekker leeg dronk. Maar ze heeft op het kdv een paar keer gespuugd. Donderdag in de avond die papfles geprobeerd, wilde ze alleen maar tot de helft. En midden in de nacht hoor ik geklater door de babyfoon: alles ondergespuugd! De lieverd keek me lachend aan, draaide haar hoofdje om en wilde zo verder slapen in die troep, haha! Dus ik alles verschoond en haar zo goed en zo kwaad als het kon schoon gemaakt want die meuk zat werkelijk overal! Gisterochtend geen pap gegeven maar melk die ze allemaal weer uitspuugde. Op het kdv niet gespuugd maar gisteravond thuis weer wel. En ook vanochtend alles uitgespuugd. Ze dronk al niet goed, maar nu blijft er helemaal niks binnen. Ze heeft geen verhoging, poept wel maar plast nu steeds minder omdat er niks binnen blijft. Dus maak me zorgen, straks maar even de HAP bellen. Ik ben als de sodemieter gestopt met de rijstebloem natuurlijk want ik denk dat ze daar last van had. En ook de bijvoeding laat ik nu even voor wat het is tot haar maagje weer een beetje tot rust is. Pfffff, ik hoop dat ze ooit nog wel een keer goed gaat eten hoor, dit is slopend. Ik probeer al langer dan een maand maar flexibel en positief te doen maar feit is dat ze weinig drinkt, onrustig drinkt en nu ook nog eens alles uitspuugt. (en dan mijn man die zeurt dat hij moe is omdat hij naar de kroeg is geweest terwijl ik midden in de nacht bedden en baby's sta te verschonen, grrrrr.... ) Kan ik eindigen met een positieve noot? Ja, wij willen in de voorjaarsvakantie ook een weekje weg, zitten te denken aan de kanariepiet want willen niet te ver vliegen natuurlijk. Alhoewel ik denk dat als je eenmaal in het vliegtuig zit, het niet meer uitmaakt, zie er maar eens te komen en weg te komen als je geen auto hebt!!!
MIEPIE! Jee wat vervelend dat ze zo ovegreeft. Helaas heb ik het als babay ook heel erg gehad. Totdat ik een dikke papfles kreeg. Heb er mijn hele leven last van hoor, tegenwoordig gaat het beter. Maar tot eenjaar of 8 geleden heb ik aardig wat overgegeven. Ik heb gastritisch, enne als baby kreeg ik dan een theelepeltje cola dat hielp heel goed. Ben benieuwd wat de HAP zegt. Inderdaad zijn die tv-shows erg intimiderend. Dat ben ik met jullie eens, je krijgt echt een schuldgevoel.. Ik luister altijd een brabantse radiozender dus daar heb ik niks gehoord! HEPPIE! Ja Mieke is wel erg stil 8) DOGLOVER! Welkom hier, de duimen draaien hoor! Gewoon gezellig meekletsen en als je alleen zin hebt om te lezen is het ook goed. Soms moet je hier schreewen om aandacht en soms is het niet bij te houden MB! Leuk he dat shoppen, wij hebben een vierkant Bopita met wieltjes en het is inderdaad erg handig! TIMON! Spannend hoor maandag! Succes!!!! Over maandag gesproken, dan ga ik ook weer naar de biometrie eens kijken of mijn eitjes groeien en springen! Ja dames we gaan er weer helemaal voor!!!!
@all, sorry meidein, We zitten sinds donderdagnacht met een kotsend kind. bah. De wasmachine draait overuren. We zijn nu ORS aan het geven en dat lust hij gelukkig en het lijkt er nu in te blijven (afkloppen!!) Mn vriend moest vannacht naar de zaak, voor een uurtje, komt ie pas om 4.30 thuis. het was anders gelopen dan ze dachten..pffffffff Ik heb ook niet naar haiti gekeken. Ik was al pissed door die radio acties. Door Jumbo supermarkten blablabla, dankzij accountant kantoor ... hebben we geld op 555 erbij. Ik was zo kwaad, ze zitten gewoon reclame te maken. Stort geld en hou je mond er over denk ik dan!!!
Pooh, tjee, het zit je niet mee, eerst je man weg en nu jens weer ziek, sterkte! Miep, vervelend zeg, dat mini alles onderspuugd. Hoop dat de ha er iets op weet. Mijn neefje moest ook spugen toen ze waren gestart met pap, zijn maagje kon er ook niet tegen. Ze moesten toen even stoppen met de pap/fruit, en daarna hebben ze het in een rustiger tempo opgebouwd. En nu gaat het goed! Tja, als je het zo opschrijft, dan is die kilo die ik ben aankomen niet echt veel. Moet ook zeggen dat ik eigenlijk hetzelfde eetpatroon heb als altijd, misschien dat ik daardoor niet aankom? Nou ja, zolang ik mijn buikje zie groeien moet ik me maar niet te druk maken (zei ik heel stoer). Leuk dat je ook de rondo hebt! Moet nog wel op zoek naar een leuk boxkleed, bij prenatal vind ik ze niet geweldig. Soof, spannend zeg, je gaat dus de mmm weer in? Mieke, na het bericht van heppie even gespiekt op de kaartje. Ziet er inderdaad goed uit!!!!! Doglover, welkom hier! Spannend, ik duim ook! Met mij alles prima, niet bijzonders te melden. Fijn weekend allemaal!
Soof: Ja, cola en ors hebben toch dezelfde werking? Dus vind dat (behalve dat het bomvol suiker zit) niet een zo vreemd hoor! Wat vervelend voor jou dat je zoveel hebt moeten spugen altijd. Geen wonder dat je een aangeklede trapleuning bent dan. Gelukkig spuugt Mini eigenlijk nooit. Dus daarom weten we wel dat er nu gewoon even iets niet goed zit (of ze moet verborgen reflux hebben ofzo, maar daarvoor heb ik niet echt veel aanwijzingen). En voor jou is maandag dus ook een spannende dag, succes alvast! Pooh, bij jou ook al kotsen? Zit er iets in de lucht ofzo? Helemaal met je eens over die bedrijven! Ik luister altijd naar radio3 en baalde enorm van de commerciële insteek, ik luister niet voor niks naar de publieken! Maar goed, het was maar een dagje... MB: wij hebben een rechthoekig kleed in de box gedaan. Onderop een lelijke van de Prenatal voor de zachtheid en daarboven een hele leuke quilt die mijn schoonmoeder heeft gemaakt. Staat niet supermooi maar wel handig omdat de hoeken opstaan en zo bescherming geven als Mini weer eens tegen de rand draait.
@miepei, wij geven hem ors ,lepeltjes gewijs, dat gaat goed. 100 ml per uur, dus 25 ml in een kwartier. Ze moet wel natte luiers houden hoor, al is het minder dan normaal!
Oeh, twee spugende kindjes? wat vervelend! kan me voorstellen dat jullie je zorgen maken. Mijn neefje had het ook toen hij nog maar een paar maanden oud was, kwam door zijn maagklepje (dat noemen ze toch reflux Miepie?). Het is gelukkig helemaal goedgekomen, hij zit nu bovenin de curve met zijn gewicht hij is nu ruim twee jaar trouwens. Miepie, hopelijk kan de ha goed advies geven. Doglover, welkom hier! Ik neem aan dat ik me niet meer hoef voor te stellen? Meelezen prima, maar ik vind het nog leuker om te horen wie dat zijn. Zeker nu je op een heel spannend wachtbankje zit, laat het wel even weten he of het raak is? Maandag is een spannende dag voor twee meiden hier! Timon en Sophia veel succes! Ik hoop dat jullie alletwee met goed nieuws thuiskomen. Ik zal duimen. Pooh, ik hoorde het ook op de radio, al die bedrijven, ik heb na 10 bedrijven de radio weer uitgezet. Wat erg zeg, lekker goedkope reclame zeker? Ik vind het jammer dat je niet op een andere manier kunt helpen dan door geld te geven. Ik heb zo'n dubbel gevoel over geld geven, want je weet niet of het goed terecht komt, of er niet teveel wordt gegeven (net als met de tsunami) en ik heb een hekel aan het schuldgevoel dat je krijgt en het 'moeten'. Jullie nog ideeën of er alternatieven zijn? En nee, ik ga niet persoonlijk naar Haïti vliegen..
O ja, ook nog een vraagje. Ik ben nu ongesteld maar het is een veel heftigere menstruatie dan normaal, meer kramp, meer bloed en veel stolseltjes. Weten jullie of dat normaal is na een miskraam? het viel me bij de miskraam op dat ik juist wat minder bloed verloor dan bij een menstruatie. Op de echo was alles goed, maar ik snap het niet zo. Ik zal het ook aan de vk hier op het forum vragen.
@heppie, van een miskraam weet ik het niet maar na een bevalling, hoor je 5-6 weken te bloeden. Ik was het net geen 3 weken en de volgende cyclus heb ik ontzettend gebloed met stolsels en de hele mikmak. Echt een rode wc pot en veel maandverband!! De vk zei toen dat dat kwam omdat ik te kort had gebloed. Misschien ishet niet hetzelfde, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Als jij zegt dat je niet veel gebloed hebt,kan het zijn dat je nu extra bloed?! ik weet het niet hoor...
Heppie, mijn 1e menstruatie was niet heftiger dan normaal. Ik heb mijn miskraam wel als zeer heftig ervaren, veel kramp, veel bloed en bloedstolsels. Kan dus best zijn dat je lichaam nu pas alle "rommel" eruit gooit. Maar ik zou het toch even navragen bij de verloskundige, die heeft er meer verstand van.
HEPPIE! Weet ik ook niet eerlijk gezegd, maar ik zou wel zeggen dat het een goed teken is dat je nu wel heel goed bloedt. Even flink schoonmaken van binnen! MIEPIE! Zo had ik het nog niet bekeken, dat is het dus. Teveel overgegeven . En weet je..... ik was altijd bang dat ik het bij een zwangerschap ook zou hebben, helaas is dat uitgekomen. De eerste 11 weken was de wc mijn beste vriend Het nadeel bij mij is als ik moet overgeven dat het door gaat tot de gal eruit komt. Nou dat is uit het uiterste puntje van je tenen kan ik je zeggen. Kijk dat was dan weer niet bij die morning sickness 8) hahahaha Dus achteraf viel het wel mee
Soof, de ene kots is de andere niet! Heppie, mijn eerste menstruatie was volgens mij redelijk normaal geloof ik. Offeh.... ff denken hoor, ik heb een tijdje gehad dat ik dacht dat het door de curettage een beetje te schoon was gemaakt. Kan vast niet, maar dat gevoel had ik. Ik verloor dus juist minder stolsels dan normaal, het leek wat wateriger. Dus wel anders iig. (jeetje, waar anders bespreek je je menstruatie in zoveel detail??? ) Je moet je niet een schuldgevoel aan laten praten hoor. Ik heb wel gegeven want ik denk: er komt echt wel wat van dat geld terecht waar het terecht hoort te komen. Natuurlijk blijft er soms wat geld hangen aan de strijkstok, maar vast niet die hele 84 miljoen en elke euro is er weer 1. En je hoort natuurlijk ook alleen maar de slechte verhalen over bv. de tsunami want je weet: goed nieuws is geen nieuws. Anyway, zo denk ik erover en nogmaals niet bedoeld om je alsnog een schuldgevoel aan te praten! We hebben de hap nog niet gebeld. Ze heeft geen verhoging (37.3), ik denk dat haar "gewoon" iets dwars zit. Ze had vanochtend ook heeeele stinkende poep terwijl ze gisteren en vandaag geen bijvoeding heeft gehad. We bieden haar kleinere hoeveelheden voeding aan en laten haar lekker veel slapen als ze daar behoefte aan heeft. We kijken het dus nog even aan!
MIEPIE! Waar anders bespreek je uberhaupt ALLES tot in de detail Heerlijk toch zo'n uitlaatklep! Zo zie ik het gewoon. En weet je wat, ik zie jullie echt als cybervriendinnen! De meeste ken ik ondertussen al zo'n 3 jaar
@miepie, was de poep van mini geel en waterig?? Dan kan het het noro virus zijn (buikgriep achtig). Jens had dat met 6 maanden. STINKEN!!!!!!!!!!! @soof, ja dat heb ik ook. Met jullie en de pco meiden van dit forum. Volgende week zaterdag hebben de 3e meeting!! Echt super gezelliG!!
De liefde is geheel wederzijds!!! (waarom is er geen liefde-smiley???) Pooh: nee, (nog?) geen waterige poep. Maar het stonk wel echt ja, gatverrrrr! En niet naar babypoep maar naar grote-mensenpoep, bah. Wat hebben jullie gedaan dan, toen hij dat virus had? Dat is dan toch een kwestie van uitzieken en in de gaten houden datie niet uitdroogt?