Pooh- Denk je noiet dat je misschien inderdaad een late eisprong hebt en dat er meer dan een aan het rijpen is? Ik zou niet opgeven hoor en gewoon klussen. Ik ga zo Tzatziki maken. Vanavond eten we gyros... Yummie
gaaf die letters.....is dat hout ofzo? hou op over gevoel en geluiden uit de buikstreek.....voel van alles
All: Zodra ik terug ben van vakantie ga ik weer actief reageren ok?! De misselijkheid lijkt langzaam onder controle te komen. Nou ja heb net 2 redelijk goede dagen achter de rug en vandaag gaat het tot nu toe ook redelijk. En redelijk is wel misselijk maar niet overgeven Ik heb een vraag aan jullie, als het goed is hebben de meeste van jullie de 12 weken echo gehad. Ik heb dan met ongeveer 11 weken en 2 dagen de echo gehad en het was zo beweeglijk. Nu is iedereen heel verbaasd als ik dat vertel. Is dit zo wonderlijk dan? Hoe was het bij jullie met 12 weken? Ik heb geen idee hoor, maar als ik het aan mensen vertel staan ze mij echt aan te kijken alsof ik iets geks vertel. hihi ik lag toch echt stil, het was toch echt het kindje wat lekker lag te spartellen.
ik liep in het ziekenhuis en kreeg met 9 weken mn laatste echo, toen pas weer me t20 weken, maar meer omdat mijn vk niet zo happig was op echo's maken. Ze vind dat je dan het kindje stoort.
Brigit, hier was de kleine met de 10-weken echo (termijnecho) echt ont-zet-tend beweeglijk! Dat is helemaal niet vreemd hoor, hoe komen die mensen daarbij? Toen ik de nekplooitmeting kreeg, 2,5 week later, lag hij eerst te slapen en begon later ook te bewegen en zwaaien enzo. Wij zeiden al tegen elkaar: o nee he, toch niet weeeeer zo'n druktemaker!
oh jaen jens was ook aan het bungy jumpen hoor!! pfff, weer een jehova aan de deur gehad...grrrr. Lag net effe op de bank een dutje te doen terwijl Jens slaapt. Het was wel een bejaard vrouwtje....sneu
hoi iedereen, ik zou me graag hier willen aansluiten ik ga hier onder de naam Mikmak, ben 34.. wordt volgende week vrijdag 35. ik heb een dochter van 1 jar 7 maanden en een beetje, ben dus boven mn 30ste zwanger geraakt en dan ook bevallen nu bezig om Linetje grote zus te maken.
Brigit, alvast een fijne vakantie! Volgens mij is daar niets geks aan hoor, dat je kindje zo beweeglijk was. Waarschijnlijk hebben jullie precies op het goede moment een echo gehad, dat je kleintje net aan zijn gymoefeningen bezig was. Maar zoals ik al vertelde, ik heb Yfke nooit zo duidelijk in beeld gehad, ik vond de beelden bij de verlos ook heel wazig. Misschien dat mensen daarom verbaasd zijn? Lyn, wat goed van ryker! En tja, zijn 1e plas is uiteraard een foto waard. Leuke foto's, en ook leuk dat jullie je elk jaar zo kunnen uitdossen met haloween. Ik heb voor yfke ook iets met houten letters gemaakt, zal zo eens kijken of ik het hier kan plaatsen. Pooh, dat zou wel jammer zijn, maar ik zou ook nog niet opgeven hoor! Miki, hoe gaat ie op het wachtbankje? Miep, ik sta helemaal achter mijn keus om tijdelijk minder te gaan werken, maak je daar maar geen zorgen om! Ik wilde alleen verduidelijken waarom 30 uur per week werken veel is als je onregelmatig werkt. Om hier bij nog een voorbeeld te gven: in mijn werk kan je maximaal een contract krijgen voor 80%, want bij meer uren krijg je een heel ongezond werkrooster. Vandaar ook dat er geen mannen bij ons werken, die kunnen hun gezin niet onderhouden van die 80% (ervan uitgaande dat de man de kostwinner is). Mieke, dat is inderdaad een knaltest. Nu maar hopen dat het ergens anders ook geknald heeft. Ga voor je duimen, gun je het heel erg! Mijn ongerustheid over het niet ongesteld worden gister nog maar eens met mijn vriend besproken, en nu drong het wel tot hem door wat dit kan betekenen. Hij was er op de een of andere manier van overtuigd dat het uitgesloten is dat ik nu zwanger zou kunnen raken. Mannen......:x Maar goed, of ik er een test tegenaan durf te gooien? Het zweet breekt me al uit als ik eraan denk. Dus bij deze hou ik erover op, het komt vast wel goed ! (toch?)
MB! Oh meid wat spannend, ik snap dat het zweet je uitbreekt. Maar misschien kan je beter testen dat weet je het maar. En ben je gelijk gerustgesteld, daar gaan we voor MIK! Welkom hier, ik ben net 35jr geworden en ben bezig voor de 2e met behulp van Clomid. Ik heb PCO maar we hebben al een zoontje van 1jr en 5mnd, Rick. LYN! Mag ik vragen hoe jij potty-training aanpakt? Ik wil dat ook graag straks, maar heb geen idee hoe. En ja ik zou ook een foto maken, geweldig toch!!! POOH! Hier krijg ik 1x per mnd jehova aan de deur. Ach het zijn erg aardige mensen die een boodschap willen overbrengen. Ik heb een collega gehad die jehova was en zij was een geweldig leuk mens. Sindsdien laat ik die mensen hun praatje doen en zij respecteren ook dat ik het niet wil maar vinden mijn interesse wel weer fijn. Ach ja het is maar 5 min. BRIGIT! Fijne vakantie en gelukkig zakt de misselijkheid. Dat was bij mij ook met 11 wkn en ik maakte me gelijk druk Maar achteraf natuurlijk gewoon blij dat ik er vanaf was! ALL! Vandaag aan het werk, had ik vanmorgen geen internet hier. Jee dan ben je echt meteen onthand je kan niks zonder dat ding! Morgen gaan we weer beginnen met Clomid. 100mg fingers crossed
@sophia, dank je... wat is CLOMID? en PCO? zal misschien wel een leek lijken, maar mijn eerste zwangerschap ging eigenlijk zo rap, net 3 maanden gestopt met de pil en gelijk raak.. en als deze (hopenlijk) net zo vlot gaat duurt het niet meer zo lang voor ik posi kan testen... maar goed ben benieuwd in ieder geval.
welkom bij de club mikmak.....ik kan je ook niet helpen met al die dingen hihi soms spreken ze voor mij abracadabra hihi
MIKMAK! PCO: er groeit niet spontaan een eitje bij mij. BIj een inwendige echo zie je heel veel follikels zitten dit noemen ze een kralenkrans. Ik heb vaak heel lange cycly. Toen ik voor het eerst begon liep mijn cyclus op naar 91dgn. Ja dan kan je klussen tot je een ons weegt. Een uitgebreide uitleg kan je vinden op PCOS Brochure 18 CLOMID: is een medicijn die het lichaam laat denken dat er geen oestrogeen wordt aangemaakt waardoor je lichaam dat dus in overdrive gaat doen. Omdat je kans hebt op meerlingzwangerscahppen sta je onder controle van een fertiliteitsarts.Ik heb nu een aantal keer 50mg gehad, dat doet dus niks. vanaf morgen ga ik aan de 100mg. Bij Rick was dat gelukt!!! Dus wij duimen! En fantastisch toch dat jij zo snel zwanger kan raken, wees blij!!!
@miki, dank je.. ja als je nooit met dit soort zaken in aanraking komt (althans ik dan) dan houd je je er ook niet mee bezig... en kom je voor ons dan in abracadabra taal en jij gaat volgende week testen? @sophia, oh oke, duidelijk... spannende tijden dus voor jou... zal voor je meeduimen ja wat dat betreft mag ik in mn handjes knijpen dat het snel is gegaan bij de eerste daar ben ik ook erg blij om.. ik zeg altijd als ik een beetje op mn moeder lijk qua vruchtbaarheid dan hoeven we maar te knipperen ze heeft er 4 op de wereld gezet....
Pooh, fijn dat het vannacht weer spontaan is gelukt. Je weet nooit waar het goed voor is om toch maar even door te gaan he Hier nog nooit Jehova's aan de deur gehad, denk dat ze niet hier in de buurt actief zijn of zo? Soof, kan me voorstellen ja dat zonder internet werken voor jou heel lastig is. Kun je nagaan dat ze het vroeger helemaal zonder deden. Nou succes dan weer nu met de 100mg. Lyn, wat knap dat Ryker op de wc geplast heeft, of was het nu op het potje Hmm lekker gyros en tzatziki, hmmmmmmmmm. Lust ik ook wel. Brigit, alvast een fijne vakantie. Fijn dat het iets beter lijkt te gaan. En hier ook een beweeglijk beebje bij de 12 wk hoor. Is helemaal niet gek? Ik denk dat mensen zich geen voorstelling kunnen maken wat en hoe het groeit in je buik. Nou ja wel wat hihihih. MB, hihi moest eigenlijk wel even grinniken hoor nu je man eindelijk begrijpt hoe het er voor zou kunnen staan. Maar je kunt ons/mij niet wijs maken dat het nu klaar is dat je gewoon gaat afwachten. Ik denk dat het iedere dag wel even door je hoofd zal spoken, dus doe nou maar een testje Mikmak, welkom gezellig dat je voor ons topic hebt gekozen. Ik ben Mieke en 38 jaar en heb een zoontje van 1,5 jaar Boaz. Wij zijn ook weer bezig voor een 2e. Succes. Gisteravond is het toch ook nog gelukt!! YES!!! Temp was vanmorgen nog laag, dus ik verwacht vandaag mijn eitje. Heb net weer een test gedaan en deze was weer positief. Ik denk dus dat die van dinsdag gewoon net niet positief was, ik twijfelde al namelijk. Dus uiteindelijk maar goed dat het gisteravond nog gelukt is. Nu maar hopen dat het dan ook echt vandaag gebeurt en mijn temp morgen omhoog gaat. Verder werd ik net gebeld door Adecco over mijn sollicitatie voor Grondstewardess. Even wat dingen doorgenomen en nu mag ik maandag 30 aug. daar op gesprek komen. Dat is dan 2 uur lang. Moet ik mijn diploma's meenemen, want KLM is daar wel streng in en krijg ik een test hoe mijn engels is. Pfff mag ik wel even oefenen. Eenmaal bezig met engels gaat het wel goed, maar moet er wel altijd even inkomen. Verder voldoe ik dus wel aan de gevraagde 'eisen'. Verdiensten zijn niet echt veel moet ik zeggen. Het is maar 9,15 p/u op gewone tijden, 's avonds 125% en in het weekend en 's nachts 150%. En het is dus voor ongeveer 3 uur op een dag. Dus dat komt wel mooi uit icm thuis/werk. Nou ja dat is wat ze voor nu vertelde, we zien het wel. Het lijkt me sowieso heerlijk om even weg te zijn van huis, onder de mensen te zijn etc. Dus eigenlijk best wel spannend.
welkom mikmak. Ik word volgende maand 35 en ben sinds vorig jaarmoeder van Jens. Ook ik heb pco en heb Jens gekregen dmv hormoon spuiten, omdat Clomid bij mij niet werkte. Wij zijn eind juni weer voor een tweede begonnen. Ik wil eerst kijken wat mn lichaam doet voordat ik were het ziekenhuis op zoek.... @soof, ik laat ze wel praten hoor ,maar zeg altijd vriendelijk dat ze bij mij echt verkeerd zijn. En dan krijg ik standaard de vraag, is er iets gebeurd waarom u niet in God gelooft?..pffff Maar met deze had ik wel medelijden. Oud mensje met steunkousen aan. Ze drong ook niet aan. Ik had met haar te doen.
Ook weer even een teken van leven van mij Heb de afgelopen dagen wel gelezen, maar had geen zin om te reageren hahaha. mikmak; welkom meid...ik ben ook volgende week vrijdag jarig en wordt dan 34. heb een dochtertje van 1,5 die we dmv een ICSI-behandeling hebben mogen krijgen. Nu zijn we bezig voor een 2e, maar de 1ste 2 pogingen zijn helaas mislukt. We gaan nu in september eerst op vakantie om er in Oktober weer vol tegenaan te kunnen voor onze 3e poging. Sophie; hoe gaat het nu thuis....een beetje bekomen van het overlijden van je s-moeder? Is vaak een heftige periode Mijn lichaam is toch een beetje van slag van de laatste poging hoor. Normaal heb ik een cyclus van 26-28 dagen en zit nu al op dag 30. Zul je altijd zien dat ik morgen ongi wordt tijdens het bruiloftsfeest van een nichtje van mijn man Morgen wordt ook mijn mams 60, dus heb een drukke dag. Vanavond werken en zaterdag met mijn mans werk op een schip door sail 2010 varen. Gelukkig zondag bijkomen haha. Ga even een broodje eten nu! Myrthe is al naar mijn ouders, want mijn man heeft een 12 uurs dienst ivm sail en is dus laat thuis....
MIEKE! Wat leuk joh, heb ik ook wel eens naar gekeken maar ja woon te ver weg! Maar bereid je goed voor hoor, een vriendin van mij is uiteindelijk niet doorgekomen omdat ze niet netjes genoeg ABN praatte. Nou , datsloeg werkelijk nergens op. Ze kan heel beschaafd NL, maar heb het vaker gehoord. Aaan de andere kant zijn 2 collega's van mij stewardess bij KLM, maar dat zijn dan ook echt KLM kouwe kak types . Dan erbij heb ik ook een KLM-uk vlucht gehad en ik heb nog nooit zo'n slecht personeel aan boord gehad. Dus waar zij nou echt op selecteren? Ik heb geen idee! Maar SUCCES super leuk! DAFFIE! Het gaat best wel hoor, we praten er veel over en dat helpt. Mijn man doet rustig aan met werken. POOH! Gelukkig heb ik die wedervraag nog nooit gehad ja en sommige zijn nou eenmaal erger als anderen.