30-plussers en zwanger worden (deel 4)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mieke8, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Nee zeker niet dik meer naar het dun eigenlijk!! Ik verbaas mij er elke keer weer over hoeveel mensen aankomen tijdens een zwangerschap, maar ja als je leest wat er allemaal word aangemaakt, vocht, kindje enz enz. dat til je allemaal mee. Mooi hoor dat dat kan.
    Ik vind het trouwens wel heel knap van je, in amerika wonen en zo weinig wegen!!! Ik ben tot 3 keer toe in amerika (california) geweest en kwam echt tonnetje rond thuis (nou ja voor mijn gevoel) ik vind het eten daar zooo lekker. Maar ja ik vind alles in amerika geweldig, ik zou er echt willen wonen. Wie weet gebeurt dat ooit nog wel :D

2. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Brigit, gek is dat he, wil je eerst dat de misselijkheid weg gaat en dan gaat ie en dan maak je je zorgen. Dat had ik precies zo... Vervelend dat het zo aan het rommelen is daarbinnen bij jou en dat je niet precies weet wat het is. Het kan misschien ook zijn dat je baarmoeder nu meer op je blaas gaat drukken waardoor je steeds het gevoel hebt dat je moet plassen. Als je baarmoeder verder groeit gaat ie meer naar boven en dan krijgt je blaas weer wat ruimte.
    Dat onzekere gevoel zal trouwens nog wel een tijdje blijven, ik was pas gerustgesteld na de 20 weken echo en vervolgens ging ik zitten wachten tot het kindje levensvatbaar is en vervolgens zorgen over de bevalling enzo. Het zal er wel bij horen, misschien is het een keer over als onze kinderen 30+ zijn ofzo ;):D

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Brigit, op vakantie had ik ineens een beste hoeveelheid oud bloedverlies. Oooo, wat heb ik m zitten knijpen! Vooral ook omdat het samenviel met het moment dat mijn misselijkheid weg was... Maar de echo liet nog steeds die druk bewegende minimens zien hoor!

Er verandert de hele tijd van alles in je lichaam en dat is best onzeker soms, maar pijntjes en zeurtjes horen er wel een beetje bij. Alleen wel vreemd want wat jij beschrijft klinkt echt als een blaasontsteking...

MvT, ik hoop toch dat je moedergevoel het voor deze ene keer mis heeft...

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @brigit, ik herken dat wel hoor. En je kan altijd wat bloed of bruin verliezen, zonder dat er iets aan de hand is. Je schrikt je wel naar...

@mvt, he nee meid, dat wilde ik nou niet lezen... :(

@mb02, oh ja wat een wonder he! Maar dat heb ik nu nog, opeens kan hi iets en denk je ...?? Dat deed ie gisteren nog niet! Ik ben ook verbaast over hoe veel hij zich zelf aan leert.

@all, mOrgen gaat de box de kamer uit. Voelt wel vreemd, want hij is dan zo baby af. Mara het is een opslag plaats geworden voor speelgoed en hij zit er verder nooit in. Dan gaat zijn tafeltje en speelgoed kist naar beneden.

5. HIer ook 1.75m en 60kg en ik was 24kg aangekomen. En ik ben het net zo hard weer kwijtgeraakt.

Wat jij omschrijft als spierpijn en beurs gevoel zijn echt je banden. Wen er maar aan want dat wordt nog veel erger:p. Ik heb mijn vriendinnen echt vervloekt :D allemaal spannende verhalen over de pijnlijke bevalling maar er is niemand die je verteld dat die bandenpijn zo heftig kan zijn. Men.......8)

POOH! HIer is de box al maanden weg, het was iid een opslagplaats geworden. Nu een grote dekenkist, heerlijk!

6. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Hihi bedankt soof voor de waarchuwing, leuk vooruitzicht ;)
    Ik ga er nu lekker van uit dat het mijn banden zijn, ik neem het kuurtje wel mee want je weet maar nooit. Ik hoop het niet nodig te hebben. Kan het ook al zo zijn dat je darmen al een beetje verchoven zijn? Het voelt anders. hihi nou ja ik vraag dit nou wel ik lees het niet meer denk ik. Wij gaan om 11uur weg en moet nog een paar dingetjes doen: hondjes gek maken dat we zo weg gaan, lekker uitgebreid onder de douche, hondjes gek maken dat we zo weg gaan, koffers in de auto, hihi en hondjes gek maken natuurlijk. Die kunnen niet wachten, het lijken net 2 kinderen. Waar ik ook naartoe ga zijn zij nu ook, want stel je voor dat we zonder hun weg gaan :D Nemen we wel alle koekjes die voor hun neus ingepakt zijn mee maar geen honden;)

Iedereen heel veel kletsplezier hier!!! En ik hoop dat als ik terug kom er nog wat zwangeren bij zijn gekomen!! Het word weer tijd!!!:D Ik duim voor jullie.

Doei doei!!!

7. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    veel plezier Brigit!!

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    #4768 Mieke8, 21 aug 2010
    Laatst bewerkt: 21 aug 2010
    Brigit, heel veel plezier en probeer het los te laten en lekker te genieten.
    Ondanks dat misselijkheid een soort van bevestiging is zou het ook weer fijn zijn wanneer dat minder zou worden toch?

Het is al heerlijk weer, dat beloofd wat. Vanmiddag een verjaardag en morgen willen we met Boaz naar Sail gaan.

Hier gelukkig een tempstijging. Maar had hem liever gisterochtend al gehad ;)

Wel vreemd, want wanneer ik mijn positieve test op cd13 laat staan geeft FF nu een kruis op cd13. Weet niet wat ik daar nu van moet denken. Ik denk dat dit niet klopt en dat deze test niet positief was, ik twijfelde toen al. Heb er even een beeldschermfoto van gemaakt. Maar haal ik de positieve test weer weg, dan is het kruis ook weg en zal ik mijn eitje op cd16 gehad hebben.

9. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Hm, ja ik zou ook denken dat de ei op CD 16 was, heeft jouw ei misschien een langere aanloop nodig gehad tot springen? Was CD 16 vanochtend? en hab je gister ook nog een ovu testje gedaan? Als die gister positief was denk ik dat ie echt net pas gesprongen is...:(. Maar goed dat zaadjes het zo lang uithouden :)

Hier is mijn 'menstruatie' vannacht begonnen. Het gekke is dat ik helemaal geen pijn heb terwijl ik met een normale menstruatie behoorlijk wat pijnstillers nodig heb... :(.

Straks een feestje bij vrienden, hun dochter wordt 1 jaar, gezellig! Ik zou vorig jaar bij de bevalling zijn maar na een lange slopende dag en nacht in het zh heeft ze een ks gekregen, waar ik natuurlijk niet bij mocht zijn.

Brigit, je bent inmiddels op vakantie dus je zal dit ws niet meer lezen maar het klinkt mij ook als bandenpijn in de oren... lastig. In elk geval een heel fijne vakantie en ik hoop dat je niet te veel last hebt.

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    MvT, niet fijn maar gelukkig heeft je ongi snel doorgezet, kunnen jullie weer verder.

Nee ik heb nooit/niet altijd een lange aanloop tot ovulatie.
    Test gister was negatief. Ik denk dat mijn eitje ergens overdag gesprongen is omdat de temp in de ochtend nog laag was en 's avonds was ie al hoger, had de avond ervoor ook getempt en toen was deze nog wel lager. Nou ja we moeten maar gewoon afwachten nu. Kan er niks beters of anders van maken :D

11. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik zeg maar 1 ding. ....koppijn en vaste schouders/nek... bah!
    We doen maar kalm aan vandaag met pijnstillers op :(

12. Simi

Simi Actief lid

24 okt 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    Goedemorgen,

Welkom mikmak en maucar, veel succes met zwanger worden en klets gezellig mee.

MvT balen zeg dat het niet goed is gegaan. Hopelijk blijft deze menstruatie ‘pijnloos’ want dat het niet goed is gegaan is al rot genoeg. Dikke knuffel.

Mieke blijft toch lasting he om je cyclus te doorgronden, pffft. Hopelijk hadden de zaadjes een zin om te zwemmen en je eitje een lange adem ;). Heb je veel last van de crisis met je werk/eigen bedrijf dat je iets ernaast zoekt?

Soof hoe was het op het oude kantoor? Hoe gaat het met jullie/je man? En heb je nog last van je mond nu de clomid verhoogd is.

He pooh wat balen dat je zo’n last hebt, heb je verkeerd gelegen dat alles ineens zo vast zit? Misschien straks even lekker buiten zitten met het zonnetje er op? Sterkte vandaag.

Oh Lynnami wat lekker dat je die kilo’s weer snel bent kwijtgeraakt :) Ik was niet veel aangekomen en de kilo’s waren er met twee weken ook af maar helaas na het stoppen met de bv zijn er drie weer bijgekomen. Maar… moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik nog wel aan het snoepen ben dus vanaf volgende week weer streng! En op dieet.

Heppie :D klinkt heel bekend hoor! Je bent je zo bewust van wat er allemaal niet goed kan zijn dat je bijna niet meer stil staat bij het feit dat gelukkig de meeste kindjes gezond zijn ;). Moet wel zeggen dat mijn ‘angst’ voor de bevalling af nam naarmate de uitgerekende datum dichterbij kwam. En achteraf kan ik zeggen dat het mij niet is tegengevallen terwijl ik er vroeger van gruwelde. Ok het doet pijn maar ik vond het goed te doen.

MBo Fijn dat alles nu goed is geregeld op je werk, ga jij per 1 oktober weer aan de slag? Handig het zo'n tongetje :p Jolie doet precies hetzelfde maar dan hoeft ze ook echt niet meer. Heb in het begin nog weer gesprobeert, speen terug erin maar dan gaat ze echt kokhalzen:).

All van de week druk geweest met dokters. Heb zelf mijn spiraaltje laten zetten bij de gyn. Die zij overigens dat er niets geks was gelukkig en hij zat ook in no time. Moest eerst nog een zwangerschaps testje doen omdat ik nog niet ongesteld was geweest, pfft kreeg het toch even warm, maar negatief. Jolie heeft weer prikjes gekregen :( ze moet dan heeeeel hard huilen. Maar ze doet het nu prima, 60cm en 5300g :D Pff ze wordt echt zwaar als je haar op de arm hebt. En op een paar rommelnachtjes na slaapt ze nog van ong 23:00 tot 7:00. De KA hoorde maar heel licht een ruisje, was wat lastig want ze moest ook huilen maar nog een nacontrole bij 6mnd. Moet alleen wel dinsdag een echo laten maken voor haar heupjes. ze heeft voorkeurshouding en licht dan ook een beetje in een 'banaan' houding naar rechts. Dus niet op haar zij maar als ze op haar ruggetje ligt.
    Ook nog kennisgemaakt op het kdv. Maandag eerst twee uurtjes wennen en dan vrijdag een ochtendje wennen en dan de week erop gelijk al drie dagen;) want dan begint het werkende leven weer.

13. SIMI! Oh nee begin er maar niet over ;) ik ben echt bang dat het erger zal zijn deze keer. Maar nu nog niks, nou heb ik wel gedacht... vorige keer heb ik alcohol gedronken op de dagen dat ik het slikte. Een lekker rose-biertje omdat het toen zo warm was. Dus nu geen alcohol voor mij deze ronde, ik denk dat het samenhangt namelijk.
    Vandaag weer op mijn oude stekje, zoveel leuker hier. Echt een gezellig kantoor waar vaan inloop is. Ik zit hier in een winkelcentrum en dat is heel gezellie! De aankomende weken wat vaker hier ivm vakantie van collega's.

14. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Maucar, hier ook nog een welkom van mij!

Mieke, als ik alleen naar je temp kijk was je ei inderdaad op CD16... Hé maar het voordeel is wel dat je nu iets meer kans hebt op een meisje :D, dan zou je van alletwee eentje hebben ;). Hoe dat zit: ik las eens dat 'jongenszaadjes' snelle zwemmers zijn, dus meer kans op een jongen als je kort voor het ei hebt geklust. En 'meisjeszaadjes' zijn wat langzamer maar houden het langer vol, dus iets meer kans op een meisje als er wat langere tijd tussen zit.

Pooh, ai het blijft kwakkelen met je he? Ik denk dat je lichaam wel heel duidelijk aangeeft wat je nodig hebt: rust!!

MvT, dus het is echt over...:( he wat balen zeg.

Simi, fijn te horen dat je de bevalling goed te doen vond. Ik merk ook dat ik er anders over ga denken naarmate mijn zwangerschap vordert. Had zelfs al de gedachte: 'dat wil ik wel eens meemaken', eerder kon ik me niet voorstellen dat ik zoiets zou gaan meemaken.
    Wat ben je aan het dokteren geweest zeg deze week, hopelijk valt het met het ruisje en de heupjes uiteindelijk mee. En wat is je verlof snel gegaan, ga je alweer bijna aan het werk joh? Hoe vind je het om weer te gaan werken? Kijk je er naar uit? of niet zo?

Over aankomen: ik ben nu ongeveer14 kg aangekomen. Kan daar nog veel bij komen in de laatste maanden? Ik eet wel minder want het past gewoonweg niet meer in mijn maag...

15. mb02

mb02 Bekend lid

Simi, ik begin 20 september weer met werken:(, de komende 4 weken ga ik maar even flink genieten, want de tijd gaat zo snel. Ben benieuwd hoe jolie het vindt op het kdv, spannend.
    Ik ga ook een spiraal laten zetten, maar wil eerst mijn ongi afwachten. Maar ja, als ik net zoals jij daar nog heel lang op moet wachten, dan ga ik ook maar eerder. Enne....dan doe ik vooraf zelf een test, goed dat ik dat nu weet;).
    Denkt de KA dat er iets met haar heupjes is vanwege haar houding als ze slaapt?

MVT, op zich wel fijn dat je lichaam het zelf regeld, maar ja, het blijft wel naar. Knuffel!

Mieke, ok, je zit nu dus op het wachtbankje, ik ga duimen!

Mijn neefje viert vandaag zijn verjaardag, hij wordt maandag 1 jaar. Ik heb dus die jongenspop voor hem gekocht, ben heel benieuwd wat hij ervan vindt. Hij is helemaal gek van Yfke, die geeft hij de hele tijd kusjes, dus ik den dat het wel in de smaak valt.
    Morgen ga ik met mijn moeder naar de sanadome, ze heeft voor haar verjaardag een verwen-arrangement gekregen. Ze wilde niet alleen, dus dan offer ik mij wel op;). Heb er wel zin in, lekker bubbelen en zwemmen, en we krijgen ook zo'n lichaamspakking. Mijn vriend heeft morgen dus zijn eerste papa-dag, ik ben benieuwd hoe hij het vindt. Ik denk dat hij het wel lekker vindt om met Yfke te keutelen zonder dat ik me ermee bemoei;).

Fijn weekend allemaal!

16. mb02

mb02 Bekend lid

Heppie, ja, dat is een magisch iets, dat je naarmate de tijd vordert zelfs uit gaat kijken naar de bevalling. En je zal zien, rond de 38 weken ben je het helemaal zat, en wil je maar 1 ding...dat hij er zo snel mogelijk uit komt;). Ik kan je helaas niet zeggen dat ik de bevalling mee vond vallen, maar dat kwam meer door de hele medische toestand dan door de pijn. Ik hoop echt voor je dat je natuurlijk gaat bevallen, dan heb je zelf veel meer de touwtjes in handen. Ik moest me helemaal overgeven aan de artsen, en dat is echt niet leuk.
    Tip van mij: lees je ook alvast in wat er gebeurt als je niet natuurlijk gaat/kan bevallen. Ik was er zelf helemaal van overtuigd dat ik natuurlijk ging bevallen, en heb de info over keizersnedes/ ruggeprik enz. met een half oog gelezen. De teleurstelling was ook enorm groot toen ik dus een medisch geval werd, voelde me echt in de steek gelaten door mijn lichaam. Ik wil jou daarvoor behoeden!

En over het aankomen, ik ben in totaal maar 7 kilo aangekomen. Na de bevalling vlogen de kilo's eraf, mede door de bv. Ik merk dat ik nu weer aankom, maar ben nog steeds slanker dan voordat ik zwanger werd:).

17. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    mag ik effe uithuilen? Ben me net helemaal naar geschrokken!!
    Ik zat met Jens op schoot achter de computer, toen opeens 2 boekenplanken met inhoudt van de muur af kwamen vallen, zo op de computer. Jens en ik schrokken enorm en hij huilde zoals ik hem nog nooit heb horen huilen. Hij heeft een kras op zijn neus en wang, gelukkig net niet in zijn oog! We hebben er arnica op gesmeerd, want het is niet open. Maar hij ziet er niet uit en was zo overstuur...Ben er gewoon ziek van!
    Hij ligt nu lekker in bed, hopelijk slaapt ie lekker lang en is hij straks weer vrolijk!

18. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    begrijp ik dat je je dood schrok!!!
    zal me een klap gegeven hebben zeg

19. POOH! Jeetje zeg, je schrikt je wezeloos. Heel begrijpelijk dat je even overstuur bent. Neemeven wat te drinken voor jezelf en kom even tot rust.

HEPPIE! Sorry dat ik het moet zeggen, maar juist de laatste weken ga je meestal meer aankomen ;) :)

20. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ja, we zijn de boekenkast aan het leeg halen, dus had wat boeken geparkeerd op die planken naast de computer. Blijkbaar te zwaar.... :(

Deel Deze Pagina