30-plussers en zwanger worden (deel 4)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mieke8, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    dus er is ook nog hoop voor mij qua gewicht lees ik ..... ik ben ook een emo-eter, en aangezien wij de laatste 2 jaar veel gezeur/tegenslagen hebben gehad ben ik aardig wat bijgekomen

2. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @sophia, ja tuurlijk halen we die tijd wel weer in.. maar dan zag je bij tijd en wijle dat snuitje.... en dan moest ik haar echt effe knuffelen voor me gevoel..

ja haha zo zie je maar..... zwanger zijn doet mij iig niet veel goeds hahahaha.. hopenlijk dat de 2de wat minder "zwaar" verloopt

@Wanna, hahaha fenomenaal zelfs... tja ach baas boven baas he ;)
    ben al weer bluij dat ik op 64kg.... wat ik hierboven zei.. ik hoop dat de volgende zwangerschap wat minder kg-tjes is...:D

@mb, lekker dagje dus gisteren... hier ook prutweer, nu wel weer droog, maar moet toch werken...

die etos box.. pfff wat zat er ook al weer in.... en Friso opbergblik voor de melk of zat die in die van het kruidvat? en zat er een zwitsal doos in om de billendoekjes in te doen, wat luiers, ik dacht een knuffel, een speen meen ik van difrax die minimak niet wilde.. pfff geen idee mee volgens mij wat pyamapapjes en een hoop boekjes die ik niet las...

3. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mmm, zat die zwitsal box niet in de prenatal doos? Die gebruik ik in ieder geval nog steeds. Omdat ze in het ziekenuis vaak starten met Nutrilon, hebben we met al die friso spullen niks gedaan.

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik was 15 kg aan gekomen, maar heb veel gesnoept tijdens mn zwangerschap. Vooral chipsen chocolade..mmmh

Hier giet het ook, blegh. Ben met Jens op de koffie gegaan bij mn werk, altijd gezellig! Hij ligt er nu net in, hopelijk voor een langere tijd dan de afgelopen dagen. Hij slaapt steeds maar een uur overdag. :(
    Hij eet zo goed:
    pap en een cracotte
    fruit
    2-3 boterhammen
    koekje
    avondeten en yogurt
    En dit eigenlijk altijd zonder morren. Makkelijk hoor!

5. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Wat fijn dat hij zo goed eet! Hier de laatste tijd weer beetje tobben. Ontbijt gaat prima, 1-2 boterhammen (liefst die van mij) en een plak ontbijtkoek. Fruit ook met smaak. Lunch wordt soms al lastiger (maar soms ook weer wel goed). Avondeten is drama. Meneer werkt alles met zijn tong weer naar buiten. Als meneer het belieft gaan er rustig 4 vissticks en een lading wortelen in, maar de volgende keer kan hij het ook zo weer vertikken. Zweedse gehaktballetjes soms. Maar dat is het dan ook. En die drie dingen lijken mij niet gevarieerd genoeg. Op de "haast dagen" dat hij laat van het KDV komt, eet hij meestal wel zijn olvarit hapje, GRRR!

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh meiden ik kook nog steeds niet voor Boaz en hij eet ook nog niet met de pot mee omdat wij echt laat eten. :):):)
    Hij eet op het moment ook erg slecht zijn avondeten (potjes), maar normaal gesproken dus juist heel erg goed. Boterham ene keer wel andere keer niet. Maar meer dan 1-1,5 krijg ik er niet in hoor.
    Wat doen jullie zoal op de boterham? Fruit vindt hij daarentegen juist weer heeeeeerlijk! Daar ben ik wel blij om.

Volgens mij is de prenataldoos het leukst. En bij die van Etos krijg je er toch een gratis Felicitas-dame bij ;)

Wanna, hoe bevalt het niet tempen deze ronde?

Ik heb net voor bijna de hele week even de boodschappen gedaan, het was droog dus meteen even gegaan. We moeten erg zuinig doen op het moment omdat ik dus weinig tot niets verdien. Dus probeer zo efficiënt in te kopen.

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hey meiden!
    Thanks voor de felicitaties die ik heb afgedwongen! :D
    Mini heeft een fijne verjaardag gehad, we hebben het kleine gehouden dus alleen opa’s, oma’s en tantes en mijn neef en zijn vrouw, totaal 10 man dus. Maar geen anderen kinderen en dat vind ik achteraf wel een beetje jammer, zeker omdat we zaterdag bij twee verschillende bevriende stellen waren waar kinderen waren en ze vond het zo leuk om met die andere kindjes te spelen! Volgend jaar dus een ander soort feestje :)

Heppie, de beste tip die ik van mijn verlos heb gekregen is: de bevalling gaat ALTIJD anders dan je je had voorgesteld! Wat natuurlijk niet betekent dat je geen geboorteplan kan maken, maar hou daarin dan ook rekening met de verschillende scenario’s…

Pooh, wat schrikken achter je PC’tje en er komen twee boekenplanken op je af zeilen zeg, pfff….

Hoi Mikmak, welkom! Ik ben Miepie, sinds gisteren moeder van een heerlijke dreumes en zwanger van nummero 2!
    Wow, wat was jij veel aangekomen! Ik woog bij begin 80 kilo en heb de 90 niet eens gehaald bij mijn eerste zwangerschap… Het was er ook allemaal en meer binnen anderhalve week af (en kwam er in de winter weer voor een deel aan helaas) Zo zie je maar he, het kan alle kanten op! Overigens denk ik dat ik nu ook de 90 niet ga halen hoor…
    Nou, gelukkig is je tuin weer op orde, kun je je meisje weer knuffelen! Is ze een knuffel dan? Ik denk dat Mini er niet warm of koud van wordt als we 3 dagen met andere dingen bezig zijn hoor, die doet haar ding wel, haha! Grappig hoor, ik vind een uitstapje naar de speeltuin altijd wel voldoende voor een dag! :D

Mieke, gelukkig was het gisteren niet zulk butweer bij de Sail! Maar ik word hier ook wel een beetje chagrijnig van hoor, ben met de bus naar mijn werk en dat vind ik zo afschuwelijk! Zelfs toen het zo glad was ging ik nog fietsen maar dit soort regen….. daar heb ik zo’n hekel aan!

MikiJa, gheghe die hond van jou! Eigen schuld, dikke natte vacht, zullen we maar zeggen!

Soof, agossie kusje voor Rick! Zucht, alle eenvoudige huishoudelijke apparaten worden ineens Grote Gevaren he?

Wanna, wat heerlijk dat je nog het vooruitzicht van vakantie hebt!

MB, ik had alleen de blije doos van Prenatal, ik had niet zo’n zin in zo’n mens van de Etosdoos die je dan allemaal spullen aan komt smeren, dat had ik ergens gelezen namelijk. Maar bij jou zijn ze niet geweest toch?

Mini is ook niet een ontzettend lekkere eter hoor, ik voorzie nog wel wat geworstel voor de toekomst. Vooral het avondeten dan he, de rest gaat wel super hoor! Wij eten zelf ook niet om 18 uur hoor, dat is toch niet te doen als je ook werkt? Bovendien krijg ik het dan gewoon echt niet weg! Maar als ze naar het kdv is geweest, heeft ze om 18 uur echt wel honger. Tot een tijdje terug kreeg ze dan een potje omdat ik geen puf had te koken door mijn zwangerschap. Maar ze is er echt op uitgekeken. Dus nu kook ik teveel voor ons, zeg maar en wat er over is vries ik in en zo ontstaat er een voorraadje. Meestal aardappelen en groenten, vlees is nog een beetje lastig zonder kiezen :). Maar als ze het maar zelf met de handjes kan eten, is ze happy en eet ze alles wel op. Voeren is hier een ramp, dat wil ons divaatje niet meer hoor! :D

8. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    nee zwitsal zat niet bij prenatal, iig bij mij niet want heb de prenatal box niet gehaald, omdat er geen prenatal meer in maastricht zit en ik dan naar Heerlen moest rijden ;) was liever lui dan moe :D

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    In de doos van prenatal zat een pampersbillendoekjesdoosje ;). Dat weet ik zeker in ieder geval!

10. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    he wat jammer dat ik niet die doos niet heb gehaald;):p

11. mb02

mb02 Bekend lid

Hahaha, een hele discussie over die stomme etos-doos:D:).

Ik heb hier thuis al een billendoekdoos van pampers, en had er ook een van zwitsal (maar ik hou niet van geel, dus die ging meteen weg:p). Had zowel de etosdoos als de prenetaldoos, maar dat waren dus de "zwanger-dozen". Ik neem aan dat er in de babydoos iets anders zit? Ach ja, het meeste is toch reclame-spul, maar je bent een hollander of niet he;). Ik zal een uitgebreid verslag doen van doen van de inhoud als ik hem in mijn bezit heb, hahaha.

Die felicitas-mevrouw heeft mij gebeld, wilde dat ik lid werd van allerlei tijdschriften. Ze heeft me me zo'n voordeelpas aangesmeerd, ik dacht dat ik daarmee korting kreeg bij centerparcs. Maar nu blijk je daar als "jong gezin" standaard korting te krijgen, slimme actie weer van mij;).

12. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    O jaaaa, de babydoos heb ik idd nooit opgehaald! Goh, was het alweer vergeten.... Nou ja, Mini is nu toch 1 jaar en 1 dag... :D

13. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    jens eet graag appelstroop of jam op brood, maar ook smeerkaas os smeerworst (1x per week max) of kipfilet vindt hij lekker.
    En 'avonds eet hij met de pot mee. Hij eet alleen uit een potje op woensdag als hij van het kdv komt en als we iets eten wat te gekruid is. Maar bami, groentes, rijst alles gaat er in. Vooral zalm is hot!!

14. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

#4834 Lynnami, 23 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2010
    Meiden ik ga zo even alles lezen en reageren. Maar wat hebben jullie veel geschreven gisteren en vandaag! Ik kom net uit bed en heb zelfs mijn koffie nog niet gehad ;)

EDIT-
    IK krijg net te horen dat ik mijn man weer af moet zetten op het werk dus het gaat even duren voor ik kan reageren. Ik maak meteen gebruik van de situatie en ga met Ryker naar de speeltuin op de weg terug naar huis. Het is nu nog redelijk koel, als je dat koel wilt noemen 24c.
    Tot straks!

15. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @MB, ach die feleicitas dame komt er bij mij niet meer in.. ten eerste heeft ze mn hele achternaam verkeerd geschreven, dus ik krijg nu alle blaadje gewoon op een hele debiele naam.. waarschijnlijk de eerste in NL hahaha, en die jonge gezinnen pas heb ik nooit gehad... en toen ik belde kon ze me geeneens vinden.. dus heb het maar gelaten, ben al blij met alle kortingboekjes die we krijgen... want daar staan altijd bonnen in voor luieraanbiedingen haha :D

geen idee meer wat er in de babydoos zat... ja van die fruithapjes van nestle en proefzakjes en dat soort gein... een vuilniszak weekbladen... en voor de rest geen idee meer wat erin zat... als ik nu weer zwanger ben, ga ik ze weer allemaal halen... dan zullen we wel zien... die van babydump was ook wel grappig.. de zwanger doos dan he

@pooh, hier eet linette al van 7 maanden met de pot mee.. ze wil alles eten wat papa en mama eten.. een potje kwam er van die tijd niet meer in.... laat staan dat ik het haar door de strot kon afvoeren...

gelukkig een makkelijke eter, eet alles behalve frietjes.. maar dan wel gebakken aardappeltjes hahaha... kind eet zelfs olijven, gorgonzola op dr broodje. favoriet zijn voor asperges, worteltjes nou ja nagenoeg alle groentes...

16. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    makkelijk he mikmak. Het enige wat jens niet lust is aardbeien (vreemd kind) en bietjes vindt hij ook niet zo.

@mieke, hoort overdag slecht slapen ook bij die "gezellige periode"??
    Meneer slaap altijd al slecht overdag, maar de laatste dagen doet ie het op 40-60 minuten per dag en vandaag is hij het na 30 minuten al zat. Ik laat hem maar effe liggen, want dat is natuurlijk niets. Hij zit wel mega in zijn ogen te wrijven ,maar slapen, ho maar!

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Pooh, misschien kun je hem lekker wat warme melk geven voor het slapen gaan. Boaz slaapt sinds deze week ook steeds een uurtje. Ik leg hem nog 2x p/d in bed, maar ik ben bang dat het naar 1 slaapje gaat trekken. Gister 1x 2 uur gelukkig. Ik word er ook kriegel van, want ik kan in die tijd echt niks doen, laat staan werken.

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    hier hetzelfde ja...echt irritant en vermoeiend.

19. ETEN! Hier een hele goede eter, gelukkig :) Hij krijgt het potje altijd op KDV en dan net als pooh alleen als hij iets niet kan meeeten.
    Brood gaat ook goed, kaas, smeerkaas, leverworst (iid max 1pw), kipfilet, nutella, pindakaas, jam. En hier ook zo'n kliko die werkelijk alles eet.

MIEKE! Erg is dat he als je zo zuinig moet doen, ik vind dat soms heel moeilijk. Wij moeten dat deze week ook even, maar gelukkig had ik nog een spaarboekje vol van AH dat is weer € 52,00 voor de boodschappen :)
    Ik ben echt aan het kijken om meer te gaan werken, we hebben het gewoon nodig. We hebben nog een kleine lening staan die ons 220,00 in de maand kost. Kijk als we die zsm aflossen dan hebben we weer lucht genoeg ;) Ben flink haan het brainstormen wat ik dan wil doen en hoe en heo met Rick etc etc etc

DOZEN! Ik heb geen idee meer, maar die felicitas komt er niet meer in :D 8)

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh hier dus wel dezelfde belegsoorten alleen doorgaans iets meer zoet dan hartig. Dan weet ik zeker dat hij voldoende brood binnen krijgt. Plakken beleg eet hij er af :(

Soof, lastig he. Je wilt er graag wat bij doen, maar het moet vooral goed te combineren zijn met alles, vooral met Rick.

Ik ben mij zo'n beetje aan het voorbereiden op mijn soll. van maandag. Heb een startpagina gevonden waarop dit onderwerp veel besproken is door nog meer meiden die gesoll. hebben, dus dat is handig voor tips en wat ons te wachten staat. Mijn s-zusje is ook grondstewardess geweest bij KLM dus die gaat mij ook nog even helpen. Ben nu eea aan het vertalen in het engels via vertaalsite op internet, maar ik merk dat de zinsopbouw niet altijd klopt. En ik moet de komende dagen ook even flink engels spreken om er weer in te komen. Hebben jullie enig idee of grondstewardess in het engels nu ground stewardess, land stewardess of ground hostess is?
    Die specifieke airport-termen zijn natuurlijk even lastig. Hellupp!!!:$

Deel Deze Pagina