30-plussers en zwanger worden (deel 4)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mieke8, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wanna, niet spastisch hoor.... je kunt je vast mijn pb van vorige week nog wel herinneren ;)
    Enne, misschien kun je eens googlen op chloor en zaadjes, hihi.
    Heb jij altijd 1 of 2 positesten. Ik altijd 2. De ene keer springt ie dan op dag 2 van de test en de andere keer na de 2e test. Ook nog verschillend dus.
    Leuk naar Mallorca.

Miki, ik vind deze banner eigenlijk veel leuker? :D

Ik zit op het moment wel een beetje te dubben hoor. Boaz zit toch best wel een beetje in een moeilijke fase. Veel jengelig, vraagt veel aandacht, kan niet even zelf spelen etc. etc. etc. Zoals jullie weten werk ik vanuit huis. Voel me dus soms ook echt een kluizenaar met kind. Ik ben 38,5 en heb ook niet meer echt de tijd om eea uit te gaan stellen. Ik twijfel soms dus heel erg of we wel aan een 2e moeten beginnen. Mede doordat het me nu soms best benauwd zo met Boaz en dan nog een kleintje erbij. Ik maandag ga solliciteren en als ik aangenomen word dit een welkome baan is waarbij ik heerlijk 4x p/w een paar uurtjes in een totaal andere omgeving ben. Maar als ik nu op korte termijn zwanger raak, zit ik weer met die nieuwe baan.... Kortom een warrig verhaal, ik hoop dat jullie het begrijpen.

2. MIEKE! Natuurlijk begrijpen wij jouw verhaal. Aan de andere kant is het voor Boaz wel zo leuk als hij een broertje/zusje krijgt en dan spelen ze samen en hoef jij ze niet meer bezig te houden!
    Met die nieuwe baan is ook iets waar ik mee zit, wat dan. Maar ja ik kan het niet plannen dus ga voor het risico. Ik ben dan wel iemand die dat eerlijk verteld bij een solli en dat is nog nooit verkeerd gegaan. Toen ik hier kwam werken wist mijn baas dat ik ermee bezig was, hij had kunnen wijgeren.
    Het zou denk ik wel goed voor je zijn om iid een baan buiten de deur te hebben. Al is het maar voor een paar uurtjes, effe een ander omgeving! Had je mijn pb nog gehad?

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank je Soof. Ik weet het ook wel hoor, maar toch zit ik er wel mee.
    Ik meld het niet hoor. En bij de KLM zitten natuurlijk heel veel moeders en doen ze daar volgens mij niet zo moeilijk over. Maar ja dit is via het uitzendbureau en dat is naar mijn gevoel dan toch weer anders he.
    Ja heb je pb gehad en beantwoord, niet ontvangen??

4. Oh dan kijk ik even, heb er geen melding van gehad in mijn email, vandaar!

Nope, geen berichtje ;)

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wanna, ik kwam dit berichtje tegen. Denk dat chloor dus idd niet heel goed kan zijn. Maar ze zitten dan wel al diep binnen in je bm toch?
    Zwanger door zwembad?

Maar als ik dan even verder speur.
    Google Vertaling

Ik denk dus dat het geen kwaad kan hoor!

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Daffie, gefeliciteerd met je verjaardag!! Een fijn dag.

7. Oh DAFFIE gefeliciteerd!!!!

8. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    #5068 wannaBmum, 27 aug 2010
    Laatst bewerkt: 27 aug 2010
    DAFFIE: gefeliciteerd!

Mieke: thanks voor googlen! Ik denk dat ik deze keer zwemmen toch maar even aan me voorbij laat gaan ;) Dat je sex in het zwambad niet als betrouwbare anticonceptie mag beschouwen geloof ik wel, maar als ik toch niet wat verse zwemmers kan scoren, ga ik ze liever ook niet vergiftigen met chloor :D
    Ik heb ook altijd twee dagen een positieve ovutest, maar kwam er dus bij die cyclusanalyse achter dat toen ik 's middags een eerste positieve test had, de volgende ochtend mijn ei al gesprongen was. Bovendien geeft wetenschappelijk onderzoek aan dat de kans op conceptie het grootst is twee dagen tot 1 dag voor de eisprong (en daarom wordt wel eens aangegeven dat je met een urineovulatietest een beetje aan de late kant zit).

Citaatje:

"De vruchtbaarheid is maximaal 2 dagen vóór de eisprong, neemt dan af en is 1 dag na de ovulatie al bijna tot nul gereduceerd.7 Bij kinderwens is de temperatuurverhoging na de eisprong dus ongeschikt als indicator van de ovulatie, omdat op het moment van temperatuuromslag de ovulatie reeds heeft plaatsgevonden. Ook commerciële methoden voor detectie van luteïniserend hormoon in de urine zijn niet aanbevelenswaard. Als die test 1 maal per 24 h wordt uitgevoerd, valt een positieve uitslag vaak kort vóór of zelfs na de eisprong. Die test kan wel enig houvast geven bij de combinatie van onregelmatige cyclus en lage coïtusfrequentie."

Dus ik hoop dat we goed geklust hebben. (En jullie ook!)
    Ik begrijp je gevoel en twijfel over een tweede zwangerschap helemaal. Toen wij vorig jaar opnieuw begonnen op advies van de gyn (omdat het beter was niet lang te wachten) lag ik in het tweede deel van mijn cyclus echt wakker van de zorgen omdat ik dacht "hoe moet ik in 's hemelsnaam een tweede kindje combineren met hoe het nu gaat??" Was dan ook de eerste paar cycli naast teleurgesteld ook bijna opgelucht dat het nog niet raak was. Weet je, een zwangerschap komt in een druk leven nooit goed uit (dat geldt voor mij in ieder geval wel). Bij een sollicitatie ga ik het niet vertellen 9al vind ik dat wel moeilijk)

Zat net even met mijn boterhammetje pauze te houden en te surfen op ZP, kwam ik in de lounge het onderwerp Giro 555 tegen. Ben werkelijk geschokt hoe dom sommigen reageren en aangeven dat ze nooit zouden doneren omdat ouders hun kinderen daar als terroristen opvoeden. :$ (of dat we het in nederland zelf al zo moeilijk hebben met de "kriesis" ;))
    Zelf zo dom geweest om er een reactie aan te wagen, terwijl ik weet dat het geen zin heeft, maar ik erger me groen en geel aan die asociale mentaliteit. Geen energie meer aan verspillen eigenlijk...

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Mieke, het is altijd een grote stap om te proberen een kindje te krijgen, of het nu de eerste is of de tweede of de vijfde. Tenminste, dat lijkt mij. De een heeft het wat makkelijker met die keuze dan de ander natuurlijk, maar het zou niet goed zijn als je er niet een beetje over dubt. Denk ik.... (al heb ik er zelf niet lang over hoeven dubben, maar dat is dan ook een manier van een beslissing nemen: nu of nooit, zoiets.... Maar ik heb er natuurlijk wel goed over nagedacht en besloten dat ik op een goed punt in mijn leven zit voor nog een kindje en gelukkig is het ons gegund!)

Daffie, gefeliciteerd meid!

Wanna, ik heb het ook geprobeerd in dat topic, echt heel erg hoe sommigen denken. Ik erger me eraan omdat het al het zoveelste topic is over goede doelen en het altijd dezelfde domme kortzichtige puntjepuntje zijn die dit soort onzin lopen te verkondigen en elke nuance of zelf nadenken ontbreekt. :( Word er zo boos en verdrietig van....

Meiden, Mini heeft net haar eerste losse stapjes gelopen, wiehoe!!!! Ik was bij een vriendin en we zaten op de grond en ik zet Mini neer om haar los te laten staan, loopt ze zomaar heel zelfverzekerd naar mijn vriendin toe! :D :D :D Ben zo trots!

10. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    GO MINI!!!

Jeetje, ze is echt een vlotte!

ik zag dat jij er ook al een poging aan had gewaagd om wat nuance te geven aan de onnozele opmerkingen die daar geplaatst worden. Wist niet dat er al eerder dit soort topics over goeie doelen waren geweest (dan was ik er waarschijnlijk niet eens aan begonnen hier een opmerking te plaatsen) Maar ik kom ook weinig in de algemene topics.

Alweer 16 weken vandaag! Wat gaat het hard! Binnenkort de eerste beweginkjes voelen...

11. YEAH MINI! Wat een snelle tante, geweldig.

Ik ga mijn nieuwsgierigheid voeden bij die topic :D

12. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Staat bij Films, TV en Nieuws geloof ik, niet in de lounge zoals ik eerder zei. Aaaargh, die mensen zijn echt te dom voor woorden. jammer dat er zo'n "eigen volk eerst" cultuur in Nederland ontstaat. Maar goed, ik ga die discussie niet ook nog hierheen slepen.

Nog een paar uurtejs en dan is het weekend.
    ik kan nu even niet doorwerken want de website waarop ik info moet uploaden ligt eruit :D Dan maar ZP-en :p

13. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Heej, hoe weten jullie nou dat Daffie jarig is? Enniewee, gefeliciteerd Daffie! Tijd voor een taartje?

MB, ja inderdaad, biologisch/ecologisch/vega is voor mij een tweede natuur (geworden), ik vind het helemaal niet (meer) moeilijk, behalve soms in restaurants, dat is nu vooral lastig, want probeer maar eens een gerecht te vinden dat geschikt is voor een zwangere vegetariër...

Miepie, alweer 16 weken zwanger, wat gaat dat toch snel! :$ En wat stoer dat Mini los heeft gelopen! Dappere Dodo!

Meiden, ik heb een klein dilemma; ik begin een gevaar op de weg te worden, ik ben er echt totaal niet meer bij met mijn gedachten en begin situaties verkeerd in te schatten, het zal een combi van zwanger en bloeddrukverlagers (met zo'n gele sticker) zijn. Ben net terug uit mijn werk (met de auto) en ik voel/weet gewoon dat ik niet meer in de auto moet stappen. Alleen moet ik maandag en dinsdag nog werken, dat wil ik ook graag om het allemaal goed af te ronden. Helaas is mijn werk moeilijk bereikbaar met OV, o.a. namelijk 20 minuten lopen en dat gaat echt niet meer. Wat nu?

14. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mmm, carpoolen? Of twee daagjes eerder met verlof??

15. Eerst ff HEPPIE! Dat had een vrouwtje bij op de gym ook. Zij is gaan carpoolen, ze kon zich niet meer concentreren. Schijnt vaker voor te komen.

MIEPIE! Ik heb zitten smullen van jouw berichtjes, volgens mij spuwde je vuur :D

Heb ook maar effe gereageerd. Wat een ongelooflijk stom volk zeg ;)

16. Oeps ik geloof dat ik me niet geliefd heb gemaakt :D ik zal maar stoppen. Ik zit gewoon van kwaaiigheid hier te trillen! :)

17. Je moet eens na mijn laatste bericht kijken, bij een van de dames staat een onderschrift dat wil je niet weten. En dan zijn ze boos op mij ...........

18. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Whahaha Soof, wat een goeie was dat! Je hebt ze echt boos gekregen! :D
    Dat onderschrift geeft al aan dat het niveau daar ver te zoeken is. Spellen kunnen ze inderdaad ook niet.
    Denk dat we wijselijk daar maar niet meer moeten reageren (ook al jeuken mijn vingers, maar ze zijn helaas niet in staat rationele argumenten aan te dragen)

19. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hahaha Soof, jij kan er idd ook wat van, hahaha! Erg he? Ja, ik spuwde indd vuur (nog steeds trouwens) maar ik heb al gezien dat het geen zin heeft, die mensen worden moe van nadenken, weet je. :D Stel je voor.... Sommige politici hebben goed huisgehouden in NL merk ik wel. Echt, wat een domme grieten, kan er niks meer van maken.

Het was wel vier hele stappen meiden, goed he???!!! Trouwens, jullie willen niet weten wat ze allemaal doet qua klimmen, heb er al heel wat hartverzakkingen opzitten zeg, pffff..... Op het kdv schijnt ze regelmatig op de tafel te zitten als ze heel even niet naar haar kijken :$. Vanaf de grond dus he?

En inderdaad, 16 weken alweer! Voor degenen die voor de tweede gaan: echt, het is zooooo anders zwanger zijn! De tijd vliegt voorbij gewoon. Over 4 weken heb ik alweer de 20-weken echo, het gaat zo hard!

Heppie, veel respect voor jou. Ik meen het zonder cynisme, vind het zo knap als je zo vol overtuiging kan leven! Ik heb het jaren geleden geprobeerd maar ik werd er enorm gespannen van ofzo, schoot er helemaal in door. Dus het paste niet bij mij, alhoewel ik alle gedachten erachter ook deel.
    Overigens heel schattig, mijn man koopt voor Mini voornamelijk biologisch, hihi. En voor ons dus niet persé...

20. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    ik denk dat ik maar niet in dat topic ga kijken en al zeker niet reageren.....voor sommige mensen kan ik nogal fel/bot uit de hoek komen

en toppieeeeee dat ze 4 stappen heeft gezet!!

Deel Deze Pagina