30-plussers en zwanger worden (deel 4)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mieke8, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Soof, bedankt, zal zo even kijken!

Miki, ik kan het me wel voorstellen hoor. Als je het nog niet voelt bewegen is het wel 'fijn' (tot op zekere hoogte) toch op deze manier te vernemen dat je toch echt in verwachting bent! ( ik heb geloof ik de eerste weken wel 10 testen gedaan, steeds om te kijken of ik nog steeds in verwachting was :);).

Hé Mieke gefeliciteerd! Weer door naar de volgende ronde, succes met blokken voor de test, je gaat het vast halen!

Pfff, dat borstvoedingsgeneuzel wordt ik ook echt helemaal niet goed van! Toevallig heb ik het geluk gehad een half jaar zonder problemen borstvoeding te kunnen geven en ik vond het ook echt fantastisch maar ik geloof dat de desbetreffende dames niet helemaal in de gaten hebben wat het met een mens kan doen als het niet goed gaat. Dan komen ze weer aan met hun borstvoedingsevangelie waardoor het soms overkomt dat als het niet lukt je eigenlijk een beetje mislukt bent :$:x. Nou, er zijn een heeeleboel kinderen groot geworden op 'kunstvoeding' (incluis mijzelf, 1.83 m. :D) en als het lukt is dat prachtig maar ik vind, helemaal tegenwoordig, de 'kunstvoeding' al lang niet meer 'second best'! Zo, amen! ;):D

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Mieke, wat fijn dat je toch een persoonlijkheid hebt! :D Grapje natuurlijk, gefelicteerd met het slagen voor die test! Ik had geen idee dat het een kwestie van slagen was, dacht dat het alleen een inzicht gaf (zogenaamd dan, heb het er zelf niet altijd op) in je persoonlijkheid.

Miki, probeer je niet onzeker te laten maken hoor! Iedereen is anders! Ik voel nu al een tijdje ook helemaal niks, niet eens beweging ofzo. Placenta aan de voorkant he? Maak me er niet ongerust om...

MvT, weer lekker van bil vanavond? ;) En een dikke smakkerd voor wat je zegt over sommige bv-mensen! Het is idd al een moeilijke keuze voor veel vrouwen maar het wordt je dan ook niet makkelijker gemaakt in het hoogtepunt van de horrormonen als je dergelijke reacties leest!

Pannenkoeken van bv? Dat vind ik voor baby's nog wel begrijpelijk, maar voor de ouders vind ik dat pervers!

3. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mieke; ik had ook al zitten kijken of je die test kon googlen. Vond het wel eens grappig om te doen. Wat moet jij veel tests doen. Gefeliciteerd met je goeie persoonlijkheid :D Je tempkaartje ziet er in ieder geval nog goed uit. Alleen maar goed om niet te hoge verwachtingen te hebben, maar ik hoop dat je gewoon weer laat positief test!

MB: ik test oo liever laat dan vroeg hoor! een vroeg positieve test en dan alsnog ongi worden is voor mijn gevoel alleen maar zelfkwelling.

Heppie: die voorlichtingsavond klinkt niet echt iets voor mij. (pure jaloezie natuurlijk, omdat het hier niet gelukt is :D ). Nee, effe serieus, ik ben dan weer zo'n type die zou antwoorden: hoezo op een kunstbeen niet goed lopen, ik zag laatst nog iemand die de marathon liep op een onderbeensprothese :D

Miepie: waarschijnlijk gaat er inderdaad en computer mee, erg hè! :) Maar toen mijn man zag dat we daar gratis WIFI hebben en hij toch al maanden verlekkerd naar de iPad van mijn zwager zat te kijken, is er zo'n ding aangeschaft dat dus perse mee op reis moet ;) (Vind het stiekum zelf ook wel fijn hoor! 8) )
    Schattig dat Mini nu knuffeliger wordt. Is hier ook zo sinds een paar maandjes, heerlijk!

MamvanThom: dat heb ik ook met die ovutestjes. Bij het verschijnen van zo'n mooie donkere streep denk ik ook vaak: was het maar een zwangerschapstest. Succes met klussen!
    Wij gaan woensdag naar mallorca! Heb er zoooo'n zin in!

Pannekoeken van BV.... ik herinner me dat ik dat al eens eerder ergens op het forum heb gelezen, maar dat heb ik (niet voor niks) heel diep verdrongen!

Nog effe goed nieuws: tweelingzusje heeft echo gehad, was helemaal goed!!!! Hartactie en 8w3d, dus mooi gegroeid en op schema. Helemaal blij hier! (en een heeel ietsiepietsie jaloers :) )

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wanna, ik begrijp je gevoel maar ben toch ook héél blij voor je zusje, hartstikke fijn nieuws! Enneh.... hier ook bv-kift hoor, whahaha! (nee hoor, altijd al 'nuchter' erin geweest behalve op het moment dat ik moest beslissen te stoppen, oef wat was dat moeilijk)

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Miepie, oh heerlijk he als ze lekker knuffelig zijn.
    Enne het leek eens soort nationale IQ test haha. Van die vragen met vormpjes en dan dezelfde erbij zoeken nou ja. Ach...

Wanna, heerlijk zeg woensdag met vakantie. Oja en test meenemen natuurlijk, haha of je hem gebruikt is een tweede natuurlijk. En ik kan me je gevoel wel voorstellen hoor tov je zusje. Maar wel fijn dat deze echo goed is.

6. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Wanna, wat goed van je zusje! Je wordt dus tante! :)

Mieke, wat een hoop tests moet je doen zeg om te worden aangenomen bij de KLM. Nu nog een test met een roze streepje ;):D

Miki, bij mij begon de misselijkheid ongeveer in week 6. No worries, je gaat echt wel wat voelen hoor, maar ik herken de onzekerheid. Ik heb zelf nog heel lang getempt, was zo bang dat hij weer zou kelderen, heb ook nog wel 6 keer getest. De meiden hier hebben me uiteindelijk moeten manen om er maar eens mee te stoppen :D

BV; ik hoop echt dat het lukt. We zullen zien. Ik heb me wel laten overtuigen en denk toch wel dat het beter voor je kindje is om eigen melk te drinken. En bovendien goedkoop, mooi voordeel toch? Maar het is ook wat jullie zeggen hoor, het moet allemaal maar lukken...
    Pannenkoeken bakken van moedermelk, zou ik ook niet doen denk ik. Maar als ik er even over nadenk; is het perverser om mensenmelk te drinken dan koeienmelk? Is het sowieso niet een beetje gek dat wij, mensen, melk van andere dieren drinken?

7. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    ben ook zo blij te lezen dat het dus ook niet aan mij ligt dat ik weer een test zou willen doen!!

8. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

7 september. Nog even geduld dus. Maar voorheen voelde ik altijd dat ik zwanger was, ik wist het gewoon. Nu heb ik dat niet dus wacht maar tot dinsdag om dan een digitale te doen. Ik heb vanochtend trouwens samen met een vriendin getest en zij had een vaag streepje! yay!

9. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

He nou had ik gereageerd en is het weg... aaaahhh!

Maar wanna wat fijn voor je zus!
    Miki- ik ben nooit ziek/misselijk geweest bij geen enkele van mijn zwangerschappen.

En nu is Ryker wakker van zijn dutje.. Ik moet weer gaan.

10. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    wil jullie allemaal even een dikke knuffel geven :D

11. Simi

Simi Actief lid

24 okt 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    Wow Mieke goed zeg! Maar jeetje wat zoeken ze veel mensen, ok het is voor een aantal uur p.p. maar toch. Succes met de afkortingen :$

Heppie, jaaaa verlof lekker hoor. Lekker genieten en niet teveel plannen hoor lekker niksen is ook fijn en inderdaad goed uitrusten want in het begin zijn de nachtjes wel kort ;)

Soof heb ik het gemist hebben jullie een klein katje erbij? :p Hoe is het met jou sollicitatie? Jij had toch ook een brief gestuurd?

miki leuk he al die kleertjes. Ik kreeg ook vanaf zo'n zes tot zeven weken last van misslijkheid, helaas bij mij duurde het tot zo'n 20 weken.

Wanna lekker hoor Mallorca ik hoop dat jullie nog lekker kunnen nazomeren met mooi weer en dan een knaltest er achteraan. Dan je lekker met je zusje zwangeren ;)

Lynn, spannend hoor. Het was wel vroeg maar er staat wel een streepje. Dat je zo vroeg durfde testen ik durfde op mijn NOD nog niet te testen:). Ik hoop dat het streepje alleen maar donkerder wordt

MBo gek idee he je verlof over. Na zo'n 10 weken was ik er wel een beetje klaar mee maar de laatste weken zijn echt voorbij gevlogen. geniet er nog even lekker van. En wat doet Yfke het goed zeg slapen van 21 tot 7 :p Daar worden papa's en mama's blij van.

Miepie wat gaat eht alweer snel zeg. Voel je je alweer beter? Wel fijn dat Mini straks al wat zelfstandiger is. Hoe denk je dat ze op een broetrje of zusje zal reageren?

MvT succes vanavond met je verplichtingen ;)

Hier weer begonnen met werken... Het gaat best goed maar is wel weer even wennen. Wel fijn om ook weer eens over iets anders te spreken dan alleen kindjes;). Wat wel een beetje jammer is is dat Jolietje na het wennen vorige week gelijk heel verkouden is geworden, ze pruttled nu heel erg:(. En ja ze heeft mama ook aangestoken, zucht. Uiteindelijk vorige week toch nog ongie geworden. Toch ook fijn te weten dat alles weer werkt. Alleen houdt het niet meer op. Normaliter duurt het bij mij maar 4 dagen en het is nu al 8 dagen.

12. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Heb vanaf dit moment VAKANTIE!!!! Heerlijk dat het er eindelijk is hahaha.

Toch even op het BV verhaal reageren. Ik heb er heel bewust voor gekozen om flesvoeding te geven en daar geen seconde spijt van gehad. Gelukkig had ik een verloskundige die niet zo doordramde als velen wel doen. Ik heb mijn keus onderbouwt (terwijl dat eigenlijk niet hoeft natuurlijk) en toen heeft ze het in mijn dossier gezet.
    Ik ben ook van mening dat de KV vroeger misschien inderdaad een stuk minder goed was dan BV, maar denk dat dat allang niet meer zo is.
    Wel is het goedkoop en altijd te gebruiken, wat erg makkelijk kan zijn natuurlijk. Daarentegen is flesvoeding weer makkelijk, want dat kun je met zijn 2-en doen en tegelijkertijd bouwt papa of de andere mama een band op met het kindje. Ik vindt het jammer dat er zo'n ophef over gemaakt wordt als je zwanger bent. Ik denk dat onze generatie voor een groot deel is groot geworden op flesvoeding, dus slecht kan het zeker niet zijn:D
    Myrthe is een gezonde peuter, die geen allergieën heeft ontwikkelt en eigenlijk nooit ziek is. Een hele goed weerstand heeft en dat met flesvoeding. Ik ken zat kindjes die BV hebben gekregen en overal allergieën voor hebben ontwikkelt....en dan ook nog eens continu ziek zijn....
    Wat ik dus wil zeggen....laat iedereen in zijn waarde (wat hier overigens gewoon gebeurt hoor meiden, is niet op jullie gericht hahaha) en beslis niet voor anderen maar alleen voor jezelf!

AMEN!!:D

Zo nu ben ik klaar hihi, ga lekker slapen zo en dan morgen gezond weer op. Mijn man heeft nachtdienst en heeft vanaf morgenochtend dus vakantie. En dan heerlijk genieten met zijn 3-tjes!

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Daffie, lekker vakantie!!! Nog even en dan gaan jullie echt even weg.

Iedereen een dikke knuffel!

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Timon, hoe is het met je?

Daffie, geniet van je vakantie!
    En idd: amen! Spijt van kv heb ik overigens niet, vond het wel jammer dat de bv niet lukte maar niet jammer genoeg want anders was ik wel doorgegaan, ik heb volgens mij echt niet alles voor gegeven hoor, dat was het me niet waard.
    We hebben het trouwens steeds over kwaliteit van fv zelf, maar bijvoorbeeld kwaliteit van water is ook erg belangrijk! Ik snap heel goed dat WHO voor bijv. Afrika of Azië bv ten sterkste aanraadt. Daar is kv een luxe die echt niet iedereen zich kan permitteren. Plus andere omstandigheden als gezondheidszorg en dergelijke.
    Anyway, wat Heppie zegt is eigenlijk ook wel zo he, waarom vind ik bv voor volwassenen pervers maar drink ik me ziek aan koemelk en eet ik kilo's kaas enzo. Zit tussen de oortjes ook he?

Zo, vandaag mijn Mini-dagje, om 11 uur komt mijn beste vriendin, jippie!

15. mb02

mb02 Bekend lid

Daffie, heerlijk zeg, eindelijk is je vakantie begonnen:).
    En wat je zegt over KV/BV, daar kan ik me bij aansluiten. Ik moet wel nog even kwijt dat ik het van de zotte vindt dat moeders die KV gaan geven zichzelf zo vaak moeten verantwoorden aan buitenstaanders. En het verbaasd mij dat verloskundige/kraamhulpen/huisartsen soms geen idee hebben hoe onzeker ze een aanstaande/kersverse mama kunnen maken met hun BV-promotie. Ik ben ervan overtuigd dat een relaxte mama het allerbelangrijkste is voor een blije baby. Een mama die er compleet aan onderdoor gaat omdat de BV niet goed loopt, daar heeft het kindje ook last van. Zo, nu hou ik er ook over op;).

Miep, veel pleier met mini en je vriendin! Ene.....hier schijnt het zonnetje:D.

Wanna, wat fijn voor je zusje! En ik hoop echt da je je zusje snel mag volgen!

Mieke, goed bezig! Maar het zou ook wat zijn als je wordt afgewezen op je persoonlijkheid, dat is wel pijnlijk.

Simi, ik ben blij dat ik nog 2 weken vakantie heb, ik sta niet echt te springen om weer aan het werk te gaan. Op zich vind ik het wel leuk om mijn collega's weer te zien, maar in het werken zelf heb ik weinig zin:).
    Heeft jolie het wel naar haar zin op het kdv? Wel vervelend dat ze gelijk verkouden is geworden, maar dat hoort er volgens mij een beetje bij. Ze kan het maar beter gelijk gehad hebben, voor de anti-stoffen enzo.
    Al 8 dagen ongi:$, dat is ook niet echt prettig. Maar wel fijn dat alles weer zijn werk doet. Ik wacht ook nog steeds op mijn ongi, duurt best lang, ben al 6 weken gestopt met kolven:(.

Miki, lastig he, als je nog niets voelt, je wilt zo graag een teken krijgen dat alles in orde is. Goed dat je bent gestopt met meelezen bij de mama's, dat kan je alleen maar onzker maken. Gewoon hier blijven kletsen, er zijn hier heel veel ervaringsdeskundige;).

Zo, nu ga ik inpakken, wij vertrekken vanmiddag naar Belgie. Fijn weekend meiden!

16. MvT! Ik ga zo aan het werk voor jou! :D

BV! Ik vind het alleen jammer dat het niet langer gelukt is als 4 weken, maar iid is de KV een uitstekend alternatief en manlief vond het ook erg leuk om te kunnen voeden. Het enoge wat ik er ()^^%^%^&^;) aan vind is dat ik nu twee theezakjes op mijn borstkast heb hangen 8) daar baal ik behoorlijk van! Hopelijk kom ik bij een volgende weer an en groeien ze weer tot iets moois!

SIMI! Ja de dierentuin is uitgebreid :D Het is een nichtje van de andere poes, Kit.

Zo meiden ik moet aan het werk voor MvT :D

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik kom alleen even zwaaien. Ben erg druk vandaag.
    Mijn ouders zijn er om op Boaz te passen en hem te entertainen.
    Ochtend druk met werk en de middag is gevuld met een cursus fotografie waar ik mij voor heb opgegeven, 8 lessen an 2,5 uur.
    Fijne dag dames. Oja en ik voel de ongi al opspelen hoor.

18. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    nouw....gisteravond na het douchen stond ik me eigen af te drogen....ging met de handdoek langs me tepels en dat was me een partij gevoelig!!!!!

19. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Soof; heb twee weken geprobeerd BV te geven, niet gelukt en toch hier ook theezakjes :( Echt opvallend. moet eerlijk zeggen dat ik ook wel behoorlijk ben afgevallen, maar ik heb wel eens eerder op dit gewicht gezeten en toen had ik nog wel mooie boobies ;)

20. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Daffie: fijne vakantie!!

Simi: sinds KDV is Smurf ook al heeeeel vaak ziek geweest (had ik toch maar BV moeten geven, hahaha) Ook al hoort het erbij, het is wel sneu om je kleintje beetje ziekig te zien.

Lynn: wat leuk dat je vriendin ook positief getest heeft! Hopenlijk samen zwangeren! Ga je echt wachten tot dinsdag om weer te testen?

MB; jullie ook een fijn weekend!

Soof: al vakantie uitgezocht voor mamvan thom?

Miepie: was de visite gezellig?

Mieke; oei, ik hoop niet dat je gelijk hebt wat ongi betreft :(
    Veel plezier met je cursus! Wil ik ook nog een keertje gaan doen als ik ooit tijd kan vinden :)

Zit op mijn werk en heb effe 10 minuutjes time-out na drie uur staren naar mijn computer. Heb mega zin in snoep, drop chocola, whatever, echt even behoefte aan suiker!!

Deel Deze Pagina