30-plussers en zwanger worden (deel 4)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mieke8, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mamvanthom: mmm, jammer. Hoop natuurlijk alsnog dat het niet doorzet!

Pooh: had jens alleen koorts, of merk je ook nog wat anders aan hem? Ik hoop dat het inderdaad een 1-dags fenomeen was!

Hier maar zozo. Sinds gister enorm pijn bij het plassen, dus na bijholteontsteking en vaginale candida, nu volgens mij een blaasontsteking te pakken. Maar het voelt niet helemaal typsich zoals ik eerder wel een blaasontsteking heb. Misschien toch straks maar een urinekweekje inleveren.
    Bovendien is die nare buikpijn die ik de laatste maanden steeds midcyclisch heb, dit keer veel erger en gaat maar niet over. Ook klussen is uitgesproken pijnlijk en dat heb ik nooit gehad. Zo langzamerhand ga ik me afvragen of er niet wat anders aan de hand is.Temp stijgt ook niet, dus weet niet wat ik ervan moet denken.

Heb gister gebeld naar de poli gynaecologie waar mijn oproep blijft; ik moest eind volgende week maar weer terug bellen en moest rekening houden met een wachttijd van twee maanden! Nou ja zeg! Ik wacht al een maand. En dat terwijl ik gewoon van de ene gynaecoloog naar de andere moet omdat zij niks met de labuitslagen kan! Toen ik zei dat mij beloofd was dat ik begin maart terecht kon, zei ze dat ze haar collega kon vragen sneller in te plannen, maar dat dat zeker niet ging lukken. GRRR! heb het even helemaal gehad! :(

2. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    He Elleke; lees net je berichtje. Wat jammer dat je vriend zo tam reageerde, dit had natuurlijk helemaal "juliie momentje" moeten zijn. maar met al die stress moet het bij hem misschien ook even bezinken. Hoop dat je er toch een beetje van kunt genieten!

3. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi Wanna,

Ik heb het gister ook aan een goede vriendin verteld, misschien niet eerlijk, maar voordat mijn vriend het wist. Ze vroeg er ook naar, omdat ze wist dat ik overtijd was..... Zij reageerde zo ontzettend leuk! dat doet dan wel weer goed hoor. Ik ga vanochtend de huisarts bellen en ik denk dat als ik van de ha een bevestiging heb, mijn vriend ook wel enthousiaster zal worden.......
    Ik doe mijn best om aan het idee te wennen en daarna ga ik ervan genieten....
    Groetjes,
    Elleke

4. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Dat zou inderdaad fijn zijn.
    Moet zeggen dat toen ik de huisarts belde bij mijn eerste zwangerschap (bij een week of 10) ze reageerden van 'O.... leuk voor je, gefeliciteerd' En dat was het dus. je hoeft namelijk geen verwijzing te hebben voor een verloskundige, dus de meeste huisartsen doen er niet zoveel mee. ik heb bij mijn tweede zwangerschap dan ook pas bij 6 of 7 maanden of zo de huisarts gebeld, zodat het niet als een volkomen verrassing zou komen als ze het geboortebericht zouden krijgen.

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Elleke, jammer dat je vriend zo reageerde. Misschien komt dat omdat het nu meer 'echt' wordt voor hem en hij nu echt aan het idee moet wennen en hij even bang was geworden. Misschien is het een idee om zo'n digitale clearblue test samen te doen, daar komt dan echt zwanger in te staan ipv een streepje. Daar kun je hem goed van overtuigen en jezelf ook nog even ;)
    Huisarts bellen, is meer een formaliteit, ze doen er verder niets mee, ze zetten het in je dossier en als het goed is brengen ze na de bevalling een huisbezoek, tenminste dat was bij mij wel zo.
    Je kunt gewoon de vk bellen voor een afspraak.

Wanna, is het een idee om gewoon naar de afdeling toe te gaan om nogmaals te informeren, aan de telefoon word je natuurlijk makkelijker afgescheept met zo'n antwoord dan wanneer je daar letterlijk staat. En misschien is het een idee om tussendoor een telefonische afspraak te hebben met de gyn om het nog eens kort te sluiten of zo? Want 2 maanden wachten is wel heel lang in jouw 'geval'.

Pooh, fijn dat de temp weer normaal is en hij lekker heeft geslapen. Jammer dat jij niet zo lekker hebt geslapen nu.

MvT, onee he. Ik hoop dat dit niet doorzet en dat het krampjes zijn van andere aard.

Timon, het is fijn dat ik geen andere kwaaltjes heb zoals misselijkheid, maar deze vermoeidheid begint me echt op te breken, het is echt heel erg. Heb bijna nergens energie voor maar moet natuurlijk wel voor Boaz zorgen, werken en het huis op orde houden, maar zou het liefst bijna de hele dag lekker niets doen.

6. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Heb net de verloskundige gebeld, ze belt mij later op de ochtend terug, ff afwachten dus. Ben ook wel benieuwd wat ze zegt over mijn korte cyclus.
    Intussen heb ik een soort spierpijn scheuten in mijn buik, ben al tig keer naar de wc geweest.... toch bang dat het niet goed gaat vanwege die cyclus ofzo...... Waarom is er niet gewoon een standaard voor alle vrouwen ofzo?????:(:(:(

Groetjes,
    Elleke

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Elleke, je baarmoeder is aan het oprekken. Daar zit natuurlijk nu een klein vruchtje in dat zich gaat ontwikkelen.
    Maar ja het blijft wel even spannend natuurlijk.

8. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Jiehoe!!! Gefeliciteerd!! Weer zwangeren erbij. Wat leuk zeg. Mogen er op korte termijn velen volgen!!!

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Elleke, ik hoop dat je vriend het nieuws snel zal beseffen en blij zal zijn. Samen een clearblue test doen kan misschien helpen. Goeie tip van Mieke.

Mieke, dat kan ik me ook voorstellen. Die vermoeidheid kan je zo opbreken en dat is niet handig met zo'n manneke.

Daffie, ik heb het zh gebeld ivm eerder bloed prikken op Hep B en HIV, maar we moeten toch wachten op de afspraak van 18 maart. Dan krijgen we alles uitgelegd en ook de papieren voor dat bloedonderzoek. Ook moet ik niet verwachten een paar weken later al echt met ICSI te kunnen beginnen, want eerst zal ik blijkbaar een pil krijgen. Jaheeeeeee! Mijn cyclus is regelmatig!!! Zo balen!:x

10. mb02

mb02 Bekend lid

Heppie en elleke, staat goed hoor, die banners:).

Elleke, ik denk dat je vriend even aan het idee moet wennen. En zo te lezen heeft hij behoorlijk veel aan zijn hoofd, wat zijn tamme reactie kan verklaren. Is jammer, maar de blijdschap komt echt nog wel. Inderdaad een idee om samen een testje te doen, ik vond dat zelf een supermoment.
    En ik had in het begin ook een rommelige buik met krampen, vond dat ook heel eng, maar het hoort erbij.
    Ik heb zelf alleen de assistent van mijn ha aan de lijn gehad, ze doen er verder niets mee, behalve een aantekening voor in je dossier.

Heppie, heerlijk hoor, dat je nu helemaal happy bent:).

Mieke, vervelend dat je zo moe bent, zal nu wel even pittig voor je zijn. Hoop dat het over een paar weken beter gaat.

Wanna, tjonge, dat een overstap naar een andere gyn zolang moet duren:(. En een beetje tempo is bij jou wel aan te raden, jammer dat ze daar niet wat meer oog voor hebben. En nu doet je hormoonhuishouding ook nog vreemd, zit je even niet mee. Balen meid:(.

MVT, ik blijf voor je duimen!

ALL, ik heb mijn 1e "echte" zwangerschapsoutfit gekocht. Morgen de verjaardag mijn mijn vriend, en ik wil mijn buikje nu weleens showen:). Heb het heel lang een beetje verstopt, maar nu ben ik er klaar mee, ik ben zwanger en iedereen mag het zien:).
    Verder is mijn kleine meid steeds meer aan het schoppen, en dan vaak tegen mijn organen aan. Ik voel het dan niet aan de buitenkant van mijn buik, maar meer in mijn buik. Ik probeer haar wel naar de voorkant te "lokken", maar daar reageert ze nog helemaal niet op. Waarschijnlijk vind ze die trillingen vanuit mijn darmen wel interessant:D.

11. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    MB: wat heeerlijk dat je haar zo lekker voelt bewegen! En nu is inderdaad een mooie tijd om trots je buik te gaan showen! Gefeliciteerd met je vriend!

12. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Oh, Elleke, jammer zeg dat hij zo reageert. Het is tenslotte wel een heel bijzonder iets dat zwanger zijn! Maar ja, mannen zijn nu eenmaal anders dan vrouwen daarin. Zij hebben ook niet te kampen met al die hormonen en lichamelijke klachtjes... Ik kan me ook wel voorstellen dat het daardoor voor hem nog niet echt tastbaar is. Inderdaad die test samen is wel een super idee en je zal zien dat hij een dezer dagen heel anders zal reageren.
    Al die gekke pijntjes horen er wel bij hoor maar ook ik wordt daar nog steeds onzeker van, probeer en van te genieten!!!

WbM, jakkes, dat het zo lang moet duren he!!! Ik kan me ook voorstellen dat je gaat denken dat het wat anders is. Is het misschien een idee om een uitsrijkje bij de HA aan te vragen zodat je dat in elk geval kan uitsluiten! Je moet zuinig zjn op jouw lijf en soms kan je daarbij gewoon niet wachten op de zoveelste wachtlijst in het ZH.....

MB, gefeliciteerd met de verjaardaag van jouw vriend, is hij ook morgen jarig? Leuk dat je een zwangerschapsoutfit gekocht hebt!!! Ik weet nog dat mijn buik veel dikker leek toen ik eenmaal zwangerschapskleding aan trok. Je zal we veel bekijks hebben dan!!! Veel plezier!

Oh, Timon, baaaaalen! Nou ja, niks aan te doen, probeer je vast te houden aan het idee dat het allemaal in werking gezet wordt de 18e maart en dan maar gewoon afwachten tot het zover is. Misschien is die pil wel voor dames die geen regelmatige cyclus hebben en blijkt het straks bij jou niet nodig! (Wel enorm klote voor je hoor).

Mieke, misschien is het een idee om met de slaapjes van jouw uk mee te doen, dan de huishouding maar een andere keer. Ik had het ook met Thom, lag iedere avond om 20.00 voor pampus in mijn mandje maar ik had geen kleintje om rekening mee te houden... Sterkte! (het gaat over op een dag ;), bij mij rond de 13 weken)

13. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

WbM, ik zit er nog eens over na te denken, na mijn zwangerschap is mijn cyclus ook heel anders geworden, ik voel alles veel duidelijker (nou ja, ik voel het nu goed, voorheen helemaal niet) en ik heb ook wel eens gehad dat tijdens mijn eisprong mijn baarmoeder zo gevoelig was dat vrijen pijn deed (lekker handig gedaan door moedertje natuur). Misschien springen er dan wel 2 ofzo :D:D:D;)

14. Simi

Simi Actief lid

24 okt 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    Goedemorgen meiden,

Wat een goede week zeg met al 2x roze, mama van thom ik blijf nog even duimen hoor ;)

Goed hoor Mbo, sowieso met een positiebroek valt je buikje al meer op vindt ik. Ik voel onze kruimel ook al goed bewegen en zie het aan de buitenkant ook. Maar ik heb dan ook het voordeel dat mijn placenta aan mijn rug ligt. Wees maar trots op jullie meid!

Mieke balen dat je zo moe ben. Ik had er in het begin ook veel last van en vooral geen puf hebben om dingen te doen. Ons huishouden was toen ook niet helemaal optimaal... :$ Ik ben toen begonnen met floradix op aanraden vna de VK en dat hielp mij wel, of in ieder geval het idee. Het bevat een goed opneembaar ijzersupplement.

Timon balen zeg, ik neem aan de je 'de pil' bedoeld om de cyclus te reguleren. Wat moet een mens een flinke portie geduld hebben he? Ik weet het het is nu van mij makkelijk praten maar jullie kleintje komt ook hoor, dikke knuffel.

Elleke klinkt wel bekend hoor dat gerommel, maar ook ik vond het allemaal wel een beetje eng.

Wanna ook voor jou een dikke knuffel. Dat gewacht blijft een gez**k. Kan je geen spoed krijgen ofzo omdat voor jou de tijd toch ook erg belangrijk is. Bureaucratie en regeltjes :x

Femke welkom hier! Ik ben simi en zwanger van onze eerste kruimel

Soof hoe gaat het bij jou met je rug? Ook goed carnaval gevierd?

Puck ik hoop het, ik hoop het, ik hoop het zo ontzettend voor jullie dat je mee kan op deze roze wolk.

Hier thuis aan het werk, behalve nu dan even :D. Gister weer naar zw. yoga geweest en weer even de ademhalingen geoefend. Ik vertelde dat onze kruimel nog laag zit en toen zei de yoga juf: 'nou houdt er dan maar rekening mee dat de baby eerder zal komen'. :$:$:$
    Hmmm maar eens navragen bij de vk moet inmiddels ook elke drie weken komen dus dat is toch al snel. Ben zelf ook maar weer begonnen met floradix want deze week weer werken viel me best een beetje zwaar, 's avonds bijtijds naar bed en dan 's morgens niet helemaal uitgerust.
    Zo maar weer even verder werken ;)
    liefs, simi

15. SIMI! Bedankt voor je belangstelling, gaatwel beter mijn rug. Maar heeft echt een optater gehad, voel dat hij erg gevoelig is en ik moet gewoon rustig aan doen.

Verder reageer ik effe niet, voel me hondsberoerd! Heb vanmorgen alleen maar op de plee gezeten en boven de plee gehangen :)
    Heb geen idee wat ik heb, maar lekker is anders. Ben wel aan het werk, nou ja ik ben aanwezig. Heb net 1 cracker op.... sjee ik lijk wel zwanger! Kreeg gelijk visioenen vanmorgen........... maar goed ik moet nog 1 1/2 week wachten dus dat zal het ook echt niet zijn! Ik denk virusje van het KDV ;)

16. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi allemaal,

Heb net de vk aan de telefoon gehad, wat een schat van een mens is dat, en heb op 11 maart intake en eerste echo!!!! had niet verwacht dat ik dan al een echo zou krijgen, heb ik in ieder geval iets om naar uit te kijken......:)
    Ga nu kinderfeestje vieren....

Knuffel en groetjes,
    Elleke

17. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Elleke, wat snel! Ik wist niet dat je zo snel al bij een vk terechtkan. Op de website van mijn vk staat dat je je vanaf 6 weken zwangerschap kunt melden, dus braaf als ik ben wacht ik dan ook maar af...

Sophia beterschap! Hopelijk zijn het gewoon zwangerschapskwaaltjes ;)

Mieke, vervelend dat je zo moe bent. Ik weet nu een beetje waar je het over hebt, ik voel me al ruim een week zoooo moe... ik hoop echt niet dat het nog erger wordt, maar ik vrees van wel. Ik ben nu op mijn werk (pauze) en ga even naar buiten, ik las ergens dat het goed is om te blijven bewegen, ook als je moe bent, dus off we go!

18. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Meiden ik ben ook heeellll moe hahahaha, maar dat komt echt niet van een zwangerschap. Dat komt doordat het grauw en grijs is buiten en ik vindt dat de zon moet komen en het voorjaar erbij!!:D:D Ben echt geen wintermens;)

Timon; heb het bij het ICSI topic ook al gezet....het is zwaar balen voor jullie! Ik dnek idd dat jullie het lange traject ingaan ipv het korte. De reden waarom ze bij de één voor lang kiezen en bij de ander voor een kort schema weet ik ook niet.
    Toen wij de eerste ICSI deden hadden we ook een lang schema inclusief pilgebruik. Dat is niet om je cyclus te reguleren, want ik heb ook een regelmatige cyclus, maar volgens mij om de ICSI goed te kunnen plannen....
    Vandaar ook dat jij niet de uitnodiging voor dat onderzoek hebt gehad denk ik....
    Blijf positief denken meis, bij ons kwam na een lang traject wel Myrthe eruit uiteindelijk;) Snap dat je dolgraag wil beginnen, wil ik ook....maar het resultaat is het allerbelangrijkst!

Nogmaals een dikke knuffel, ik weet hoe rot je je ervan voelt:(

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Elleke, wat fijn dat je dan gelijk ook zo snel een echo hebt. Ik mag 1 maart maar dan ben ik al 10 wk.

Simi, had nog floradixpillen liggen, dus vandaag de eerste genomen.
    Was net naar de drogist voor een extra vitaminenboost, maar helaas dat mag ik niet nu ik zwanger ben. Dan mag je alleen de aanbevolen hoeveelheid wat in de zwangerschapssupplementen zit.

Soof, beterschap. Hier ook af en aan niet lekker door het kdv hoor.

20. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Goh Timon, dat is inderdaad wel balen, je had je eigenlijk toch ingesteld op een vlot begin. Moeilijk om nu om te schakelen. is het al zeker dat je een pil krijgt, of beslissen ze dat 18 maart?

MamvanThom: dank voor het meedenken!
    Ik dacht eerder inderdaad ook dat het kwam doordat na mijn zwangerschap ik het misschien allemaal wat beter voel. maar aan de andere kant heb ik nu echt een dag of 4-5 echt behoorlijk last van mijn buik. heb dan pijn in mijn kleine bekken, zowel links als rechts. kan me niet voorstellen dat dat van 1 enkele follikel komt. Ik heb 2 keer midcyclisch een echo gehad (bedoeld om naar de slijmvliesdikte in mijn baarmoeder te kijken) en daar kwamen vlot mijn eierstokken voorbij. Zo in het voorbijgaan vond de gyn dat er wel heel veel follikels waren. nu vraag ik me af of er niet ook iets van een cyste een rol speelt? Voor PCO heb ik tot nu toe eigenlijk wel een vrij regelmatige cyclus gehad, als was de vorige ineens een stuk korter en gaat deze waarschijnlijk langer worden omdat ik nog geen tempstijging heb gezien) Heb inmiddels twee hysteroscopieen achter de rug, dus een uitstrijkje zal denk ik niet zoveel nieuws opleveren.

Het frustreert me gewoon dat ik het allemaal niet snap (en dat wil ik perse ook gezien mijn medische achtergrond), maar dat ik voor een antwoord weer een paar maanden moet wachten. Ik snap ook wel dat er anderen zijn die langer op de lijst staan en misschien dringender aan de beurt zijn, vooral ook omdat mijn AMH waarde suggereert dat ik nog wel eicellen heb, maar ik wil het gewoon NU weten, hahaha.

simi: volgens mij zegt het niks als je baby nu laag ligt of je dan vroeg zult bevallen! ben benieuwd. Wanneer ben je ook alweer uitgerekend?

Soof; oei, er heerst inderdaad veel buikgriep! Op welke dag van je cyclus ben je nu? Zou maar uitgaan van een norovirusje en als je over een week nog kotst maar eens testen :D'
    Nee, sorry dat ik zit te grappen terwijl jij je zo beroerd voelt! beterschap!!

elleke; wat fijn dat je al zo snel mag komen!

Mieke; ik heb ook pas later gebeld naar de verloskundige. Zeker de eerste weken zijn nog zo onzeker. maar met de tweede zwangerschap mocht ik wel eerder komen, juist vanwege het verloop bij de eerste. en dat was toch ook wel fijn.

Daffie; Wintermoeheid, dat herken ik ook wel! Ik ben bekaf1 (En weet toch heel zeker dat ik niet zwanger ben :D)

Joepie, bijna weekend!!!!

Deel Deze Pagina