Mieke, nogmaals een dikke knuf voor jullie! En je mag nu zielig zijn, lekker erover praten en huilen, des te sneller kan je het een plekje geven. Bij mij heeft mijn lichaam er uiteindelijk 3 dagen over gedaan om de vrucht af te stoten. Het begon met bloedverlies, daarna verloor ik ook stolsels. Op de derde dag kreeg ik hevige krampen, en verloor ik uiteindelijk de vrucht. Zoals ik al zei, het was niet pijnloos en ook heel emotioneel, maar ik vond het bijzonder om de vrucht met eigen ogen te zien. Voor mijn verwerking was dat heel goed. Hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. Miel, spannend! MVT, mooi ventje heb je! ALL, gister de 1e keer zwangerschapsyoga gedaan. De meeste vrouwen zijn 30+, en zwanger van de 1e, dus dat schept meteen een band. Was heel ontspannend, al moet ik wel wennen aan het trage tempo.
@Brigit, ik hoop ook voor je dat die moeheid iets meer betekent dan alleen maar moe @Miel, hopelijk ga jij snel posi testen, zou leuk zijn! @ Heppie, Snap wat je bedoelt ben ook erg blij met alle kwaaltjes die ik voel Vanochtend ook wat misselijk (nu nog eigenlijk) Ben ik zeker blij mee want ik had gister weer een onzekerheidsaanval na een nare ongikramp. @MB. wat leuk nog 100 dagen! Een vriendin van mij moet er ook nog 98, jullie gaan zo'n beetje gelijk op. Leuk ook dat je aan zw-yoga doet. Ik doe sowieso al aan yoga maar durfde de afgelopen 2 weken niet te gaan. Heb gister de lerares gebeld en het er over gehad, ik ga vanavond voor het eerst weer. Ze geven daar ook zw-yoga dus ik kan terzijnertijd zo doorschuiven
Wauw MB, nog 100 dagen, ik kan me nog goed herinneren dat je nét zwanger was en nu alweer ruim 25 weken! En je kindje is nu ook levensvatbaar toch? Dat lijkt me ook een hele grote mijlpaal. Leuk, yoga! Dat wil ik ook gaan doen. Ik heb het vroeger ook veel gedaan, ik ben er vorig jaar mee gestopt vanwege tijdgebrek. Niet slim natuurlijk, want door te stoppen met yoga neemt de stress alleen maar toe... MB, is het een doorlopende groep of een groep met vrouwen die allemaal in dezelfde periode zijn uitgerekend? Nino, ja heerlijk he die kwaaltjes. Bij mij gaat de onzekerheid op en af met de kwaaltjes, ik wordt helemaal gek van mezelf, ben ik weer aan het checken of mijn borsten niet krimpen in plaats van groeien enzo... (dat gebeurde de vorige keer voor mijn mk).
@ heppie je bent nu in elk geval verder.....lijkt me ook wel geruststellend toch? Die onzekerheid hoort erbij hoor. Ik had niet zoveel kwaaltjes, maar soms waren ze even helemaal weg, en dan werd ik zooooo bang. Meid het komt vast goed, klinkt allemaal helemaal zoals het hoort bij jou @ mb spannend he, als die teller onder de 100 komt. Dan begint het echt dichtbij te komen! @ ninoshka fijn is dat dan he, als je een beetje twijfelt en dan ineens heel misselijk wordt ik weet niet wanneer ik ga testen. in een vlaag van verstandsverbijstering heb ik gisteren tests besteld dus ik zal me ongetwijfeld in de loop van de week wel laten verleiden. Punt is dat deze cyclus in zoveel opzichten lijkt op de afgelopen 2 (direct na ei bloedverlies, ruim een week na ei bloedverlies, zere borsten, bepaalde dingen smaken anders, krampjes......). En de vorige maanden heb ik vroeg (12/13 DPO) getest, met een HEEEEEL licht streepje als resultaat. Misschien een indrooglijntje, maar bij mijn eerste zwangerschap begon het ook met zo'n licht streepje. Alleen in plaats van dat het donkerder werd, had ik dit keer een spierwitte test de volgende dag. Ik begin nu ook wel reuze benieuwd te worden naar de uitslag van mijn bloed vorige week. Wie weet heb ik dan toch geen goeie eisprong gehad...... (en daar slaat de twijfel weer toe ) In elk geval, ik zit nu op 13 DPO (normaal ongesteld op 12 DPO met 2 dagen bruinverlies voorafgaand), en mijn voornemen was om donderdag een testje te wagen. Of misschien morgen, als ik me niet kan inhouden.... (excuses voor het uitgebreide verhaal )
Wow, nou ik vind het knap dat je niet nu al een testje doet, ik weet niet of iik zoveel zelfbeheersing zou heben . Ik hoop dat je een positest hebt!!!
Nino, ik heb tot 22 weken gewone yoga gedaan, ging mij prima af. Ik deed geen oefeningen meer op mijn buik en ook geen buikspieroefeningen, en ze raden ook af om oefeningen met je benen in de lucht te doen. Je yogadocent weet waarschijnlijk wel wat je wel/en niet kan doen. Heppie, de groep is doorlopend, vind ik ook wel leuk, zo steek je nog wat op. Ik kan ook hoogzwanger naar de les komen, daar is geen aparte groep voor. Maar of ik dan nog de puf heb? Miel, je houdt het spannend!
MIEL! je houdt het spannend zeg! TOnijnkoejes waren nog geen succes alhoewel wij ze wel erg lekker vonden. Ach we hebben potje achter de hand
Nou, mijn enthousiasme over het "niet-meer-kotsen" is verdwenen. Gisteravond totaal onverwacht tijdens het eten, besloot meneer ineens de laatste hap naar buiten te duwen. hoeste twee keer, kokte daarna een paar keer flink, en ja hoor, daar kwam alles weer naar buiten -zucht- Weet echt niet wat ik ermee moet. als ik naar de huisarts ga, weet ik al precies hoe het gesprek loopt; WbM; Smurf kotst! Huisarts (HA): Goh... rot! Valt hij af? WbM; eh... nog niet gemerkt HA: Kotst hij elke dag? WbM; nee, niet ELKE dag HA; hoe lang kotst hij al? WbM; nou... ongeveer een week HA; heeft hij koorts? WbM: Nee, eigenlijk niet. HA: heeft hij nog andere klachten? WbM: hij hoest HA: Hoe lang al? WbM: nou... ook een week! HA; Aha!!! WbM: (iets geirriteerd) Wat nou "Aha!"?? HA: nou, als het hoesten straks wat minder wordt, zal het kotsen ook wel over gaan. wacht nog maar een weekje, of kom terug als hij afvalt. en weer verlaat een tevreden klant het pand....... (NOT!) Ik wordt er gewoon een beetje wanhopig van. En gister op het KDV heeft hij weer twee hele flessen leeggeslurpt. Hier bij mij net alweer een fles weggeduwd na 20 ml drinken. Heb alles al geprobeerd, zelfde fles, houding, tijdstip als op KDV, maar Smurf heeft zo zijn eigen willetje! Verder bij mij vanochtend spotting (en omdat dat alles is wat er bij mij nog komt, beschouw ik dat dus als menstruatie) Temp was ook weer gezakt, dus dat klopt wel. Ben dus door naar de volgende ronde Zonde, want klussen was eindelijk zonder al teveel moeite gelukt deze maand. Zag net bij de Appie zo'n fotograaf van Bell foto, die dan voor E2,95 foto's maakt en waar je een "gratis" 13x18 opname krijgt. Iemand daar ervaring mee?
@ wbm frustrerend, zo'n huisarts. herstel: vervelend, dat smurf zo vaak moet spugen. Ik zou me ook zorgen maken, al valt hij niet af. Geef je hem al iets tegen het hoesten? Want wie weet is dat echt de oorzaak. Ik heb ook wel eens een hoestbui waarbij ik moet kokhalzen, en als je dan net aan het eten bent/net gegeten hebt....voilà! En balen dat je een ronde verder bent. was wel mooi geweest, als je je * zwangerrrrt * bij de gyn kon melden... De bell fotograaf, daar heb ik wel ervaring mee. Heb ik ook laten doen, en alleen de "gratis" foto gehouden (ik moest geloof ik 2,50 betalen). Tsja ik maak zelf ook veel foto's en ik vond die van die fotograaf niet veel mooier dan mijn eigen foto's. (maar wel VEEL duurder ) @ sophia jammer dat de tonijnkoekjes geen succes waren. misschien moest hij ook een beetje wennen aan het afhappen in plaats van dat hij een schepje op een lepeltje krijgt? Maar goed, is natuurlijk ook helemaal niet erg als hij niet alles lekker vindt ja ik vind het zelf ook wel spannend hoor. mijn blaas jeukt
Hmm, flinke baaldag dus! Vervelend van dat hoesten! Toen Thom daar zo'n last van had heb ik hem die druppeljes van VSM gegeven (tussikind?). Als je dat consequent geeft werkt het na een paar dagen al super! misschien is dat wat? Enne laat je niet gek maken door het slechte eten en drinken hoor, dat gaat nou eenmaal met golven, hier ook. De ene keer eet Thom amper een halve boterham en krijg ik er hoogstens een half bekertje drinken in en een week later eet hij 2 boterhammen en slobbert hij zo 3 bekers drinken weg (en dan ook nog jammeren om meer ). Zolang hij gewoon doorgroeit en zich goed voelt is er niet zoveel aan de hand hoor . Jammer dat deze maand ook weer voorbij is , binnenkort naar de arts toch?
@Heppie, ja word ook gek ervan Zit ook heel de tijd even aan m'n borsten te voelen zo van: Doen ze nog zeer? auw! ok, Ja dus Fijn dat jij de cruciale dag van 5.3 voorbij bent, trouwens. Dat was vast ook even spannend. @Mielen, Oh wat spannend voor je, ik ben benieuwd of je je kan inhouden of toch morgen al test! @MB, bedankt voor de tips. Mijn yogalerares heeft me ook gerustgesteld, daarom ga ik vanavond weer meedoen. Zij geeft ook de zw-yoga daar dus zij heeft idd uitgelegd wat goed is en wat beter van niet. @Sophia, jammer van de koekjes idd, maar wie weet gaan ze de volgende keer er wel in! @WBM, vervelend het gedoe met de kleine man. Ik kan je geen raad geven daarin helaas. Ook jammer dat 't deze ronde waarschijnlijk niet raak is.
Oh, lekker!!! Ik zit nu op een appeltje te kauwen, wil toch nog graag een paar pondjes kwijt maar daardoor heb ik nu wel al een rammelend maagje . Couscous...... heerlijk!
Ik heb vrijdag mijn ei gehad dus dat is pas 3,5 dag geleden, dan kan ik nu toch nog niet zw. kwaaltjes hebben? Dat is wel heel erg snel. Hoe lang duurt het ook al weer voor je ei gaat innestellen (als het bevrucht is) Nog ruim 2 weken en dan mogen we eindelijk naar de gyn, hopelijk worden we dan wijzer!!! Miele: weet je zeker dat je nog niet gaat testen?? Spannend hoor zou wel leuk zijn weer een zwangere in dit groepje. Soof; ik weet niet meer of ik voor jou al iets had opgeschreven maar jammer zeg dat het nog niet raak is. Maar ja is wel heel snel he, volgens mij komt dat heel weinig voor de 1e ronde gelijk raak. Heppie: Volgens mij moet je je zelf niet zo gek maken hoor! Er zijn genoeg mensen die helemaal geen kwaaltjes hebben en straks heb je ineens geen kwaaltjes en maak jij je zo'n zorgen terwijl dat helemaal niet nodig is!!! Ik snap het wel hoor, maar het is voor jou zo vervelend. Wanna: Jammer dat je weer ongi bent!!! Wie weet de volgende ronde!!
O over eten met stukjes gesproken, ik kan mij herinneren dat ik als kind dat ook afschuwelijk vond!! Heb ik best lang nog gehad en nu..... totaal geen problemen meer mee Dus komt helemaal goed
BRIGIT! Het was de eerste "gecontroleerde" ronde, mnaar ik gebruik al sinds juni de pil niet meer............ dus als je dan alles meetelt............
Ach we willen het nu pas bewust, ik wilde echt niet binnen 3 maanden weer zwanger zijn. COUCCOUS was overigens ool geen succes