@ Timon ggrrr, wat een slechte timing van ze zeg! Ik hoop echt dat er nog een mouw aan te passen is en dat het wel door kan gaan. @Mieke voor jou ook nog een dikke knuf! @MB goed van je dat je je ziek hebt gemeld! Even uitrusten, welverdiend! Ik ben gister weer naar de yoga gegaan en dat was erg fijn. Doe het gewoon iets rustiger aan. Verder begint de misselijkheid hier beetje bij beetje zijn intreden te doen... Het wordt elke dag een beetje meer. Niet zoveel zin om te eten maar wel zin in (veel) fruit! Ik heb ook gister MvM gebeld en ze gaan me als het goed is terug bellen een dezer dagen. Ik ben benieuwd. @ Mielen, jammer hoor van je witte test. Ik hoop dat ie toch nog roze wordt binnenkort!
Mieke; kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is om te zien dat het bij jou niet zo heeft mogen zijn, terwijl het bij anderen wel gewoon doorgaat. Hoe lang ga je wachten? Of ben je daar nog niet uit? Hoe ging het bij je ouders?
MIEL! Jammer hoor, gaan we samen naar de volgende ronde MIEKE! Heb erg met je te doen, heel veel sterkte vanuit hier doorgeseind!!! Hoop wel dat het snel afkomt, dan kan je het verwerken! LIEFS IK heb vandaag voor Rick zijn verjaardagsoutfit gekocht. Een stoere rode broek met sweatvest rood/wit gestreept! Krijgt hij nog een poloshirt van simply colors met daarop "Rick 1 jaar". Ben helemaal blij. Heb wel alvast 80 gekocht, ik ga ervan uit dat hij dat over 4 weken past. 74 is soms te kleinen soms te groot
Soof; klinkt leuk zeg! Ik zit nog in dubio of ik hem echt nieuwe kleertjes ervoor koop. er liggen nog wel een paar dingen in de kast, waar hij nog in moet groeien, maar die zijn niet erg feestelijk. Aan de andere kant denk ik: wat kan hem dat schelen, als het maar lekker zit! Ga je het groots vieren? Ik vond die verjaardag waar ik afgelopen weekend was echt veel te druk. Houden het dus gewoon klein, zodat hij het zelf ook nog leuk vindt. Moet nog even nadenken over wat voor kadootjes we voor hem vragen. Zat te denken over een loopwagentje of een zandbak (als iedereen samen doet).
Ik wilde ook geen dure kleertjes, dit is van Zeeman en kost samen 9.95 Het shirt wat erbij komt is duurder, maar wij willen dat ieder jaar gaan doen. TOt hij het niet meer leuk vindt natuurlijk. Wij vieren het niet groots, al moet ik bekennen dat het gisteren moeilijk was om mensen niet uit te nodigen. Van 11.00 to 17.00 uur komen de opa's en oma's en mijn peettante, dit is een ruime tijd omdat mijn vader uit Luxemburg komt en ja die kan ik dus niet na 2 uurtjes wegsturen. En van 18.00/20.00 zijn eigen peetoom en peettante en onze allerbeste vrienden. Totaal komen er in de avond dus 8 volwassenen, ik hoop dat ze de kids thuislaten. Vind het eigenlijk teveel, maar ja het zijn mijn beste vrienden (1 tje niet zo, maar ik peettante van haar zoon ) Wat een dilemma's en dat al bij de 1e verjaardag! Als cadeau hebben wij geld gevraagd aan de vrienden en de opa's en oma's gaan in overleg. Mijn schoonfamilie zal iets samen doen en we willen dan een loopwagentje vragen van hout en aan mijn ouders een kinderzitje met scherm voor op de fiets! VAn ons krijgt hij een Loopwagentje van WInnie the Pooh, een soort vliegtuigje!
Wanna, het was fijn om even met mijn ouders te zijn gister. Op de een of andere manier luchtte het flink op. Zoals ik er nu over denk, wacht ik tot vrijdag en dan bel ik de vk. Ik denk dat ik een curretage wil. Wil niet wachten in onzekerheid wanneer mijn lichaam het zelf gaat doen. Dan ga ik weer door een emotionele 8baan wat ik nu al doe. Bij een curretage kan ik het afsluiten, ben ik 'schoon' en kan ik opnieuw beginnen. Soof klinkt leuk hoor!
Mieke: dat herken ik heel erg. Ik heb toen ook een week gewacht (meer voor de vorm eigenlijk, ze wilden na een week de echo herhalen om te zien of ik niet stiekum korter zwanger was dan 12 weken en dat ze daarom geen hartactie zagen. beetje raar vond ik dat, want het was een vruchtje formaat 8 weken en dan moet er toch echt wel hartactie zijn!) Na een week dus inderdaad bevestigd. Kreeg toen de keus: nog maximaal 3 weken wachten, of misoprostol (of curettage, maar dat werd een beetje gemompeld, alsof ik beter eerst voor misoprostol kon gaan) en zoals je weet waren mijn ervaringen daarmee niet echt gunstig. Gek genoeg heb ik de curettage dan ook als iets positiefs ervaren (Nou ja, ervaren... heb er niks van meegekregen) Toen dat voorbij was, had ik het gevoel dat het afgerond was. Ik kon het achter me laten. Geen onzekere lange weken wachten of het vanzelf komt, twijfel wanneer je weer een cyclus krijgt en verder kunt. Al duurde het best een tijd voordat ik niet meer begon te brullen bij het gebruik van ons troetelnaampje (dat we al hadden verzonnen) Wat vind ik het toch verschrikkelijk dat jullie dit voor de kiezen krijgen Sterkte komende dagen en met bellen naar de VK!
Soof; dat vind ik nog wel meevallen qua aantal gasten, toch? En het is logisch dat je vader niet voor een uurtje op en neer komt. onze familie komt ook allemaal van ver, dus die blijven wel de hele middag. Ben benieuwd tot hoe lang Rick jullie verjaardags t-shirts accepteert
MB: Wat goed dat je je hebt ziek gemeld!! Even tijd voor jezelf en je kindje. je hebt helemaal gelijk. Het lijkt mij echt super leuk om baby spullen uit te zoeken en te kopen. Dan wordt het steeds echter lijkt mij? Geniet er lekker van. Mieke: Ik kan mij voorstellen dat je het in jou situatie heel moeilijk vind te zien dat het bij de zwangeren allemaal door gaat en er steeds zwangeren bij komen. Ik zelf vind het ook elke keer moeilijk als er weer iemand zwanger is (maar ben wel heel blij voor jullie hoor!!) Je zult je vast snel weer bij de zwangeren voegen, je was heel snel zwanger dus super vruchtbaar!!
MB, goed dat je het even rustiger aan doet! Hopelijk vind je jezelf weer een beetje terug, goed om naar je gevoel te luisteren en je lekker op baby-dingen te storten Wanna, balen joh, dat je ongi is begonnen, hopelijk kan de gyn meer duidelijkheid geven. Mieke, ik snap het wel hoor, dat je de zwangere tickers even niet kunt zien. Dat had ik ook na mijn vmk en het deed ook pijn om mijn eigen zwangere ticker te vervangen... dat is toch ook een stukje van het afscheid en dat doet gewoon pijn, en het mag ook pijn doen want het is gewoon ontzettend verdrietig meis. Ik sluit me bij Brigit aan dat jullie blijkbaar heel vruchtbaar zijn, dus wieweet is het snel weer raak, maar eerst dit afsluiten. Veel sterkte met de beslissing rondom curretage en een dikke knuffel!
Slaapzak: Jens sliep de eerste maanden zonder slaapzakje..... hij bewoog toch nog niet in bed. En de zomer was zo warm dat ie onder een lakentje lag. Pas toen hij een maand of 4 was begonnen we met een zakje zonder mouwen en nu heeft hij met en zonder mouwen, afhankelijk van hoe koud het is! Draagdoek: Hebben wij niet gehad. We een draagzak maar deze maar2 x gebruikt. Babyfoon, welk merk? Alecto, werkt perfect!!! Borstkolf: Heb geen bv gegeven... Wipstoeltje: Wij hebben een doomooseat voor Jens. HEEEEEl veel gebruikt en nu nog te gebruiken tot hij 4 is als zitzak. Volgens fysio beter dan wipstoeltje! Luieremmer: Wij hebben een emmer, werkt goed hoor, gewoon goed dicht doen of poepluiers gelijk weggooien. En elke dag legen!
Hoi meisjes, ik ben weer terug en heb niet zo heel veel tijd nog maar ik las het verdrietige nieuws van Mieke wil je veel sterkte wensen. Wat naar en overwacht voor je... En een moeilijke keuze om af te wachten of voor een curettage. Heftig hoor. Veel sterkte en cyberknuffels...
Wanna, balen van je ongi. MB, je heb aan jezelf gedacht! Nu de rust vinden. Hoe lang moet je nog werken voor je verlof? Sophia, op deze wijze kun je nog eens nieuwe kleertjes kopen. Leuke combi heb je uitgezocht. Miepie is er weer!
He Miepie! Welcome back! Hoe was je vakantie? Mieke; hoe is het meid? Smurf heeft vannacht de hele nacht doorgeslapen En aangezien ik om half tien er al in lag (en vergeten was de wekker te zetten en dus pas om half zeven wakker werd -oeps- ) heb ik een lekker lang nachtje gehad!
Hier nog een uitslaap smurf! Hij heeft het optrekken helemaal door nu, soms nog met wat hulp! Zo schattig hoe blij hij is dan! Straks naar het CB voor zijn prikken!
O heerlijk lekker kunnen uitslapen! Wat goed dat ze zo hebben uitgeslapen. Komt vast door het heerlijke zonnetje Pooh: Vergeet het helemaal, succes en sterkte straks met de prikjes. Of vind hij het niet zo erg?
wat heerlijk al die uitslaapsmurfen! ik had ZOOOOO graag nog even willen blijven liggen vanmorgen maar helaas duty calls (en nee, het was niet mijn kleine wasmasjientje die mij wekte maar gewoon heel ouderwets de wekker.....) @ mieke ik kan me zo goed voorstellen dat je in een enorme achtbaan zit nu. Hopelijk lukt het om het allemaal een plaatsje te geven. Fijn om te lezen dat je veel steun hebt van je familie.