Mieke, wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent. Maar het blijft moeilijk. En wat knap dat je niets hebt laten merken aan je schoonzus, vooral omdat je ook nog de echo-foto moest bekijken. Niet te hard zijn voor jezelf hoor! Soof, wat een naar voor puck. Na alles wat ze heeft meegemaakt krijgt ze dit er nog achteraan, echt vreselijk. Als je haar ziet/spreekt, zeg maar dat ik/we aan haar denken! Dames, nog bedankt voor de reactie op mijn vragen, super! Ik weet nu wat ik wel al in huis haal (alecto babyfoon/ wipstoeltje/ toch maar wel een luieremmer) en wat nog niet (borstkolf/ draagdoek/ 4 -seizoenen slaapzak). En dan nog een vraag: van welke maat moet ik de meeste kleding in huis halen? Ik neem aan dat ze heel snel uit maat 50/56 is gegroeid, dragen ze 62 langer? Net belde mijn leidinggevende, ze hebben tot maandag mijn diensten opgelost! Vind het wel heel fijn dat ze mij serieus nemen, en me niet dit weekend weer willen laten werken.
mb, qua maat is het helemaal afhankelijk van hoe groot/klein je meisje zal zijn bij de geboorte. Is ze klein dan zal ze toch wel aardig lang met 56 doen. 50 zou ik niet te veel halen, alleen voor vlak na de geboorte. En in 62 zal ze ook wel lang zitten hoor. De meisjes-mama's zullen dit beter weten, want Boaz groeide zo uit 56 en 50 paste hij al niet eens.
MB! Ik zou niet teveel halen. Rick heeft best lang 50/56 aan gehad maar je weet het gewoon niet van te voren. En het is net zo leuk om daarna wat kleding te kopen. Van maat 56 kan je best wat in huis halen.
hier ook een reusje, was binnen no-time uit 56 en 62 gegroeid. 68 was het eerste maatje waar hij wel een paar maandjes in heeft gepast. Ik zou denk ik een paar dingetjes 56 kopen...verder niet al te veel, tenminste, wij kregen toen ook zooooo veel van de kraamvisite, ik was blij dat ik zelf nog niet veel had gekocht. Want hij kon het maar een paar keer aan toen was hij er alweer uit gegroeid. Ohja ik had dus een heel schattig mexx-setje gekocht in 56 dat heeft hij 1x aan gehad, zo zonde. Het bestond uit een broek en een katoenen bloesje, het broekje was lekker zacht maar dat bloesje vond ik achteraf veel te ruw op zijn huidje Dus: tippie: lekkere zachte pakjes/setjes
arme puck..... @mieke, wat raar dat je zo lang moet wachten, en ja nu is dinsdag wel opeens snel. @all, hier alles goed. Jens heeft net zn prikken gehaald. Nu maar hopen dat hij er geen last van krijgt. Hij at zijn krentenbol netjes op op de weg er naar toe (15 min lopen) en op de terugweg zijn we langs super de boer gelopen. Ze hebben daar bakken staan met 35% korting spullen, altijd leuk om in te snuffelen. Heb nu koekjes, thee, ijstaart enzo voor 35% korting, houdbaar tot eind maart. Nou dat komt wel op hoor!
Meisjes, ik ga hier weer aanhaken, goed? (ik kijk speciaal even naar Wanna voor haar goedkeuring ). Mieke, wat is dat voor belachelijk gedoe dat je pas zo laat terecht kan? Hier in het Diak was het in 1 dag geregeld! Dat kan toch gewoon niet? Ooooo, wat erg voor Puckie . Ik heb op vakantie ook echt aan haar moeten denken, zelfs nog met mijn vent over gehad, we vinden het beiden echt heel naar voor dr. MB, ik heb je vragen niet gelezen, maar kan je keuzes beamen als de juiste J. Wij zijn erg blij met onze Alecto babyfoon en als je er één nodig hebt, kun je beter niet een te goedkope nemen. Vrienden van ons hebben eentje van de Aldi ofzo en die horen de baby niet en de buurman wel. . De wipper hebben wij lang niet gebruikt, doen we pas de laatste tijd eigenlijk, om de hapjes in te geven. Maar nu zijn we wel bijna toe aan een echte stoel. En een kolf kun je eventueel huren bij een lactatiekundige oid. (of geef ik nu dubbele tips?) Wat maat kleertjes betreft, ik vind het moeilijk om daar iets over te zeggen Mini was erg klein en groeide ook niet zo hard, die zit nu pas in maat 68 (wat lang genoeg is maar vaak nog te breed). Dus wij hadden juist veel nodig in maat 50 en maat 56. Wat zeggen ze nu over de grootte van je meisje in je buik? Is ze gemiddeld of denken ze dat ze klein of juist groot is? (zegt trouwens niks, hier werd Mini steeds geschat op gemiddeld en ze was echt klein). Ik zou gewoon van 50 en van 56 iets van 3 a 5 setjes nemen ofzo, hoef je niet meteen je suf te wassen en heb je wel nog tijd om eventueel bij te halen. Hier was 56 echt veul te groot bij de geboorte. En 50 ook trouwens. En ik begrijp dat je het even rustig aan doet: supergoed van je! Ik denk dat het jou veel energie kost om toe te moeten geven dat je het niet aankan, maar op de iets langere termijn zul je zien dat jij er echt beter van wordt en je kindje daardoor ook en dat levert weer meer energie op dan dit je kost. All: vakantie was heerlijk! Alles ging goed, het vliegen (geen last van oortjes), de Bugaboo is nog heel , mijn bagage is niet kwijt gemaakt, we hebben zon gehad maar ook soms een beetje kou (we zaten in de heuvels, ver weg van de andere toeristen), een tropische orkaan (zonder regen en met windstoten van 200 km/uur), een beetje regen, veel uitstapjes, veel sjans voor Mini van iedereen die we tegenkwamen, lekkere wijn, koken op elektrische platen wat ik dus echt niet kan :, vulkaan met besneeuwde top, kortom: een supergoede vakantie voor ons allemaal! Ben alleen een beetje verkouden nu, hopelijk zet het niet door
Miepie, welkom terug! fijn dat je het zo lekker hebt gehad! Mieke, hoe kan dat nou dat je in de VU pas over een maand terecht kan? Jammer, want ze kennen daar je historie zeg je. Begrijpelijk dat je voor het streekziekenhuis kiest. Ik begrijp dat je een besluit hebt genomen, maar wat moet dit ontzettend moeilijk voor je zijn (los van de keuze die je zou hebben gemaakt). Ik denk regelmatig aan je, ook als de pc niet aan staat. dus ik blijf je heeeel veel sterkte wensen, daar kun je niet genoeg van krijgen. Puck, wat erg allemaal... echt verdrietig. Ik hoop dat er iemand voor haar is die haar een beetje kan opvangen, weet iemand dat toevallig? Heeft ze een goeie vriendin of zus waarbij ze terecht kan? Gek, ik ken jullie niet 'echt', maar ik merk wel dat ik me echt zorgen over jullie kan maken
Heb i kook hoor heppie, je leeft toch met elkaar mee , de meeste schrijven elke dag wel iets. Maar ik heb wel moeite om alles te onthouden soms
Ja, dat heb ik ook, moeite om alles te onthouden, maar ik heb nu een goeie smoes (hormonen) All, ik ga nu wel een beetje merken dat zwanger zijn energie kost. Werken overdag gaat prima en dan ben ik ook vol plannen voor de avond, maar nu het avond is ben ik zoooo passief. Beetje surfen op zp en vroeg naar bed, that's it! Oh en (mag ik nog even klagen? ik weet, het is peanuts vergeleken met sommige andere meiden...) ik heb ook nog helemaal geen roze wolk , ik zou wel willen genieten maar het is er even niet, heb ook helemaal niet de behoefte om het aan iedereen te vertellen zoals de vorige keer, ik vind het wel best zo , kan eigenlijk wel janken. Sorry voor mijn sombere berichtje. maar t komt wel goed hoor.
heppie, de eerste en de laatste weken hoor je moe te zijn!! Echt dat je denkt dat je ogen dichtvallen om 14.00 uur Ps, tips voor alle mama's.... IKEA gehaktballetje in een zak. Wij hebben die altijd liggen (papa is zweeds he) en het is echt makkelijk met Jens nu. 3 balletjes in de magnetron, klein snijden en door wat voor eten je wilt heen doen. MAkkie!!!
Goedenavond bekende onbekenden! Wat vreselijk naar voor Puck. Fijn dat de vakantie zo goed is bevallen, Miepie. Pooh, jij bent lekker aan het schuimen geweest. Op de kleintjes letten. Fijn dat de prikken goed zijn gegaan. Hier niets te melden.
Morgen allen! Ik zit weer op mijn werk, met een kop vol snot, snik... Maar het is drukdrukdruk dus kon niet thuis blijven. Gelukkig bijna weekend! Ik moet nog echt bijkomen van de vakantie . Komt door die gekke late vlucht, we waren pas om 2 uur 's nachts thuis in de nacht van maandag op dinsdag. En de kleine wilde wel eten natuurlijk, al sliep ze zowaar een uurtje uit dinsdag! Heppie, hopelijk ga je je gauw weer een beetje beter voelen. Maar die roze wolk: die komt niet zomaar aanwaaien, dat duurt even. ALS je m al krijgt. Ik begon pas écht te genieten met een week of 25, toen het een beetje zichtbaar werd en toen ik echt weer energie had en de winter voorbij was enzo. En dan zal ik je vast ook waarschuwen voor als de kleine eenmaal geboren is! Supertof natuurlijk, maar ook gewoon heel simpel keihard aanpoten hoor! Alles komt, maar geef het tijd en tussendoor gewoon lekker "klagen". Soof, fijn om te horen dat Puck goed wordt opgevangen...
MIEPIE! Alweer aan de slag? Ik heb ook zo'n kop vol snot, walgelijk! Ach gedeelde smart is halve smart Hier is het gelukkig lekker druk dus dat is fijn. Niet te druk, maar ook niet te rustig
Goedemorgen meiden, Mag ik nog wel meekletsen..... Lieve Mieke nogmaals een dikke knuffel voor jou. Overkomt je dit al en dan kom je ook nog in allemaal 'molens' terecht. Ook voor Puck toch nog een digiknuffel Heppie ik begrijp je wel hoor! Bij kwam het wel iets later maar ik was ook zo mooeee en daarbij misselijk de hele dag. Ik had ook zoiets van als dit het is dan hoeft het voor mij niet . Maar het gaat vast beter worden, ondanks dat onze kruimel me af en toe flink kan schoppen vindt ik het nu wel heel leuk hoor. Ik kreeg bij 12 wkn nog een echo ivm combinatietest en toen werd het voor mij ook 'echter' misschien een idee om een 'pret' echo te doen met 12wkn als je de combinatietest niet laat doen? MB goed van jou dat je even rust neemt!! Weer een overwinning voor mama Hoe gaat het nu met je vriend wordt hij al wat beter? Ik heb bewust ook nog geen draag'iets' gekocht. Ik heb niet zo'n goede rug en had bedacht dat ik dan beter kan gaan voelen wat prettig zit als onze kruimel er daadwerkelijk is. Borstkolf werd mij ook afgeraden nu te kopen. Eerst kijken of de bv goed op gang komet en het schijnt ook uit te maken of je gelijk gaat kolven of dat je gaat kolven vlak voordat je weer begint met werken... Miepie welkom terug! Jullie vakantie klinkt als het grote genieten voor jullie allemaal, lekker hoor. Het was een beetje druk de afgelopen dagen dus vandaar dat ik niet heb gereageerd. Heb ook nog niet alles terug gelezen sorry. Ga weer proberen beter mijn best te doen Liefs, simi
Wij hadden trouwens ook geen draagding gekocht voor de kleine van tevoren. Toen ze 3 weken was, hebben we een tricotti ofzo gekocht, een draagdoek die je niet 6x om hoeft te slaan en 50 knopen in hoeft te leggen. Ze kon er lekker (en ergonomisch verantwoord) in een veilig nestje liggen, maar al gauw werd zelfs onze kleine Mini er te zwaar voor. Of beter gezegd: bleek dat die doek toch wat te groot was waardoor ze snel te laag ging hangen en dat draagt ontzettend klote. Dus na 3 keer gebruik in de kast gelegd... En wat zo'n knoopdoek betreft: volgens mij is dat even oefenen en je weet hoe het werkt. Maar onze buurvrouw die er verstand van heeft (3 kinderen ) zei dat ze altijd zeiknat was van het zweet nog voordat het ding helemaal goed zat. Hormonen he? Die blijven nog wel even in je lijf. Maar wel iets om je ook te bedenken... Dus we hebben onlangs een Babybjorn gekocht en die is wel erg fijn hoor! Maar ze is nu ook wel wat ouder, ik wilde haar zelf niet in zo'n zak toen ze nog heel klein was ivm bekken en ruggetje.
Hee Soof, ik ben trouwens al vanaf woensdag weer aan het werk! Maar door die verkoudheid valt het wel vies tegen moet ik zeggen... Fijn dat we onze smart en snot kunnen delen!
Een Mei Tai is wel een fijne draagdoek en die kun je op veel manieren gebruiken en is makkelijk te knopen.